RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak działają testery akumulatorów samochodowych i jakie są normy rezystancji?

Testery akumulatorów samochodowych

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działają testery akumulatorów samochodowych i jakie są normy rezystancji?

scx
Guest

Wed Jun 04, 2008 10:43 am   



Witam

Niektóre warsztaty samochodowe mają testery akumulatorów, określające
stan akumulatora na podstawie wbitych parametrów (przede wszystkim
nominalny prąd rozruchu). Jaki jest algorytm pracy tych urządzeń?
Urządzonka raczej budować nie będę, ale może mogę "ręcznie"
przeprowadzić taki pomiar :)

I drugie pytanie: jakich wartości rezystancji wewnętrznej (mierzonej z
twierdzenia Thevenina) powinnem się spodziewać? Obciążyłem dwa
akumulatory prądem 2A, i przy obydwu wyszło mi 0,017Ohm. Jeden aku to
nówka ze sklepu, a drugi już chyba kończy swój żywot. Coś chyba nie za
dobrze.

Pozdrówka:)
Maciek

Konop
Guest

Wed Jun 04, 2008 10:43 am   



scx pisze:
Quote:
Witam

Niektóre warsztaty samochodowe mają testery akumulatorów, określające
stan akumulatora na podstawie wbitych parametrów (przede wszystkim
nominalny prąd rozruchu). Jaki jest algorytm pracy tych urządzeń?
Urządzonka raczej budować nie będę, ale może mogę "ręcznie"
przeprowadzić taki pomiar :)

I drugie pytanie: jakich wartości rezystancji wewnętrznej (mierzonej z
twierdzenia Thevenina) powinnem się spodziewać? Obciążyłem dwa
akumulatory prądem 2A, i przy obydwu wyszło mi 0,017Ohm. Jeden aku to
nówka ze sklepu, a drugi już chyba kończy swój żywot. Coś chyba nie za
dobrze.

Na akumulatorze masz podane wartości wydajności prądowej... pewnie ze
150A będzie, może i więcej Wink... więc Twoje 2A to jak golarka dla
instalacji elektrycznej w domu Wink... Z resztą... 2A * 17mOhm = 34mV...
mówisz, że warunki pozwalały na bezbłedny pomiar tak małych napięć? A
prąd też mierzyłeś czy liczyłeś? Zrób pomiar PORZĄDNIE przy większym
prądzie (tak ze 20A)... wystarczą Ci 2 żarówki H4 do samochodu, włącz na
chwilę oba włókna w obu żarówkach, dostaniesz prąd rzędu 20A. W
samochodzie możesz też włączyć ogrzewanie tylnej szyby czy coś Wink... tam
też łatwo się wpiąć z amperomierzem Smile... Powinno być z 15A

Pozdrawiam
Konop

Desoft
Guest

Wed Jun 04, 2008 12:23 pm   



Quote:
Niektóre warsztaty samochodowe mają testery akumulatorów, określające
stan akumulatora na podstawie wbitych parametrów (przede wszystkim
nominalny prąd rozruchu). Jaki jest algorytm pracy tych urządzeń?

Raczej prąd pomiaru.

Quote:
Urządzonka raczej budować nie będę, ale może mogę "ręcznie"
przeprowadzić taki pomiar Smile

w sumie prosta sprawa, wystarczy obciązyć akumulator prądem ~100A i zmierzyć
napięcie

Quote:
I drugie pytanie: jakich wartości rezystancji wewnętrznej (mierzonej z
twierdzenia Thevenina) powinnem się spodziewać? Obciążyłem dwa
akumulatory prądem 2A, i przy obydwu wyszło mi 0,017Ohm. Jeden aku to
nówka ze sklepu, a drugi już chyba kończy swój żywot. Coś chyba nie za
dobrze.

Na akumulatorze masz podane wartości wydajności prądowej... pewnie ze
150A będzie, może i więcej Wink... więc Twoje 2A to jak golarka dla
instalacji elektrycznej w domu Wink... Z resztą... 2A * 17mOhm = 34mV...
mówisz, że warunki pozwalały na bezbłedny pomiar tak małych napięć? A
prąd też mierzyłeś czy liczyłeś? Zrób pomiar PORZĄDNIE przy większym
prądzie (tak ze 20A)... wystarczą Ci 2 żarówki H4 do samochodu,

W takim mierniku akumulatorów to widziałem kawałek płaskiej blachy,
materiału nie pamiętam, ale to było za ażurową osłoną, bo rozgrzewało się do
bardzo wysokich temperatur po kilku sekundach pomiaru. Taki opornik miał
prawie pół metra długości.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

entroper
Guest

Wed Jun 04, 2008 3:25 pm   



Użytkownik "scx" <maciekmanski@gmail.com> napisał w wiadomości
news:c43566bf-0396-409c-9b51-912f3e0d805c@f36g2000hsa.googlegroups.com...
Witam

Quote:
I drugie pytanie: jakich wartości rezystancji wewnętrznej (mierzonej z
twierdzenia Thevenina) powinnem się spodziewać? Obciążyłem dwa
akumulatory prądem 2A, i przy obydwu wyszło mi 0,017Ohm.

