RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak podłączyć baterie słoneczne 2,4 W w Oplu Meriva, by automatycznie się odłączały?

Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak podłączyć baterie słoneczne 2,4 W w Oplu Meriva, by automatycznie się odłączały?

Anonim
Guest

Mon Sep 10, 2012 8:19 pm   



Witam
Chcę kupić 2 baterię słoneczne 2,4 W by podłączyć je do samochodu.
Stosunkowo mało jeżdżę i nieraz w zimę mam problemy z uruchomieniem
pojazdu. Podłącze je do gniazdka w bagażniku i niech ładują akumulator.
Gniazdko jest cały czas włączone podczas unieruchomionego samochodu.

Kilka zdań z instrukcji....
--------------------
Bateria słoneczna przeznaczona jest do zabezpieczenia przed
rozładowaniem 12 V akumulatorów
ołowiowych w samochodach, motocyklach, łodziach, traktorach,
etc. Panel solarny przetwarza
energię solarną i służy jako samowystarczalny bufor. Prąd
ładowania jest wystarczający do
skompensowania spontanicznego rozładowania akumulatorów
ołowiowych. Pozwala to na
utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora i
chroni przed przeładowaniem.
Dioda blokująca chroni przed rozładowaniem akumulatora przez
panel solarny w przypadku
niewystarczającego promieniowania słonecznego.

w pojazdach biorących aktywny udział w ruchu drogowym.
Ładowarka musi zostać odłączona przed włączeniem silnika
-----------------------------
Interesuje mnie ostatnie zdanie

Jakie ustrojstwo kupić/zrobić by podłączyć przez nie solary i zapomnieć
o nich? Chodzi mi by to ustrojstwo samoczynnie odłączało gniazdo
zapalniczki/ albo solary gdy uruchomię samochód.
Macie jakieś pomysły? schematy, coś dokupić?

Samochód - Opel Meriva 2008r
Z moją wiedzą, odczytam schemat i zlutuje drobne elementy, nieumiem
zaprogramować układów scalonych, więc proszę o jakieś łatwe odpowiedzi.

Czy dodanie drugiej diody prostowniczej pomoże zabezpieczyć baterie
podczas włączonego silnika?

ps. prosiłbym pominąć dywagacje na temat czy to coś da, czy da się
DOŁADOWAĆ akumulator. Jeśli znajdę rozwiązanie na odłączanie paneli
(zabezpieczeni przed zniszczeniem) podczas jazdy to zamontuje to w
samochodzie.

Pozdrawiam Robert

Kabelek
Guest

Mon Sep 10, 2012 9:09 pm   



Quote:
ps. prosiłbym pominąć dywagacje na temat czy to coś da, czy da się
DOŁADOWAĆ akumulator. Jeśli znajdę rozwiązanie na odłączanie paneli
(zabezpieczeni przed zniszczeniem) podczas jazdy to zamontuje to w
samochodzie.

Pozdrawiam Robert

Podłącz przez przekaźnik.
Cewka przekaźnika do masy i obwodu gdzie pojawia się napięcie po włączeniu
zapłonu, a styki robocze jak poniżej

Wstanie spoczynku:
Akumulator_ _ _ _
\_ _ _ Bateria słoneczna
_ _ _ _

Po włączeniu zapłonu:
Akumulator_ _ _ _
_ _ _ Bateria słoneczna
_ _ _ _/

--
Pozdrawiam
Kabelek

Andrzej W.
Guest

Mon Sep 10, 2012 9:19 pm   



W dniu 2012-09-10 22:19, Anonim pisze:
Quote:
Ładowarka musi zostać odłączona przed włączeniem silnika
-----------------------------
Interesuje mnie ostatnie zdanie

Ostatnie zdanie to dupochron.
Szeregowa dioda zabezpiecza panel przed "ładowanie" z auta niezależnie
czy jest to ładowanie z akumulatora czy z alternatora.
Myślę, ze źródłem tego zakazu jest niechęć do tłumaczenia, że panelu nie
należy umieszczać w czasie jazdy na szybie przed kierowcą, ani też na
żadnej która obok niego jest. Oraz próba ochronienia się przed wypadkami
na skutek odpadnięcia panelu w czasie jazdy.

--
Pozdrawiam,
Andrzej.

Tomasz WĂłjtowicz
Guest

Mon Sep 10, 2012 9:48 pm   



W dniu 2012-09-10 23:19, Andrzej W. pisze:
Quote:
W dniu 2012-09-10 22:19, Anonim pisze:
Ładowarka musi zostać odłączona przed włączeniem silnika
-----------------------------
Interesuje mnie ostatnie zdanie

Ostatnie zdanie to dupochron.
[...]


