Waldemar
Guest
Mon Feb 08, 2016 4:33 pm
Am 08.02.2016 um 14:56 schrieb Jarosław Sokołowski:
Quote:
Pan Waldemar napisał:
Dlaczego? Wiem, że to pasma niestrzeżone. Martwi mnie to, że sieje
jednak ta druga harmoniczna
No sieje. Ale większe problemy są jednak z różnymi pilotami i zabawkami
na 433MHz. Miałem kiedyś sąsiada, który mnie wku***. Postawiłem nośną
433MHz i nie mógł ruszyć swoim samochodem. Na szczęście w nowych
samochodach piloty i blokady chodzą w okolicach 860MHz.
Nośnej "w okolicach 860MHz" nie da się postawić?
Da się, ale jest nielegalne. To moje "postawienie nośnej" było jak
najbardziej legalne, bo robiłem z kolegą testy ATV.
Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Mon Feb 08, 2016 5:32 pm
Pan Waldemar napisał:
Quote:
Dlaczego? Wiem, że to pasma niestrzeżone. Martwi mnie to, że sieje
jednak ta druga harmoniczna
No sieje. Ale większe problemy są jednak z różnymi pilotami i zabawkami
na 433MHz. Miałem kiedyś sąsiada, który mnie wku***. Postawiłem nośną
433MHz i nie mógł ruszyć swoim samochodem. Na szczęście w nowych
samochodach piloty i blokady chodzą w okolicach 860MHz.
Nośnej "w okolicach 860MHz" nie da się postawić?
Da się, ale jest nielegalne. To moje "postawienie nośnej" było jak
najbardziej legalne, bo robiłem z kolegą testy ATV.
Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ
A jak wygląda legalność użycia urządzeń pracujących "w okolicach 860MHz"?
Czy za nią odpowiada producent, a jak od niego kupię, to staję się tym
samym legalny? Pytam nie bez przyczyny -- mam właśnie przed sobą garść
takich diwajsów (a małe są one), do których producent dał mi soft, który
pozwala na wystawienie dowolnej niemodulowanej nośnej. Niby w celach
testowych, ale jednak.
--
Jarek (bez znaku)