RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak dobrać nowy akumulator 725CCA do auta na zimę? Problemy z dostępnością

zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak dobrać nowy akumulator 725CCA do auta na zimę? Problemy z dostępnością

Goto page Previous  1, 2

Zenek Kapelinder
Guest

Wed Oct 27, 2021 11:42 am   



środa, 27 października 2021 o 11:26:41 UTC+2 J.F. napisał(a):
Quote:
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:bfbde0bf-60e7-48f4...@googlegroups.com...
wtorek, 26 października 2021 o 15:51:07 UTC+2 J.F napisał(a):
Tym niemniej:
-nowy naladuj i wsadz do auta,
-stary naladuj i trzymaj niepodlaczony.
P.S. jak sie chcesz bawic z ciekawosci:
-zwaz w miare dokladnie nowy aku, i gdzies zapisz ... ciekawe ile
wody
-zmierz poziom i gestosc elektrolitu po naladowaniu.
ot tak, zeby za pare lat wiedziec czy samochod dobrze laduje.

Tylko do korkow sie pewnie nie dostaniesz bez naruszenia gwarancji.

Nowe są naładowane to chyba tylko po to ładować żeby go popsuć jeśli
go zagotuje.
Nowe byly naladowane w fabryce, moze w sklepie, a od tego czasu minelo
troche, i jak sa naladowane teraz, to nie wiadomo.

Wiec naladowac.
Gestosc zmierzyc, zapisac - bedzie sie mozna doktoryzowac za pare lat
:-)

J.
W zeszłym miesiącu kupiłem akumulator. Od razu założyli w samochodzie i odpalił. To znaczy że naładowany był. Więcej ładowaniem napsuli sobie ludzie akumulatorów niż w sposób naturalny się zużyło.


Zenek Kapelinder
Guest

Thu Oct 28, 2021 1:00 am   



środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
Quote:
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:12f75c94-e83a-4cf4...@googlegroups.com...
środa, 27 października 2021 o 11:26:41 UTC+2 J.F. napisał(a):
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
wtorek, 26 października 2021 o 15:51:07 UTC+2 J.F napisał(a):
Tym niemniej:
-nowy naladuj i wsadz do auta,
P.S. jak sie chcesz bawic z ciekawosci:
-zwaz w miare dokladnie nowy aku, i gdzies zapisz ... ciekawe
ile
wody
-zmierz poziom i gestosc elektrolitu po naladowaniu.
ot tak, zeby za pare lat wiedziec czy samochod dobrze laduje.

Tylko do korkow sie pewnie nie dostaniesz bez naruszenia
gwarancji.

Nowe są naładowane to chyba tylko po to ładować żeby go popsuć
jeśli
go zagotuje.
Nowe byly naladowane w fabryce, moze w sklepie, a od tego czasu
minelo
troche, i jak sa naladowane teraz, to nie wiadomo.

Wiec naladowac.
Gestosc zmierzyc, zapisac - bedzie sie mozna doktoryzowac za pare
lat
:-)

W zeszłym miesiącu kupiłem akumulator. Od razu założyli w samochodzie
i odpalił.
To znaczy że naładowany był.
ale calkowicie, czy w polowie, czy juz tylko w 10% ?

W sprawnym aucie powinien sie stopniowo naladowac ... ale jak kolega
nadal bedzie rzadko jezdzil?
A naladuje sie do pelna, czy do 80% i utrwali te cześć rozładowaną?
Więcej ładowaniem napsuli sobie ludzie akumulatorów niż w sposób
naturalny się zużyło.
Jednym ładowaniem przepisowo zrobionym?
Raczej nie ...

