RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak nazywa się silnik 6V z napędu mikrofali? Praca w obu kierunkach?

Jak się nazywa ten silnik

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak nazywa się silnik 6V z napędu mikrofali? Praca w obu kierunkach?

Goto page Previous  1, 2

J.F.
Guest

Thu Feb 23, 2012 7:49 am   



Dnia Thu, 23 Feb 2012 02:08:19 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
Quote:
Użytkownik "kogutek"
Silnik reluktancyjny
No tak. Ale ten mój to wersja light. Smile

I raczej nie reluktancyjny - wirnik wyglada na namagnesowany, a nie zebaty.

Quote:
Jedna cewka. I równoległa do osi obrotu.
Te co Google pokazały mają kilka cewek. I prostopadłe do osi obrotu.

Popatrz na nabieguniki. cewka wzdluz, a pole w poprzek.

Quote:
Ten mój to najprostszy z możliwych silników elektrycznych?

Mozna zaryzykowac takie twierdzenie.
oczywiscie o ograniczonym zakresie zastosowan ... czyli tam gdzie sa
stosowane, bo sa tam stosowane, a nie jakies drozsze :-)

J.

Tomasz Wójtowicz
Guest

Thu Feb 23, 2012 8:27 am   



W dniu 2012-02-23 01:41, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
L501 aneryS napisał:

No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie.

Rozebrałem taki - tam jest zapadka blokująca bieg "wsteczny"

Syrena 105L też miała zapadkę, co łączyła silnik z kołami (ja to
właściwie lepiej pamiętam model 101, cośmy go w rodzinie mieli).

Znaczy się, usiłujesz mi zasugerować, że sobie coś uroiłem?
O czym ty mówisz, co chcesz osiągnąć? Powiedz wprost, a nie graj
w 5 liter...

No, taka wajha była, zdaje się na dole z lewej strony kierownicy.
W normalnej pozycji, jak się jej nie przerzuciło, to ta zapadka
łączyła silnik z kołami tylko w jedną stronę -- on mógł kręcić
kołami, a one nim nie. Jeszcze w rowerze jest podobnie.

To wynikało z tego, że dwusuw nie może hamować silnikiem, przy

czterosuwach tego problemu nie ma.

BartekK
Guest

Thu Feb 23, 2012 10:27 am   



W dniu 2012-02-23 08:27, Tomasz Wójtowicz pisze:
Quote:
No, taka wajha była, zdaje się na dole z lewej strony kierownicy.
W normalnej pozycji, jak się jej nie przerzuciło, to ta zapadka
łączyła silnik z kołami tylko w jedną stronę -- on mógł kręcić
kołami, a one nim nie. Jeszcze w rowerze jest podobnie.

To wynikało z tego, że dwusuw nie może hamować silnikiem, przy
czterosuwach tego problemu nie ma.
Dodajmy dla potomnych - może hamować silnikiem, ale po pierwsze słabo

hamuje, a po drugie jest to dla niego niszczące.
Dlaczego? Bo w (takim starym) dwusuwie smarowanie silnika pochodzi od
przelatującej mieszanki paliwowo-olejowej przez silnik (nie ma osobnego
oleju w misce!), a hamowanie silnikiem powoduje że się on (dość szybko)
kręci, a nie dostaje mieszanki = nie dostaje smarowania.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

L501 aneryS
Guest

Thu Feb 23, 2012 10:35 am   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnjkb2p8.73n.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
No, taka wajha była, zdaje się na dole z lewej strony kierownicy.
W normalnej pozycji, jak się jej nie przerzuciło, to ta zapadka
łączyła silnik z kołami tylko w jedną stronę -- on mógł kręcić
kołami, a one nim nie. Jeszcze w rowerze jest podobnie.

To trzeba od razu było mówić.
Tak, jak Robert wspomniał, opisujesz "wolne koło" - specjalne sprzęgło które
w jedną stronę kręciło się bez oporu - odpowiednia krzywka i rolki kręciły
się swobodnie, w drugą natomiast następowało blokowanie krzywki z rolkami -
klinowały się i napęd był przenoszony. Przy upychaniu samochodu trzeba było
pamiętać o wyłaczeniu Smile W Syrenie wszystkie biegi w przód to miały (choć co
do jedynki nie mam pewności, ale raczej tak. w Trabantach tylko czwórka,
choć można było zmodyfikować skrzynię i zapewnić wolne koło także na trójce.
Wstecz wolne koło nie działało.

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

L501 aneryS
Guest

Thu Feb 23, 2012 10:42 am   



Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <too_much@spam.com> napisał w wiadomości
news:ji4pi6$rbr$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
Quote:
No, taka wajha była, zdaje się na dole z lewej strony kierownicy.
W normalnej pozycji, jak się jej nie przerzuciło, to ta zapadka
łączyła silnik z kołami tylko w jedną stronę -- on mógł kręcić
kołami, a one nim nie. Jeszcze w rowerze jest podobnie.

