RTV forum PL | NewsGroups PL

Generator AV

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Generator AV

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Luke
Guest

Mon Dec 18, 2017 12:42 pm   



W dniu 2017-12-17 o 17:12, Sebastian Biały pisze:

Quote:
Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje
różne statyczne obrazy composite PAL?

http://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/AD725.pdf

Powinno się ujechać z tym dość prosto, może nawet bez mikrokontrolera.

Cena około 30 zł. Obudowa tylko SMD.

A może wystarczy

http://www.serasidis.gr/circuits/colour_bar_gen/colour_bar_gen.htm

?

L.

Sebastian Biały
Guest

Mon Dec 18, 2017 6:00 pm   



On 12/18/2017 9:29 AM, Dariusz Dorochowicz wrote:
Quote:
Sprzęt? O ile nie skorzystasz z dość drogich i niedostępnych układów
koderów PAL tylko zadowolisz się softem to potrzebujesz jednokanałowy
dość szybki generator/odtwarzacz próbek. (CPU plus dość szybki DAC,
robią nawet na rezystorach dołączonych do GPIO).

Tak wiem, ale to jest rzeźba, ciekawa ale nie dostane tego po 1h zabawy
w asm.

Quote:
W zasadzie tyle. Sam
sygnał luminancji plus synchro jest trywialny (pewnie teraz z pamięci
bym coś tam zrobił), kolor to trochę większe wyzwanie (bo trzeba
modulację policzyć), ale nie beznadziejne. Ktoś tak się chwali, że na
odrobinę przetaktowanym Atmega8 (4x4.33MHz) zrobił, raczej to jest
odtwarzarka a nie generator. Nawet jakieś tam przykładowe fragmenty
programu podaje.

Ja podałem całe demo które wygrało konkurs ja jakims compo. Tylko że nie
o to chodzi.

Sebastian Biały
Guest

Mon Dec 18, 2017 6:07 pm   



On 12/18/2017 2:19 AM, HF5BS wrote:
Quote:
Ostatnio kątem oka obaczyłem tam membranę od zx spectrum, ale reszty
nie było :/
Masz jeszcze tę membranę? Bo ja mam Spektruma, w którym owa się była
połamała, cała reszta jest OK.

Membrana pourywana (pourywane paski sygnałowe, typowy objaw w ZX, sam
mam taką w moim), wyrzuciłem.

Nie jest jakoś porażająco drogo znaleźc nowe:

https://www.sellmyretro.com/search/naturalSearch?keyword=membrane

Najtańsza Ł7, bywały po 5, przesyłki bywaja dośc tanie.

W moim drugim spectrumie jest samoróbka w postaci kawalka sztywnego
plastiku i drutu nawojowego, nie wiem gdzie takie robili ale wygląda na
produkt hobbystyczny PRL.

Dodatkowo możesz kupić zamiennik na microswitchach. Miałem to w rekach i
poza dziwnym efektem w dotyku nie jest bardzo złe.

Ogolnie możesz kupić tam nowe ZX na części. Płytki harlequin (również z
kompletem części), nowe obudowy w dowolnych kolorach, nowe membrany,
nowe gumy klawiatur też w dowolnych kolorach. Sądzac po ruchu jest teko
od groma zamówień w UK więc trzeba się przyczaić i w koncu kupisz
membrane za Ł5 z przesyłką.

Sebastian Biały
Guest

Mon Dec 18, 2017 6:10 pm   



On 12/18/2017 12:42 PM, Luke wrote:
Quote:
Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje
różne statyczne obrazy composite PAL?
http://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/AD725.pdf
Powinno się ujechać z tym dość prosto, może nawet bez mikrokontrolera.
Cena około 30 zł. Obudowa tylko SMD.

Dzięki.

Quote:

Będzie z 10 lat temu jak zrobiłem na podstawie tego projektu jak
pamiętam. Nie chciało się synchronizować z czymkolwiek co mialem w domu,
obraz pływał w pionie i poziomie. Druga wersja firmware jeszcze gorzej,
randomicznie znikał kolor. Być może trzeba do tego wrócić.

J.F.
Guest

Mon Dec 18, 2017 6:23 pm   



Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p18sqp$d17$2_at_node2.news.atman.pl...
On 12/18/2017 12:42 PM, Luke wrote:
Quote:
Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i
generuje
różne statyczne obrazy composite PAL?
http://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/AD725.pdf
Powinno się ujechać z tym dość prosto, może nawet bez
mikrokontrolera.
Cena około 30 zł. Obudowa tylko SMD.
Dzięki.

Ale to jest tylko "PAL encoder".
Trzeba jeszcze do tego caly generator obrazu - synchronizacja, dane
RGB.

Mozna sie pobawic z FPGA, mozna sprobowac na jakims szybkim uC
programowo (ale to raczej nie bedzie sygnal wzorcowy), mozna poszukac
jakiegos gotowca.
Oprocz masy "sterownikow video", obecnie w zaniku, to mi chodza po
glowie :
-uklady do telegazety,
-uklady gier video.

