RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak działa zawór biegu jałowego (ISV) i czy można odczytać jego położenie?

Zasada działania

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa zawór biegu jałowego (ISV) i czy można odczytać jego położenie?

Stolat
Guest

Tue Apr 04, 2006 10:58 am   



Witam wszystkich, chciałem się od Was dowiedzieć jednej rzeczy. Interesuje
mnie podzespół samochodzie który nazywa się zawór biegu jałowego ( ISV -
idle speed valve). Często jest on nazywany silnikiem krokowym , lub zaworem
bocznikowy. Jest to silnik do którego przychodzą 2 przewody ( na obudowie
"+" i z drugiej strony "-" ale przy nim jest znak diody.). Czy sinieje
możliwość sterowania tym silniki i równoczesnym odczytywaniem jego położenia
( poprzez jakąś przekładnie następuje zamiana ruchu obrotowego na
posuwisto-zwrotny). Bo rozumiem ze silnik krokowy wykonuje "małe" kroczki i
dzięki temu jest on w stanie stwierdzić położenie kątowe wału. Tylko czy
poprzez 2 przewody da się odczytać położeni tegoż wału.
Chciałbym sprawdzić ten silnik ale bez waszej opinii nie chce podłączać do
niego 12V bezpośrednio bo być może jest on jakoś inaczej zasilany ( może
jakimiś impulsami ) ???.



Pozdrawiam Michał

darnok
Guest

Tue Apr 04, 2006 11:12 am   



In news:e0tjhp$1gv$1@atlantis.news.tpi.pl, *Stolat* wrote:
Quote:
Witam wszystkich, chciałem się od Was dowiedzieć jednej rzeczy.
Interesuje mnie podzespół samochodzie który nazywa się zawór biegu
jałowego ( ISV - idle speed valve). Często jest on nazywany silnikiem
krokowym , lub zaworem bocznikowy. Jest to silnik do którego
przychodzą 2 przewody ( na obudowie "+" i z drugiej strony "-" ale
przy nim jest znak diody.). Czy sinieje możliwość sterowania tym
silniki i równoczesnym odczytywaniem jego położenia ( poprzez jakąś
przekładnie następuje zamiana ruchu obrotowego na posuwisto-zwrotny).
Bo rozumiem ze silnik krokowy wykonuje "małe" kroczki i dzięki temu
jest on w stanie stwierdzić położenie kątowe wału. Tylko czy poprzez
2 przewody da się odczytać położeni tegoż wału.

Jako czujnik polozenia walu stosuje sie cewke ktora znajduje sie nad zebatka
kola zamachowego.
To o czym ty mowisz to siliczek regulujacy polozenie przepustnicy - on nie
wykrywa nic, tylko otwiera bardziej lub mniej.

--
darnok

Stolat
Guest

Tue Apr 04, 2006 11:30 am   



Mowiąc "wał" mam na mysli wałek silnika krokowego -on otwiera i zamyka
dodatkowy kanał powietrza i w ten sposób wygładza wolne obroty silnika.
Teraz niewiem czy on działa na zasadzie otwrty lub zakmkniety , czy istniej
plynna możliwośćregulacji tegoż silniczka.

William
Guest

Tue Apr 04, 2006 11:48 am   



Quote:
bocznikowy. Jest to silnik do którego przychodzą 2 przewody ( na obudowie
"+" i z drugiej strony "-" ale przy nim jest znak diody.). Czy sinieje
możliwość sterowania tym silniki i równoczesnym odczytywaniem jego
położenia
( poprzez jakąś przekładnie następuje zamiana ruchu obrotowego na
posuwisto-zwrotny). Bo rozumiem ze silnik krokowy wykonuje "małe" kroczki
i
dzięki temu jest on w stanie stwierdzić położenie kątowe wału. Tylko czy
poprzez 2 przewody da się odczytać położeni tegoż wału.
Chciałbym sprawdzić ten silnik ale bez waszej opinii nie chce podłączać do
niego 12V bezpośrednio bo być może jest on jakoś inaczej zasilany ( może
jakimiś impulsami ) ???.

ZTCW jest to zwykły silniczek + dwie krańcówki + dwie diody. Diody +
wyłączniki ograniczają ruch do skrajnych pozycji odcinając prąd. Sterownik
działa adaptacyjnie więc nie jest mu potrzebna rzeczywista wartość otwarcia
przpustnicy - on robi tylko korekty. Na potrzeby rozruchu otwiera "do końca"
czyli w ciemno do działania krańcówki a potem szybko zmniejsza uchylenie. Są
też oczywiscie silniczki krokowe.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa zawór biegu jałowego (ISV) i czy można odczytać jego położenie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map