To wynikało z tego, że dwusuw nie może hamować silnikiem, przy
czterosuwach tego problemu nie ma.

Jak najbatdziej może hamować i stosowało się to, inna sprawa, jakie
konsekwencje to przynosiło - mogły być bardzo "bolesne".
W dwusuwie niskoprężnym (nie wiem, jak w dieslu) smarowanie przeważnie
dostarcza się wraz z paliwem, hamowanie silnika, to "praca na sucho", gdzie
oleju jest mikro. Próba zahamowania z dużym obciążeniem, z dużej szybkości,
może się skończyć zatarciem silnika. Jednak samo hamowanie nim jest realne.
Można w miarę bezpiecznie przyhamować silnikiem, np. turlając się do
świateł, czy przy powolnej jeździe na śliskim - tu obciążenia nie są duże i
silnik raczej nie zatrze się. Miałem przejścia związane z zatarciem silnika,
spowodowanym przegrzaniem, nie od hamowania - pasek klinowy poluzował się i
chłodenie szwankowało, samochód jechał szybko i silnik nie wyrobił w
warunkach, które mu normalnie nie szkodzą. Oj, kosztowna naprawa...

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

AlexY
Guest

Thu Feb 23, 2012 10:51 am   



Użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Quote:
http://img23.imageshack.us/img23/3174/silnik2ic.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/6260/silnikk.jpg

Zasilany zmiennym napięciem. Tu akurat 6V. Kilka obr/s.
To jest taki sam jak w napędzie talerza od mikrofali.
Kręci się w przypadkową stronę?

Namontowałem się takich silników w meratroniku jakieś 20 lat temu,
zasilane prądem przemiennym, czy jesteś pewien że jest na 6V? te co
robiłem były wpięte wprost do sieci (napęd do rożna), nie wiem jak się
ten silnik klasyfikuje, chyba jest to pochodna silnika klatkowego.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

L501 aneryS
Guest

Thu Feb 23, 2012 10:51 am   



Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:ji50rc$8n1$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
To wynikało z tego, że dwusuw nie może hamować silnikiem, przy
czterosuwach tego problemu nie ma.
Dodajmy dla potomnych - może hamować silnikiem, ale po pierwsze słabo
hamuje, a po drugie jest to dla niego niszczące.

Otóż to. Dlatego jeśli to tylko pomocniczo, np. dojeźdżając do świateł, czy
przy śliskiej drodze, gdzie łatwiej manewrować siłą hamowania.

Quote:
Dlaczego? Bo w (takim starym) dwusuwie smarowanie silnika pochodzi od
przelatującej mieszanki paliwowo-olejowej przez silnik (nie ma osobnego
oleju w misce!), a hamowanie silnikiem powoduje że się on (dość szybko)
kręci, a nie dostaje mieszanki = nie dostaje smarowania.

A no, 99.99% dwutaktów (nie doliczam tu diesli) nie ma osobnego smarowania,
no, jeszcze nie spotkałem się by miał, ale spotkałem się ze wzmianką, że są
takie. Osobnego oleju w misce wręcz mieć nie może, z racji konstrukcji. Oj,
też mnie fizyk w szkole maglował, choć to lat temu było ohoho...
Silnik syreny hamujący wytwarza dość niesympatyczny odgłos, zależny chyba od
luzu tłoka w cylindrze, od powiedzmy, lekkiego metalicznego, do silnego
rzężenia, kojarzącego mi się ze stłumionym odgłosem krajzegi. Nie dośc, ze
bez smarowania, to jeszcze się obija o cylinder, bo nie tłumi go warstewka
oleju... I pierścionki też chyba płacza z wysiłku...

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

L501 aneryS
Guest

Thu Feb 23, 2012 10:58 am   



Użytkownik "L501 aneryS" <spam.nie.jest@spoko.pl> napisał w wiadomości
news:4f460862$1@news.home.net.pl...
Quote:

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnjkb2p8.73n.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
No, taka wajha była, zdaje się na dole z lewej strony kierownicy.
W normalnej pozycji, jak się jej nie przerzuciło, to ta zapadka
łączyła silnik z kołami tylko w jedną stronę -- on mógł kręcić
kołami, a one nim nie. Jeszcze w rowerze jest podobnie.

To trzeba od razu było mówić.
(...)


A tak wracając do silnika który rozebrałem - tam naorawdę była zapadka, jak
się kręcił w jedną stronę, ślizgała się zgodnie i zaczep odpychał delikatnie
zapadkę, wtedy ruch był swobodny. w drugą stronę odepchnięcie zapadki przez
zaczep nie następowało, zaczep więc spotykał się z zapadką i ruch był
blokowany.
Co do syreny - wspomniane wolne koło było tylko sprzęgłem wchodzącym w skład
skrzyni biegów, a nie przeniesieniem napędu. A z rysunku przedstawiającego
wolne koło wynika, że nie jest ono oparte o zapadkę/zapadki, tylko o rolki
klinujące się zależnie od kierunku obrotów sprzęgiełka.

