RTV forum PL | NewsGroups PL

hackerka

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - hackerka

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

J.F
Guest

Thu Jan 05, 2023 7:29 pm   



On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr Gałka wrote:
Quote:
W dniu 2023-01-05 o 13:21, LordBluzg® pisze:
W dniu 03.01.2023 o 19:34, J.F pisze:

Hack to cos od siekiery bylo?
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1

Kiedyś, jak jeszcze nie polegano na immobilajzerach, alarmach i innych
gównach producenta, stosowało się własne zabezpieczenie (dzisiaj tez się
tak robi). Kto mądry, ten wie, że seryjne zabezpieczenia, znajdą seryjne
włamy i to jest oczywiste. Wystarczy nawet głupi kontaktron w tapicerce
na kabelku i magnesik i złodziej ma zagadkę :] Niech se hakuje :)

Kiedyś miałem Skodę Favorit.
Zabezpieczenie zrobiłem tak, że we wtyczce duży Jack zmontowałem
generator na NE555. Gniazdko wstawiłem zamiast gniazda zapalniczki.
Sygnał z generatora leciał drutem do zapłonu tranzystorowego gdzie
wewnątrz wstawiłem kilka tranzystorów - brak sygnału zmiennego na tym
przewodzie powodował zablokowanie zapłonu.
Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim zapłonem.

Jak sie juz fabryczne immobilizery upowszechnily, to zlodzieje
przychodzili z drugim komputerem.

J.

Guest

Thu Jan 05, 2023 7:48 pm   





Marek
Guest

Thu Jan 05, 2023 8:22 pm   



On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
Gaka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Quote:
Wedug mnie, eby ukra, najprociej trzeba byo przyj z drugim
zaponem.

I co ukradli, lub chocia prbowali?

--
Marek

Ghost
Guest

Thu Jan 05, 2023 9:51 pm   



W dniu 05.01.2023 o10:01, Marek pisze:
Quote:
On Thu, 5 Jan 2023 09:09:15 +0100, Ghost <Ghost@heaven.net> wrote:
Gdyby mi w jakis prymitywny ukradli auto konkretnej marki, to nawet
gdybym swiadomie chcial, mialbym bardzo bardzo silne wewnetrzne obawy
przed kolejnym zakupem tegoz.

Takie deklaracje kompletnie si nie przekadaj na statystyki sprzeday.

to nie deklaracja

J.F
Guest

Thu Jan 05, 2023 9:52 pm   



On Thu, 05 Jan 2023 19:22:29 +0100, Marek wrote:
Quote:
On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
Gaka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Wedug mnie, eby ukra, najprociej trzeba byo przyj z drugim
zaponem.

I co ukradli, lub chocia prbowali?

Piotr tak to zabezpieczyl, ze pewnie by sie wycofali.
Moze jakby to bylo naprawde drogie auto, to by sie zawzieli.

Ale przeciez byly kradzieze "na lawet", a przynajmniej tak sie
mwilo.

J.

Ghost
Guest

Thu Jan 05, 2023 9:52 pm   



W dniu 05.01.2023 o09:28, J.F pisze:
Quote:
On Thu, 5 Jan 2023 09:09:15 +0100, Ghost wrote:
W dniu 04.01.2023 o16:24, J.F pisze:
On Wed, 4 Jan 2023 12:07:34 +0100, Piotr Gaka wrote:
W dniu 2023-01-03 o19:34, J.F pisze:
Hack to cos od siekiery bylo?

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1


I znw mam nieodparte wraenie, e producenci samochodw nie s
zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzie.

Nie s.
Kazdy ukradziony to przeciez jeden sprzedany wiecej,

wrrrrong!
Gdyby mi w jakis prymitywny ukradli auto konkretnej marki, to nawet
gdybym swiadomie chcial, mialbym bardzo bardzo silne wewnetrzne obawy
przed kolejnym zakupem tegoz.

Ty kupisz inne, innemu ukradn inne, on kupi te marke Smile

i dlatego ludzie kupuja najbardziej psujace sie samochody

Ghost
Guest

Thu Jan 05, 2023 9:53 pm   



W dniu 05.01.2023 o13:28, Cezar pisze:

Quote:
A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzie?
Producenci aut nic z tym nie robi bo im si opaca...
Ubezpieczycielom pewnie te bo bior 30% wicej za Rovery...

ubezpieczyciel cieszy sie jak jest skladka i nie ma kradziezy

K
Guest

Fri Jan 06, 2023 4:34 pm   



On 05/01/2023 12:28, Cezar wrote:
Quote:
On 05/01/2023 12:09, K wrote:
On 04/01/2023 13:56, Cezar wrote:
On 04/01/2023 11:07, Piotr Gaka wrote:
W dniu 2023-01-03 o19:34, J.F pisze:

Hack to cos od siekiery bylo?


https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1


I znw mam nieodparte wraenie, e producenci samochodw nie s
zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzie.

