RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak działają wbudowane piloty do bram w Mercedesie CLK i jak je zaprogramować?

wbudowane piloty do bram w samochodach? ( np mercerde clk)

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działają wbudowane piloty do bram w Mercedesie CLK i jak je zaprogramować?

Goto page 1, 2  Next

Michał
Guest

Sun Sep 27, 2009 10:52 am   



witam,
czy ktos mial stycznosc z wbudowanymi w samochodach pilotami? w mercedesie
clk sa chyba 4 przyciski ktor mozna ponoc zaprogramowac do otwierania bramy.
troche mnie zastanawia jak to dziala, przeciez zadne obecnie stosowane
piloty nie sa programowane zamiennie do roznych urzadzen, wiekszosc uzywa
zmiennego kodu. na jakiej zasadzie to dziala? sa to tylko styki, pod ktore
mozna podpiac jakiegos pilota w wersji z kostka przylaczeniowa:) ??
konkrenie chcialbym tam wrzucic pilota od bramy nice, ale obecnie to chyba
nie ma znaczenia:)
Podobny temat jest w infiniti ( nissan).

--
Pozdrawiam,
Michał

BartekK
Guest

Sun Sep 27, 2009 3:15 pm   



Michał pisze:
Quote:
witam,
czy ktos mial stycznosc z wbudowanymi w samochodach pilotami? w mercedesie
clk sa chyba 4 przyciski ktor mozna ponoc zaprogramowac do otwierania bramy.
troche mnie zastanawia jak to dziala, przeciez zadne obecnie stosowane
piloty nie sa programowane zamiennie do roznych urzadzen, wiekszosc uzywa
zmiennego kodu. na jakiej zasadzie to dziala? sa to tylko styki, pod ktore
mozna podpiac jakiegos pilota w wersji z kostka przylaczeniowa:) ??
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp)

działa w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć
dowolnego pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku włącza
się funkcje "ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy guzik, i już
sterownik używa danego pilota (lub wręcz danego guzika z danego pilota).
Tą metodą można zaprogramować jeden pilot wielo-guzikowy do sterowania
wielu urządzeń.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Jarosław Sokołowski
Guest

Sun Sep 27, 2009 3:17 pm   



Pan Michał napisał:

Quote:
czy ktos mial stycznosc z wbudowanymi w samochodach pilotami? w mercedesie
clk sa chyba 4 przyciski ktor mozna ponoc zaprogramowac do otwierania bramy.
troche mnie zastanawia jak to dziala, przeciez zadne obecnie stosowane
piloty nie sa programowane zamiennie do roznych urzadzen, wiekszosc uzywa
zmiennego kodu. na jakiej zasadzie to dziala? sa to tylko styki, pod ktore
mozna podpiac jakiegos pilota w wersji z kostka przylaczeniowa:) ??

Nie, w lusterku wstecznym samochodu zamontowany jest uniwersalny pilot,
który można zaprogramować do kilku różnych standardów stosowanych
w urządzeniach do otwierania bram i wrót garażowych. Również ze zmiennymi
kodami. Jak działa, tego dokładnie nie wiem (ale działa). W trakcie
programowania (klonowania) pilota każą przystawić oryginalny na odległość
5-20cm do lusterka wstecznego samochodu. Spodziewam się, że celowo
wprowadzono warunek, by moc sygnału w trakcie tego procesu była duża.
Po dalsze szczegóły instrukcja obsługi samochodu odsyła na stronę
producenta systemu -- www.homelink.com (i na infolinie (0) 08000 466 354 65
lub +49 (0) 6839 907-277).

--
Jarek

Michał
Guest

Sun Sep 27, 2009 8:45 pm   



Quote:
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp) działa
w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć dowolnego
pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku włącza się funkcje
"ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy guzik, i już sterownik używa
danego pilota (lub wręcz danego guzika z danego pilota). Tą metodą można
zaprogramować jeden pilot wielo-guzikowy do sterowania wielu urządzeń.

Zajmuje sie alarmowka i automatyka bram i szczerze powiem ze nie udalo mi
sie jeszcze nigdy zgrac pilota innego producenta z innym odbiornikiem:) nie
pamietam co do czego probowalem, ale bawie sie elmesem, gorke, nice i
satelem, faaca omijam:) moze za malo razy probowalem, ale jednak kiedys
probowalem:)
pozdrawiam
Michał

BartekK
Guest

Sun Sep 27, 2009 9:04 pm   



Michał pisze:
Quote:
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp) działa
w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć dowolnego
pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku włącza się funkcje
"ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy guzik, i już sterownik używa
danego pilota (lub wręcz danego guzika z danego pilota). Tą metodą można
zaprogramować jeden pilot wielo-guzikowy do sterowania wielu urządzeń.