J.
Jakie ma znaczenie jak bardzo był naładowany. Silnik zapalił od razu i pojechałem. Do tej pory jeżdżę. Kiedyś do pracy miałem w jedną stronę 800 metrów w drugą 1,2 kilometra. Pięć do sześciu razy w tygodniu jeździłem i nie musiałem doładowywać. Akumulator w sprawnym samochodzie nigdy nie jest naładowany do pełna. Za niskie napięcie na naładowanie do pełna. Przepisowo zrobione ładowanie jest w samochodzie. Ale ludzie głupi i jak nie gazuje i się ciepły nie robi to znaczy że nie naładowany z prostownika. Ostatnio się poprawiło bo robią prostowniki mądrzejsze od ludzi. Ale według opinii głupich zle są bo nie gotują elektrolitu. Jak akumulator jest już lichy ale jeszcze silnik zapała i właściciel weźmie go i naładuje przez noc 5 razy za dużym do pojemności która została prądem, "bo panie ładuje się prądem 1/10 pojemności napisanej na akumulatorze", przez 12 godzin. To takie jedno ładowanie potrafi wykończyć akumulator który by jeszcze kilka miesięcy mógł działać. A tak ogólnie spytam po co się do mnie srasz z debilnymi pytaniami. Jeśli coś napiszę to ma to zawsze poparcie w otaczającym świecie. Peltiery szacujesz czy wtedy też na zasadzie dosrywania się pytałeś?


J.F
Guest

Thu Oct 28, 2021 5:51 pm   



On Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
Quote:
środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
W zeszłym miesiącu kupiłem akumulator. Od razu założyli w samochodzie
i odpalił.
To znaczy że naładowany był.
ale calkowicie, czy w polowie, czy juz tylko w 10% ?

W sprawnym aucie powinien sie stopniowo naladowac ... ale jak kolega
nadal bedzie rzadko jezdzil?
A naladuje sie do pelna, czy do 80% i utrwali te cześć rozładowaną?
Więcej ładowaniem napsuli sobie ludzie akumulatorów niż w sposób
naturalny się zużyło.
Jednym ładowaniem przepisowo zrobionym?
Raczej nie ...

Jakie ma znaczenie jak bardzo był naładowany. Silnik zapalił od razu
i pojechałem. Do tej pory jeżdżę. Kiedyś do pracy miałem w jedną
stronę 800 metrów w drugą 1,2 kilometra. Pięć do sześciu razy w
tygodniu jeździłem i nie musiałem doładowywać. Akumulator w
sprawnym samochodzie nigdy nie jest naładowany do pełna. Za niskie
napięcie na naładowanie do pełna. Przepisowo zrobione ładowanie
jest w samochodzie. Ale ludzie głupi i jak nie gazuje i się ciepły
nie robi to znaczy że nie naładowany z prostownika. Ostatnio się
poprawiło bo robią prostowniki mądrzejsze od ludzi. Ale według
opinii głupich zle są bo nie gotują elektrolitu. Jak akumulator
jest już lichy ale jeszcze silnik zapała i właściciel weźmie go i
naładuje przez noc 5 razy za dużym do pojemności która została
prądem, "bo panie ładuje się prądem 1/10 pojemności napisanej na
akumulatorze", przez 12 godzin. To takie jedno ładowanie potrafi
wykończyć akumulator który by jeszcze kilka miesięcy mógł działać.
A tak ogólnie spytam po co się do mnie srasz z debilnymi pytaniami.

Moze tylko wydaja ci sie debilne.

Trzymanie rozladowanego aku ołowiowego szkodzi mu ?
Szkodzi, to akurat wiadomo.

A trzymanie polowicznie rozladowanego?

Wiec jak kupuje aku i mam w planach dluga trase, to akumulator sie
normalnie naladuje.
A jak w planach mam 2 km dziennie z dwoma rozruchami, to kiedy sie
naladuje - wkrotce, czy za pol roku ?

A o ladowaniu - jest na youtube kanal MrAkumulator, i czasem temat
"wyzwanie gestosci".
Ogladam z duza ostroznoscia, ale jedno trzeba im przyznac - jesli
naladowany akumulator ma gestosc elektrolitu ok 1.28, a po
rozladowaniu i naladowaniu "mądrą ladowarką" znacznie mniej -
to znaczy, ze akumulator nie jest w pelni naladowany.
Czyli czesciowo rozladowany.

