RTV forum PL | NewsGroups PL

Gdzie znaleźć podstawki tyrystorowe do montażu na szynę DIN S, zamiast przekaźników?

Tyrystor "na szynę"

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Gdzie znaleźć podstawki tyrystorowe do montażu na szynę DIN S, zamiast przekaźników?

Goto page Previous  1, 2

J.F.
Guest

Tue Feb 14, 2012 5:43 pm   



Dnia Mon, 13 Feb 2012 00:06:51 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
Quote:
On 2012-02-12 22:56, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
IMO powinno się dobrać odpowiedni aparat (np stycznik)
i nie przekombinowywać.
To jest niewielkie obciążenie indukcyjne (silnik 150W)
właczane/wyłaczane około 1000 razy dziennie. *Każdy* przekaźnik szlag
trafił, nie ważne jak dobry. Na koniec zazwyczaj sklejało styki.

Kazdy, ale po jakim czasie ?

Przerywacz w samochodzie, windy w prawdziwych wiezowcach ...


J.

Sebastian Biały
Guest

Tue Feb 14, 2012 6:19 pm   



On 2012-02-14 17:42, J.F. wrote:
Quote:
nie będzie potrzeba gasików do tyrystora?
Hmmm a dlaczego?
No bo tyrystory wymagaja Smile

A mowa jest o układzie RC? To wiadomo. To na szczęście nie wybucha Smile

J.F.
Guest

Tue Feb 14, 2012 6:33 pm   



Dnia Tue, 14 Feb 2012 16:48:23 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
To jest niewielkie obciążenie indukcyjne (silnik 150W)
właczane/wyłaczane około 1000 razy dziennie. *Każdy* przekaźnik szlag
trafił, nie ważne jak dobry. Na koniec zazwyczaj sklejało styki.

Kazdy, ale po jakim czasie ?
Przerywacz w samochodzie, windy w prawdziwych wiezowcach ...

Windy w prawdziwych wieżowcach, to nie są z falowników pędzone?
Jakoś tak miękko startują i hamują.

Teraz z falownikow, ale prawdziwe wiezowce sa starsze niz falowniki,
tyrystory i polprzewodniki :-)

Kiedys pokazywali maszynerie w Empire State Building - i nie wiem czy ona
nadal nie jest oryginalna. No - wypalone styki pewnie wymieniali ..

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Tue Feb 14, 2012 6:48 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
To jest niewielkie obciążenie indukcyjne (silnik 150W)
właczane/wyłaczane około 1000 razy dziennie. *Każdy* przekaźnik szlag
trafił, nie ważne jak dobry. Na koniec zazwyczaj sklejało styki.

Kazdy, ale po jakim czasie ?

Przerywacz w samochodzie, windy w prawdziwych wiezowcach ...

Windy w prawdziwych wieżowcach, to nie są z falowników pędzone?
Jakoś tak miękko startują i hamują.

--
Jarek

Jarosław Sokołowski
Guest

Tue Feb 14, 2012 7:51 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
To jest niewielkie obciążenie indukcyjne (silnik 150W)
właczane/wyłaczane około 1000 razy dziennie. *Każdy* przekaźnik szlag
trafił, nie ważne jak dobry. Na koniec zazwyczaj sklejało styki.

Kazdy, ale po jakim czasie ?
Przerywacz w samochodzie, windy w prawdziwych wiezowcach ...

Windy w prawdziwych wieżowcach, to nie są z falowników pędzone?
Jakoś tak miękko startują i hamują.

Teraz z falownikow, ale prawdziwe wiezowce sa starsze niz falowniki,
tyrystory i polprzewodniki :-)

Kiedys pokazywali maszynerie w Empire State Building - i nie wiem czy ona
nadal nie jest oryginalna. No - wypalone styki pewnie wymieniali ..

Bo to wszystko zabytki są. Z drugiej strony, samochody z czasów świetności
Empire State Building też miały radia. A że nie było wtedy półprzewodników,
to -- jak dzisiaj mówimy -- zasilacz impulsowy obecny w każdym odbiorniku
musiał mieć styki. One były właczane/wyłaczane około 1000 razy, ale nie na
dzień, tylko na sekundę. Niektórych do dzisiaj szlag nie trafił.

--
Jarek

Sebastian Biały
Guest

Tue Feb 14, 2012 8:08 pm   



On 2012-02-14 17:43, J.F. wrote:
Quote:
Na koniec zazwyczaj sklejało styki.
Kazdy, ale po jakim czasie ?

Kilkadziesiąt tysięcy cykli. Pi x drzwi 2-3 miesiące.

Quote:
Przerywacz w samochodzie

E, to tylko głupie żarówki.

J.F.
Guest

Wed Feb 15, 2012 12:36 am   



Dnia Tue, 14 Feb 2012 20:08:30 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
Quote:
On 2012-02-14 17:43, J.F. wrote:
Na koniec zazwyczaj sklejało styki.
Kazdy, ale po jakim czasie ?
Kilkadziesiąt tysięcy cykli. Pi x drzwi 2-3 miesiące.

no to chyba zle dobrane, bo sa lepsze.
Quote:

Przerywacz w samochodzie

E, to tylko głupie żarówki.

