Goto page 1, 2 Next
PeJot
Guest
Sun Mar 08, 2020 2:21 pm
Czołem,
wolę spytać tu niż na *.samochody, licząc na merytorykę. Pacjent to
Skoda Fabia II. Od pewnego czasu system fabrycznych czujników parkowania
*okresowo* zgłasza usterkę i odmawia kolaboracji ( ciągły sygnał po
wrzuceniu wstecznego ). Ale, co ciekawe, system więcej działa poprawnie
niż nie działa, skubaniec humorzasty. Jeden z czujników był wymieniony (
w związku z kolizją ), na używany, i przez kilka lat było całkiem OK.
Jak się zabrać do naprawy, podmienić ten jeden używany czujnik, czy
jakoś inaczej ? Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?
Pewnie należy zacząć od wiązki/konektorów.
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
heby
Guest
Sun Mar 08, 2020 2:33 pm
On 08/03/2020 14:21, PeJot wrote:
Quote:
Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?
Pierwsze co sprawdź to wilgoć w module sterującym. Nie wiem gdzie go
masz, ale przypuszczalnie jest zamknięty hermetycznie w puszce. A
"hermetyczne" puszki stosowane w samochodach mają casem tendencję do
konsumowania wilgoci ...
W moim sterowniku szyb, w "hermetycznej", uszczelnionej puszcze, wylał
się naparstek wody po otwarciu. Nie, nic na nią nie kapało.
PeJot
Guest
Sun Mar 08, 2020 3:05 pm
W dniu 2020-03-08 o 14:33, heby pisze:
Quote:
On 08/03/2020 14:21, PeJot wrote:
Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?
Pierwsze co sprawdź to wilgoć w module sterującym. Nie wiem gdzie go
masz, ale przypuszczalnie jest zamknięty hermetycznie w puszce. A
"hermetyczne" puszki stosowane w samochodach mają casem tendencję do
konsumowania wilgoci ...
Sterownik jest w bagażniku. Trzeba zdjąć tapicerkę, trochę to upierdliwe
ale zrobię dla pewności. Chciałbym też "przedzwonić" okablowanie, ale to
już wymaga demontażu zderzaka. I trochę wyższych temperatur na zewnątrz :)
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
waldemar
Guest
Sun Mar 08, 2020 8:00 pm
Am 08.03.2020 um 15:05 schrieb PeJot:
Quote:
W dniu 2020-03-08 o 14:33, heby pisze:
On 08/03/2020 14:21, PeJot wrote:
Da się jakoś diagnozować w warunkach amatorskich ?
Pierwsze co sprawdź to wilgoć w module sterującym. Nie wiem gdzie go
masz, ale przypuszczalnie jest zamknięty hermetycznie w puszce. A
"hermetyczne" puszki stosowane w samochodach mają casem tendencję do
konsumowania wilgoci ...
Sterownik jest w bagażniku. Trzeba zdjąć tapicerkę, trochę to upierdliwe
ale zrobię dla pewności. Chciałbym też "przedzwonić" okablowanie, ale to
już wymaga demontażu zderzaka. I trochę wyższych temperatur na zewnątrz :)
w moim Oplu były drobne pęknięcia obudowy sensora i wilgoć załatwiła
resztę. Podobno częsta dolegliwość.
Waldek
PeJot
Guest
Sun Mar 08, 2020 8:06 pm
W dniu 2020-03-08 o 20:00, waldemar pisze:
Quote:
w moim Oplu były drobne pęknięcia obudowy sensora i wilgoć załatwiła
resztę. Podobno częsta dolegliwość.
No cóż, faktem jest że park system świrował jakby częściej w warunkach
wilgotnych, a usterka często sama się automagicznie naprawiała. Tylko
jak wyczaić, który to z 4 czujników ?
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Queequeg
Guest
Mon Mar 09, 2020 12:37 pm
PeJot <PeJot@nigdzie.pl> wrote:
Quote:
Tylko jak wyczaić, który to z 4 czujników ?
Jak odłączysz któryś, to system jest w stanie działać na trzech, czy od
razu zgłasza błąd i nie działa?
Jeśli to pierwsze, to odłączaj kolejno... możesz nawet wyszukiwaniem
binarnym, jeśli system jest w stanie działać na dwóch :)
Algorytm mniej więcej taki ("zgłasza błąd", czyli robi to, co opisałeś):
1. Odłącz czujnik 1 i 2, zostaw 3 i 4
2. Jeśli system będzie zgłaszał błąd, skocz do punktu 6
3. Podłącz czujnik 2
4. Jeśli zgłasza błąd, to problem jest z czujnikiem 2, a jeśli nie, to
problem jest z czujnikiem 1
5. Skocz do punktu 8
6. Podłącz czujnik 1 i 2, odłącz 3
7. Jeśli zgłasza błąd, to problem jest z czujnikiem 4, a jeśli nie, to
problem jest z czujnikiem 3
8. Koniec
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
PeJot
Guest
Mon Mar 09, 2020 7:10 pm
W dniu 2020-03-09 o 11:37, Queequeg pisze:
Quote:
PeJot <PeJot@nigdzie.pl> wrote:
Tylko jak wyczaić, który to z 4 czujników ?
