RTV forum PL | NewsGroups PL

felerny multimetr

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - felerny multimetr

robot
Guest

Tue Nov 05, 2019 3:36 pm   



Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.
Poleciałem do innego pokoju - 338.
Normalnie zacząłem się zastanawiać jakie powinno być - 230 czy 330 Smile
Czy to jest prawdopodobna usterka multimetru , że zamiast 2 wyświetla 3?
Elektronikiem nie jestem, nie mam go jak testować więc tylko
bateryjkę z niego se zachowam. A pytam jedynie z ciekawości
czy spotkaliście się z czymś takim?


ps.
No chyba że dobrze pokazuje.
Wtedy będę miał ciekawszy problem.

J.F.
Guest

Tue Nov 05, 2019 4:04 pm   



Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5dc188d6$0$17341$65785112_at_news.neostrada.pl...
Quote:
Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.
Poleciałem do innego pokoju - 338.
Normalnie zacząłem się zastanawiać jakie powinno być - 230 czy 330 Smile
Czy to jest prawdopodobna usterka multimetru , że zamiast 2 wyświetla
3?

Raczej nie - powinno sie chyba objawiac i przy innych liczbach.

Natomiast budowa i kalibracja wskazan AC ... temat na dluzszy opis.

Quote:
Elektronikiem nie jestem, nie mam go jak testować więc tylko
bateryjkę z niego se zachowam. A pytam jedynie z ciekawości
czy spotkaliście się z czymś takim?

A bateryjka dobra ? Moze zuzyta i stad takie wskazania.

sprawdz na napieciach stalych - moze dobrze mierzy.

Quote:
ps.
No chyba że dobrze pokazuje.
Wtedy będę miał ciekawszy problem.

ciekawszy ... ale spory nadmiar, duzo rzeczy by sie chyba spalilo ...

J.

viktorius
Guest

Tue Nov 05, 2019 4:05 pm   



W dniu 2019-11-05 o 15:36, robot pisze:
Quote:
Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.
Poleciałem do innego pokoju - 338.
Normalnie zacząłem się zastanawiać jakie powinno być - 230 czy 330 Smile
Czy to jest prawdopodobna usterka multimetru , że zamiast 2 wyświetla 3?
Elektronikiem nie jestem, nie mam go jak testować więc tylko
bateryjkę z niego se zachowam. A pytam jedynie z ciekawości
czy spotkaliście się z czymś takim?


Tak, lata temu.

Quote:

ps.
No chyba że dobrze pokazuje.
Wtedy będę miał ciekawszy problem.

Idź do jakiegoś sąsiada, najlepiej z innego budynku, i zmierz u niego.
Jak będzie tak samo, raczej walnięty multimetr.
Jak u niego będzie 220-230V, to masz problem u siebie, z instalacją.

U rodziców w bloku było 290V gdy "zero" na klatce się upaliło, na
korzyść innej fazy. Nasze żarówki 40W świeciły jak 75 i padały dość
często. Ale kto by się tam żarówką przejmował, wkręcało się inną i po
sprawie. Za to sąsiad z przeciwka wkręcał setki a jarzyły jak 60-tki, bo
miał ok 180V. Stare kable ameliniowe wtedy jeszcze były w pionach i
działy sie cuda. Po 2giej wymianie sprężarki w lodówce, gość od AGD
zwęszył że coś nie jest tak. Bo tak nie może być, że nowa sprężarka
wytrzymała miesiąc i padła. Wziął miernik i tatadam.
Było to daawno, miałem może z 10 lat i miernik widziałem może 3ci raz w
życiu, oczywiście analogowy :)



--
viktorius

Mateusz Viste
Guest

Tue Nov 05, 2019 4:13 pm   



2019-11-05 o 15:36 +0100, robot napisał:
Quote:
Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.

334 / sqrt(2) = 237

Brzmi jak gdybyś mierzył wartość maks. sinusoidy.
Może mierzysz na ustawieniu DC? W gniazdku z reguły jest AC.

Mateusz

jaNus
Guest

Tue Nov 05, 2019 9:37 pm   



W dniu 05.11.2019 o 16:13, Mateusz Viste pisze:
Quote:
334 / sqrt(2) = 237

Brzmi jak gdybyś mierzył wartość maks. sinusoidy.
Może mierzysz na ustawieniu DC? W gniazdku z reguły jest AC.

Ha, dobre!


--
Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
Fizyka to prawdziwa potęga.
Logika to narzędzie cudowne, takie precyzyjne.
Ale wszystkie te wspaniałe nauki muszą słuchać *polityków*
Tedy patrz tym draniom na ręce!

Adam
Guest

Tue Nov 05, 2019 9:54 pm   





Mateusz Viste
Guest

Tue Nov 05, 2019 10:39 pm   



2019-11-05 o 21:54 +0100, Adam napisał:
Quote:
W dniu 2019-11-05 o 16:13, Mateusz Viste pisze:
2019-11-05 o 15:36 +0100, robot napisał:
Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.

334 / sqrt(2) = 237

Brzmi jak gdybyś mierzył wartość maks. sinusoidy.
Może mierzysz na ustawieniu DC? W gniazdku z reguły jest AC.