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

BartekK
Guest

Thu Feb 23, 2012 11:31 am   



W dniu 2012-02-23 10:51, L501 aneryS pisze:
Quote:
A no, 99.99% dwutaktów (nie doliczam tu diesli) nie ma osobnego
smarowania, no, jeszcze nie spotkałem się by miał, ale spotkałem się ze
wzmianką, że są takie. Osobnego oleju w misce wręcz mieć nie może, z
racji konstrukcji.
Całkiem sporo współczesnych 2taktów ma osobne smarowanie (choćby

dlatego, że user często jest idiotą i nie umie mieszanki robić, albo z
powodów ekologicznych) - po prostu olej nie jest dodawany do paliwa,
tylko podawany z osobnego zbiorniczka, osobną pompą oleju, przez panewki
itd (magistrala olejowa jak w "normalnym silniku"), a na końcu - co
wycieknie spod panewek - to się dostaje do skrzyni korbowej i się miesza
z mieszanką i idzie do smarowania tłoka/ów z góry/dołu i na zewnątrz...
I to nie są jakieś dwutakty z elektrowozu, tylko maleństwa
kosiarkowo-motorówkowo-skuterkowo-agregatowe.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

L501 aneryS
Guest

Thu Feb 23, 2012 11:52 am   



Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:ji54jf$n42$1@mx1.internetia.pl...
....
Quote:
wycieknie spod panewek - to się dostaje do skrzyni korbowej i się miesza z
mieszanką i idzie do smarowania tłoka/ów z góry/dołu i na zewnątrz... I to
nie są jakieś dwutakty z elektrowozu, tylko maleństwa
kosiarkowo-motorówkowo-skuterkowo-agregatowe.

Pamiętam w dawnej robocie taki agregat był, rzeczywiście, nie pamiętam, jak
mial rozwiązany olej... pamiętam tylko, że był bardzo cichy, znacznie
cichszy, niż to, co się spotyka(ło) na bazarach.
Teraz koncentrowałem się na samochodach, zastosowaniach samochodowych.
Motorówkowe podpytałbym, gdyby mi się źródełko informacji nie urwało...
Skutery - to pewnie nowsza sprawa, z tymi, co się spotykałem, nie kojarzyłem
osobnego smarowania...
Tylko, czy "ekolodzy" nie uczepią się tego, jakież to dwusuwy są be.
Gaźnikowiec (ten na Karolkowej) oglądając świece z mojej skarpety
powiedział, że rzadko który czterosuw miał tak dobre spalanie. Ale czy
"nawiedzeni" w to uwierzą?

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

L501 aneryS
Guest

Thu Feb 23, 2012 11:55 am   



Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ji4jl9$e1n$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
W dniu 2012-02-22 23:02, J.F. pisze:

Kręci się w przypadkową stronę?

No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie.
tzn nie wiem jak ten, jesli z napedu talerza to moze i w przypadkowa.

Były konstrukcje z czymś w rodzaju zapadki która eliminowała kręcenie w
drugą stronę.

Zgadza się, rozebrałem jeden taki, nie pamiętam od czego był. Była tam
zapadka z tworzywa, blokująca ruch wsteczny. Wyglądem przypominała nieco
autostop w magnetofonach.

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

L501 aneryS
Guest

Thu Feb 23, 2012 11:55 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:17wr1bfro418d.18y7yozij69xs$.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Thu, 23 Feb 2012 00:16:16 +0100, L501 aneryS napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
No wlasnie nie. zadziwiajace, ale nie.
Rozebrałem taki - tam jest zapadka blokująca bieg "wsteczny"

Mozna bylo rozkrecic recznie w druga strone, wlaczyc, krecil sie w druga

Trzeba by najpierw zapadkę usunąć,

Ja tez rozebralem - ten nie mial zapadki.

To pewnie taka konstrukcja. Dziwiłbym się, gdyby istniały tylko te z
zapadką.

--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

kogutek
Guest

Thu Feb 23, 2012 3:08 pm   



Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(a):

Quote:

Użytkownik "kogutek"
Silnik reluktancyjny

No tak. Ale ten mój to wersja light. Smile
Jedna cewka. I równoległa do osi obrotu.
Te co Google pokazały mają kilka cewek. I prostopadłe do osi obrotu.

Ten mój to najprostszy z możliwych silników elektrycznych?

Robert

Nie interesuje mnie co Google pokazują. I nie ma żadnego ale.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak nazywa się silnik 6V z napędu mikrofali? Praca w obu kierunkach?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map