Zajmuje sie alarmowka i automatyka bram i szczerze powiem ze nie udalo mi
sie jeszcze nigdy zgrac pilota innego producenta z innym odbiornikiem:) nie
pamietam co do czego probowalem, ale bawie sie elmesem, gorke, nice i
satelem, faaca omijam:) moze za malo razy probowalem, ale jednak kiedys
probowalem:)
Chm, ja mało się akurat tym zajmuje, ale zdarzało mi się "uczyć"

sterowniki przeróżne z różnych okazji, i różnica jest co do radiówki
(różne częstotliwości użyte) a system kodowania ten sam. Czasem bywało
tak, że z pilotem "od czegoś tam" działało ale z zasięgiem 1m a z
innym/oryginalnym >15m bez problemu, ale przeważnie działało. Np swojego
pilota od bramy (faac badziewny) który ma 2 guziki przystosowałem do
otwierania domofonu (sterownik radiowy noname-uniwersal ale pilot się
gdzieś zgubił), a ponieważ dorobiłem się też garażu otwieranego na
pilota (mechanizm też faac) - to obecnie pilot 4-guzikowy (kupiony
luzem) obsługuje mi wszystko...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Piotr Gałka
Guest

Mon Sep 28, 2009 1:55 pm   



Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:h9nslb$2sc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp) działa
w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć dowolnego
pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku włącza się funkcje
"ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy guzik, i już sterownik używa
danego pilota (lub wręcz danego guzika z danego pilota). Tą metodą można
zaprogramować jeden pilot wielo-guzikowy do sterowania wielu urządzeń.

Jeśli pilot ma zmienny kod to takie "uczenie się pilota" powinno być
niemożliwe.
Skoro jest możliwe to oznacza, że ktoś coś zrobił źle, baaardzo źle, bo daje
złudzenie, że coś jest zamknięte, gdy nie jest.
P.G.

DJ
Guest

Mon Sep 28, 2009 2:03 pm   



On 2009-09-28 14:55:42 +0200, =?iso-8859-2?Q?Piotr_Ga=B3ka?=
<piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> said:

Quote:

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:h9nslb$2sc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp)
działa w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć
dowolnego pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku włącza
się funkcje "ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy guzik, i już
sterownik używa danego pilota (lub wręcz danego guzika z danego
pilota). Tą metodą można zaprogramować jeden pilot wielo-guzikowy do
sterowania wielu urządzeń.

Jeśli pilot ma zmienny kod to takie "uczenie się pilota" powinno być
niemożliwe.
Skoro jest możliwe to oznacza, że ktoś coś zrobił źle, baaardzo źle, bo
daje złudzenie, że coś jest zamknięte, gdy nie jest.

Źle? Ależ skąd. To zawsze jest kompromis między bezpieczeństwem, a
wygodą użytkowania. Źle jedynie może być to że ludzie nadmiernie wierzą
w zabezpieczenia i zamknięcia. Nie ma takigo zamknięcia, którego nie
możnaby otworzyć stosownymi środkami. Zamknięcie bardziej informuje "że
jest zamknięte".
Na przykład - co nam z zamknięcia szyfrowanego wielobitowym kluczem, ze
zmiennymi kodami, skoro można zamknięcie łatwiej pokonać innymi
metodami - np. łomem i palnikiem Ac.

--
DJ

PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu

MoonWolf
Guest

Mon Sep 28, 2009 2:23 pm   



DJ denied rebel lies:

Quote:
Na przykład - co nam z zamknięcia szyfrowanego wielobitowym kluczem,
ze zmiennymi kodami, skoro można zamknięcie łatwiej pokonać innymi
metodami - np. łomem i palnikiem Ac.

Łom i palnik są jakby bardziej widoczne i podejrzane niż pilot. Ale w
ogólności się z Tobą zgadzam.

--
<:> Roger, MoonWolf Out <:>|I'm judging the world from my throne
(:Smile (:Smile|
(Smile JID:moonwolf@jabberpl.org(Smile| http://karakkhaz.prv.pl

robmac
Guest

Mon Sep 28, 2009 3:42 pm   



DJ napisał:
Quote:
Na przykład - co nam z zamknięcia szyfrowanego wielobitowym kluczem, ze
zmiennymi kodami, skoro można zamknięcie łatwiej pokonać innymi
metodami - np. łomem i palnikiem Ac.

....albo z pomocą socjotechniki. Czasem jestem zaszokowany jak łatwo
wejść do niektórych obiektów "na instalatora" :)

P.S.
Żeby nie było wątpliwości - jastem tylko instalatorem :)

pozdr.
RobMac

Piotr Gałka
Guest

Mon Sep 28, 2009 4:34 pm   



Użytkownik "DJ" <johnny12-WYTNIJTO-@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:h9qc6j$ter$1@news.dialog.net.pl...
Quote:

Źle? Ależ skąd. To zawsze jest kompromis między bezpieczeństwem, a wygodą
użytkowania.

