Goto page Previous 1, 2
Robert WaĹkowski
Guest
Thu Jul 14, 2016 6:00 pm
W dniu 2016-07-14 o 19:52, Sebastian Biały pisze:
Quote:
On 2016-07-14 19:42, Robert Wańkowski wrote:
Z tego co widzę, to brak możliwości zapisu.
Ale za stówkę można kupić.
Uważaj tylko: graficzne pseudo języki Logo trywializują programowanie a
to jest nastepne wcielenie komeniusza stworzonego przez nawiedzonego
polonistę. IMHO nie warto - szkoda mózgu.
Właśnie chciałem zapytać czy takie spolszczenia to dobry kierunek?
Robert
Sebastian BiaĹy
Guest
Thu Jul 14, 2016 6:13 pm
On 2016-07-14 20:00, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Uważaj tylko: graficzne pseudo języki Logo trywializują programowanie a
to jest nastepne wcielenie komeniusza stworzonego przez nawiedzonego
polonistę. IMHO nie warto - szkoda mózgu.
Właśnie chciałem zapytać czy takie spolszczenia to dobry kierunek?
Nie. Ale to gówniany patriotyzm typowy dla edukatorów na wyższym
szczeblu od układania programów i parzenia kawy. Efektem jest
bezużyteczna wiedza wpychana do głów. Pewnie że niby umiejetności
zostają, ale frustracja w zetknieciu z rzeczywistoscią jest bolesna i
zniechęcająca. Tak, robiłem w edukacji na tyle długo żeby to widzieć w
praktyce.
Zenek Kapelinder
Guest
Thu Jul 14, 2016 6:39 pm
Na basen z nim idz i naucz go plywac jak nie umie. Do lasu, na lody. Pokaz mu cos ciekawego w okolicy. Wakacje sa i chcesz go uczyc. Przyklad z Kaczora Donalda wziales czy co?
Pomidor
Guest
Thu Jul 14, 2016 6:58 pm
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nm8kpk$dkq$1@node1.news.atman.pl...
On 2016-07-14 20:00, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Uważaj tylko: graficzne pseudo języki Logo trywializują programowanie a
to jest nastepne wcielenie komeniusza stworzonego przez nawiedzonego
polonistę. IMHO nie warto - szkoda mózgu.
Właśnie chciałem zapytać czy takie spolszczenia to dobry kierunek?
Nie. Ale to gówniany patriotyzm typowy dla edukatorów na wyższym
szczeblu od układania programów i parzenia kawy. Efektem jest
bezużyteczna wiedza wpychana do głów. Pewnie że niby umiejetności
zostają, ale frustracja w zetknieciu z rzeczywistoscią jest bolesna i
zniechęcająca. Tak, robiłem w edukacji na tyle długo żeby to widzieć w
praktyce.
=================
Dziękuję wszystkim (ale chętnie poczytam więcej) zgłaszającym swoje uwagi.
Nie spodziewałem się tak żywego odzewu.
1. Arduino odpada z kilku powodów. Ale najważniejszy chyba to taki, że
powiązane
to jest jednak z dłubaniem w elektronice i nawet jeśli bez lutowania to
jednak wymaga
zrozumienia z grubsza chociaż opornika, diody czy tranzystora o procesorze
nie wspominając nawet. W przypadku gdy coś nie zadziała mamy problem
"software czy hardware". Mam zbyt mało czasu (poniżej miesiąca) i niezbyt
zapalonego do wiedzy "ucznia".
Celem moim jest zainspirowanie go do raczej głębszego zrozumienia jakie
inne powody do satysfakcji można odnieść z komputera niż wyższy level w
grze.
2. Zenek radzi iść na basen. Dobra rada, ale to zrobią już rodzice jego.
Potrafią mu zapewnić wystarczająco dużo ruchu, ale nie zapewnią
mądrzejszego kontaktu z komputerem.
3. Jestem zdziwiony tak małą popularnością Logo. Dawał łatwo
widoczne efekty na ekranie. Można łatwo było nauczyć procedur,
subprocedur, nauczyć co to pętla, rekurencja, jak sortować
zbiór itp.
Uważam, że to są podstawy w każdym języku.
