Goto page 1, 2 Next
Adam Brzostek
Guest
Wed Aug 30, 2006 8:10 pm
tak mnie naszla wizja zrobienia sterownika takowego silnika ( do celow
diagnostycznych )
i moze powie mi ktos jakim pradem powinienem zasilac uzwojenia takowego
silnika czy +12V bez dodatkowych rezystancji to nie za duzo
oczywiscie moge to zmierzyc, ale moze akurat ktos juz to zrobil?
dzieki pozdrawiam
Adam Brzostek
CosteC
Guest
Wed Aug 30, 2006 8:19 pm
Quote:
tak mnie naszla wizja zrobienia sterownika takowego silnika ( do celow
diagnostycznych )
i moze powie mi ktos jakim pradem powinienem zasilac uzwojenia takowego
silnika czy +12V bez dodatkowych rezystancji to nie za duzo
oczywiscie moge to zmierzyc, ale moze akurat ktos juz to zrobil?
Niezbyt rozumiem. Chcesz otrzymać silnik o powolnym obrocie ale gładkim jak
w silniku prądu stałego czy tez chcesz żeby silnik krokowy wykonywał kroki
powoli?
Część silników krokowych nie wymaga chopperów - można je po prostu zasilać
napieciem znamionowym, zazwyczaj mają wysoką rezystancję uzwojenia >5R
Pozdrawiam
CosteC
Miller Artur
Guest
Wed Aug 30, 2006 8:20 pm
Użytkownik "Adam Brzostek" <Adam2brz@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ed4r46$ner$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
tak mnie naszla wizja zrobienia sterownika takowego silnika ( do celow
diagnostycznych )
i moze powie mi ktos jakim pradem powinienem zasilac uzwojenia takowego
silnika czy +12V bez dodatkowych rezystancji to nie za duzo
oczywiscie moge to zmierzyc, ale moze akurat ktos juz to zrobil?
zdefiniuj pojęcie "takowego"
pozdr
@
Sebastian Bialy
Guest
Wed Aug 30, 2006 9:05 pm
Miller Artur wrote:
Quote:
zdefiniuj pojęcie "takowego"
Zgaduje, że autorowi postu chodziło o silnik krokowy znajdujący się na
dolocie powietrza w silnikach spalinowych. Reguluje on prace "wolnych
obrotów" silnika i stabilizuje je na ~800-900 obr/min.
Adam Brzostek
Guest
Wed Aug 30, 2006 10:02 pm
Quote:
Zgaduje, że autorowi postu chodziło o silnik krokowy znajdujący się na
dolocie powietrza w silnikach spalinowych. Reguluje on prace "wolnych
obrotów" silnika i stabilizuje je na ~800-900 obr/min.
tak tak - przepraszam ze niezrozumiale napisalem
chcialbym co stakiego zmajstrowac gdyz padl u mnie juz 2 ( Renault Megane)
tzn majster stwierdzil ze to jego wina ( sie przycina czy cos)
a taki sterownik silniczka nie jest skomplikowanym urzadzeniem i spokojnie
na kawalku procka mozna to zrobic + jakies tranzystorki
iteresuje mnie czy przy pelnych 12V nie poplynie za duzy prad
joszi
Guest
Wed Aug 30, 2006 10:52 pm
Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:02:31 +0200, Adam Brzostek napisał(a):
Quote:
a taki sterownik silniczka nie jest skomplikowanym urzadzeniem i spokojnie
na kawalku procka mozna to zrobic + jakies tranzystorki
iteresuje mnie czy przy pelnych 12V nie poplynie za duzy prad
Nie popłynie, silniczek takim napięciem jest właśnie sterowany.
Sterownika chyba nie uda ci się zrobić bo silniczek jest sterowany przez
ECM. A ECM aby wysterować silnik bierze sobie sygnał z TPS(czy
przepustnica jest zamknięta), z CMP(jakie ma obroty) ECT(temperatura) itd...
Sprawdzałem kiedyś w manualu i wychodziło coś takiego:
Przykładowo gdy temperatura < 70cel.. to sygnał brany jest z TPS, ECT
....i coś tam jeszcze.
Gdy > 70cel.. to rpm z 1200 obniżyc do 750
sprawdzić czy lambda = 1V (jeśli tak to zmniejszyć szerokość impulsu
na wtryskiwacz i otworzyć trochę silnik).
I takich cykli to było z 30 stron.
--
Krzysztof Ławniczek,
http://joszi.net, joszi@joszi.net
Franciszek Sosnowski
Guest
Wed Aug 30, 2006 10:57 pm
Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:02:31 +0200, Adam Brzostek tak nawijal:
Quote:
chcialbym co stakiego zmajstrowac gdyz padl u mnie juz 2 ( Renault Megane)
tzn majster stwierdzil ze to jego wina ( sie przycina czy cos)
Abstrahujac od tematu, to myslisz, ze powtorzysz warunki samochodowe,
w ktorych ten silnik dostaje najbardziej w dupe?