Zabezpieczenie przed metod 'na walizk' powinno by wczeniejsze
ni wprowadzanie samo-otwierajcych i samo-uruchamiajcych si
samochodw.
A szyfrowanie CAN powinno by wczeniejsze ni moliwo otwarcia
drzwi czy odpalenia samochodu przez CAN.
P.G.
Jestem zapisany na takiej apce dla ssiadw do popularnej w UK.
Nie ma tygodnia eby kto nie da posta e podjazdu odjecha samochd.
W 80% przypadkw do Range Rover, 10% to BMW, i caa reszta.
Z nagra wida e to przewanie 2 ludzi. Jeden z walizk lub gameboyem.
Otwieraj drzwi, odpalaj i odjedzaj.

c.

Jeszcze dodaj, ze wszyscy okradzeni trzymali kluczki na
parapecie/stoliku przy drzwiach wejsciowych bez ochronnego etui.

No wanie nie. Ostatnia napisaa:

Dan Webb:
Can I ask was the spare key also in a FDP

Lucy Mccall:
yes both in separate faraday bags in opposite corner of the house


A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzie?
Producenci aut nic z tym nie robi bo im si opaca...
Ubezpieczycielom pewnie te bo bior 30% wicej za Rovery...


c.


Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
bedzie sie musiala z nim szarpac. Nic nie uwzglednia kradziezy ale mozna
ja zminimalizowac.

m4rkiz
Guest

Sat Jan 07, 2023 9:48 am   



W dniu 06.01.2023 o15:34, K pisze:
Quote:
Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
bedzie sie musiala z nim szarpac.

Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w pokrowcach blokujcych
jego funkcje?

Cezar
Guest

Sat Jan 07, 2023 12:19 pm   



On 05/01/2023 19:53, Ghost wrote:
Quote:
W dniu 05.01.2023 o13:28, Cezar pisze:

A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzie?
Producenci aut nic z tym nie robi bo im si opaca...
Ubezpieczycielom pewnie te bo bior 30% wicej za Rovery...

ubezpieczyciel cieszy sie jak jest skladka i nie ma kradziezy


To nie ma zupenie znaczenia czy jest kradziez czy nie jeli stawka
ubezpieczenia jest odpowiednio dobrana.

c.

Cezar
Guest

Sat Jan 07, 2023 12:20 pm   



On 07/01/2023 07:48, m4rkiz wrote:
Quote:
W dniu 06.01.2023 o15:34, K pisze:
Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
bedzie sie musiala z nim szarpac.

Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w
pokrowcach blokujcych jego funkcje?

Te mi sie wydaje ze to nie ma zwizku. Producent ani ubezpieczyciel nie
wymaga ode mnie tego.

c.

Piotr Gaka
Guest

Sat Jan 07, 2023 6:39 pm   



W dniu 2023-01-05 o19:22, Marek pisze:
Quote:
On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
Gaka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Wedug mnie, eby ukra, najprociej trzeba byo przyj z drugim
zaponem.

I co ukradli, lub chocia prbowali?


Gdyby prbowali to bym napisa tak jak napisaem dalej o kilku
pochodnych tego rozwizania.
P.G.

Rutkowski, Jacek
Guest

Sat Jan 07, 2023 11:45 pm   



W dniu 05.01.2023 o20:52, J.F pisze:
Quote:
On Thu, 05 Jan 2023 19:22:29 +0100, Marek wrote:
On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr
Gaka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Wedug mnie, eby ukra, najprociej trzeba byo przyj z drugim
zaponem.

I co ukradli, lub chocia prbowali?

Piotr tak to zabezpieczyl, ze pewnie by sie wycofali.
Moze jakby to bylo naprawde drogie auto, to by sie zawzieli.

Ale przeciez byly kradzieze "na lawet", a przynajmniej tak sie
mwilo.

Na lawet lub na zwyky hol.

