RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak fabryczne moduły elektryczne haka holowniczego wyłączają czujniki cofania?

Hak i czujniki cofania

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak fabryczne moduły elektryczne haka holowniczego wyłączają czujniki cofania?

PeJot
Guest

Sat Dec 05, 2009 9:28 pm   



Czołem.

Jak w fabrycznych modułach elektryki samochodowego haka holowniczego
rozwiązywane jest wyłączanie czujników cofania ? Hak prawdopodobnie
demontowalny.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Jarek
Guest

Mon Dec 07, 2009 7:16 pm   



Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hfefpn$d1g$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Czołem.

Jak w fabrycznych modułach elektryki samochodowego haka holowniczego
rozwiązywane jest wyłączanie czujników cofania ? Hak prawdopodobnie
demontowalny.

A po co wyłączać trochę popiszczy przy cofaniu :-)

Pozdrawiam Jarek O.

PeJot
Guest

Tue Dec 08, 2009 7:20 am   



Jarek pisze:
Quote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:hfefpn$d1g$1@inews.gazeta.pl...
Czołem.

Jak w fabrycznych modułach elektryki samochodowego haka holowniczego
rozwiązywane jest wyłączanie czujników cofania ? Hak prawdopodobnie
demontowalny.

A po co wyłączać trochę popiszczy przy cofaniu Smile

Nie sądzę że popiszczy, tylko będzie wyło ciągle, jakbyś był 10 cm od
przeszkody. Oznacza to że po zamontowaniu haka o czujniku cofania można
zapomnieć. To mnie zmusi do demontowania haka, gdy nie będzie używany.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Adam Dybkowski
Guest

Tue Dec 08, 2009 9:17 pm   



PeJot pisze:

Quote:
Nie sądzę że popiszczy, tylko będzie wyło ciągle, jakbyś był 10 cm od
przeszkody. Oznacza to że po zamontowaniu haka o czujniku cofania można
zapomnieć. To mnie zmusi do demontowania haka, gdy nie będzie używany.

No i prawidłowo - po to właśnie haki w samochodach muszą być
demontowalne i nakazane jest ich demontowanie/składanie gdy nie są używane.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

Jerry1111
Guest

Tue Dec 08, 2009 11:14 pm   



Adam Dybkowski wrote:
Quote:
PeJot pisze:

Nie sądzę że popiszczy, tylko będzie wyło ciągle, jakbyś był 10 cm od
przeszkody. Oznacza to że po zamontowaniu haka o czujniku cofania
można zapomnieć. To mnie zmusi do demontowania haka, gdy nie będzie
używany.

No i prawidłowo - po to właśnie haki w samochodach muszą być
demontowalne i nakazane jest ich demontowanie/składanie gdy nie są używane.


Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem), a nie po to aby
czujniki cofania dzialaly.

--
Jerry1111

Adam Dybkowski
Guest

Wed Dec 09, 2009 1:02 am   



Jerry1111 pisze:

Quote:
Nie sądzę że popiszczy, tylko będzie wyło ciągle, jakbyś był 10 cm od
przeszkody. Oznacza to że po zamontowaniu haka o czujniku cofania
można zapomnieć. To mnie zmusi do demontowania haka, gdy nie będzie
używany.

No i prawidłowo - po to właśnie haki w samochodach muszą być
demontowalne i nakazane jest ich demontowanie/składanie gdy nie są
używane.

Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem), a nie po to aby
czujniki cofania dzialaly.

Ale ja to właśnie napisałem powyżej: "To mnie zmusi do demontowania
haka, gdy nie będzie używany." -> "No i prawidłowo".

Kwestia ciągłego piszczenia czujników przy założonym haku to inna sprawa.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

PeJot
Guest

Wed Dec 09, 2009 8:35 am   



Marek Lewandowski pisze:
Quote:
On Dec 8, 11:14 pm, Jerry1111
jerry1111alwaysattackedbys...@wp.pl.pl.wp> wrote:

Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),

Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe
wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu.
Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie
zgniotu kończąc. Uderzenie idzie od razu w kabinę pasażerską. Bez haka
uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się
tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.

