MAc
Guest
Fri Sep 08, 2006 11:09 am
Nie miałem jeszcze okazji się zajmować PWM, no i pojawiły mi się
wątpliwości.
Mam silnik (24V DC) około 80W, jest oddalony od źródła zasilania o około
30m.
Nie dość, że muszę go sensownie zasilać i nie stracić za dużo w
kablach, to jeszcze muszę mu spowolnić obroty - żeby uniknąć dodatkowej
przekładni.
Nad tym pierwszym (zasilanie) zastanawiałem się - czy nie lepiej
umieścić trafo i prostownik przy silniku a doprowadzić 220V.
Tyle tylko, że muszę jeszcze zmieniać kierunek obrotów - a nie chciałbym
ciągnąć solidnej wiązki. Zasilając 24 i nie regulując obrotów
wystarczyłoby zmieniać biegunowość - ale jak to optymalnie rozwiązać w
takim przypadku?
MAc
Jarek
Guest
Fri Sep 08, 2006 12:56 pm
Użytkownik "MAc" <mac_dx@tosiewytnie.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:edrj11$e6p$1@news.onet.pl...
Quote:
Nie miałem jeszcze okazji się zajmować PWM, no i pojawiły mi się
wątpliwości.
Mam silnik (24V DC) około 80W, jest oddalony od źródła zasilania o około
30m.
Nie dość, że muszę go sensownie zasilać i nie stracić za dużo w kablach,
to jeszcze muszę mu spowolnić obroty - żeby uniknąć dodatkowej przekładni.
Nad tym pierwszym (zasilanie) zastanawiałem się - czy nie lepiej umieścić
trafo i prostownik przy silniku a doprowadzić 220V.
Tyle tylko, że muszę jeszcze zmieniać kierunek obrotów - a nie chciałbym
ciągnąć solidnej wiązki. Zasilając 24 i nie regulując obrotów
wystarczyłoby zmieniać biegunowość - ale jak to optymalnie rozwiązać w
takim przypadku?
Może sterownik PWM i zasilacz przy silniku a zasilanie i sygnał; czyli
zmiana kierunku i szybciej, wolniej (o ile tyle starczy) puścić od
źródła...?
--
Pozdrawiam Jarek O.
MAc
Guest
Fri Sep 08, 2006 2:42 pm
Quote:
Może sterownik PWM i zasilacz przy silniku a zasilanie i sygnał; czyli
zmiana kierunku i szybciej, wolniej (o ile tyle starczy) puścić od
źródła...?
No więc nad tym się zastanawiam, nie potrzebuję sterowania prędkością,
tylko zmianę kerunku obrotów - a PWM do stałego spowolnienia silnika.
Jak wygląda kwestia mocy i momentu w przypadku zastosowania PWM?
Mogę prosić o jakiś mądry link, żeby się douczyć?
MAc
Gejzero
Guest
Sat Sep 09, 2006 8:07 am
Użytkownik "MAc" <mac_dx@tosiewytnie.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:edrvg7$tru$1@news.onet.pl...
Quote:
Może sterownik PWM i zasilacz przy silniku a zasilanie i sygnał; czyli
zmiana kierunku i szybciej, wolniej (o ile tyle starczy) puścić od
źródła...?
No więc nad tym się zastanawiam, nie potrzebuję sterowania prędkością,
tylko zmianę kerunku obrotów - a PWM do stałego spowolnienia silnika.
Jak wygląda kwestia mocy i momentu w przypadku zastosowania PWM?
Mogę prosić o jakiś mądry link, żeby się douczyć?
MAc
Skoro nie potrzebujesz szybkich zmian napięcia tylko "stałe spowolnienie
silnika" to można chyba wyfiltrować to napięcie przed wpuszczeniem w długie
kable, poprostu zkłócenia zatrzymać w sterowniku ?
Gejzero
MAc
Guest
Sat Sep 09, 2006 8:56 am
Gejzero napisał(a):
Quote:
Skoro nie potrzebujesz szybkich zmian napięcia tylko "stałe spowolnienie
silnika" to można chyba wyfiltrować to napięcie przed wpuszczeniem w długie
kable, poprostu zkłócenia zatrzymać w sterowniku ?
Ja się (przynajmniej na razie) nie obawiam zakłóceń tylko spadku
napięcia na kilkudziesięciu metrach kabla. W końcu parę amperów tam
popłynie.
MAc