Szkodzi mu to, czy nie ?
Ladowac co pewien czas "do pelna", czy nie?
Bardziej pomoze, czy zaszkodzi.
Ja nie wiem, ale Ty pewnie wiesz :-)

No i ostatnia sprawa - jak sam piszesz - samochod niedoladowuje.
Bedzie jakas roznica w stanie ustalonym, jak wsadzimy aku polowicznie
rozladowany, a jak wsadzimy naladowany?

I na jak dlugo starczy naladowania ?

No i tu przynajmniej nie ma dylematu - wspolczesne auto, ktore jednak
pare mA na postoju ciagnie, bardzo szybko rozladuje cala nadwyzke :-)


A jak na razie - aku stojacy w pokoju, dwa dni po odlaczeniu od
ladowarki, ma napiecie 13.0V

Wiec nadal podejrzewam zwarta cele u kolegi ... albo to tylko stary
aku i duzy prad postojowy.

Quote:
Jeśli coś napiszę to ma to zawsze poparcie w otaczającym świecie.
Peltiery szacujesz czy wtedy też na zasadzie dosrywania się
pytałeś?

Kolega chcial wode grzac, a ile ten element ma mocy chlodzącej, a ile
zasilania.
Tylko twoja sprezareczka jakis tam przeplyw ma, jesli ten Peltier
potrafi wode wymrozic .. szacunek.

Hm, a moze mi sie tylko wydaje? Cp azotu ~29J/molK, jakby sprezarka
ssala 3 mole/min, 10K to 900 J/min = 15 W

J.

ąćęłńóśźż
Guest

Fri Oct 29, 2021 7:51 am   



Podłączać "mądrą ładowarkę" bez zdejmowania klem (bo się nie chce babrać, bo akurat gdy zdjęta to trzeba nagle pojechać, ...), czy
nie?
Co na to elektronika auta?


-----
> naładowaniu "mądrą ladowarką"

J.F
Guest

Fri Oct 29, 2021 9:47 am   



On Fri, 29 Oct 2021 09:51:44 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
Quote:
Podłączać "mądrą ładowarkę" bez zdejmowania klem (bo się nie chce babrać, bo akurat gdy zdjęta to trzeba nagle pojechać, ...), czy
nie?
Co na to elektronika auta?

Ogolnie nic, nawet nie zauwazy.

Ale
- moze lepiej unikac wybuchu akumulatora w samochodzie?
- madra ladowarka wybuchu nie powinna powodowac ...


Quote:
-----
naładowaniu "mądrą ladowarką"


ąćęłńóśźż
Guest

Fri Oct 29, 2021 10:01 am   



Cyt. "Trzeba się było ubezpieczyć".
W czasie jazdy jakoś nie wybuchają.
Zostawianie otwartej do góry maski takie sobie, lepiej lekko położyć bez zatrzaskiwania.


-----
> moze lepiej unikac wybuchu akumulatora w samochodzie?

J.F
Guest

Tue Nov 02, 2021 10:33 am   



On Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
Quote:
środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
środa, 27 października 2021 o 11:26:41 UTC+2 J.F. napisał(a):
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
wtorek, 26 października 2021 o 15:51:07 UTC+2 J.F napisał(a):
[...]
Nowe są naładowane to chyba tylko po to ładować żeby go popsuć
jeśli go zagotuje.
Nowe byly naladowane w fabryce, moze w sklepie, a od tego czasu
minelo troche, i jak sa naladowane teraz, to nie wiadomo.

Wiec naladowac.
Gestosc zmierzyc, zapisac - bedzie sie mozna doktoryzowac za pare
lat
:-)

W zeszłym miesiącu kupiłem akumulator. Od razu założyli w samochodzie
i odpalił.
To znaczy że naładowany był.
ale calkowicie, czy w polowie, czy juz tylko w 10% ?

W sprawnym aucie powinien sie stopniowo naladowac ... ale jak kolega
nadal bedzie rzadko jezdzil?