4. Poza tym jak napisał Yabba chciałbym spróbować dać mu jakieś
podstawy do kontynuacji gdyby jednak ta zabawa spodobała mu się.
Podstawy do czegoś co może spotkać w wyższej klasie czy na jakimś kółku.
Chyba przyjrzę się bliżej temu współczesnemu Logo.
P
Grzexs
Guest
Thu Jul 14, 2016 8:06 pm
Quote:
Jak ktoś ma nadmiarową chwilę czasu i ochotę to niech coś napisze
P
Jest taki dość egzotyczny język AutoHotkey. Jeśli twój gimnazjalista
"gra w gry", to w tym czymś świetnie się pisze różne makrodefinicje i
skróty klawiaturowo-myszkowe. A więc będzie mieć motywację. Dodatkowo
język angielski - jest świetny manual - tylko po angielsku, ale pisany
bardzo prostym językiem.
Poza tym jest to pełnowartościowy język z prawie wszystkimi
konstrukcjami bardziej popularnych języków - pętle, procedury, okna,
współpraca z plikami itd. Ma swoje dziwactwa, ale do ogarnięcia.
--
Grzexs
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Thu Jul 14, 2016 8:10 pm
Pomidor pisze:
Quote:
3. Jestem zdziwiony tak małą popularnością Logo. Dawał łatwo
widoczne efekty na ekranie. Można łatwo było nauczyć procedur,
subprocedur, nauczyć co to pętla, rekurencja, jak sortować
zbiór itp.
Uważam, że to są podstawy w każdym języku.
To ja w takkim razie mam propozycję odmienną: POV-Ray (povry.org).
Zamiast męczyć się z językiem, który nigdy do niczego praktycznego
przydac się nie może, zająć się z czymś, co zostało zaprojektowane
do konkretnego (i bardzo efektownego) zastosowania, a jednocześnie
jest językiem zupełnym (czyli można w tym policzyć całkę albo zrobić
program do księgowania faktur). Składnia jest "typu C", więc nauka
przyda się gdzie indziej. Procedury i pętle robi się z naturalnej
potrzeby zastosowania pętli i procedury, a nie żeby odwalić nudnawe
ćwiczenie, które ktoś wymyślił do pokazania podstaw programowania.
Na młodych i starych robi warażenie, jak niewielki kawałek kodu może
opisać realistyczny kawałek trójwymiarowego świata. A potem od razu
jest frajda, gdy się samemu ten opis modyfikuje i ogląda efekty --
daleko lepsze niż te z logo. Jest do tego w sieci trochę dobrych
samouczków, choćby ten:
http://www.f-lohmueller.de/pov_tut/pov__eng.htm
Żeby już nie było NTG, to ktoś napisał w povrayu bibliotekę, która
z pliku projektu PCB programu Eagle robi kod povraya odwzorowujący
wygląd zlutowanej płytki. Nawet nie trzeba grzać lutownicy i zamawiać
układów scalonych w sklepie.
--
Jarek
Bo(o)t manager
Guest
Fri Jul 15, 2016 6:37 am
On Thu, 14 Jul 2016 15:58:54 +0200, Pomidor napisał/a:
[ciach]
[quote]Jak kto
Adam Wysocki
Guest
Fri Jul 15, 2016 9:43 am
Pomidor <nospam@spam.pl> wrote:
Quote:
A może jest coś innego na czego ślad nie trafiłem?
Dziś to chyba Python jest takim "językiem wejścia".
--
http://www.chmurka.net/
Tester
Guest
Fri Jul 15, 2016 11:20 am
On 2016-07-14 15:58, Pomidor wrote:
[quote]Nie zabijajcie za to,
Czarek GrÄ
dys
Guest
Mon Jul 18, 2016 8:01 am
W dniu 14.07.2016 o 15:58, Pomidor pisze:
[quote]Nie zabijajcie za to,
Mateusz Viste
Guest
Mon Jul 18, 2016 8:27 am
On 14/07/2016 15:58, Pomidor wrote:
Quote:
Będę miał na 2-3 tygodnie wakacyjne gimnazjalistę (1 klasa) pod opieką
i chcę dzieciaka zaszczepić chęcią do nauki programowania.