A moze po prostu jakis dekoder kablowy/satelitarny ?
Menu powinien wyswietlic i bez sygnalu.

Quote:
A może wystarczy
http://www.serasidis.gr/circuits/colour_bar_gen/colour_bar_gen.htm

Będzie z 10 lat temu jak zrobiłem na podstawie tego projektu jak
pamiętam. Nie chciało się synchronizować z czymkolwiek co mialem w
domu, obraz pływał w pionie i poziomie. Druga wersja firmware jeszcze
gorzej, randomicznie znikał kolor. Być może trzeba do tego wrócić.

To masz jeszcze np to
http://www.rickard.gunee.com/projects/video/pic/gamesys.php

J.

Sebastian Biały
Guest

Mon Dec 18, 2017 6:55 pm   



On 12/18/2017 6:23 PM, J.F. wrote:
Quote:
Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje
różne statyczne obrazy composite PAL?
http://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/AD725.pdf
Powinno się ujechać z tym dość prosto, może nawet bez mikrokontrolera.
Cena około 30 zł. Obudowa tylko SMD.
Dzięki.
Ale to jest tylko "PAL encoder".
Trzeba jeszcze do tego caly generator obrazu - synchronizacja, dane RGB.

Ale jak nie musisz zajmowac się machanim pinem od PAL to nagle robi się
to 10x prostsze. Tylko że ten pomysł jest 3-ci w kolejności ;)

Quote:
A moze po prostu jakis dekoder kablowy/satelitarny ?
Menu powinien wyswietlic i bez sygnalu.

Podpinam obecnie:
a) kamerę - obraz niestabilny, co chwile zmienia jasnośc obrazu
b) Atari - obraz stabilny, da sie pracować
c) Jakiś stary odtwarzacz DVD - ale już nie podpinam jak sie okazało że
zamiast 50Hz nadaje mi 54Hz a ja się dziwilem co mi tak zagina geomerię
od gory i gubi vsync :/

Quote:

Dzieki, mam podobnych projektów na pęczki Wink

J.F.
Guest

Mon Dec 18, 2017 7:37 pm   



Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p18vel$fl4$1_at_node2.news.atman.pl...
On 12/18/2017 6:23 PM, J.F. wrote:
Quote:
A moze po prostu jakis dekoder kablowy/satelitarny ?
Menu powinien wyswietlic i bez sygnalu.

Podpinam obecnie:
a) kamerę - obraz niestabilny, co chwile zmienia jasnośc obrazu

sama kamera, na kasete czy na karte ? Moze da sie odpalic jakies video
z karty :-)

Quote:
b) Atari - obraz stabilny, da sie pracować

Kolory tylko troche mdłe, a w najwyzszej rozdzielczosci B&W cuda.
No chyba, ze piszesz o Atari ST.

Quote:
c) Jakiś stary odtwarzacz DVD - ale już nie podpinam jak sie okazało
że zamiast 50Hz nadaje mi 54Hz a ja się dziwilem co mi tak zagina
geomerię od gory i gubi vsync :/

Moze wystarczy mu kwarc zmienic ?

Albo to jakis uniwersalny - moze odtwarzac PAL i NTSC :-)

Quote:
To masz jeszcze np to
http://www.rickard.gunee.com/projects/video/pic/gamesys.php
Dzieki, mam podobnych projektów na pęczki Wink

Ale wedle autorow dzialaja.

J.

Mirek
Guest

Mon Dec 18, 2017 9:05 pm   



On 18.12.2017 00:29, Sebastian Biały wrote:

Quote:
jakiś DIY
Chciałeś gotowca

Ale DIY to przecież gotowiec Wink Pod warunkiem że nie jest zrobiony na
egzotycznych częściach lub nie jest z gatunku "to soft sobie sam napisz".

Swego czasu popełniłem generator obrazu z Praktycznego Elektronika tzn.
kupiłem cały kit i złożyłem. Działa do dziś - z ciekawości kiedyś
podłączyłem. Przydał się raz, może dwa, a lat trochę minęło.

--
Mirek.

wowa
Guest

Mon Dec 18, 2017 9:12 pm   



Quote:
Cześć.


Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje różne
statyczne obrazy composite PAL? Ali nie ma, allegro nie ma. A jak ma to
jakies profesjonalne urzadzenia, nie dość ze wielkosci stodoły to jeszcze
drogie.

[1] Komputery 8-bit ;)

[2] No... powiedzmy 100zł.

Jest oferta na elektrodzie
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3400309.html
Wojtek

Sebastian Biały
Guest

Tue Dec 19, 2017 7:08 am   



On 12/18/2017 7:37 PM, J.F. wrote:
Quote:
a) kamerę - obraz niestabilny, co chwile zmienia jasnośc obrazu
sama kamera, na kasete czy na karte ?

I tak i siak.

Quote:
Moze da sie odpalic jakies video z
karty Smile

To samo będzie.

