alex
Guest
Thu Mar 13, 2008 12:14 pm
Witam
mam fajny duży klucz elektryczny boscha chciałbym go naprawić
następuje ciągnięcie łuku na komutatorze ( iskrzą dwie szczotki )
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
jaka może byc przyczyna tego dziwnego defektu
śruby moge wkręcać gorzej z wykręcaniem
problem szczotek odpada zamieniałem wymieniałem i nic dalej to samo
, sprężynki dociskowe tak samo zamieniane wymieniane i nic
podpowiedzcie koledzy
wogóle jakie są najczęstrze przyczyny iskrzenia w takich narzędziach
mój brat przywiózł sporo tego z niemiec przydało by sie co lepsze naprawić
pozdrawiam serdecznie
Jd.
Guest
Thu Mar 13, 2008 2:07 pm
Użytkownik "alex" <kszumek@interia.pl> napisał w wiadomości
news:frb2lm$gvc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Witam
mam fajny duży klucz elektryczny boscha chciałbym go naprawić
następuje ciągnięcie łuku na komutatorze ( iskrzą dwie szczotki )
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
Mechanizm przesuwający szczotki przy zmianie kierunku się zablokował i
szczotki pozostają w położeniu takim jak dla prawych obrotów?
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============
alex
Guest
Thu Mar 13, 2008 3:52 pm
Użytkownik "Jd." <jdubowski@interia.pl> napisał w wiadomości
news:frb99u$2o6$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "alex" <kszumek@interia.pl> napisał w wiadomości
news:frb2lm$gvc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
mam fajny duży klucz elektryczny boscha chciałbym go naprawić
następuje ciągnięcie łuku na komutatorze ( iskrzą dwie szczotki )
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
Mechanizm przesuwający szczotki przy zmianie kierunku się zablokował i
szczotki pozostają w położeniu takim jak dla prawych obrotów?
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============
Nie ma tam żadnego mechanizmu szczotki są czały czas w miejscu
przełączanie kierunku obrotów następuje przełącznikiem
jest to silnik jak w popularnych elektronarzędziach np wiertarka
SP6VWX
Guest
Thu Mar 13, 2008 5:05 pm
Quote:
mam fajny duży klucz elektryczny boscha chciałbym go naprawić
następuje ciągnięcie łuku na komutatorze ( iskrzą dwie szczotki )
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
jaka może byc przyczyna tego dziwnego defektu
Witam,
Problem jest mechaniczny chyba.
Szczotki muszą być ustawione w odpowiedni sposób do stojana, w tzw.
"martwej" strefie, tak aby podczas obrotu
wirnika szczotki zwierając dwa sasiednie wycinki komutatora, zwierały je w
momencie, gdy na tych uzwojeniach
do tych wycinków podłączonych nie indukuje sie napiecie.
Niezachowanie tego warunku powoduje iskrzenie szczotek i komutarora.
Musisz zobaczyć czy da się mechanicznie zmienić położenie szczotkotrzymaczy,
znaczy obrócić w osi silnika w lewo lub prawo.
Robert
Tmek
Guest
Thu Mar 13, 2008 5:20 pm
SP6VWX wrote:
Quote:
mam fajny duży klucz elektryczny boscha chciałbym go naprawić
następuje ciągnięcie łuku na komutatorze ( iskrzą dwie szczotki )
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
jaka może byc przyczyna tego dziwnego defektu
Witam,
Problem jest mechaniczny chyba.
Szczotki muszą być ustawione w odpowiedni sposób do stojana, w tzw.
"martwej" strefie, tak aby podczas obrotu
wirnika szczotki zwierając dwa sasiednie wycinki komutatora, zwierały
je w momencie, gdy na tych uzwojeniach
do tych wycinków podłączonych nie indukuje sie napiecie.
Niezachowanie tego warunku powoduje iskrzenie szczotek i komutarora.
Musisz zobaczyć czy da się mechanicznie zmienić położenie
szczotkotrzymaczy, znaczy obrócić w osi silnika w lewo lub prawo.
A czy przypadkiem to iskrzenie nie jest spowodowane padnietym kondensatorem?
Tmek
J.F.
Guest
Thu Mar 13, 2008 6:00 pm
On Thu, 13 Mar 2008 17:20:17 +0100, Tmek wrote:
Quote:
A czy przypadkiem to iskrzenie nie jest spowodowane padnietym kondensatorem?
to by chyba w jedna strone iskrzyl ?
Kiedys nie iskrzyl?
Bo zasadniczo nabiera iskrzenia jak jest zwarcie miedzyzwojowe na
wirniku, ale .. tez by w obie strony iskrzyl.
No chyba ze masz racje - szczotki ustawione optymalnie w jedna strone,
w druga gasi kondensator .. i wlasnie sobie padl.
J.
alex
Guest
Thu Mar 13, 2008 11:31 pm
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:p5nit354akilk452lufsnqtnqgc15j92cl@4ax.com...