Nie, przerywacz cewki zaplonowej, taki co ma 6000 zalaczen na minute, a
czasem wiecej.

Choc i one sie wypalaly i w koncu je tranzystorami zastapili.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Feb 15, 2012 1:59 am   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Przerywacz w samochodzie

E, to tylko głupie żarówki.

Nie, przerywacz cewki zaplonowej, taki co ma 6000 zalaczen na
minute, a czasem wiecej.

Choc i one sie wypalaly i w koncu je tranzystorami zastapili.

Najpierw dodali tranzystory, a dopiero po jakimś czasie wyrzucili
sam przerywacz.

--
Jarek

Desoft
Guest

Wed Feb 15, 2012 8:10 am   



Quote:
nie będzie potrzeba gasików do
tyrystora?

Hmmm a dlaczego?

Jeżeli warystor pękł to energia, którą pochłonął nie była mała.
Silnik generuje jakąś "niepotrzebną" energię - jak był warystor to
pochłąnął, ale sam też poległ.
Teraz ta energia pojdzie w styki - wypalą się. Wymiana styków na tyrystor
nie zlikwiduje tej energii.

--
Desoft

J.F.
Guest

Wed Feb 15, 2012 10:53 am   



Dnia Tue, 14 Feb 2012 23:59:03 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
Nie, przerywacz cewki zaplonowej, taki co ma 6000 zalaczen na
minute, a czasem wiecej.

Choc i one sie wypalaly i w koncu je tranzystorami zastapili.

Najpierw dodali tranzystory, a dopiero po jakimś czasie wyrzucili
sam przerywacz.

tym niemniej taki przerywac miliony zalaczewn wytrzymywal.

J.

J.F.
Guest

Wed Feb 15, 2012 1:24 pm   



Dnia Wed, 15 Feb 2012 11:40:40 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
tym niemniej taki przerywac miliony zalaczewn wytrzymywal.

W sumie czemu nie -- taki przerywacz wiele do załączania nie miał,
najwyżej prąd specjalnie puszczony do oczyszczania styków.

Mowie o tym ktory zasilal bezposrednio cewke.
Pare A obciazenia indukcyjnego.

J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed Feb 15, 2012 1:40 pm   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Nie, przerywacz cewki zaplonowej, taki co ma 6000 zalaczen na
minute, a czasem wiecej.

Choc i one sie wypalaly i w koncu je tranzystorami zastapili.

Najpierw dodali tranzystory, a dopiero po jakimś czasie wyrzucili
sam przerywacz.

tym niemniej taki przerywac miliony zalaczewn wytrzymywal.

W sumie czemu nie -- taki przerywacz wiele do załączania nie miał,
najwyżej prąd specjalnie puszczony do oczyszczania styków. Jak coś
się w przerywaczu miało zepsuć, to wycierał się materiał ślizgający
się po krzywce. Albo wręcz pękała sprężyna. Ale nie wypalały styki.
Zresztą akurat w tym przypadku nie obowiazuje przytaczana zasada,
że styki psują się przez sklejenie. W przerywaczu zapłonu mogły
najwyżej nie kontaktować.

--
Jarek

Sebastian Biały
Guest

Wed Feb 15, 2012 8:24 pm   



On 2012-02-15 08:10, Desoft wrote:
Quote:
Jeżeli warystor pękł to energia, którą pochłonął nie była mała.

Myślę że to szybkość stukania przekaźnikiem była kluczowa.
Spektakularnie pękł podczas testowania kilku załączeń / sek.

Quote:
Silnik generuje jakąś "niepotrzebną" energię - jak był warystor to
pochłąnął, ale sam też poległ.

To tylko cewka, silnik pracuje w zasadzie w stanie jałowym.

Quote:
Teraz ta energia pojdzie w styki - wypalą się. Wymiana styków na
tyrystor nie zlikwiduje tej energii.

Zrobilem doświadczenie i ... nic się nie dzieje. Nie testowalem więcej
niż kilka tyś cykli, ale objawów uszkodzenia nie ma.

Desoft
Guest

Thu Feb 16, 2012 9:21 am   



Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:jhh0pf$i$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
On 2012-02-15 08:10, Desoft wrote:
Jeżeli warystor pękł to energia, którą pochłonął nie była mała.

Myślę że to szybkość stukania przekaźnikiem była kluczowa. Spektakularnie
pękł podczas testowania kilku załączeń / sek.

Przecież nie pekł od uderzenia stykiem... :)

Quote:

Silnik generuje jakąś "niepotrzebną" energię - jak był warystor to
pochłąnął, ale sam też poległ.

To tylko cewka, silnik pracuje w zasadzie w stanie jałowym.

Bo tylko cewka (i pojemność) jest w stanie oddać energię.

Quote:
Teraz ta energia pojdzie w styki - wypalą się. Wymiana styków na
tyrystor nie zlikwiduje tej energii.

Zrobilem doświadczenie i ... nic się nie dzieje. Nie testowalem więcej niż
kilka tyś cykli, ale objawów uszkodzenia nie ma.

Założyłeś tyrystor, czy gotowy moduł?
W gotowe moduły są często zabezpieczone.

--
Desoft

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Gdzie znaleźć podstawki tyrystorowe do montażu na szynę DIN S, zamiast przekaźników?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map