Robert R
Guest
Mon Aug 14, 2006 12:41 pm
Witam, może Ktoś podpowie w jaki sposób "odizolować" punkt lutowniczy
wstawiony na szeroką ścieżkę badź powierzchnię przewodzącą. Chodzi mi o kółko
wokół pada bez miedzi. Druga rzecz to ten pad połączony z powierzchnią 4-ma
ścieżkami, czy da się to automatycznie wygenerować. Grzebałem troszkę w
rules, ale bez efektu. Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Mon Aug 14, 2006 12:41 pm
Quote:
W którym miejscu w rules - sporo tam tego.
Dzięki za szybką podpowiedź, Pozdrawiam.
polygon connection style
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Mon Aug 14, 2006 12:41 pm
"Robert R" <czernkow.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:ebpm12$i0r$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Witam, może Ktoś podpowie w jaki sposób "odizolować" punkt lutowniczy
wstawiony na szeroką ścieżkę badź powierzchnię przewodzącą. Chodzi mi o
kółko
wokół pada bez miedzi. Druga rzecz to ten pad połączony z powierzchnią
4-ma
ścieżkami, czy da się to automatycznie wygenerować. Grzebałem troszkę w
rules, ale bez efektu. Pozdrawiam.
ustaw mu inna nazwe i oblej polygonem.
sposob laczenia czy za pomoca 4 sciezek czy bezposrednio definiujesz w rules
Robert R
Guest
Mon Aug 14, 2006 12:41 pm
sposob laczenia czy za pomoca 4 sciezek czy bezposrednio definiujesz w rules
W którym miejscu w rules - sporo tam tego.
Dzięki za szybką podpowiedź, Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
EM
Guest
Mon Aug 14, 2006 1:56 pm
Quote:
Natomiast polygon connetion style ma ustawioną domyślnie regułę na 4
ścieżki
10mils łączące pad z polygonem. Nie mogę natomiast wygenerować tego
połączenia polygona z padem w czasie ręcznego rysowania pcb. Czy to działa
tylko przy autoroutingu? Jeśli nie to jak tą opcję uaktywnić?
To działa podczas tworzenia Polygone Plane, czyli 'oblewania' powierzchni
miedzią, np. masą.
--
Pozdr
EM
Robert R
Guest
Mon Aug 14, 2006 3:40 pm
Quote:
W którym miejscu w rules - sporo tam tego.
Dzięki za szybką podpowiedź, Pozdrawiam.
polygon connection style
OK. Z oblewaniem pada polygonem to ładnie wychodzi, są odstępy.
Natomiast polygon connetion style ma ustawioną domyślnie regułę na 4 ścieżki
10mils łączące pad z polygonem. Nie mogę natomiast wygenerować tego
połączenia polygona z padem w czasie ręcznego rysowania pcb. Czy to działa
tylko przy autoroutingu? Jeśli nie to jak tą opcję uaktywnić?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Robert R
Guest
Mon Aug 14, 2006 3:40 pm
EM <edim123@poczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
Natomiast polygon connetion style ma ustawioną domyślnie regułę na 4
ścieżki
10mils łączące pad z polygonem. Nie mogę natomiast wygenerować tego
połączenia polygona z padem w czasie ręcznego rysowania pcb. Czy to działa
tylko przy autoroutingu? Jeśli nie to jak tą opcję uaktywnić?
To działa podczas tworzenia Polygone Plane, czyli 'oblewania' powierzchni
miedzią, np. masą.
--
Pozdr
EM
Ok, właśnie to robię, wstawiam kilka komponentów pcb i nanoszę polygone
plane na pady komponentów. Pady zostają otoczone masą bez tych połączeń o
które mi chodzi. (jest odstęp pomiędzy padem a masą).Pozdr.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Sirtap
Guest
Mon Aug 14, 2006 9:54 pm
Quote:
Ok, właśnie to robię, wstawiam kilka komponentów pcb i nanoszę polygone
plane na pady komponentów. Pady zostają otoczone masą bez tych połączeń o
które mi chodzi. (jest odstęp pomiędzy padem a masą).Pozdr.
Może pad i polygon nie należą to tego samego neta. w ustawieniach polygonu
ustaw NET: GND i wszystko powinno być ok. Oczywiście pady też muszą wtydy
należeć do GND net.
Sirtap
Guest
Tue Aug 15, 2006 5:13 pm
Quote:
Ok. Fakt to może być przyczyną.Zarówno pady i polygon mają właściwość No
Net. Niestety we właściwościach padów i polygonu mam tylko opcję - No
Net -
bez możliwości zmiany. (??????). Pozdrawiam.
Gdybyś tworzył najpierw schemat ideowy, a następnie pcb to nie musiałbyś się
o to martwić.
Jeżeli jednak chcesz to zrobić w ten sposób to spróbuj tak:
1. stwórz dokument pcb
2. wstaw elementy lub/i pady
3. wejdź do design->netlist manager
4. wybierz z okna 'net classes': all nets
5. naciśnij przycisk Add pod oknem 'nets in class'
6. wpisz nazwę ścieżki i ew. wybierz pady które chcesz dodać.
7. dodaj polygon plane na warstwę top lub bottom i w Connect to Net wybierz
nowo utworzoną ścieżkę (net).
8. teraz możesz zmienić przynależność do ścieżki pada.
polecam jakiś kurs do protela. w EdW był ponoć niezły lub książkę jakąś.
Robert R
Guest
Tue Aug 15, 2006 6:41 pm
Sirtap <null@poczta.pl> napisał(a):
Quote:
Może pad i polygon nie należą to tego samego neta. w ustawieniach polygonu
ustaw NET: GND i wszystko powinno być ok. Oczywiście pady też muszą wtydy
należeć do GND net.
Ok. Fakt to może być przyczyną.Zarówno pady i polygon mają właściwość No
Net. Niestety we właściwościach padów i polygonu mam tylko opcję - No Net -
bez możliwości zmiany. (??????). Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Robert R
Guest
Tue Aug 15, 2006 8:41 pm
Gdybyś tworzył najpierw schemat ideowy, a następnie pcb to nie musiałbyś się
Quote:
o to martwić.
OK. Zazwyczaj tworzę tylko pcb. Korzystałem właśnie z luźnych numerów edw i
kursu Protela. Jak widać efekty takowej edukacji, opartej na niekompletnym
kursie nie są dostateczne.
Wielkie dzięki za pomoc, w końcu udało się wygenerować to o co mi chodziło.
Pozdrawiam, dzięki za cierpliwość.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/