Guest
Wed Dec 19, 2007 2:42 pm
Jakis czas temu rozpetała sie dyskuja na temat jazdy na światłach w
dzień poniewaz powodowało to większe zuzycie paliwa, szczerze mowiac
zapomnialem o sprawie.
Teraz moja firma jednak jak zrodlo pradu bedzie miala agregat
pradotworczy gdzie jest podane w specyfikacje ze: "W zalezności od
obciążenia agregat bedzie spalal od 8 do 10 litrow paliwa"
Pytanie:
Pradnica to przeciez uzwojenia na które działamy magnesem ktory sie
porusza wzgledem tych uzwojen, mam nadzieje ze to zapamietalem dobrze
ze szkoly. Wiec nie ma wlasciwie zadnego sprzezenia zwrotnego pomiedzy
magnesem a uzwojeniami ktore mialo by wplyw na opor poruszania sie
uzwojen/ magnesu a wiec rowniez wplywu na obciazenie silnika.
Czy czegos nie uwzglednilem????
Roman Rogóż
Guest
Wed Dec 19, 2007 2:42 pm
u_slawek@yahoo.com pisze:
Quote:
Jakis czas temu rozpetała sie dyskuja na temat jazdy na światłach w
dzień poniewaz powodowało to większe zuzycie paliwa, szczerze mowiac
zapomnialem o sprawie.
Teraz moja firma jednak jak zrodlo pradu bedzie miala agregat
pradotworczy gdzie jest podane w specyfikacje ze: "W zalezności od
obciążenia agregat bedzie spalal od 8 do 10 litrow paliwa"
Pytanie:
Pradnica to przeciez uzwojenia na które działamy magnesem ktory sie
porusza wzgledem tych uzwojen, mam nadzieje ze to zapamietalem dobrze
ze szkoly.
mniej więcej.
Wiec nie ma wlasciwie zadnego sprzezenia zwrotnego pomiedzy
Quote:
magnesem a uzwojeniami ktore mialo by wplyw na opor poruszania sie
uzwojen/ magnesu a wiec rowniez wplywu na obciazenie silnika.
Czy czegos nie uwzglednilem????
A to już prosta droga do zbudowania perpetum mobile
Pomyśl, kręcisz wałem prądnicy czyli dostarczasz energię kinetyczną,
z zacisków prądnicy odbierasz energię elektryczną i ile tej energii
możesz bezkarnie odebrać.
W uzwojeniach o których pisałeś powstaje "napięcie"
Skoro zamykasz jakiś obwód to płynie prąd.
przewód przez który przepływa prąd (uzwojenie)
wytwarza swoje pole magnetyczne bo niby czemu nie.
Zatem mamy już dwa pola magnetyczne
magnesu i od uzwojenia
skoro są dwa to pewnie będą się przyciągać albo odpychać
trzeba będzie tą siłę pokonać.
Jak myślisz na kogo spadnie ta robota ?
PS. do celów dydaktycznych pozostawiono padnicę ze stojanem z magnesów
trwałych
J.F.
Guest
Wed Dec 19, 2007 2:58 pm
On Wed, 19 Dec 2007 14:07:22 +0100, Roman Rogóż wrote:
Quote:
PS. do celów dydaktycznych pozostawiono padnicę ze stojanem z magnesów
trwałych
Dydaktycznie mozna tez sprobowac wlanorecznie na silniczku bateryjnym
i zarowce sprawdzic jakie sa roznice w oporach krecenia.
tylko nawinac nitke na oske, albo skorzystac z jakiegos samochodzika
z przekladnia.
J.
alex
Guest
Wed Dec 19, 2007 3:16 pm
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:co8im3da79k5h380o77jj6dd7gu846f9v6@4ax.com...
Quote:
On Wed, 19 Dec 2007 14:07:22 +0100, Roman Rogóż wrote:
PS. do celów dydaktycznych pozostawiono padnicę ze stojanem z magnesów
trwałych
Dydaktycznie mozna tez sprobowac wlanorecznie na silniczku bateryjnym
i zarowce sprawdzic jakie sa roznice w oporach krecenia.
tylko nawinac nitke na oske, albo skorzystac z jakiegos samochodzika
z przekladnia.
J.
a ja dydaktycznie proponuje poruszać membrana dużego głośnika przy zwartych
i rozwartych zaciskach zasilajacych
poczujesz różnicę
John Smith
Guest
Wed Dec 19, 2007 3:32 pm
[...]
Quote:
Czy czegos nie uwzglednilem????
Tak, zasady zachowania energii.
K.
Krz
Guest
Wed Dec 19, 2007 3:42 pm
Dnia Wed, 19 Dec 2007 14:07:22 +0100, Roman Rogóż napisał(a):
Quote:
u_slawek@yahoo.com pisze:
Jakis czas temu rozpetała sie dyskuja na temat jazdy na światłach w
dzień poniewaz powodowało to większe zuzycie paliwa, szczerze mowiac
zapomnialem o sprawie.
Teraz moja firma jednak jak zrodlo pradu bedzie miala agregat
pradotworczy gdzie jest podane w specyfikacje ze: "W zalezności od
obciążenia agregat bedzie spalal od 8 do 10 litrow paliwa" Pytanie:
Pradnica to przeciez uzwojenia na które działamy magnesem ktory sie
porusza wzgledem tych uzwojen, mam nadzieje ze to zapamietalem dobrze
ze szkoly.
mniej więcej.
Wiec nie ma wlasciwie zadnego sprzezenia zwrotnego pomiedzy
magnesem a uzwojeniami ktore mialo by wplyw na opor poruszania sie
uzwojen/ magnesu a wiec rowniez wplywu na obciazenie silnika. Czy
czegos nie uwzglednilem????
A to już prosta droga do zbudowania perpetum mobile
Pomyśl, kręcisz wałem prądnicy czyli dostarczasz energię kinetyczną, z
zacisków prądnicy odbierasz energię elektryczną i ile tej energii możesz
bezkarnie odebrać.
W uzwojeniach o których pisałeś powstaje "napięcie" Skoro zamykasz jakiś
obwód to płynie prąd. przewód przez który przepływa prąd (uzwojenie)
wytwarza swoje pole magnetyczne bo niby czemu nie. Zatem mamy już dwa
pola magnetyczne
magnesu i od uzwojenia
skoro są dwa to pewnie będą się przyciągać albo odpychać trzeba będzie
tą siłę pokonać.
Jak myślisz na kogo spadnie ta robota ?
PS. do celów dydaktycznych pozostawiono padnicę ze stojanem z magnesów
trwałych
napięcię powstające na uzwojeniu działąjacej prądnicy działą też w drugą
stronę - powoduje, że owe uzwojenie staje się elektromagnesem emitującym
pole magnetyczne - i zgodnie z regułami (lorentza? nie pamietam dokladnie)
pole te ma działanie hamujące na wirnik prądnicy.
krz
--
rrrrrrrrrrr
Guest
Wed Dec 19, 2007 7:42 pm
alex pisze:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:co8im3da79k5h380o77jj6dd7gu846f9v6@4ax.com...
On Wed, 19 Dec 2007 14:07:22 +0100, Roman Rogóż wrote:
PS. do celów dydaktycznych pozostawiono padnicę ze stojanem z magnesów
trwałych
Dydaktycznie mozna tez sprobowac wlanorecznie na silniczku bateryjnym
i zarowce sprawdzic jakie sa roznice w oporach krecenia.
tylko nawinac nitke na oske, albo skorzystac z jakiegos samochodzika
z przekladnia.
J.
a ja dydaktycznie proponuje poruszać membrana dużego głośnika
nieswojego