Grzegorz
Guest
Wed Sep 25, 2013 6:50 pm
Firma oferuje silniki do m. in. okapów kuchennych.
Silniki są z kondensatorem dlatego sądzę, że to
silniki 3fazowe z dołączonym kondensatorem.
http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
Do tego w ofercie jest regulator obrotów który
jak sadzę jest ściemniaczem na triaku.
http://sklep.dospel.com/?546,regulator-obrotow-rp-300
Jak taki silnik z kondensatorem zasilany jednofazowo
obcinaną sinusoidą będzie działał?
Co o tym sadzicie?
g.
janusz_k
Guest
Wed Sep 25, 2013 7:53 pm
W dniu 25.09.2013 o 20:50 Grzegorz <nie_spamuj@gazeta.pl> pisze:
Quote:
Firma oferuje silniki do m. in. okapów kuchennych.
Silniki są z kondensatorem dlatego sądzę, że to
silniki 3fazowe z dołączonym kondensatorem.
http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
Do tego w ofercie jest regulator obrotów który
jak sadzę jest ściemniaczem na triaku.
http://sklep.dospel.com/?546,regulator-obrotow-rp-300
Jak taki silnik z kondensatorem zasilany jednofazowo
obcinaną sinusoidą będzie działał?
Co o tym sadzicie?
g.
Nie nie będzie działał prawidłowo, będzie się grzał i brzęczał,
potrzebny jest falownik.
--
Pozdr
Janusz
Guest
Wed Sep 25, 2013 11:34 pm
W dniu środa, 25 września 2013 20:50:56 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
Quote:
To nie są silniki trójfazowe. Te silniki mają dwa uzwojenia. Jedno robocze a drugie rozruchowe. Odpowiednio podłączając kondensator do uzwojenia rozruchowego można wymusić zmianę kierunku obrotów. Takie silniki dobrze steruje się poprzez zmianę napięcia zasilania. Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem silnik obraca się wolniej.
BartekK
Guest
Thu Sep 26, 2013 8:40 am
W dniu 2013-09-25 23:34, kogutek444@gmail.com pisze:
Quote:
Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem silnik obraca się wolniej.
Ale grzeje się bardziej. Realny pobór mocy niewiele się zmienia, choć
obroty znacznie spadają.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Guest
Thu Sep 26, 2013 11:45 am
W dniu czwartek, 26 września 2013 10:40:48 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
Quote:
W dniu 2013-09-25 23:34, kogutek444@gmail.com pisze:
Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem silnik obraca się wolniej.
Ale grzeje się bardziej. Realny pobór mocy niewiele się zmienia, choć
obroty znacznie spadają.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Mierzyłem pobór prądu silniczka wentylatorowego i takiego niedużego z kondensatorem rozruchowym. Nic takiego o czym piszesz się nie dzieje. Od lat korzystam z regulatora silnika do sporego wentylatora a raczej dwóch wentylatorów podłączonych równolegle. Tym sterownikiem jest mały autotransformator.
Paweł Pawłowicz
Guest
Thu Sep 26, 2013 2:01 pm
W dniu 2013-09-25 23:34, kogutek444@gmail.com pisze:
Quote:
W dniu środa, 25 września 2013 20:50:56 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
Firma oferuje silniki do m. in. okapów kuchennych.
Silniki są z kondensatorem dlatego sądzę, że to
silniki 3fazowe z dołączonym kondensatorem.
http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
Do tego w ofercie jest regulator obrotów który
jak sadzę jest ściemniaczem na triaku.
http://sklep.dospel.com/?546,regulator-obrotow-rp-300
Jak taki silnik z kondensatorem zasilany jednofazowo
obcinaną sinusoidą będzie działał?
Co o tym sadzicie?
g.
To nie są silniki trójfazowe. Te silniki mają dwa uzwojenia. Jedno robocze a drugie rozruchowe. Odpowiednio podłączając kondensator do uzwojenia rozruchowego można wymusić zmianę kierunku obrotów. Takie silniki dobrze steruje się poprzez zmianę napięcia zasilania. Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem silnik obraca się wolniej.
Co nie znaczy, że można je sterować zwykłym ściemniaczem. Działa
natomiast autotransformator, włączenie w szereg żarówki o dobranej mocy
lub regulator fazowy zapewniający zerową wartość średnią napięcia. Przy
zwykłym ściemniaczu często włącza się co drugi półokres, pojawia się
znaczna składowa stała, i mamy grzałkę a nie silnik.
Paweł