qlphon
Guest
Tue Aug 24, 2010 9:06 am
gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
szynie samochodu renault?
chciałbym "podsłuchiwać" jakie dane są przesyłane do "deski rozdzielczej"
chodzi mi o takie parametry: jak prędkość, obroty, temperatura silnika, stan
oświetlenia, chwilowe zużycie paliwa, etc
dane typu read-only, nie mam potrzeby nic zapisywać, tylko sobie rejestrować
na boku, pewne parametry...
q
Waldemar Krzok
Guest
Tue Aug 24, 2010 9:30 am
Am 24.08.2010 11:06, schrieb qlphon:
Quote:
gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
szynie samochodu renault?
chciałbym "podsłuchiwać" jakie dane są przesyłane do "deski rozdzielczej"
chodzi mi o takie parametry: jak prędkość, obroty, temperatura silnika,
stan oświetlenia, chwilowe zużycie paliwa, etc
dane typu read-only, nie mam potrzeby nic zapisywać, tylko sobie
rejestrować na boku, pewne parametry...
man OBD2
Waldek
nom
Guest
Tue Aug 24, 2010 11:33 am
Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:i50237$vuo$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
szynie samochodu renault?
Jaki model, bo w nowszych to dane "lecą" po magistrali CAN. W starszych
magistrala K lub L.
qlphon
Guest
Tue Aug 24, 2010 1:05 pm
Quote:
gdzie można znaleźć jakieś sensowne informacje nt. transmisji danych w
szynie samochodu renault?
Jaki model, bo w nowszych to dane "lecą" po magistrali CAN. W starszych
magistrala K lub L.
modus/clio 2005
gościu z CLIPem mówi że to szyna CAN
nom
Guest
Thu Aug 26, 2010 8:02 am
Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:i50g4f$175o$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
modus/clio 2005
gościu z CLIPem mówi że to szyna CAN
do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
qlphon
Guest
Mon Aug 30, 2010 1:09 pm
Quote:
do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
ok. powiedzmy że sprzętowo się dostane do szyny...
gdzie mogę poczytać o treści po niej płynącej,
jakie tam są protokoły, jak odpytywać sieć o konkretne parametry?
Waldemar Krzok
Guest
Mon Aug 30, 2010 1:36 pm
Am 30.08.2010 15:09, schrieb qlphon:
Quote:
do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
ok. powiedzmy że sprzętowo się dostane do szyny...
gdzie mogę poczytać o treści po niej płynącej,
jakie tam są protokoły, jak odpytywać sieć o konkretne parametry?
przecież ci już pisałem, co byś poszukał pod hasłem OBD2. Możesz kupić
gotowce sprzętowe, gniazdo znajduje się podobno pod popielniczką. Nie
mam renówki, ale w większości samochodów jest właśnie tam. Software też
jest do kupienia w cenach różnych, a parametry najlepiej wypytać w
odpowiednich forach. Firmy dość niechętnie ogłaszają, ale chakiery już
conieco znaleźli. Problemem jest to, że niektóre komunikaty są dość
uniwersalne (bo znormalizowane), ale większość jest dość związana z
typem i rocznikiem samochodu.
Tu masz informacje na ten temat:
http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
Waldek
nom
Guest
Wed Sep 29, 2010 5:23 am
Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:i5gajh$316t$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
do CANu można wykorzystać gotowe układy, np. ELM327 i podobne.
ok. powiedzmy że sprzętowo się dostane do szyny...
gdzie mogę poczytać o treści po niej płynącej,
jakie tam są protokoły, jak odpytywać sieć o konkretne parametry?
Po pierwsze ściągnij sobie opis ELM327 ze strony producenta. Tam masz
opisane rozkazy jakie można wydawać, na początek wystarczy Ci nawet
hyperterminal z windowsa, bo tam się wysyła komendy AT jak do modemu.
To jakie komendy możesz wysyłać do konkretnego samochodu i pod jakim adresem
masz sterowniki zależy od producenta samochodu i trzeba szukać w internecie.
Np. jeżeli sterownik silnika ma adres 001 i chcesz odczytać obroty silnika,
które są w bloku np. 025 to wysyłasz pod adres 001 komendę, żeby sterownik
podał Ci parametr z bloku 025. To Ty musisz wiedzieć co to jest za parametr
i jak go przeskalować, żeby otrzymać obr/min.