A co by wygodzie użytkownika szkodziło, gdyby pilota nie dało się nauczyć
przez podejrzenie ?
Bezpieczeństwa nie powinno się obniżać do tak niskiego poziomu, że
podsłuchanie jednej lub kilku transmisji pozwala przewidzieć wszystkie
następne.
P.G.

stoowa
Guest

Mon Sep 28, 2009 8:45 pm   



Piotr Gałka pisze:
Quote:

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:h9nslb$2sc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp)
działa w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć
dowolnego pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku
włącza się funkcje "ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy
guzik, i już sterownik używa danego pilota (lub wręcz danego guzika z
danego pilota). Tą metodą można zaprogramować jeden pilot
wielo-guzikowy do sterowania wielu urządzeń.

Jeśli pilot ma zmienny kod to takie "uczenie się pilota" powinno być
niemożliwe.
Skoro jest możliwe to oznacza, że ktoś coś zrobił źle, baaardzo źle, bo
daje złudzenie, że coś jest zamknięte, gdy nie jest.
P.G

jesli do autoryzacji wykorzystamy tylko czesc stalokodowa to zadziala...
tylko po co wtedy cyrk z calym kodowaniem zmiennym ?!
Zgadzam sie z przedmowca... jesli takie nauczenie sie pilota zadziala
znacyz ze nasz system jest do bani... a przynajmniej jest malo bezpieczny...

Marek Lewandowski
Guest

Tue Sep 29, 2009 1:33 am   



On Sep 28, 2:55 pm, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl>
wrote:

Quote:
Jeśli pilot ma zmienny kod to takie "uczenie się pilota" powinno być
niemożliwe.

AFAIK to przedprzedpiśca słyszał, że dzwonią, ale kościół nie ten.
Masz rację co do bezpieczeństwa, ale pilota i tak się "uczy" - tyle,
że nie o klonowanie chodzi, tylko ten uniwersalny rozpoznaje, w jakim
systemie oryginał chodzi. Potem trzeba go normalnie (dla danego
systemu) dodać do centralki i wio.

Marek

William Bonawentura
Guest

Tue Sep 29, 2009 6:31 am   



Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:h9nslb$2sc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp) działa
w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć dowolnego
pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku włącza się funkcje
"ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy guzik, i już sterownik używa
danego pilota (lub wręcz danego guzika z danego pilota). Tą metodą można
zaprogramować jeden pilot wielo-guzikowy do sterowania wielu urządzeń.


Półprawda. W systemie keeloq jest jeszcze "Manufacture code" który musi być
wspólny dla nadajnika i odbiornika które chcą współpracować ze sobą. Czyli w
praktyce możesz jednym pilotem obsłużyć bramę garażową i ogrodzeniową, ale
jeśli napędy są tego samego producenta.

Piotr Gałka
Guest

Tue Sep 29, 2009 8:41 am   



Użytkownik "Marek Lewandowski" <locust@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4dfb30cc-8a6c-496f-9083-daf9056aa9e7@o10g2000yqa.googlegroups.com...

Quote:
Jeśli pilot ma zmienny kod to takie "uczenie się pilota" powinno być
niemożliwe.

AFAIK to przedprzedpiśca słyszał, że dzwonią, ale kościół nie ten.
Masz rację co do bezpieczeństwa, ale pilota i tak się "uczy" - tyle,
że nie o klonowanie chodzi, tylko ten uniwersalny rozpoznaje, w jakim
systemie oryginał chodzi. Potem trzeba go normalnie (dla danego
systemu) dodać do centralki i wio.

To zmienia postać rzeczy.
Ale swoją drogą gdzieś słyszałem, że keeloq ma za krótki klucz jak na
dzisiejsze możliwości (nie sprawdzałem jaki).
Przypuszczam, że wysłuchanie dwu kolejnych transmisji pozwala wyliczyć klucz
służący do generowania kolejnych kodów. Problem polega tylko na tym, czy
powszechnie dostępnemu sprzętowi potrzeba na to minut, czy setek lat.
P.G.

BartekK
Guest

Tue Sep 29, 2009 8:06 pm   



William Bonawentura pisze:
Quote:

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:h9nslb$2sc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Większość popularnych pilotów do sterowania (faac, uniwersalne itp)
działa w systemie keyloq, i do danej bramy (sterownika) można użyć
dowolnego pilota w tym systemie - pilot ma swój nr, w sterowniku
włącza się funkcje "ucz się pilota", na pilocie naciska właściwy
guzik, i już sterownik używa danego pilota (lub wręcz danego guzika z
danego pilota). Tą metodą można zaprogramować jeden pilot
wielo-guzikowy do sterowania wielu urządzeń.


Półprawda. W systemie keeloq jest jeszcze "Manufacture code" który musi
być wspólny dla nadajnika i odbiornika które chcą współpracować ze sobą.
Czyli w praktyce możesz jednym pilotem obsłużyć bramę garażową i
ogrodzeniową, ale jeśli napędy są tego samego producenta.
No to widocznie trafiłem przypadkowo na "graty z jednego chińskiego

garażu", pomimo że zainstalowane przez różne firmy w różnym okresie ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działają wbudowane piloty do bram w Mercedesie CLK i jak je zaprogramować?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map