RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak efektywnie doładować akumulator samochodowy 10W z paneli słonecznych?

baterie słoneczne

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak efektywnie doładować akumulator samochodowy 10W z paneli słonecznych?

ToMasz
Guest

Wed Oct 27, 2010 5:17 pm   



witam

zastanawiam sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego baterią
słoneczną. oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej
ruszane - nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za
daleko od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

jak myślicie - 10W by wystarczyło? oczywiście nominalnie 10w, bo zimą
tego nie "wyciagne" z ogniwa.

Może ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie z energia słoneczną
zamienianą na prąd. ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie mogła
pracować z 90% swojej mocy? 4 godziny dziennie?

ToMasz

konieczko
Guest

Wed Oct 27, 2010 5:39 pm   



W dniu 2010-10-27 19:17, ToMasz pisze:
Quote:
witam

zastanawiam sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego baterią
słoneczną. oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej
ruszane - nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za
daleko od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

jak myślicie - 10W by wystarczyło? oczywiście nominalnie 10w, bo zimą
tego nie "wyciagne" z ogniwa.

Może ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie z energia słoneczną
zamienianą na prąd. ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie mogła
pracować z 90% swojej mocy? 4 godziny dziennie?

ToMasz


Daj sobie na wsztymanie i kup nnowy aku wyjdzie 10 razy taniej.

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Oct 27, 2010 7:25 pm   



Pan ToMasz zastanawia sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego
baterią słoneczną:

Quote:
oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej ruszane
- nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za daleko
od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

Jak akumulator zdrowy, a auto sprawne, to i co dwa tygodnie można ruszać.

Quote:
jak myślicie - 10W by wystarczyło? oczywiście nominalnie 10w, bo zimą
tego nie "wyciagne" z ogniwa.

Nie sądzę. Ale i tak kupienie nowego akumulatora będzie tańsze.

Quote:
Może ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie z energia słoneczną
zamienianą na prąd. ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie
mogła pracować z 90% swojej mocy? 4 godziny dziennie?

A co to jest "swoja moc"? Niezależnie od odpowiedzi, przeciętnie sporo
mniej niż 4 godziny.

--
Jarek

Dariusz K. Ładziak
Guest

Wed Oct 27, 2010 7:31 pm   



Użytkownik ToMasz napisał:
Quote:
witam

zastanawiam sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego baterią
słoneczną. oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej
ruszane - nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za
daleko od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

jak myślicie - 10W by wystarczyło? oczywiście nominalnie 10w, bo zimą
tego nie "wyciagne" z ogniwa.

Może ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie z energia słoneczną
zamienianą na prąd. ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie mogła
pracować z 90% swojej mocy? 4 godziny dziennie?

A do czego ci takie ciężkie waty? Dwu - trzywatowa (w pełnym słońcu)
bateria słoneczna w przeciętnym samochodzie zapewnia pielęgnację
akumulatora i pokrycie stałego zapotrzebowania na prąd. Samochód na
postoju zużywa kilkadziesiąt miliamperów maksymalnie. Są nawet gotowe
rozwiązania - kupuje się toto, kładzie pod przednią albo tylna szybą,
wtyka wtyczkę do gniazdka zapalniczki i święty spokój z akumulatorem.

--
Darek

konieczko
Guest

Wed Oct 27, 2010 7:40 pm   



W dniu 2010-10-27 21:31, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Quote:
Użytkownik ToMasz napisał:
witam

zastanawiam sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego baterią
słoneczną. oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej
ruszane - nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za
daleko od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

jak myślicie - 10W by wystarczyło? oczywiście nominalnie 10w, bo zimą
tego nie "wyciagne" z ogniwa.

Może ktoś z Was ma praktyczne doświadczenie z energia słoneczną
zamienianą na prąd. ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie mogła
pracować z 90% swojej mocy? 4 godziny dziennie?

A do czego ci takie ciężkie waty? Dwu - trzywatowa (w pełnym słońcu)
bateria słoneczna w przeciętnym samochodzie zapewnia pielęgnację
akumulatora i pokrycie stałego zapotrzebowania na prąd. Samochód na
postoju zużywa kilkadziesiąt miliamperów maksymalnie. Są nawet gotowe
rozwiązania - kupuje się toto, kładzie pod przednią albo tylna szybą,
wtyka wtyczkę do gniazdka zapalniczki i święty spokój z akumulatorem.


Ta ale chyba z aku do telefonu.

:)Smile

morghul
Guest

Wed Oct 27, 2010 7:54 pm   



Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" mówi o czymś takim:
http://www.solars-china.com/solar-panel/Amorphous-panel-car.html
albo http://www.12voltsolarpanels.net/solar-car-battery-chargers

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

konieczko
Guest

Wed Oct 27, 2010 8:02 pm   



W dniu 2010-10-27 21:54, morghul pisze:
Quote:


:)SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile

Jawi
Guest

Wed Oct 27, 2010 8:46 pm   



W dniu 2010-10-27 19:25, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan ToMasz zastanawia sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego
baterią słoneczną:

oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej ruszane
- nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za daleko
od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

Jak akumulator zdrowy, a auto sprawne, to i co dwa tygodnie można ruszać.

