RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak działa protokół CAN w pojazdach i jakie ma znaczenie w diagnostyce?

Protokół CAN

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa protokół CAN w pojazdach i jakie ma znaczenie w diagnostyce?

kk
Guest

Fri Sep 02, 2011 6:29 am   



Wpadła mi w ręce instrukcja naprawy mojego pojazdu (marki nie podam).
Instrukcja przeznaczona jest dla mechaników samochodowych.
Zaciekawił mnie opis protokołu CAN
Cytuję :

Protokół CAN
Bus jest złożony z dwóch skręconych przewodów nie wymienialnych nazywanych
CAN H i CAN L.
Informacja jest przesyłana w formie sygnału kwadratowego w dyferencyjnej
parze, co znacznie
ogranicza podatność na zakłócenia elektromagnetyczne i ogranicza
promieniowanie.
Poruszające się sygnały są zdecydowanie przeciwne:
od 2,5 do 3,5 V na linii CAN H i od 2,5 do 1,5 V na linii CAN L


Nic dodać , nic ująć.
Będzie Pan zadowolony.

Marek S
Guest

Fri Sep 02, 2011 8:09 am   



Użytkownik "kk" <a@a.pl> napisał w wiadomości
news:j3pt4g$c6a$1@news.vectranet.pl...
Quote:
Wpadła mi w ręce instrukcja naprawy mojego pojazdu (marki nie podam).
Instrukcja przeznaczona jest dla mechaników samochodowych.
Zaciekawił mnie opis protokołu CAN
Cytuję :

Protokół CAN
Bus jest złożony z dwóch skręconych przewodów nie wymienialnych nazywanych
CAN H i CAN L.
Informacja jest przesyłana w formie sygnału kwadratowego w dyferencyjnej
parze, co znacznie
ogranicza podatność na zakłócenia elektromagnetyczne i ogranicza
promieniowanie.
Poruszające się sygnały są zdecydowanie przeciwne:
od 2,5 do 3,5 V na linii CAN H i od 2,5 do 1,5 V na linii CAN L


Nic dodać , nic ująć.
Będzie Pan zadowolony.
No zwłaszcza to zdecydowanie przeciwne jest dobre .


J.F.
Guest

Fri Sep 02, 2011 2:57 pm   



Dnia Fri, 2 Sep 2011 08:29:48 +0200, kk napisał(a):
Quote:
Protokół CAN
Bus jest złożony z dwóch skręconych przewodów nie wymienialnych nazywanych
CAN H i CAN L.
Informacja jest przesyłana w formie sygnału kwadratowego w dyferencyjnej
parze, co znacznie
ogranicza podatność na zakłócenia elektromagnetyczne i ogranicza
promieniowanie.
Poruszające się sygnały są zdecydowanie przeciwne:
od 2,5 do 3,5 V na linii CAN H i od 2,5 do 1,5 V na linii CAN L

Nic dodać , nic ująć.

Nie narzekaj, w miare przyzwoicie. Widzialem gorsze (goly konduktor itp).
Rekordy bija tlumaczenia wygladajace na automatyczne.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Sep 02, 2011 5:15 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Nic dodać , nic ująć.

Nie narzekaj, w miare przyzwoicie. Widzialem gorsze (goly konduktor itp).
Rekordy bija tlumaczenia wygladajace na automatyczne.

Najbardziej podoba mi się ta chińska nazwa knajpy przetłumaczona
na angielski -- http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=301

W aparacie fotograficznym trafiłem na wybór opcji "AUTO/PODRĘCZNIK".
Zrozumiałem dopiero po przestawieniu na język angielski -- było to
"AUTO/MANUAL". Widać, że tym razem słabo się postarali, bo lepiej
by to było przetłumaczyć na "SAMOCHÓD/PODRĘCZNIK".

--
Jarek

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa protokół CAN w pojazdach i jakie ma znaczenie w diagnostyce?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map