Wystarczy przeama blokad kierownicy i bez odpalania da si
ju auto wycign..
Byli fachowcy co mieli busa awaryjne otwieranie aut i oni
podjedzali, kombinowali a jak nie szo to wzeczek i hol brali...
--
pzdr, j.r.

ptoki (ptoki)
Guest

Sun Jan 08, 2023 6:10 am   



roda, 4 stycznia 2023 o05:07:34 UTC-6 Piotr Gaka napisa(a):
Quote:
W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:

Hack to cos od siekiery bylo?


https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i-atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1

I znw mam nieodparte wraenie, e producenci samochodw nie s
zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzie.


To nie jest tak ze nie sa. Po prostu dostarczaja cos co dziala w 99.99% przypadkow. Przypadki brzegowe olewaja bo bez sensu gonic krolika tak daleko.
Nie raz i nie dwa sie pokapowalem ze auto nie bylo zamkniete. I nic nie zginelo. A wtedy kiedy zginelo to straty oszacowalem na ponizej 100pln.

Nie widzi sie ludzi ktorzy chodza po parkingach i kazde auto sprawdzaja czy zamkniete, nie ma juz duzo atakow na "torebke z siedzenia pasazera na skrzyzowaniu".
Mi sie nie zdazylo chyba nigdy (ponad 25lat) zeby mi ktos przypadkiem klamke szarpal jak siedze w srodku.

I tak dalej.

Immobilizer starcza w 99.999999999....% przypadkow (zalezy jak liczyc to sie tych dziewiatek mnozy)
Zamek w drzwiach podobnie.

Dzisiejsze keyless systemy czy kluczyki z pilotem sa czesto prymitywne tak ze starczy nagrac sdr-em za 30pln sekwencje a potem powtorzyc pare razy zanim sie "klucz szyfrujacy" nie okreci w kolko.

I to dziala.

Quote:
Zabezpieczenie przed metod 'na walizk' powinno by wczeniejsze ni
wprowadzanie samo-otwierajcych i samo-uruchamiajcych si samochodw.
A szyfrowanie CAN powinno by wczeniejsze ni moliwo otwarcia drzwi
czy odpalenia samochodu przez CAN.


CAN jest uznany za komunikacje wewnatrz zaufanego obszaru. Co za roznica czy hakier wytnie kawalek blachy czy wyrwie zamek? i tak sie do komputera dostanie i se przeprogramuje co trzeba.

Z taka szyfracja jest problem taki jak z aplem, I korpo wlasciwie wprowadzily by to jakby mogly.

BO WTEDY KAZDY ELEMENT AUTA JEST PAROWANY I BYLE GNOJEK NIE WYMIENI KOMPONENTU.

Nie chcesz takiego czegos. Nie chcesz aby fiat/ford/vw musieli parowac kazdy elektryczny komponent. Nie chcesz aby do wymiany pompy paliwa trza bylo programatora, wsadu ktory zeby dostac musisz sciagnac ze strony producenta po uprzednim zaplaceniu i wylegitymowaniu sie.

Tak jak jest niestety jest wystarczajaco.

Immobilizer i kluczyk z metalu zabezpiecza przed wiekszoscia gnojkow a wieksze cwaniaki sa mniejszym problemem niz korpo ktore moze ci odmowic wsadu do programatora bo juz dosc razy te pompe paliwa wymieniles albo wsadu nie ma bo wieska z zespolu fiesta 1980-1984 zwolnili i nikt nie wie jak wygenerowac kod dla takiej pompy paliwa...

I zeby nie bylo. Mam radio ktore jakims cudem jest odparowane od glownego kompa. I po zapaleniu swiatel mu sie nie podswietlaja guziki.
Jakis geniusz wymyslil ze radio bedzie sie o wlaczeniu stacyjki czy swiatel dowiadywac po can. I musi byc sparowane numerem zeby to dzialalo.
Jakby kto pytal to tak u forda z radiem shaker 500.

Tak ze po przydlugim gledzeniu: nie, nie chcemy szyfrowanego CAN. Starczy immo i kluczyk.

K
Guest

Mon Jan 09, 2023 2:53 pm   



On 07/01/2023 07:48, m4rkiz wrote:
Quote:
W dniu 06.01.2023 o15:34, K pisze:
Lusi klamie bo sie boi ze jej ubezpieczyciel zakwestionuje wyplate i
bedzie sie musiala z nim szarpac.

Na jakiej podstawie? Producent wymaga przechowywania kluczyka w
pokrowcach blokujcych jego funkcje?

Moj nie, ale nie wiadomo co miala Lusi w umowie. Jak ubezpieczalem dom
to zauwazylem, ze czesc ubezpieczycieli w UK wymaga np. klamek w oknach
zamykanych na kluczyk, uwaga na wszystkich pietrach a nie tylko na parterze.

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - hackerka

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map