Goto page Previous 1, 2
ACMM-033
Guest
Thu Dec 12, 2013 6:30 pm
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:e973776a-d894-45e0-8f77-1e417121c7ac@googlegroups.com...
Quote:
zapali, oczywiście jak pchający będą w dobrej kondycji. Dawno temu robiłem
ze znajomym eksperyment czy silnik z 126p zapali jak nie będzie na tłokach
pierścieni. W
ciągnięty na lince samochodzie z tak spreparowanym silnikiem, silnik
odpalał jak miał z 2,5 tysiąca obrotów na minutę. Kopcił, co zrozumiałe,
niemiłosiernie i siły za dużo
Bez sprężania prawie, to też mnie nie dziwi.
Quote:
nie miał. Przy 15 tysiącach obrotów pękł korbowód. Fajne są współczesne
samochody. Ciche, wygodne, przyjemne dla oka. Ale coś mi się widzi że
żaden seryjny
współczesny silnik do samochodu do takich 15 tysięcy obrotów na minutę,
nawet jak by mu odcięcie zablokować, bez uszkodzenia się nie zbliży.
Może tradycyjny nie, ale są seryjne, które do 20 krpm dają:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOJkl4Agf4c
A tu nawet z obrotomierzem:
http://www.youtube.com/watch?v=qLVp3SOKGJA
Ale one to mają mały skok... I nie są dla "szarego Kowalskiego".
Swoją drogą, nie wiem, jak wykręciliście malczanem tyle, bez rozpieprzenia
dmuchawy? Chyba, ze z pychu na jedynce przy 90 kph...
(A ogólne hasło w YT "engine blow")
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
Guest
Thu Dec 12, 2013 8:42 pm
W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 18:30:53 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
Quote:
U�ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci
news:e973776a-d894-45e0-8f77-1e417121c7ac@googlegroups.com...
zapali, oczywi�cie jak pchaj�cy b�d� w dobrej kondycji. Dawno temu robi�em
ze znajomym eksperyment czy silnik z 126p zapali jak nie b�dzie na t�okach
pier�cieni. W
ci�gni�ty na lince samochodzie z tak spreparowanym silnikiem, silnik
odpala� jak mia� z 2,5 tysi�ca obrot�w na minut�. Kopci�, co zrozumia�e,
niemi�osiernie i si�y za du�o
Bez spr�ania prawie, to te� mnie nie dziwi.
nie mia�. Przy 15 tysi�cach obrot�w p�k� korbow�d. Fajne s� wsp�czesne
samochody. Ciche, wygodne, przyjemne dla oka. Ale co� mi si� widzi �e
�aden seryjny
wsp�czesny silnik do samochodu do takich 15 tysi�cy obrot�w na minut�,
nawet jak by mu odci�cie zablokowa�, bez uszkodzenia si� nie zbli�y.
Mo�e tradycyjny nie, ale s� seryjne, kt�re do 20 krpm daj�:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOJkl4Agf4c
A tu nawet z obrotomierzem:
http://www.youtube.com/watch?v=qLVp3SOKGJA
Ale one to maj� ma�y skok... I nie s� dla "szarego Kowalskiego".
Swoj� drog�, nie wiem, jak wykr�cili�cie malczanem tyle, bez rozpieprzenia
dmuchawy? Chyba, ze z pychu na jedynce przy 90 kph...
(A og�lne has�o w YT "engine blow")
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wst�p do skrzynki email surowo zabroniony!
To, �e adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, �e wolno
wam tu za�atwia� si�, do tego jest klop, tylko go z szaf� nie pomylcie!
Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
ACMM-033
Guest
Thu Dec 12, 2013 10:33 pm
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegroups.com...
Quote:
Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez niej
Houston ma problem.
Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i trzeba
by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I
Dariusz K. Ĺadziak
Guest
Fri Dec 13, 2013 11:36 pm
Użytkownik ACMM-033 napisał:
[quote]
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegroups.com...
Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez
niej Houston ma problem.
Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i
trzeba by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I
Guest
Sat Dec 14, 2013 1:28 am
W dniu piątek, 13 grudnia 2013 23:36:58 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
[quote]Użytkownik ACMM-033 napisał:
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegroups.com...
Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez
niej Houston ma problem.
Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i
trzeba by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I
Guest
Sat Dec 14, 2013 1:33 am
W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 22:33:41 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
[quote]Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:138e04b6-ba79-42e7-b25c-413df50e513f@googlegroups.com...