Mylisz się. Chyba, że raz na tydzień robi długie trasy. Bo jak jazda po
mieście i jeszcze uruchamianie silnika kilka razy w dniu, to aku długo
nie pociągnie. Dotyczy szczególnie diesla zimą, parkowanego na zewnątrz.


ile przecietnie w naszym kraju bateria będzie
Quote:
mogła pracować z 90% swojej mocy?

nigdy w życiu 90% nie osiągniesz, te waty podane w bateriach to dla
oświetlenia ich z 1m specjalnymi lampami. 90% wyciągniesz przy
odpowiednim ustawieniu prostopadle do słońca latem w pełnym słońcu. I to
pewnie zależy od szerokości geograficznej.
Poza tym baterie made in china z alledrogo i tak mają zawyżoną wydajność
średnio pewnie o 30 - 40%... Ty te baterie ustawisz za szybą samochodu?
To kolejna strata energii.

Tom
Guest

Wed Oct 27, 2010 10:07 pm   



On 28/10/2010 5:31 AM, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

Quote:
........... Są nawet gotowe
rozwiązania - kupuje się toto, kładzie pod przednią albo tylna szybą,
wtyka wtyczkę do gniazdka zapalniczki i święty spokój z akumulatorem.


W wielu nowszych samochodach gniazdko zapalniczki jest odcinane jak
wyjmujesz kluczyk.

Tomek

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Oct 27, 2010 11:03 pm   



Jawi napisał:

Quote:
Jak akumulator zdrowy, a auto sprawne, to i co dwa tygodnie można ruszać.

Mylisz się. Chyba, że raz na tydzień robi długie trasy. Bo jak jazda po
mieście i jeszcze uruchamianie silnika kilka razy w dniu, to aku długo
nie pociągnie. Dotyczy szczególnie diesla zimą, parkowanego na zewnątrz.

Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem samochodu stojącego dwa tygodnie.
A jak ktoś ma takie przerwy, to raczej nie jest leniwym taksówkarzem,
tylko właśnie raz na dwa tygodnie gdzieś chce pojechać tym autem. Tak
czy inaczej, akumulator w samochodzie używanym rzadko wytrzymuje dłużej,
niż w używanym codziennie.

Quote:
nigdy w życiu 90% nie osiągniesz, te waty podane w bateriach to dla
oświetlenia ich z 1m specjalnymi lampami.

Tak konkternie, to strumieniem 1kW/m^2. Obojętnie czy z lampy, czy ze
słońca.

Quote:
90% wyciągniesz przy odpowiednim ustawieniu prostopadle do słońca
latem w pełnym słońcu. I to pewnie zależy od szerokości geograficznej.

No właśnie od tego zależy słabo. Od pory roku też (oczywiście pomijając
fakt, że w jesieni to zwykle chmury są). Jak się ustawi prostopadle,
to w zimie w średnich szerokościach geograficznych przy przejrzystym
zmrożonym powietrzu jest niewiele mniej niż w lecie na równiku (ale
jednak mniej, bo grubsza warstwa powietrza).

--
Jarek

Grzegorz Kurczyk
Guest

Thu Oct 28, 2010 6:01 am   



W dniu 27.10.2010 22:46, Jawi pisze:
Quote:
W dniu 2010-10-27 19:25, Jarosław Sokołowski pisze:
Pan ToMasz zastanawia sie nad doładowywaniem akumulatora samochodowego
baterią słoneczną:

oczywiście auto jeździ raz na tydzień, - gdyby było częsciej ruszane
- nie było by problemu. akumulator za dobrze przykręcony, za daleko
od gniazdka - stąd zrodził sie pomysł ogniw słonecznych.

Jak akumulator zdrowy, a auto sprawne, to i co dwa tygodnie można ruszać.

Mylisz się. Chyba, że raz na tydzień robi długie trasy. Bo jak jazda po
mieście i jeszcze uruchamianie silnika kilka razy w dniu, to aku długo
nie pociągnie. Dotyczy szczególnie dieslda zimą, parkowanego na zewnątrz.


Hmmm... Wolnossący diesel 3000ccm parkowany pod chmurką. Pierwszy
oryginalny akumulator BOSH-a z 1991r wytrzymał 13lat. Któregoś dnia
dostał przerwy. Podjechałem pod "Real" i jak wracałem z zakupów, to po
przekręceniu kluczyka usłyszałem tylko klepnięcie bendiksa i zgasło mi
wszystko w kabinie Smile No i trzeba było w tymże Realu kupić najtańszego
chińczyka i wymienić sobie na miejscu Smile To był jedyny przypadek, w
którym samochód mi nie odpalił od pierwszego kopa. Chińczyk trzyma do
tej pory (aż sam się dziwię). Jeżdżę głównie po mieście. Raz lub dwa w
miesiącu zdarza się jakiś kilkudziesięcio kilometrowy wyjazd za miasto.


Pozdrawiam
Grzegorz

Pa.po.5merf
Guest

Thu Oct 28, 2010 3:06 pm   



Órzytkownik "konieczko" napisał:
Quote:
A do czego ci takie ciężkie waty? Dwu - trzywatowa (w pełnym słońcu)
bateria słoneczna w przeciętnym samochodzie zapewnia pielęgnację
akumulatora i pokrycie stałego zapotrzebowania na prąd. Samochód na
postoju zużywa kilkadziesiąt miliamperów maksymalnie. Są nawet gotowe
rozwiązania - kupuje się toto, kładzie pod przednią albo tylna szybą,
wtyka wtyczkę do gniazdka zapalniczki i święty spokój z akumulatorem.

Ta ale chyba z aku do telefonu. SmileSmile

"Dariusz K. Ładziak" dobrze gada, sam sobie policz!:O)

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak efektywnie doładować akumulator samochodowy 10W z paneli słonecznych?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map