Poza tym taki panel solarny w czasie jazdy staje się wyposażeniem
samochodu, a na to powinna być homologacja. A że nikt nie będzie
homologował bateryjki słonecznej, to producent woli się zabezpieczyć
wymogiem odłączenia przed włączeniem silnika.

Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem
samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić. A na
akumulator, który doznał zwarcia wewn., taki zasrany panelik nie da rady.

Zbynek Ltd.
Guest

Mon Sep 10, 2012 10:01 pm   



Tomasz Wójtowicz napisał(a) :
Quote:
Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem
samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić.

Nie szafowałbym tak tymi tygodniami Smile
Chyba, że akumulator ganz nowy i naładowany po brzegi, to te 6
tygodni wytrzyma.
Moje pomiary sprzed paru dni - ok.40mA poboru prądu z włączonym na
czuwanie alarmem. Kaseta radia odłączona - pobiera ok. 10mA na
podtrzymanie pamięci. Wychodzi więc 0.96Ah na dobę. Bez radia. Nie
wiem w którym momencie wyczerpania akumulatora alarm potraktuje go
jako odłączonego i uruchomi się. Załóżmy więc, że po 6 tygodniach
mamy "zjedzone" 40.3Ah.

Quote:
A na
akumulator, który doznał zwarcia wewn., taki zasrany panelik nie da rady.

To fakt. Jeśli ma rzeczywiście moc 2,4W to tylko w wypadku jeśli
promienie słońca padają na niego idealnie prostopadle. I w środku
słonecznego dnia. I nie przez szybę, która też pochłania i rozprasza
energię słoneczną. Każda odchyłka od prostopadłości oznacza
drastyczny spadek mocy. Z empirii wyjdzie, że uzyskana średnia moc
to... maksymalnie 0.1W :-D

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

AlexY
Guest

Mon Sep 10, 2012 10:15 pm   



Użytkownik Andrzej W. napisał:
Quote:
W dniu 2012-09-10 22:19, Anonim pisze:
Ładowarka musi zostać odłączona przed włączeniem
silnika
-----------------------------
Interesuje mnie ostatnie zdanie

Ostatnie zdanie to dupochron.

Dokładnie, kupiłem coś takiego i w moim jest wręcz zaznaczone że nie ma
potrzeby odłączać na czas rozruchu. Co kraj to inna dezinformacja.

[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Sep 11, 2012 7:02 am   



Hello Tomasz,

Monday, September 10, 2012, 11:48:47 PM, you wrote:

Quote:
Ładowarka musi zostać odłączona przed włączeniem silnika
-----------------------------
Interesuje mnie ostatnie zdanie
Ostatnie zdanie to dupochron.
Poza tym taki panel solarny w czasie jazdy staje się wyposażeniem
samochodu, a na to powinna być homologacja. A że nikt nie będzie
homologował bateryjki słonecznej, to producent woli się zabezpieczyć
wymogiem odłączenia przed włączeniem silnika.
Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem
samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić. A na
akumulator, który doznał zwarcia wewn., taki zasrany panelik nie da rady.

We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju
może wynieść nawet i 40mA. Po 1000 godzin jest to 40Ah. A to ledwie 6
tygodni.

Zasrany panelik jest w stanie zapewnić spokój w takiej sytuacji.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Anonim
Guest

Tue Sep 11, 2012 6:35 pm   



W dniu 10-09-2012 22:19, Anonim pisze:
Quote:
Witam
CIACH

Witam ponownie,
Dziękuje za odpowiedzi, rozmawiałem dziś z elektronikiem który
przychylał się do stwierdzenia o "dupochronie" jak to fajnie zauważył
Tomasz.
Przekaźnik odpada bo bym musiał ingerować w elektryke samochodu. a tego
niechcę. Poza tym z tyłu niema nic co pali się podczas włączonego
silnika. A nie będę ciągnoł przewodu z przodu do tylnych szybek przez
cały pojazd.
W takim razie kupuje i montuje. Dla pewności podłącze to przez dodatkową
diodę prostowniczą.

