RTV forum PL | NewsGroups PL

Optymalne obciążenie ECU w emulatorze wtrysku Bosch Mono wartości oporów?

emulator wtrysku bosch mono

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Optymalne obciążenie ECU w emulatorze wtrysku Bosch Mono wartości oporów?

Krzysztof L
Guest

Sat Sep 15, 2007 11:56 am   



Proszę o pomoc w obliczeniach.
Ponieważ odcinanie wtryskiwacza powoduje problemy w późniejszym rozruchu
silnika,
planuję obciążyć wyjście ecu oporem maxymalnie zbliżonym do wartości
wrtyskiwacza.

Dotychczasowy emulator ma wartość 22ohm( 5W), wtryskiwacz 16,2.( oczywiście
szeregowo)

Czy załączenie dodatkowo równoległego oporu 47ohm 5W nie spowoduje
uszkodzenia ecu?
(21ohm)

Pozdrawiam
Krzysztof

PAndy
Guest

Sat Sep 15, 2007 1:57 pm   



"Krzysztof L" <lancellot.wytnijto@wp.pl> wrote in message
news:fcgdos$9k0$1@news.wp.pl...

Quote:
Dotychczasowy emulator ma wartość 22ohm( 5W), wtryskiwacz 16,2.(
oczywiście szeregowo)

Czy załączenie dodatkowo równoległego oporu 47ohm 5W nie spowoduje
uszkodzenia ecu?
(21ohm)

IMO powinno to byc jak najblizsze "rezystancji" cewki wtryskiwacza...
czyli jesli nominalnie jest 16,2 om to bez problemu mozna dac dwa,
polaczone rownolegle rezystory 33om (ok 16,5om przy takim poalczeniu
beda mialy) - rezystory moga byc drutowe bo jak rozumiem ich
indukcyjnosc i tak niima zadnego znaczenia

Jerry1111
Guest

Sat Sep 15, 2007 8:17 pm   



Krzysztof L wrote:
Quote:
Proszę o pomoc w obliczeniach.
Ponieważ odcinanie wtryskiwacza powoduje problemy w późniejszym rozruchu
silnika,
planuję obciążyć wyjście ecu oporem maxymalnie zbliżonym do wartości
wrtyskiwacza.

To nie to. Stawiam na brak emulatora sondy (zakladam ze wtrysk to Bosch
Motronic).


--
Jerry1111

Krzysztof L
Guest

Sat Sep 15, 2007 9:06 pm   



Quote:
To nie to. Stawiam na brak emulatora sondy (zakladam ze wtrysk to
Bosch Motronic).

Jest emulator, wcześniej go nie było a objawy te same.
Centralka to stag 100 , emulacja "zależna od obrotów"
Przy jeździe na benz. jest OK.

Pozdrawiam
Krzysztof

Jerry1111
Guest

Sun Sep 16, 2007 5:23 pm   



Krzysztof L wrote:
Quote:

To nie to. Stawiam na brak emulatora sondy (zakladam ze wtrysk to
Bosch Motronic).

Jest emulator, wcześniej go nie było a objawy te same.
Centralka to stag 100 , emulacja "zależna od obrotów"
Przy jeździe na benz. jest OK.

Jesli emulacja sondy jest dobra (najlepiej oscyloskopem sprawdzic),
to moze byc jeszcze jedno: przekazniki od emulatora wtryskow podczas
przelaczania na gaz robia 10-50ms przerwy. Niektorzy rozwiazywali to
tak, ze dawali 100-200R na drugie styki przekaznika (zeby nie bylo
przerwy). Nie pamietam dokladnie, ale kolacze mi sie po glowie ze
Renault bylo dosc czule na takie cos.


--
Jerry1111

Krzysztof L
Guest

Tue Oct 02, 2007 5:41 pm   



Sprawa się wyjaśniła. Smile
Może ktoś kiedyś wygrzebie w archiwum i skorzysta:
Zalegający gaz w komorze filtra powietrza uniemożliwiał rozruch.
Reduktor do regeneracji ;)

Pozdrawiam
Krzysztof
p.s. Prosty test: zdjąć pokrywę filtra i uruchomić silnik
po upływie takiego czasu, kiedy zwykle pojawiał się problem.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Optymalne obciążenie ECU w emulatorze wtrysku Bosch Mono wartości oporów?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map