Quote:
On Thu, 13 Mar 2008 17:20:17 +0100, Tmek wrote:
A czy przypadkiem to iskrzenie nie jest spowodowane padnietym
kondensatorem?
to by chyba w jedna strone iskrzyl ?
Kiedys nie iskrzyl?
Bo zasadniczo nabiera iskrzenia jak jest zwarcie miedzyzwojowe na
wirniku, ale .. tez by w obie strony iskrzyl.
No chyba ze masz racje - szczotki ustawione optymalnie w jedna strone,
w druga gasi kondensator .. i wlasnie sobie padl.
J.
kondensatora tam nie widac zadnego
a a te iskrzenie to ciagniecie luku po komutatorze
od jednej szczotki do nastepnej
czyli iskrzy sie nie tylko pod szczotkami ale na calym obwodzie komutatora
Tmek
Guest
Thu Mar 13, 2008 11:58 pm
alex wrote:
Quote:
kondensatora tam nie widac zadnego
.....
To moze dlatego.
Tmek
Darek
Guest
Fri Mar 14, 2008 2:52 am
alex wrote:
Quote:
Witam
mam fajny duży klucz elektryczny boscha chciałbym go naprawić
następuje ciągnięcie łuku na komutatorze ( iskrzą dwie szczotki )
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
jaka może byc przyczyna tego dziwnego defektu
śruby moge wkręcać gorzej z wykręcaniem
sprawdź czy nie ma przebicia na każdych 2 sąsiadujących ... kurde, jak
się nazywają te blaszki na wirniku, do których dociskają szczotki?
czasem pomaga użycie śrubokręta lub innego ostrego przedmiotu aby
"wyczyścić" szczeliny pomiędzy tymi blaszkami
teoretycznie powinno iskrzyć w obie strony, ale bywa, że szczotki
inaczej się "układają" w zależności od kierunku obrotów
Stasiek_T
Guest
Fri Mar 14, 2008 7:43 am
Darek wrote:
Quote:
sprawdź czy nie ma przebicia na każdych 2 sąsiadujących ... kurde, jak
się nazywają te blaszki na wirniku, do których dociskają szczotki?
Wycinki komutatora.
Pozdrawiam.
--
Stasiek_T
Marek Lewandowski
Guest
Fri Mar 14, 2008 9:43 am
On Mar 13, 11:31 pm, "alex" <kszu...@interia.pl> wrote:
Quote:
a a te iskrzenie to ciagniecie luku po komutatorze
od jednej szczotki do nastepnej
duze prawdopodobienstwo, ze masz zwarcie na komutatorze. Mozliwe, ze
nawet wiecej, niz jedno. ,,Pozar'' komutatora wystepuje, gdy na
lamelke przypada ponad ca. 30V, jak masz zwarcia miedzy lamelkami,
to ,,zaciagniecie'' luku wychodzi samo...
Przeczysc, ew. przetocz komutator.
--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery:
http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog:
http://lockaphoto.stufftoread.com
Jacek Maciejewski
Guest
Fri Mar 14, 2008 12:29 pm
Dnia Thu, 13 Mar 2008 12:14:18 +0100, alex napisał(a):
Quote:
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
Co sie qrna kręci się w lewo czy prawo? Wirnik silnika elektrycznego czy
wrzeciono klucza? Jak się odbywa zmiana kierunku obrotów - przez zmianę
kierunku wirowania silnika czy przez zmianę przełożenia przekładni zębatej?
Pisz zrozumiale to może otrzymasz sensowne rady.
--
Jacek
PAndy
Guest
Fri Mar 14, 2008 1:10 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:p5nit354akilk452lufsnqtnqgc15j92cl@4ax.com...
Quote:
No chyba ze masz racje - szczotki ustawione optymalnie w jedna strone,
w druga gasi kondensator .. i wlasnie sobie padl.
.... a szczotki nie powinny byc docierane? - jesli wirnik kreci sie dlugo w
jedna strone to szczotki moga byc minimalnie inaczej scierane i to
wystarczy...
w wiekszych silnikach szczotki dociera sie wstepnie podczas montazu
alex
Guest
Sun Mar 16, 2008 11:18 am
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ofj7460kgs8m.5i53zif6j9p9.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Thu, 13 Mar 2008 12:14:18 +0100, alex napisał(a):
ale uwaga tylko jak się kręci w lewo bo w prawo jest wszystko okej
Co sie qrna kręci się w lewo czy prawo? Wirnik silnika elektrycznego czy
wrzeciono klucza? Jak się odbywa zmiana kierunku obrotów - przez zmianę
kierunku wirowania silnika czy przez zmianę przełożenia przekładni
zębatej?
Pisz zrozumiale to może otrzymasz sensowne rady.
--
Jacek
juz pisałem "przełączanie kierunku obrotów następuje przełącznikiem"
czyli wirnik jak się kreci w prawo to jest okej a jak w lewo to iskrzy
i jaka jest twoja rada ?