Tak na marginesie, akumulator i ładowane mam sprawne (sprawdzane w ASO
OPEL) ale moje potrzeby jazdy są zbyt małe na zapotrzebowanie prądowe
pojazdu:) codziennie rano odwieź dziecko do żłobka (5 minut jazdy) 20
minut stania, potem 7 minut jazdy do szkoły (10 minut stania) 10 minut
jazdy do pracy, 8 godzin stania, i potem z powrotem to samo i jeszcze
jedna przerwa na zakupy. i tak dzień w dzień. Samochód stoi pod chmurką
i przy mrozach zdarzało się że były kłopoty z uruchomieniem.
ech.. a jak sprzedawałem swój poprzedni samochód to ludzie nie wierzyli
że pojazdem jeździła żona i woziła tylko dzieci do szkoły. Od razu: to
niemożliwe, licznik kręcony...

Dzięki i pozdrawiam
Robert

John Kołalsky
Guest

Tue Sep 11, 2012 7:20 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid>

Quote:
...
We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju
może wynieść nawet i 40mA. ...

A jaki prąd ten panelik da ?

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Sep 11, 2012 7:38 pm   



Hello John,

Tuesday, September 11, 2012, 9:20:32 PM, you wrote:


Quote:
We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju
może wynieść nawet i 40mA. ...
A jaki prąd ten panelik da ?

Jak łatwo policzyć rzędu 200mA.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Jawi
Guest

Tue Sep 11, 2012 7:56 pm   



W dniu 2012-09-11 00:01, Zbynek Ltd. pisze:
Quote:
Nie szafowałbym tak tymi tygodniami Smile
Chyba, że akumulator ganz nowy i naładowany po brzegi, to te 6 tygodni
wytrzyma.
Moje pomiary sprzed paru dni - ok.40mA poboru prądu z włączonym na
czuwanie alarmem. Kaseta radia odłączona - pobiera ok. 10mA na
podtrzymanie pamięci. Wychodzi więc 0.96Ah na dobę. Bez radia. Nie wiem
w którym momencie wyczerpania akumulatora alarm potraktuje go jako
odłączonego i uruchomi się. Załóżmy więc, że po 6 tygodniach mamy
"zjedzone" 40.3Ah.

Ja tam nie wiem. Mam auto z silnikiem diesla. Rok temu pojechałem w góry
na dwa tygodnie, w aucie standardowo alarm radio i co tam jest
współcześnie. Aku 3 letnie. Mrozy w granicach 20 - 27 stopnie poniżej
zera bywało. Wracam do domu wieczorem, auto potrzebne na rano pilnie,
szybko kluczyki i klucz, żeby wykręcić aku i wnieśc do domu bo przed
wyjazdem zapomniałem a auto stało na zew. Wsiadam i od pyknięcia odpala Smile
aż byłem zdziwiony że tak ładnie :)

--

BartekK
Guest

Wed Sep 12, 2012 6:12 am   



W dniu 2012-09-10 23:48, Tomasz Wójtowicz pisze:
Quote:
Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem
samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić.
Niestety nie. Współczesne auta "lepiej wyposażone" mają niestety spory

pobór prądu w spoczynku. Jak kolega pisał - 40mA, a np mój opel ma 3-5mA
plus coś skaczące "w szpilkach" co kilka(naście)sekund, mierzyłem
oscyloskopem i uśredniałem - wyszło mi prawie 80mA. Serwis twierdzi że
to jest zgodne z normą, zwłaszcza że w instrukcji pisze o "odłączeniu
akumulatora przy przewidywanym dłuższym postoju niż 2 tygodnie".
Bo taki prąd daje rozładowanie nowego, w pełni naładowanego,
akumulatora w 2-3 tygodnie do zera.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

John Kołalsky
Guest

Sun Sep 16, 2012 6:00 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid>

Quote:

We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju
może wynieść nawet i 40mA. ...
A jaki prąd ten panelik da ?

Jak łatwo policzyć rzędu 200mA.

Zimą ? Jakim cudem ?

AlexY
Guest

Tue Sep 18, 2012 8:25 am   



Użytkownik John Kołalsky napisał:
Quote:

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid


We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju
może wynieść nawet i 40mA. ...
A jaki prąd ten panelik da ?

Jak łatwo policzyć rzędu 200mA.

Zimą ? Jakim cudem ?

Zdarza Ci się czasem pomyśleć zanim napiszesz?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

John Kołalsky
Guest

Wed Sep 19, 2012 7:28 pm   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.pl>

Quote:

We współczesnym samochodzie z alarmem i radiem pobór pradu na postoju
może wynieść nawet i 40mA. ...
A jaki prąd ten panelik da ?

Jak łatwo policzyć rzędu 200mA.

Zimą ? Jakim cudem ?

Zdarza Ci się czasem pomyśleć zanim napiszesz?

Myślę o Was przez cały czas ...

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak podłączyć baterie słoneczne 2,4 W w Oplu Meriva, by automatycznie się odłączały?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map