A w ogole to moze po prostu on go podczas montowania uszkadza?
BTW: k7m?
Quote:
a taki sterownik silniczka nie jest skomplikowanym urzadzeniem i
spokojnie na kawalku procka mozna to zrobic + jakies tranzystorki
Moze po prostu wez starego flopa 5.25 - tez 2-fazowy odwracany.
Na jednego pina podasz zero-jedynkowo 'kroki', na drugiego kierunek.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
Franciszek Sosnowski
Guest
Wed Aug 30, 2006 11:01 pm
Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:52:08 +0200, joszi tak nawijal:
Quote:
Sprawdzałem kiedyś w manualu i wychodziło coś takiego:
Przykładowo gdy temperatura < 70cel.. to sygnał brany jest z TPS, ECT
...i coś tam jeszcze.
/ciach/
I takich cykli to było z 30 stron.
No tak, ale w skrocie to chodzi chyba o 'pojezdzenie' sobie motorkiem
w te i na zad, a nie stworzenie kompletnego sterownika.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
Franciszek Sosnowski
Guest
Wed Aug 30, 2006 11:03 pm
Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:52:08 +0200, joszi tak nawijal:
Quote:
Nie popłynie, silniczek takim napięciem jest właśnie sterowany.
Podtrzymanie pozycji jest jak pamietam na poziomie 2.5V.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
joszi
Guest
Wed Aug 30, 2006 11:03 pm
Dnia Thu, 31 Aug 2006 01:01:55 +0200, Franciszek Sosnowski napisał(a):
Quote:
No tak, ale w skrocie to chodzi chyba o 'pojezdzenie' sobie motorkiem
w te i na zad, a nie stworzenie kompletnego sterownika.
Ja takie motorki sprawdzam za pomocą 2 przewodów :)
--
Krzysztof Ławniczek,
http://joszi.net, joszi@joszi.net
Franciszek Sosnowski
Guest
Thu Aug 31, 2006 12:24 am
Dnia Thu, 31 Aug 2006 01:03:53 +0200, joszi tak nawijal:
Quote:
Dnia Thu, 31 Aug 2006 01:01:55 +0200, Franciszek Sosnowski napisał(a):
No tak, ale w skrocie to chodzi chyba o 'pojezdzenie' sobie motorkiem
w te i na zad, a nie stworzenie kompletnego sterownika.
Ja takie motorki sprawdzam za pomocą 2 przewodów
Tu jest stary problem z k7m, ze gowniana konstrukcja pozwala
na dostawanie sie syfu do srodka. Elektrycznie moze byc oka,
ale w srodku slimak sie wytrze i zatrze.
Oczywiscie powyzsze nie stoi w opozycji do mojego watpienia
w ta metode jako 'run-time testu'.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
Sebastian Bialy
Guest
Thu Aug 31, 2006 5:18 am
Adam Brzostek wrote:
Quote:
chcialbym co stakiego zmajstrowac gdyz padl u mnie juz 2 ( Renault Megane)
tzn majster stwierdzil ze to jego wina ( sie przycina czy cos)
A próbowałeś go po prostu nasmarować ? Ja mam Lanosa i rytułał
smarowania powtarzam co rok, ciesząc się idealnie pracującym silnikiem
po odpaleniu. Inni nie smarują tylko wymieniają cały i jest to częsta
praktyka w serwisach. Tak jest "prościej".
PAndy
Guest
Thu Aug 31, 2006 7:26 am
"Adam Brzostek" <Adam2brz@interia.pl> wrote in message
news:ed4r46$ner$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
tak mnie naszla wizja zrobienia sterownika takowego silnika ( do celow
diagnostycznych )
i moze powie mi ktos jakim pradem powinienem zasilac uzwojenia
takowego silnika czy +12V bez dodatkowych rezystancji to nie za duzo
Poszukaj w archiwum grupy, jakis czas temu pojawil sie tak isam watek -
propozycja byla by wykorzystac jakis kit AVT z uC i przyciskami
zadajacymi kierunek.
A co do pradu - zasila sie z 12V bez zadnego problemu...
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Aug 31, 2006 8:32 am
Hello Sebastian,
Thursday, August 31, 2006, 7:18:16 AM, you wrote:
Quote:
chcialbym co stakiego zmajstrowac gdyz padl u mnie juz 2 ( Renault Megane)
tzn majster stwierdzil ze to jego wina ( sie przycina czy cos)
A próbowałeś go po prostu nasmarować ? Ja mam Lanosa i rytułał
smarowania powtarzam co rok, ciesząc się idealnie pracującym silnikiem
po odpaleniu. Inni nie smarują tylko wymieniają cały i jest to częsta
praktyka w serwisach. Tak jest "prościej".
Tylko, że w Renault ponoć nie ma silnika krokowego - jest tam zwykły
komutatorowy z przekładnią - podobnie jak w Fordach.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Adam Brzostek
Guest
Thu Aug 31, 2006 12:19 pm
Goto page 1, 2 Next