Jakie ma znaczenie jak bardzo był naładowany. Silnik zapalił od razu
i pojechałem. Do tej pory jeżdżę. Kiedyś do pracy miałem w jedną
stronę 800 metrów w drugą 1,2 kilometra. Pięć do sześciu razy w
tygodniu jeździłem i nie musiałem doładowywać. Akumulator w
sprawnym samochodzie nigdy nie jest naładowany do pełna. Za niskie
napięcie na naładowanie do pełna. [...]

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=0mxj95GbX88

Aczkolwiek - mam troche watpliwosci.

-akumulator rozladowany ... to jak klient przyjechal/wrocil ?

-jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba tez
nie lubia gazowania ?

-prad koncowy ladowania ... nie pokazany. A bylo 24h

-czy one w srodku maja jakis katalizatorek do dopalania?
bo korki niby niewykrecalne ...

J.

J.F
Guest

Tue Nov 02, 2021 2:47 pm   



On Tue, 2 Nov 2021 05:51:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
Quote:
wtorek, 2 listopada 2021 o 10:33:36 UTC+1 J.F napisał(a):
On Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
[...]
P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=0mxj95GbX88

Aczkolwiek - mam troche watpliwosci.

-akumulator rozladowany ... to jak klient przyjechal/wrocil ?

-jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba tez
nie lubia gazowania ?

-prad koncowy ladowania ... nie pokazany. A bylo 24h

-czy one w srodku maja jakis katalizatorek do dopalania?
bo korki niby niewykrecalne ...

Po co mnie się o to wszystko pytasz? Zapytaj tego od filmu.

Tobie to raczej pisze - pytam grupowiczow.

Ale spytac autora ... moze i dobry pomysl.

J.

Tomasz Gorbaczuk
Guest

Tue Nov 02, 2021 6:09 pm   



W dniu .11.2021 o 10:33 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:


Quote:
-jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba tez
nie lubia gazowania ?

W moim aucie AGM ładowany jest standardowo napięciem 14,9V. Takie jest
napięcie w instalacji zaraz po rozruchu zimnego silnika (aż do zakończenia
ładowania).
Co ciekawe jak włączę ksenony lub wycieraczki (tylko te dwa odbiorniki) to
napięcie spada do 14.3V
Jak się akumulator naładuje - to mam napięcie w instalacji 12,6V i co
minutę mam "pik" do 13,7V.
Po załączeniu start-stop i uruchomieniu silnika następuje szybkie
ładowanie i napięcie rośnie na chwilę do 15,2V.

Wg producenta AGM mogą być ładowane napięciem 15,6V.

TG

Zenek Kapelinder
Guest

Tue Nov 02, 2021 6:47 pm   



wtorek, 2 listopada 2021 o 14:47:19 UTC+1 J.F napisał(a):
Quote:
On Tue, 2 Nov 2021 05:51:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
wtorek, 2 listopada 2021 o 10:33:36 UTC+1 J.F napisał(a):
On Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
[...]
P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=0mxj95GbX88

Aczkolwiek - mam troche watpliwosci.

-akumulator rozladowany ... to jak klient przyjechal/wrocil ?

-jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba tez
nie lubia gazowania ?

-prad koncowy ladowania ... nie pokazany. A bylo 24h

-czy one w srodku maja jakis katalizatorek do dopalania?
bo korki niby niewykrecalne ...

Po co mnie się o to wszystko pytasz? Zapytaj tego od filmu.
Tobie to raczej pisze - pytam grupowiczow.

Ale spytac autora ... moze i dobry pomysl.

J.
A skąd grupowicze mają znać odpowiedzi na Twoje pytania?


Tomasz Gorbaczuk
Guest

Wed Nov 03, 2021 8:40 am   



W dniu .11.2021 o 07:33 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Quote:
On Tue, 02 Nov 2021 18:09:50 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .11.2021 o 10:33 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
-jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba tez
nie lubia gazowania ?

