pbs
Guest
Wed May 12, 2004 9:18 am
Witam!
Ustaliliśmy we wcześniejszym wątku, że potrzeba jest do takiego
komputerka impulsów z przekaźnika drogi i ze sterowania wtryskiwaczem.
Jakich napięć spodziewać się na sterownaiu wttryskiem i z przekaźnika
drogi ? Ewentualnie jakiś przykład układu, coby mi to dostosował do
5-woltowej logiki atmega ? ;-)
Pozdrawiam
Przemek
Pablo C
Guest
Wed May 12, 2004 10:03 am
Quote:
Ustaliliśmy we wcześniejszym wątku, że potrzeba jest do takiego
komputerka impulsów z przekaźnika drogi i ze sterowania wtryskiwaczem.
Jakich napięć spodziewać się na sterownaiu wttryskiem i z przekaźnika
drogi ? Ewentualnie jakiś przykład układu, coby mi to dostosował do
5-woltowej logiki atmega ?
we wtrysku jest +12 na stałe i "szalejąca" masa. sygnał masowy podawany jest
z tranzystorów npn. podłącz rezystor 1k bezposrednio przy wtrysku do kabelka
masowego. wprowadź ten sygnał na dzielnik napięcia. podobnie sygnał z
przetwornika drogi.
sygnał --> -[22k]- --> wejście bramki 40106 już zasilanej z 5V
|
[22k]
|
[masa]
sygnał z wyjścia pierwszej bramki musisz w obu przypadkach jeszcze raz
zanegować i doprowadzic do procesora.
PC
pbs
Guest
Wed May 12, 2004 10:30 am
Pablo C wrote:
(..)
Quote:
we wtrysku jest +12 na stałe i "szalejąca" masa. sygnał masowy podawany jest
z tranzystorów npn. podłącz rezystor 1k bezposrednio przy wtrysku do kabelka
masowego. wprowadź ten sygnał na dzielnik napięcia. podobnie sygnał z
przetwornika drogi.
(..)
ok, thx
Chyba sobie zrobię jakiś symulator-generator tego do zabawy w domu ;-)
Dzięki śliczne.
Pablo C
Guest
Wed May 12, 2004 10:44 am
tylko pamietaj, że nie liczysz ilości wtrysków a ich czas trwania. to trochę
komplikuje układ ale da się zrobić. ustawiasz reakcję przerwania na zbocze
rosnące i czekasz na sygnał. w obsłudze przerwania musisz wystartować timer
liczący czas oraz zmienić rekację na opadające zbocze. w kolejnym przerwaniu
odwrotnie i tak w kółko. do tego jakieś warunki sprawdzające zatrzymanie
silnika i to wszystko ;-)
PC
pbs
Guest
Wed May 12, 2004 11:03 am
Pablo C wrote:
Quote:
tylko pamietaj, że nie liczysz ilości wtrysków a ich czas trwania. to trochę
komplikuje układ ale da się zrobić. ustawiasz reakcję przerwania na zbocze
rosnące i czekasz na sygnał. w obsłudze przerwania musisz wystartować timer
liczący czas oraz zmienić rekację na opadające zbocze. w kolejnym przerwaniu
odwrotnie i tak w kółko. do tego jakieś warunki sprawdzające zatrzymanie
silnika i to wszystko ;-)
PC
Dlaczego na rosnące ?
Miało być +12V i szalejąca masa?
Dobra, najpierw trzeba cokolwiek na tym avr uruchomić , a najpierw go
kupić
Przy okazji - jakie środki ostrożności przy montażu ? jak cmos zwykły ?
Pablo C
Guest
Wed May 12, 2004 11:04 am
wystarczy montować na trzeźwo. o reszcie pomyśleli projektanci z atmela ;-)
PC
pbs
Guest
Wed May 12, 2004 11:09 am
Pablo C wrote:
Quote:
wystarczy montować na trzeźwo. o reszcie pomyśleli projektanci z atmela ;-)
PC
:))
thx
Psychik
Guest
Wed May 12, 2004 3:20 pm
Użytkownik "pbs" <pbs@linux.net.pl> napisał:
Quote:
Ustaliliśmy we wcześniejszym wątku
a tak sie zapytam: po co kolejny watek?
nie mozesz kontynuowac dyskusji w starym?
--
Psychik
http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=showuser&userid=360448