RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak efektywnie analizować zaszumione dane z akcelerometru MEMS do lokalizacji pojazdu?

technologia mems [moze troche OT]

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak efektywnie analizować zaszumione dane z akcelerometru MEMS do lokalizacji pojazdu?

klops
Guest

Mon Mar 15, 2004 6:22 pm   



witam.
mam dane z akccelerometru MEMS, oczywiscie zaszumione itd...
przeszukałem google ale nie moge dojsc jak przeanalizować te dane aby
otrzymac dobre wyniki ustalenia polozenia pojazdu.
moze ktos spotal sie z takim problemem?
--
pozdrawiam
klops Smile
GG: 1796308

Jacek R. Radzikowski
Guest

Mon Mar 15, 2004 6:22 pm   



Waldemar Krzok <waldemar.krzok@ukbf.fu-berlin.de> wrote:


Quote:
klops:
witam.
mam dane z akccelerometru MEMS, oczywiscie zaszumione itd...
przeszukałem google ale nie moge dojsc jak przeanalizować te dane aby
otrzymac dobre wyniki ustalenia polozenia pojazdu.
moze ktos spotal sie z takim problemem?

spotkałem się, a jakże. Trudno podać panaceum na wszystkie zaszumienia,
ale poszukaj coś takiego:
1. filtr dolnoprzepustowy, a tu np.
filtr Golyay-Savitzky
2. filtr medianowy
jest jeszcze pół tony innych filtrów (też nieliniowych), ale to temat na
pracę doktorską.

Ambitny autor moze zrobic filtr Kalmana. Potezne narzedzie, ale iirc
wymaga znajomosci modelu obiektu.

BTW. jesli chcesz ustalac polozenie obiektu to i tak bedziesz musial
calkowac. O ile szumy maja zerowa wartosc srednia to i tak w odpowiednio
dlugim okresie czasu nie beda mialy wplywu na wynik.

pzdr.
j.

Waldemar Krzok
Guest

Mon Mar 15, 2004 6:38 pm   



klops:
Quote:
witam.
mam dane z akccelerometru MEMS, oczywiscie zaszumione itd...
przeszukałem google ale nie moge dojsc jak przeanalizować te dane aby
otrzymac dobre wyniki ustalenia polozenia pojazdu.
moze ktos spotal sie z takim problemem?

spotkałem się, a jakże. Trudno podać panaceum na wszystkie zaszumienia,
ale poszukaj coś takiego:
1. filtr dolnoprzepustowy, a tu np.
filtr Golyay-Savitzky
2. filtr medianowy
jest jeszcze pół tony innych filtrów (też nieliniowych), ale to temat na
pracę doktorską.

filtry 1 i 2 używam codziennie i conocnie ;-)

Waldek

klops
Guest

Tue Mar 16, 2004 1:53 pm   



Jacek R. Radzikowski nasmarował:


Quote:

Ambitny autor moze zrobic filtr Kalmana. Potezne narzedzie, ale iirc
wymaga znajomosci modelu obiektu.

filtr kalmana to chyba przesada, bo do czego?

po przefiltrowaniu tych danych dostaniemy gladki przebieg i trzeba go tylko
zinterpretowac, co nie? Smile
--
pozdrawiam
klops Smile
GG: 1796308

Jacek R. Radzikowski
Guest

Tue Mar 16, 2004 3:17 pm   



klops <klops@op.pl> wrote:
Quote:
Jacek R. Radzikowski nasmarował:

Ambitny autor moze zrobic filtr Kalmana. Potezne narzedzie, ale iirc
wymaga znajomosci modelu obiektu.

filtr kalmana to chyba przesada, bo do czego?
po przefiltrowaniu tych danych dostaniemy gladki przebieg i trzeba go tylko
zinterpretowac, co nie? Smile

Kalman odtworzy ci caly stan obiektu, a nie tylko przebieg z czujnika.
W tym takze polozenie, czyli nawet troche wiecej niz potrzebujesz.

pzdr.
j.

jerry1111
Guest

Tue Mar 16, 2004 9:39 pm   



On Tue, 16 Mar 2004 06:53:50 +0100, klops <klops@op.pl> wrote:

Quote:
Ambitny autor moze zrobic filtr Kalmana. Potezne narzedzie, ale iirc
wymaga znajomosci modelu obiektu.

filtr kalmana to chyba przesada, bo do czego?
po przefiltrowaniu tych danych dostaniemy gladki przebieg i trzeba go tylko
zinterpretowac, co nie? Smile

Chcesz miec _polozenie_ pojazdu na podstawie przyspieszenia...
IMHO do tego idealnie nadaje sie filtr Kalmana - tylko trzeba
go odpowiednio zaaplikowac i inteligentnie dobrac macierze :-)


--
Jerry

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak efektywnie analizować zaszumione dane z akcelerometru MEMS do lokalizacji pojazdu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map