W moim aucie AGM ładowany jest standardowo napięciem 14,9V. Takie jest
napięcie w instalacji zaraz po rozruchu zimnego silnika (aż do
zakończenia
ładowania).
Co ciekawe jak włączę ksenony lub wycieraczki (tylko te dwa odbiorniki)
to
napięcie spada do 14.3V

A jak mierzysz? Bo to moze byc tak, ze mierzysz w obwodzie, ktory
zasila te dwa odbiorniki ..

W garażu, multimetrem na zaciskach akumulatora. Potwierdzone wielokrotnie.


Quote:
Jak się akumulator naładuje - to mam napięcie w instalacji 12,6V i co
minutę mam "pik" do 13,7V.

Ciekawe.

Po załączeniu start-stop i uruchomieniu silnika następuje szybkie
ładowanie i napięcie rośnie na chwilę do 15,2V.

Wg producenta AGM mogą być ładowane napięciem 15,6V.

ale chyba nie dlugotrwale?

Nie, tutaj masz wykresik, który odzwierciedla poziomy napięcia w moim
aucie.

https://motocieslik.pl/wp-content/uploads/2020/06/Charakterystyka-%C5%82adowania-akumulator%C3%B3w-typu-AGM.jpg

TG

Tomasz Gorbaczuk
Guest

Wed Nov 03, 2021 8:54 am   



W dniu .11.2021 o 08:40 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:


Quote:

Nie, tutaj masz wykresik, który odzwierciedla poziomy napięcia w moim
aucie.

https://motocieslik.pl/wp-content/uploads/2020/06/Charakterystyka-%C5%82adowania-akumulator%C3%B3w-typu-AGM.jpg


i jeszcze jedno - było już kilka wątków i tu i na pms czy w miejsce AGM
można wsadzić "zwykły".
Jak się wsadzi "zwykły" zamiast AGM (bez zmiany typu akumulatora w
"komputerze" auta) - to ten zwykły będzie ciągle "gotowany". Zwykły
(sprawny) ma większą rezystancję wewnętrzną niż AGM i sterownik ładowania
będzie ciągle widział na swoich zaciskach "zdechy aku" (mimo, że jest nowy
i naładowany) i będzie mu ciągle podawał max napięcie ładowania. W
bardziej zaawansowanych wersjach s-s (z odzyskiem) - auto będzie sypało
błędami, w prostych układach s-s będzie zarzynany akumulator błędnymi
parametrami ładowania.

TG

J.F.
Guest

Wed Nov 03, 2021 2:27 pm   



Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:op.1b9t9b0gg01fvf@l-259.harvard.local...
W dniu .11.2021 o 07:33 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Quote:
On Tue, 02 Nov 2021 18:09:50 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
W dniu .11.2021 o 10:33 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
-jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba
tez
nie lubia gazowania ?

W moim aucie AGM ładowany jest standardowo napięciem 14,9V. Takie
jest
napięcie w instalacji zaraz po rozruchu zimnego silnika (aż do
zakończenia ładowania).
Co ciekawe jak włączę ksenony lub wycieraczki (tylko te dwa
odbiorniki) to napięcie spada do 14.3V

A jak mierzysz? Bo to moze byc tak, ze mierzysz w obwodzie, ktory
zasila te dwa odbiorniki ..

W garażu, multimetrem na zaciskach akumulatora. Potwierdzone
wielokrotnie.

Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.

Quote:
Jak się akumulator naładuje - to mam napięcie w instalacji 12,6V i
co
minutę mam "pik" do 13,7V.

Ciekawe.

Po załączeniu start-stop i uruchomieniu silnika następuje szybkie
ładowanie i napięcie rośnie na chwilę do 15,2V.

Wg producenta AGM mogą być ładowane napięciem 15,6V.

ale chyba nie dlugotrwale?

Nie, tutaj masz wykresik, który odzwierciedla poziomy napięcia w
moim aucie.
https://motocieslik.pl/wp-content/uploads/2020/06/Charakterystyka-%C5%82adowania-akumulator%C3%B3w-typu-AGM.jpg

Dzieki, bardzo ciekawe.

Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?
Bo ciekawy jest ten pierwszy okres BULK - limit pradu ... musieliby
jakos aktywnie sterowac alternatorem i jeszcze mierzyc prad ladowania
aku.
W sumie - czemu nie, mozna i tak.

A jak jeszcze mialbys swiatla i wycieraczki podlaczone pod zaciski
aku, a reszta pod zaciski alternatora, to moze i ten spadek napiecia
by sie dal wytlumaczyc.
Tylko co wtedy - kompensacja poboru pradu swiatel i wycieraczek ?

No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
co nastepnym wlaczeniu ?

J.

Tomasz Gorbaczuk
Guest

Wed Nov 03, 2021 3:31 pm   



W dniu .11.2021 o 14:27 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:


Quote:

Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.
Bo tu nie chodzi o spadek napięcia. Nagrzewnica w klimatyzacji ma 2kW i

napięcie nie spada.
Nie wiem po co to ale sobie wydumałem, że to "ochrona" ksenonów i
wycieraczek "przed czymś" - ale nie wiem przed czym.
14.9 ksenonom szkodzi a 14,3 już nie?


Quote:
Dzieki, bardzo ciekawe.

Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?

Tem konkretny jest z ładowarki. Ale zapytaj googla o ładowanie AGM i
wszędzie bedziesz miał takie poziomy napięć.


Quote:
No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
co nastepnym wlaczeniu ?


Po włączeniu zawsze jest 14.9 (bez znaczenia w jakim stanie jest aku).
Jak jest naładowany to bardzo szybko w moim aucie przechodzi do 13,7 - ale
w impulsach. Napięcie podstawowe to 12,6 i co chwila pik do 13,7. Nie wiem
czy to doładowywanie - czy jakiś test.

TG

J.F
Guest

Wed Nov 03, 2021 6:49 pm   



On Wed, 03 Nov 2021 15:31:45 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Quote:
W dniu .11.2021 o 14:27 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.
Bo tu nie chodzi o spadek napięcia. Nagrzewnica w klimatyzacji ma 2kW i
napięcie nie spada.
Nie wiem po co to ale sobie wydumałem, że to "ochrona" ksenonów i
wycieraczek "przed czymś" - ale nie wiem przed czym.
14.9 ksenonom szkodzi a 14,3 już nie?

Coraz ciekawiej sie robi. Przetwornica do ksenonow ma maksymalne
napiecie 14.5V i musieli obnizyc ? :-)

Ale tych spadkow napiecia bym nie lekcewazyl - grzalka ma stosowny
kabelek, a do ksenonow ... nie trzeba grubego :-)


Quote:
Dzieki, bardzo ciekawe.

Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?

Tem konkretny jest z ładowarki. Ale zapytaj googla o ładowanie AGM i
wszędzie bedziesz miał takie poziomy napięć.

Tylko to moze byc wykres do "pracy cyklicznej".
Czyli naladowac, rozladowac i znow ladowac.
A w samochodzie ladowanie stale ..

Quote:
No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
co nastepnym wlaczeniu ?

Po włączeniu zawsze jest 14.9 (bez znaczenia w jakim stanie jest aku).

To moze nie maja fazy bulk.

Quote:
Jak jest naładowany to bardzo szybko w moim aucie przechodzi do 13,7 - ale

I tu sie rodzi pytanie, skad samochod wie, ze akumulator juz
naladowany. Prad monitoruja?

Quote:
w impulsach. Napięcie podstawowe to 12,6 i co chwila pik do 13,7. Nie wiem
czy to doładowywanie - czy jakiś test.

te 12.6 tez ciekawe. IMO - troche malo, jak na naladowany akumulator.
Tzn bedzie sie rozladowywal ... ale moze bardzo malutko, i wystarcza
do podtrzymania stanu "naladowany" bez gazowania.

Bo gazowanie szkodzi ?

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak dobrać nowy akumulator 725CCA do auta na zimę? Problemy z dostępnością

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map