W sumie wygląda to na sensowną wartość. 2.55V spadku przy 150A. Inna sprawa,
czy pomiar przy 2A dobrze przekłada się na warunki panujące przy rozruchu.

e.

J.F.
Guest

Sat Jun 07, 2008 4:26 pm   



On Wed, 4 Jun 2008 00:43:44 -0700 (PDT), scx wrote:
Quote:
Niektóre warsztaty samochodowe mają testery akumulatorów, określające
stan akumulatora na podstawie wbitych parametrów (przede wszystkim
nominalny prąd rozruchu). Jaki jest algorytm pracy tych urządzeń?

Wydaje mi sie ze czesc z nich to jakies nabieranie ludzi.
Ale sa i tacy co maja porzadny woltomierz z opornikem-grzalka


Quote:
I drugie pytanie: jakich wartości rezystancji wewnętrznej (mierzonej z
twierdzenia Thevenina) powinnem się spodziewać? Obciążyłem dwa
akumulatory prądem 2A, i przy obydwu wyszło mi 0,017Ohm.

Mniej wiecej dobrze - choc osobiscie dalbym 200A przez kilkanascie
sekund.

Quote:
Jeden aku to
nówka ze sklepu, a drugi już chyba kończy swój żywot. Coś chyba nie za
dobrze.

Wyrzucilem kiedys aku ktoremu pozostaly 4Ah.
I sobie swietnie radzil z zapalaniem auta, tylko nie wolno bylo
zostawic zapalonych swiatel chocby na 15 minut :-(

J.

Artur(m)
Guest

Mon Jun 09, 2008 11:11 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:jo9l44tk8gk0m59paud52pu7g0fjrglan6@4ax.com...


Quote:
Wyrzucilem kiedys aku ktoremu pozostaly 4Ah.
I sobie swietnie radzil z zapalaniem auta,

....jakoś k***a, nie wierzę:)


tylko nie wolno bylo
Quote:
zostawic zapalonych swiatel chocby na 15 minut Sad

Artur(m)

J.F.
Guest

Wed Jun 11, 2008 8:14 pm   



On Mon, 9 Jun 2008 12:11:29 +0200, Artur(m) wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Wyrzucilem kiedys aku ktoremu pozostaly 4Ah.
I sobie swietnie radzil z zapalaniem auta,

...jakoś k***a, nie wierzęSmile

A jednak uwierz. 5s krecenia rozrusznikiem 250A = 0.35 Ah.
A dobrze wyczute auto zapala w 0.5s :-)

Tylko plyty musza byc na tyle duze zeby tych 250A dac .. ale przeciez
sa.

Centra kiedys dobre akumulatory robila :-)

J.

Artur(m)
Guest

Thu Jun 12, 2008 9:24 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:7q8054pmn8h3o9v7hqrjkcdbg0q7nviao7@4ax.com...
Quote:
On Mon, 9 Jun 2008 12:11:29 +0200, Artur(m) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Wyrzucilem kiedys aku ktoremu pozostaly 4Ah.
I sobie swietnie radzil z zapalaniem auta,

...jakoś k***a, nie wierzę:)

A jednak uwierz. 5s krecenia rozrusznikiem 250A = 0.35 Ah.
A dobrze wyczute auto zapala w 0.5s :-)

Tylko plyty musza byc na tyle duze zeby tych 250A dac .. ale przeciez
sa.

Czyli podłaczajc rozrusznik o poborze 500A,
można zakręcić nieco krócej:)Smile.

A na poważnie,
nie mówie, ze tak nie było, tylko
cyt."jakoś k***a, nie wierzęSmile"

Dlaczego?
Jeżeli akumulator stracił conajmniej 90%
pojemnosci, rezystancja wewnętrzna straciła podobnie
(nie robiłem doświadczeń więc przypuszczam,
a nawet uwazam, że tak właśnie jest).
Mam doświadczenia ze zuzytymi akumulatorami:(
i wiem, że w takich przypadkach rozrusznik robi
łaaał, łaaaaał. łaaa...., koniec

Podobną pojemność ma R20.

Artur(m)

PS. Wiem ponadto, że są rzeczy na świecie, które się
"fizjologom" nie sniły"Smile

Artur(m)
Guest

Thu Jun 12, 2008 11:11 am   



Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości
news:g2qmd8$n0m$1@sabat.tu.kielce.pl...