Normalnie, cegła na pedał gazu. Bez obciążenia bez problemu.
Nie 15 kRPM! Nie uwierzę. Prędzej dmuchawa wywali i rezonanse rozwalą
maszynę (o zatarciu, czy potłuczeniu panewek nie wspominając). A bez niej
Houston ma problem.
Bez uszczelnienia na tłokach też mi się to wydaje mało realne. No i trzeba
by jednak zdjąć odcinkę (chyba, że to była wersja bez niej).
Z samego wzoru na energię kinetyczną w ruchu obrotowym E=(I
ACMM-033
Guest
Sun Dec 15, 2013 1:23 pm
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu i
wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
No właśnie. Połowę tego.
Quote:
było:
(lista wcale nie trywialnych czynności)
No, to do tych 8 kilo uwierzę. Dalej rezonanse grają, a tego mechanika nie
lubi.
Quote:
A potem malczaka z takim silnikiem można było kupić za psi pieniądz - bo
swoje sto godzin na treningach i w wyścigach przejechał a trwałość silnika
niewiele te sto godzin przekraczała (reszty pojazdu również...)
A i tak coś kosztem czegoś właśnie.
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
ACMM-033
Guest
Sun Dec 15, 2013 1:30 pm
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:7a0765c3-6607-4668-846f-779aa269a2ff@googlegroups.com...
Ja nie muszę wierzyć bo sam go zabiłem. Może i dmuchawa by się rozleciała
ale nie zdążyła. Korbowód był pierwszy. On nie pracował 16 godzin i 38
minut. Na tych obrotach to może 10 sekund. Wskazówka na obrotomierzu doszła
do 15 000 i się po głośnym trzasku cicho zrobiło.
=====
Ależ ja nie piszę, że to nieprawda. Po prostu te 15 kilo to powyżej
fizycznych możliwości - na pewno przy tych obrotach nie pokazywało więcej 2x
niż byo realnie? Bo już widziałem na YT film, gdzie komuś na obrotomierzu
pokazało 8-9 kilo, a z dźwięku wcale nie wynikało, że aż tyle. Zwracam
uwagę, że 7.5 a 15, to nie dwu- ale czterokrotna różnica w energii, która
musi znaleźć ujście. A przy takich oporach, to jeszcze więcej paliwa i
jeszcze więcej ciepła. Ja po prostu ustalam, czy to błąd miernika, z czego
wynikły, czy rzeczywiście wyjątkowy wyjątek.
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
Dariusz K. Ĺadziak
Guest
Sun Dec 15, 2013 8:14 pm
Użytkownik ACMM-033 napisał:
Quote:
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał
w wiadomości news:52ab8c0a$0$2159$65785112@news.neostrada.pl...
Wyczynowe wersje silnika od kaszlaka (z abarthowskim wałkiem rozrządu
i wydechem) kreciły ciut ponad 8kRPM. Poza wymianą wałka i wydechu trzeba
No właśnie. Połowę tego.
było:
(lista wcale nie trywialnych czynności)
No, to do tych 8 kilo uwierzę. Dalej rezonanse grają, a tego mechanika
nie lubi.
Trochę rezonansów wypychało się właśnie zmniejszeniem mas w górę. Trochę
rezonansów (zwłaszcza rezonanse w układzie wydechowym) można dosyć
twórczo wykorzystać. A mechanika najbardziej nie lubi przekraczania
naprężeń wewnętrznych - przy takiej eksploatacji sprężyny zaworów
wycierały dziury w talerzykach, pomiędzy kryształami w sprężynach
mikropęknięcia narastały, panewki się rozmaślały i luzy łapały, w
sworzniach i korbowodach naprężenia zmęczeniowe rosły, szpilki gwinty
wyrabiały i uszczelki głowic ogień zaczynały przepuszczać wypalając
kanały w gładziach dopasowanych... Aluminium tłoków rozsmarowywało się
(bo film olejowy nie był w stanie udźwignąć obciążeń) po gładzi
cylindrów wyrywając od czasu do czasu kawał stali z gładzi - i stąd te
sto do dwustu godzin żywotności. Praw fizyki pan nie zmienisz, nie bądź
pan rura i nie pękaj!
--
Darek
P.S. Podstaw metalurgii uczył mnie Dziadzio Okoń - wśród elektroników
znana osobistość.
Goto page Previous 1, 2