Się nie zgodzę, sam przerabiałem temat w poprzednim aucie. Hak sam z
siebie był mniej sztywny niż podłużnice, do których był mocowany. W
efekcie czego przy solidnym uderzeniu w tył hak jako pierwszy uległ
destrukcji: 25 mm stalowy pręt zgiął się jakby był z plasteliny.
Właściwa strefa zgniotu przejęła niewiele energii, auto odniosło
powierzchowne uszkodzenia ( mój zderzak ucierpiał ). Auto szkodnika
odniosło poważne obrażenia właśnie za sprawą mojego haka.

Poza tym nie jestem pewien, ale zdaje się obowiązku zdejmowania nie
używanego haka *w Polsce* nie ma.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Marek Lewandowski
Guest

Wed Dec 09, 2009 9:18 am   



On Dec 8, 11:14 pm, Jerry1111
<jerry1111alwaysattackedbys...@wp.pl.pl.wp> wrote:

Quote:
Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),

Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe
wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu.
Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie
zgniotu kończąc. Uderzenie idzie od razu w kabinę pasażerską. Bez haka
uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się
tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.

Marek

Jerry1111
Guest

Wed Dec 09, 2009 9:54 pm   



PeJot wrote:
Quote:
Marek Lewandowski pisze:
On Dec 8, 11:14 pm, Jerry1111
jerry1111alwaysattackedbys...@wp.pl.pl.wp> wrote:

Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),

Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe
wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu.
Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie
zgniotu kończąc. Uderzenie idzie od razu w kabinę pasażerską. Bez haka
uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się
tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.

Patrzac na demontowalne haki - to one same w sobie dobra amortyzacje
zapewnia ;-)

Quote:
Się nie zgodzę, sam przerabiałem temat w poprzednim aucie. Hak sam z
siebie był mniej sztywny niż podłużnice, do których był mocowany. W
efekcie czego przy solidnym uderzeniu w tył hak jako pierwszy uległ
destrukcji: 25 mm stalowy pręt zgiął się jakby był z plasteliny.
Właściwa strefa zgniotu przejęła niewiele energii, auto odniosło
powierzchowne uszkodzenia ( mój zderzak ucierpiał ). Auto szkodnika
odniosło poważne obrażenia właśnie za sprawą mojego haka.

I o to chodzi - zeby ubezpieczalnie mniej musialy placic dla tego z tylu
(tylko z jakiej racji - jak ofiara sie zagapil, to niech za to placi
znizkami).

Quote:
Poza tym nie jestem pewien, ale zdaje się obowiązku zdejmowania nie
używanego haka *w Polsce* nie ma.

Pojecia nie mam - ani Marek ani ja w PL nie mieszkamy. U mnie takiego
obowiazku nie ma, musze tylko pamietac zeby zamontowac nierozbieralny
hak, bo inaczej w DE beda kazali go odpiac.


--
Jerry1111

Michał Baszyński
Guest

Wed Dec 09, 2009 10:46 pm   



Marek Lewandowski pisze:
Quote:
On Dec 8, 11:14 pm, Jerry1111
jerry1111alwaysattackedbys...@wp.pl.pl.wp> wrote:

Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),

Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe
wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu.
Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie
zgniotu kończąc.

zależy od samochodu. W moim fabrycznie zamontowany hak przymocowany jest
nie bezpośrednio do nadwozia, a do dodatkowej sztywnej półramy
zakotwiczonej w podłużnicach. I zdjęcie samego haka nie powoduje
magicznego zniknięcia schowanej zaraz za zderzakiem ramy..
Ale jeżdżę bez haka - samochód jest dość spory i w warunkach dużego
miasta boję się, aby nim samemu przypadkiem komuś kiedyś dziury przy
parkowaniu nie zrobić ;-)

--
Pozdr.
Michał

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak fabryczne moduły elektryczne haka holowniczego wyłączają czujniki cofania?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map