Quote:
b) Atari - obraz stabilny, da sie pracować
Kolory tylko troche mdłe, a w najwyzszej rozdzielczosci B&W cuda.
No chyba, ze piszesz o Atari ST.

nie, o Atari 8-bit. Nie interesuje mnie rozdzielczośc czy artifacting,
chodzi o stabilny sygnał video. Kolory sa wystarczająco dobre, C64 to
mial mdłe ...

Quote:
c) Jakiś stary odtwarzacz DVD - ale już nie podpinam jak sie okazało
że zamiast 50Hz nadaje mi 54Hz a ja się dziwilem co mi tak zagina
geomerię od gory i gubi vsync :/
Moze wystarczy mu kwarc zmienic ?

Po wsadzeniu płyty wskakuje na 50Hz. Używałem z płytą rowniez ale to już
jest upierdliwe.

Quote:
http://www.rickard.gunee.com/projects/video/pic/gamesys.php
Dzieki, mam podobnych projektów na pęczki Wink
Ale wedle autorow dzialaja.

Ba, niektóre zrobiłem jak Crafta czy Uzebox.

Cezar
Guest

Tue Dec 19, 2017 9:39 am   



On 17/12/2017 16:12, Sebastian Biały wrote:
Quote:
Cześć.

Tak mi jakoś pojawiło się kilka urządzeń typu monitory AV. Podpinam je
pod różne źrodla [1] w celu diagnozowania ale pomyslałem sobie że pewnie
jest jakieś gotowe urządzenie które wygeneruje ładny composite na AVR
czy coś i bedzie wielkości paczki papierosow.

No i jest kilka projektów ale bardziej w kierunku RGB niż composite PAL.
To mnie nie urządza. Nie chce też tracić czasu na poszukiwanie
egoztycznych konwerterów RGB->PAL itp.

Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje
różne statyczne obrazy composite PAL? Ali nie ma, allegro nie ma. A jak
ma to jakies profesjonalne urzadzenia, nie dość ze wielkosci stodoły to
jeszcze drogie.

[1] Komputery 8-bit ;)

[2] No... powiedzmy 100zł.


https://allegro.pl/listing?string=generator%20pal&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-ele-1-3-1003

Cezar
Guest

Tue Dec 19, 2017 10:02 am   



On 19/12/2017 08:39, Cezar wrote:
Quote:
On 17/12/2017 16:12, Sebastian Biały wrote:
Cześć.

Tak mi jakoś pojawiło się kilka urządzeń typu monitory AV. Podpinam je
pod różne źrodla [1] w celu diagnozowania ale pomyslałem sobie że
pewnie jest jakieś gotowe urządzenie które wygeneruje ładny composite
na AVR czy coś i bedzie wielkości paczki papierosow.

No i jest kilka projektów ale bardziej w kierunku RGB niż composite
PAL. To mnie nie urządza. Nie chce też tracić czasu na poszukiwanie
egoztycznych konwerterów RGB->PAL itp.

Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje
różne statyczne obrazy composite PAL? Ali nie ma, allegro nie ma. A
jak ma to jakies profesjonalne urzadzenia, nie dość ze wielkosci
stodoły to jeszcze drogie.

[1] Komputery 8-bit ;)

[2] No... powiedzmy 100zł.


https://allegro.pl/listing?string=generator%20pal&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-ele-1-3-1003



tu jeszcze ciekawostka. Zmiescisz sie w budzecie:

https://www.ebay.co.uk/itm/142600675266

to tez ciekawostka - DVD z obrazami (pewnie gdzieś do sciagniecia na
torrentach):

https://www.ebay.com/itm/291212433617


ewentualnie wyrzezbic na PICu
http://www.qsl.net/zl1wtt/page7.html

Andrzej W.
Guest

Tue Dec 19, 2017 4:46 pm   



W dniu 2017-12-17 o 17:12, Sebastian Biały pisze:

Quote:

Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje
różne statyczne obrazy composite PAL?

Raspbery PI?
Pierwszy obrazek wyświetlany jest jakąś sekundę po podpięciu zasilania,
musiał byś tylko zerknąć w kod firmware, dorzucić więcej obrazków na
kartę SD i dopisać ich przeładowanie po zamianie stanu GPIO.


--
AWa.

J.F.
Guest

Tue Dec 19, 2017 5:10 pm   



Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5a3933df$0$15189$65785112_at_news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2017-12-17 o 17:12, Sebastian Biały pisze:
Czy widział ktoś *gotowca* ktory jest rozsadnie tani [2] i generuje
różne statyczne obrazy composite PAL?

Raspbery PI?

Armata na wroble :-)

.... ale on ma wyjscie HDMI.
Byly jakies wersje z PAL ?

J.

Sebastian Biały
Guest

Tue Dec 19, 2017 5:44 pm   



On 12/19/2017 5:10 PM, J.F. wrote:
Quote:
Raspbery PI?
Armata na wroble Smile

Zero lezy w szufladzie i się kurzy. Się właśnie zastanawiałem ...

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Generator AV

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map