Jak odłączysz któryś, to system jest w stanie działać na trzech, czy od
razu zgłasza błąd i nie działa?
Jeśli to pierwsze, to odłączaj kolejno... możesz nawet wyszukiwaniem
binarnym, jeśli system jest w stanie działać na dwóch :)
Algorytm mniej więcej taki ("zgłasza błąd", czyli robi to, co opisałeś):
1. Odłącz czujnik
Którykolwiek. I już mamy error.
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Pilocik
Guest
Mon Mar 09, 2020 11:32 pm
W dniu 09.03.2020 o 19:10, PeJot pisze:
Quote:
1. Odłącz czujnik
Którykolwiek. I już mamy error.
a zamiana czujników miejscami ?
Kris
Guest
Tue Mar 10, 2020 7:47 am
Quote:
Da się jakoś diagnozować w >warunkach amatorskich
Na słuch.
Sprawny czujnik przy przyłożeniu do niego palca cicho cyknie, padnięty siedzi cicho
Przynajmniej w multipli tak było
Kaczin
Guest
Tue Mar 10, 2020 5:01 pm
W dniu 09.03.2020 o 23:32, Pilocik pisze:
Quote:
W dniu 09.03.2020 o 19:10, PeJot pisze:
1. Odłącz czujnik
Którykolwiek. I już mamy error.
a zamiana czujników miejscami ?
A co niby miało by to dać?
--
Kaczin
PeJot
Guest
Tue Mar 10, 2020 5:51 pm
W dniu 2020-03-10 o 06:47, Kris pisze:
Quote:
Da się jakoś diagnozować w >warunkach amatorskich
Na słuch.
Sprawny czujnik przy przyłożeniu do niego palca cicho cyknie, padnięty siedzi cicho
Przynajmniej w multipli tak było
A jaka to częstotliwość pracy takiego czujnika - może dało by się czymś
podsłuchać.
Quote:
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Queequeg
Guest
Tue Mar 10, 2020 5:59 pm
PeJot <PeJot@nigdzie.pl> wrote:
Quote:
1. Odłącz czujnik
Którykolwiek. I już mamy error.
No tak... dlatego napisałem:
Quote:
Jak odłączysz któryś, to system jest w stanie działać na trzech, czy od
razu zgłasza błąd i nie działa?
Jeśli to pierwsze,
Jeśli to nie jest spełnione, to nie mam pomysłu :(
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
Kris
Guest
Tue Mar 10, 2020 8:46 pm
Quote:
A jaka to częstotliwość >pracy takiego czujnika -
Że 3 lata temu w Multipli uszkodzony czujnik lokalizowałem i jeśli dobrze pamiętam to pojedyncze pyknięcie było jak palec zbliżałem
Quote:
może dało by się czymś
podsłuchać
Uchem;)
Pyknięcie(a może serie pyknięć bo mogę dokładnie nie pamiętać) było dość wyraźnie słychać i zlokalizowałem w ten sposób uszkodzony czujnik.
A objawy miałem podobne jak u Ciebie
PeJot
Guest
Wed Mar 11, 2020 3:58 pm
W dniu 2020-03-10 o 19:46, Kris pisze:
Quote:
może dało by się czymś
podsłuchać
Uchem;)
Pyknięcie(a może serie pyknięć bo mogę dokładnie nie pamiętać) było dość wyraźnie słychać i zlokalizowałem w ten sposób uszkodzony czujnik.
A objawy miałem podobne jak u Ciebie
Tylko że układ więcej działa poprawnie niż nie działa i nie wiem jak nie
działanie sprowokować.
Quote:
--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Mirek
Guest
Wed Mar 11, 2020 9:15 pm
On 11.03.2020 15:58, PeJot wrote:
objawy miałem podobne jak u Ciebie
Quote:
Tylko że układ więcej działa poprawnie niż nie działa i nie wiem jak nie
działanie sprowokować.
Spryskaj wodą, parą, podgrzej, ochłodź zamrażaczem, postukaj, pociąg za
kable... - wszystko oczywiście po jednym czujniku na raz.
Ja tak szukałem bardzo dziwnej usterki w samochodzie i w końcu po
podgrzaniu i zamrożeniu sterownika silnika usterka zniknęła - już pół
roku mam spokój.
W sumie nie ma się z czego cieszyć, ale przynajmniej wiem, że to nie
czujnik, nie świece, nie kable, nie zawory, nie vanos, nie lambda, , nie
mapy, nie zatkany katalizator... wszystkich hipotez mechaników już nie
pamiętam ;)
--
Mirek.
Goto page 1, 2 Next