Pytajnik kupił najtańszy miernik. One nic nie mierzą, a wszystko
mierzą jednakowo - i AC i DC. Stąd nigdy nie wiadomo, jak jest
naprawdę. Nawet w DC rozrzut może być kilkuprocentowy.

334 vs 230 to nieco więcej, niż kilka procent.

Quote:
Jak się g**o kupuje to i g**o się dostaje Sad

Oj bez przesady. Ja też mam tanią chińszczyznę, i dla moich (bardzo)
skromnych potrzeb sprawuje się znakomicie. I nie jest tak, że jak tanie
to "wszystko mierzy jednakowo" - pokrętło do wyboru jakieś zawsze jest,
i chińczyk mniej więcej na oko to skalibrował (przy kilku rozsądnych
założeniach - np. że AC to sinus 50 Hz). Dla nie-specjalisty więcej nie
trzeba.

Quote:
Ale najtańszy z dual display, z linijką analogową, z true RMS, z
wyjściem do komputera, z pamięcią min-max i chyba jeszcze jakimiś
założeniami. I po odfiltrowaniu wyszedł mi Metex M-3860D.

I to polecasz komuś, kto raz do roku sięgnie po miernik aby sobie
podejrzeć ile mu woltów z gniazdka wyskakuje?

Quote:
Służy prawidłowo już ze 20 lat.

Mój mam od bodajże 10 lat. Też działa. A kosztował jakieś 7 euro w
markecie. I żeby nie było, że kupiłem pierwsze lepsze - też miałem
listę twardych oczekiwań:

1. miał być tani
2. miał być analogowy (bo przy cyfrowym jak potrzeba co zmierzyć to
zawsze wychodzi że bateria akurat umarła)
3. bateryjka do pomiaru oporu normalna paluszkowa a nie 9V którego
nigdy człowiek w domu nie ma

Niejako w "gratisie" dostałem dodatkową funkcję pomiaru napięć w
bateriach - z początku myślałem że to pic jakiś, ale nie - naprawdę
działa i przydaje mi się częściej niż wszystkie pozostałe funkcje.

Mateusz

Janusz
Guest

Tue Nov 05, 2019 10:43 pm   



W dniu 2019-11-05 o 16:13, Mateusz Viste pisze:
Quote:
2019-11-05 o 15:36 +0100, robot napisał:
Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.

334 / sqrt(2) = 237

Brzmi jak gdybyś mierzył wartość maks. sinusoidy.
Może mierzysz na ustawieniu DC? W gniazdku z reguły jest AC.
Nie ma szans żeby na dc mu tyle pokazał, mogą być pojedyncze wolty.

Raczej ma uszkodzony miernik bo inaczej już by miał sprzęty popalone bo
żaden
nie wytrzyma 334 AC.

--
Janusz

robot
Guest

Wed Nov 06, 2019 10:08 am   



W dniu 2019-11-05 o 16:04, J.F. pisze:> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dc188d6$0$17341$65785112_at_news.neostrada.pl...
Quote:
Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.
Poleciałem do innego pokoju - 338.
Normalnie zacząłem się zastanawiać jakie powinno być - 230 czy 330 Smile
Czy to jest prawdopodobna usterka multimetru , że zamiast 2 wyświetla 3?

Raczej nie - powinno sie chyba objawiac i przy innych liczbach.

Natomiast budowa i kalibracja wskazan AC ... temat na dluzszy opis.

No ale żeby tak akurat o stówkę się mylił.

Quote:
Elektronikiem nie jestem, nie mam go jak testować więc tylko
bateryjkę z niego se zachowam. A pytam jedynie z ciekawości
czy spotkaliście się z czymś takim?

A bateryjka dobra ? Moze zuzyta i stad takie wskazania.

Dopiero co kupiony, to teoretycznie powinna być dobra.

Quote:

sprawdz na napieciach stalych - moze dobrze mierzy.

Tylko skąd ja te napięcia wezmę.

Quote:
ps.
No chyba że dobrze pokazuje.
Wtedy będę miał ciekawszy problem.

ciekawszy ... ale spory nadmiar, duzo rzeczy by sie chyba spalilo ...

J.


robot
Guest

Wed Nov 06, 2019 10:11 am   



W dniu 2019-11-05 o 16:13, Mateusz Viste pisze:
Quote:
2019-11-05 o 15:36 +0100, robot napisał:
Kupiłem standardowy najtańszy multimetr.
Zmierzyłem napięcie w gniazdku.
Ale muszę przyznać, że jak zobaczyłem wynik 334, to zgłupiałem.

334 / sqrt(2) = 237

Brzmi jak gdybyś mierzył wartość maks. sinusoidy.
Może mierzysz na ustawieniu DC? W gniazdku z reguły jest AC.


Ciekawa uwaga.
Wydaje mi się że ustawiałem na AC.
Sprawdzę jeszcze raz , jak wrócę do domostwa.

robot
Guest

Wed Nov 06, 2019 10:12 am   





elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - felerny multimetr

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map