Goto page Previous 1, 2
EM
Guest
Fri Nov 19, 2010 2:18 pm
Quote:
chyba najprościej to będzie zmniejszenie napięcia o pierfiastek z dwuch
jakimś transformatorem czy pszetfornicą, przy silniku indukcyjnym chyba
kluczowanie PWM nie wchodzi w grę, ale kto wie, nie sprawdzałe:O)
PWM napięcia sinusoidalnego też wchodzi w grę. Taki AC chopper. Widziałem takie
rozwiązania.
http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/13763.pdf
Ale ogólnie jest to też drogie i trochę kłopotliwe.
--
Pozdr
EM
Plumpi
Guest
Fri Nov 19, 2010 2:40 pm
Użytkownik "EM" <edim123@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ic5i86$bvf$1@news.onet.pl...
Quote:
a "przepołowienie" sinusoidy diodą nie da podobnego rezultatu ?
Nie !
Tak samo jak dioda na wejściu tranformatora nie da zmniejszenia mocy na
wyjściu o połowę, tylko spowoduje jego spalenie.
Dokładnie.
kogutek
Guest
Fri Nov 19, 2010 5:34 pm
Quote:
chyba najpro¶ciej to bêdzie zmniejszenie napiêcia o pierfiastek z dwuch
jakim¶ transformatorem czy pszetfornic±, przy silniku indukcyjnym chyba
kluczowanie PWM nie wchodzi w grê, ale kto wie, nie sprawdza³e:O)
PWM napiêcia sinusoidalnego te¿ wchodzi w grê. Taki AC chopper. Widzia³em takie
rozwi±zania.
http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/13763.pdf
Ale ogólnie jest to te¿ drogie i trochê k³opotliwe.
--
Pozdr
EM
W elektorze było kiedyś opisane tanie rozwiązanie regulacji prędkości obrotowej
silników takich jak w małych wentylatorach. Polegało na nie przepuszczaniu
pełnych okresów. Na przykład 1 z 10, 2 z 10, 3 z 10 itd. Na prostych licznikach
było zrobione i triaku.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Jaroslaw Berezowski
Guest
Fri Nov 19, 2010 7:34 pm
Dnia Fri, 19 Nov 2010 11:06:53 +0100, EM napisał(a):
Quote:
Tak samo jak dioda na wejściu tranformatora nie da zmniejszenia mocy na
wyjściu o połowę, tylko spowoduje jego spalenie.
Potwierdzam osobistym doswiadczeniem

Jak potem doczytalem, dioda
wstawia duza skladowa stala pradu, ktora hamuje silnik zamieniajac go w
hamulec elektrodynamiczny. Nie tyle sie kreci wolniej, co staje jak
wmurowany az ciezko go palcem pokrecic.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
sundayman
Guest
Sat Nov 20, 2010 2:25 am
Quote:
W elektorze było kiedyś opisane tanie rozwiązanie regulacji prędkości
obrotowej
silników takich jak w małych wentylatorach. Polegało na nie przepuszczaniu
pełnych okresów. Na przykład 1 z 10, 2 z 10, 3 z 10 itd. Na prostych
licznikach
było zrobione i triaku.
to się nazywa chyba sterowanie grupowe, o ile dobrze pamiętam.
Goto page Previous 1, 2