2-3 tygodnie to niewiele, jeśli zaczynać od zera. Ja sam zaczynałem w
ATARI-BASIC (z ATARI 800 XL), a później przyszedł PC i odkryłem
wspaniały świat QBasic. QBasic spodobał mi się wtedy bardzo, głównie
dlatego że miał podświetlanie składni i wbudowany podręcznik, ale dziś
chyba każdy edytor ma podświetlanie składni, a wbudowany podręcznik już
nie jest potrzebny za sprawą wszechobecnego internetu.
No właśnie, internet - dziś wszystko jest "on-line"... zatem dlaczego by
nie rozważyć PHP jako języka "na początek"? W swojej prostej
(proceduralnej) formie jest nieco podobny do C. Co prawda PHP jest mocno
tolerancyjny względem typowania, ale może to i nawet zaleta jeśli szukać
języka do opanowania w tydzień. Do tego oficjalna dokumentacja jest
bardzo dobra i dostępna w przejrzystej formie całkiem za darmo.
Mateusz
J.F.
Guest
Thu Dec 29, 2016 10:43 am
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości
Quote:
2-3 tygodnie to niewiele, jeśli zaczynać od zera. Ja sam zaczynałem w
ATARI-BASIC (z ATARI 800 XL), a później przyszedł PC i odkryłem
wspaniały świat QBasic. QBasic spodobał mi się wtedy bardzo, głównie
dlatego że miał podświetlanie składni i wbudowany podręcznik, ale
dziś chyba każdy edytor ma podświetlanie składni, a wbudowany
podręcznik już nie jest potrzebny za sprawą wszechobecnego internetu.
Odwrotnie.
Dzis nawet k* Excel nie ma juz wbudowanego podrecznika tylko
internetowy i bez lacznosci sie nie dowiesz jakie sa parametry
funkcji.
Quote:
No właśnie, internet - dziś wszystko jest "on-line"... zatem dlaczego
by nie rozważyć PHP jako języka "na początek"?
A to zalezy co sie chce programowac.
J.
J.F.
Guest
Thu Dec 29, 2016 10:53 am
Użytkownik "Pomidor" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57879a97$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Będę miał na 2-3 tygodnie wakacyjne gimnazjalistę (1 klasa) pod
opieką
i chcę dzieciaka zaszczepić chęcią do nauki programowania.
https://www.youtube.com/watch?v=_HE6NbuM42U
Z drugiej strony ... "dzis jest praca tylko dla programistow" :-)
Quote:
Widzę, że obecnie króluje Java i C# oraz ewentualnie C++
Ale to zapewne dla takiego młodziaka będzie za ambitne.
W wersji Javascript plus elementy HTML moze nie.
A to coraz mocniejsze skoro da sie dooma napisac
http://www.themarysue.com/javascript-doom/
https://developer.mozilla.org/en-US/demos/detail/doom-on-the-web/
Quote:
Kiedyś pamiętam, że za czasów ZX Spectrum usiłowano w niektórych
szkołach popularyzować LOGO.
Mial zalety ... mozna bylo stawiac zadania zrozumiale dla dziecka.
Typu - narysuj kwadrat. Trojkat. Gwiazdke. Szachownice.
Ale 1 klasa gimnazjum to juz troche wiecej wie.
LOGO chyba ciagle da sie uruchomic, ale to troche slepa uliczka.
J.
Guest
Thu Dec 29, 2016 1:21 pm
W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 10:53:38 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
przeglądarce internetowej i można pisać w JS łatwo przenośne
aplikacje 3D. Tutaj robiące niezłe wrażenie (jak się to porówna
do nędznych prób multimediów w JS sprzed lat) demo (steruje się
WSAD + mysz):
http://beta.unity3d.com/jonas/AngryBots/
A dzięki temu, że Google napisało sensowną maszynę wirtualną
JS to nie dość, że można pisać aplikacje serwerowe (node.js),
to i samodzielne aplikacje desktopowe też, rzeźbiąc interfejs
w HTML+CSS zamiast z natywnych kontrolek, np. Electron
http://electron.atom.io/
Pozdrawiam,
--
Karol Piotrowski
Goto page Previous 1, 2