Quote:
Dlaczego?
Jeżeli akumulator stracił conajmniej 90%

......sorki, ten błąd gdzieś sie wkreci:(
(jakoś mi pasuje bardziej:)).


Teraz 100 razy
co najmniej, co najmniej,
co najmniej, co najmniej,
co najmniej, co najmniej,
............
............

Artur(m)

J.F.
Guest

Thu Jun 12, 2008 9:18 pm   



On Thu, 12 Jun 2008 10:24:13 +0200, Artur(m) wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Wyrzucilem kiedys aku ktoremu pozostaly 4Ah.
I sobie swietnie radzil z zapalaniem auta,

nie mówie, ze tak nie było, tylko
cyt."jakoś k***a, nie wierzęSmile"

Uwierz. To byla stara centra, jeszcze w jebonicie,
przyniesiona ze smietnika .. i posluzyla pare lat :-)


Quote:
Jeżeli akumulator stracił conajmniej 90%
pojemnosci, rezystancja wewnętrzna straciła podobnie
(nie robiłem doświadczeń więc przypuszczam,
a nawet uwazam, że tak właśnie jest).

No tez nie robilem .. ale pomijajac powyzsze
to przez okres eksploatacji typowy aku traci co najmniej
polowe pojemnosci .. a kreci nadal zwawo.

Quote:
Mam doświadczenia ze zuzytymi akumulatorami:(
i wiem, że w takich przypadkach rozrusznik robi
łaaał, łaaaaał. łaaa...., koniec

No tak, ale auto zasadniczo odpala po pierwszym łaał :-)

J.

Artur(m)
Guest

Fri Jun 13, 2008 7:20 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ip0354pp4juoq99oadfaimet1ge53k6hgq@4ax.com...


Quote:
Mam doświadczenia ze zuzytymi akumulatorami:(
i wiem, że w takich przypadkach rozrusznik robi
łaaał, łaaaaał. łaaa...., koniec

No tak, ale auto zasadniczo odpala po pierwszym łaał Smile

Nie ma sprawy, chciałem tylko zasugerować,
że pojemność pewnie była trochę wieksza:).

Artur(m)

J.F.
Guest

Fri Jun 13, 2008 7:27 am   



On Fri, 13 Jun 2008 08:20:07 +0200, Artur(m) wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Mam doświadczenia ze zuzytymi akumulatorami:(
i wiem, że w takich przypadkach rozrusznik robi
łaaał, łaaaaał. łaaa...., koniec

No tak, ale auto zasadniczo odpala po pierwszym łaał :-)

Nie ma sprawy, chciałem tylko zasugerować,
że pojemność pewnie była trochę wieksza:).

Pojemnosc na koncu zostala sprawdzona - zarowka swiecila przez
godzine.
Zreszta powodem wywalenia bylo wlasnie to ze nie mozna bylo zapomniec
wylaczyc swiatel - bez zapomnienia zapalal ciagle dobrze :-)

J.

entroper
Guest

Fri Jun 13, 2008 10:58 am   



Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości
news:g2ivii$1v9d$1@sabat.tu.kielce.pl...

Quote:
...jakoś k***a, nie wierzęSmile

k.. uwierz, bo sam miałem taki akumulator.

W 3 godziny rozładowywało go włączone (ale ściszone) radio albo lampka
oświetlenia wnętrza. 15 minut jazdy regenerowało go całkowicie Smile. A kręcił aż
miło.

e.

Artur(m)
Guest

Fri Jun 13, 2008 11:50 am   



Użytkownik "entroper" <entroper@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:g2tgqq$npb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości
news:g2ivii$1v9d$1@sabat.tu.kielce.pl...

...jakoś k***a, nie wierzę:)

k.. uwierz, bo sam miałem taki akumulator.

W 3 godziny rozładowywało go włączone (ale ściszone) radio albo lampka
oświetlenia wnętrza. 15 minut jazdy regenerowało go całkowicie Smile. A
kręcił aż
miło.

Mamy inne doświadczenia w tej materii,

Mógłbym powiedzieć

(zgodnie z prawdą), że stary akumulator
kręcił parę razy rozrusznikiem po naładowaniu,
gdy postał sam (niepodłaczony) rozładowywał się
do zera do następnego dnia (czyli jakbym podłączył małą
żarówkę od latarki, rano obliczyłbym pojemność np. 0.5 Ah),
i o innych przypadkach obalających tezę że z akumulatora,
któremu zostało 4Ah pojemności można odpalić autko,

....ale nie powiem:),

ponieważ jestem zwolennikiem teorii, że
"nic na tym Świecie nie jest NA PEWNO".

Pozdrawiam
Artur(m)

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działają testery akumulatorów samochodowych i jakie są normy rezystancji?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map