Goto page Previous 1, 2
PeJot
Guest
Sun Dec 07, 2014 9:29 am
W dniu 2014-12-06 o 18:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello PeJot,
Saturday, December 6, 2014, 4:11:31 PM, you wrote:
Wiem że s± gotowce, ale szkoda mi kasy na jednorazowe wykorzystanie.
Zamiast autotransformatora mogę użyć odpowiednio ustawionego regulatora
mocy od odkurzacza, tam od razu jest ograniczenie pr±du rozruchu.
Ale one sa na triaku. Musisz je ustawic na ~25% mocy, aby szczytowe
napiecie nie przekroczylo 230V.
A pojemno¶ć dobrana na zasadzie 1mF/1A będzie OK ?
Nie.
No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 07, 2014 1:02 pm
Hello PeJot,
Sunday, December 7, 2014, 9:29:41 AM, you wrote:
Quote:
Wiem że są gotowce, ale szkoda mi kasy na jednorazowe wykorzystanie.
Zamiast autotransformatora mogę użyć odpowiednio ustawionego regulatora
mocy od odkurzacza, tam od razu jest ograniczenie prądu rozruchu.
Ale one sa na triaku. Musisz je ustawic na ~25% mocy, aby szczytowe
napiecie nie przekroczylo 230V.
A pojemność dobrana na zasadzie 1mF/1A będzie OK ?
Nie.
No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.
Jeśli chcesz tym sterować triakiem, to nie możesz dawać dużej
pojemności. Jeśli z autotransformatora, to przy 230V wystarczą
dwa kondensatory 220-330µF.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
PeJot
Guest
Sun Dec 07, 2014 1:46 pm
W dniu 2014-12-07 o 13:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
[quote]No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.
Je¶li chcesz tym sterować triakiem, to nie możesz dawać dużej
pojemno¶ci. Je¶li z autotransformatora, to przy 230V wystarcz±
dwa kondensatory 220-330
PeJot
Guest
Sun Dec 07, 2014 1:46 pm
W dniu 2014-12-07 o 13:38, Zachariasz Dorożyński pisze:
Quote:
Jaki to silnik. Szeregowy, równoległy z magnesami itd?
Magnesy, o ile to ma znaczenie.
Quote:
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 07, 2014 1:55 pm
Hello PeJot,
Sunday, December 7, 2014, 1:46:24 PM, you wrote:
Quote:
No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.
Jeśli chcesz tym sterować triakiem, to nie możesz dawać dużej
pojemności. Jeśli z autotransformatora, to przy 230V wystarczą
dwa kondensatory 220-330µF.
Triak wchodziłby w rachubę tylko po to by zrealizować ograniczenie prądu
przy rozruchu, ale widzę że to komplikuje sprawę, raczej wybiorę
autotransformator. 2x220uF to równolegle ? Nie za małe "wiaderko" -
zależy mi na możliwie jak najczystszym prądzie DC na silniku. BTW -
Przesadzasz.
Quote:
takie pojemności występują w zasilaczach PC - nadadzą się ? One są chyba
na 250 V.
A jesteś pewny, że się przez pomyłkę nie zapędzisz?
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
PeJot
Guest
Sun Dec 07, 2014 1:59 pm
W dniu 2014-12-07 o 13:55, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
takie pojemno¶ci występuj± w zasilaczach PC - nadadz± się ? One s± chyba
na 250 V.
A jeste¶ pewny, że się przez pomyłkę nie zapędzisz?
Z napięciem przy rozruchu autotransformatorem ? Pewno¶ci nie ma :>
Faktycznie, bezpieczniej będzie dać kondensator na 450 V. My¶lałem o
tych 250 V z zasilaczy, bo s± pod ręk±.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Zachariasz Dorożyński
Guest
Sun Dec 07, 2014 2:38 pm
W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 09:29:38 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Quote:
W dniu 2014-12-06 o 18:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello PeJot,
Saturday, December 6, 2014, 4:11:31 PM, you wrote:
Wiem że s± gotowce, ale szkoda mi kasy na jednorazowe wykorzystanie.
Zamiast autotransformatora mogę użyć odpowiednio ustawionego regulatora
mocy od odkurzacza, tam od razu jest ograniczenie pr±du rozruchu.
Ale one sa na triaku. Musisz je ustawic na ~25% mocy, aby szczytowe
napiecie nie przekroczylo 230V.
A pojemno¶ć dobrana na zasadzie 1mF/1A będzie OK ?
Nie.
No to ile trzeba dać do silnika DC ? Kilka mF na 450 V nie jest problemem.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Jaki to silnik. Szeregowy, równoległy z magnesami itd?
J.F.
Guest
Sun Dec 07, 2014 2:38 pm
Dnia Sun, 07 Dec 2014 13:59:08 +0100, PeJot napisał(a):
Quote:
W dniu 2014-12-07 o 13:55, RoMan Mandziejewicz pisze:
takie pojemno¶ci występuj± w zasilaczach PC - nadadz± się ? One s± chyba
na 250 V.
A jeste¶ pewny, że się przez pomyłkę nie zapędzisz?
Z napięciem przy rozruchu autotransformatorem ? Pewno¶ci nie ma :
Faktycznie, bezpieczniej będzie dać kondensator na 450 V. My¶lałem o
tych 250 V z zasilaczy, bo s± pod ręk±.
Mozna je laczyc szeregowo.
J.
PeJot
Guest
Sun Dec 07, 2014 2:42 pm
W dniu 2014-12-07 o 14:38, J.F. pisze:
Quote:
Z napięciem przy rozruchu autotransformatorem ? Pewno¶ci nie ma :
Faktycznie, bezpieczniej będzie dać kondensator na 450 V. My¶lałem o
tych 250 V z zasilaczy, bo s± pod ręk±.
Mozna je laczyc szeregowo.
Mniej więcej tak to wygl±da w zasilaczu PC. Ale np. 470 uF/450 V nie
jest jako¶ kosmicznie drogi.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Paweł Pawłowicz
Guest
Sun Dec 07, 2014 9:09 pm
W dniu 2014-12-06 o 19:02, PeJot pisze:
Quote:
Wła¶nie tego chcę unikn±ć. Potrzebuję zasilić ów silnik jak możliwie
najczystszym DC, żeby co¶ sprawdzić.
Strasznie tajemniczy jeste¶. A może MOSFET i PWM?
P.P.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sun Dec 07, 2014 9:19 pm
Hello Paweł,
Sunday, December 7, 2014, 9:09:42 PM, you wrote:
Quote:
Wła¶nie tego chcę unikn±ć. Potrzebuję zasilić ów silnik jak możliwie
najczystszym DC, żeby co¶ sprawdzić.
Strasznie tajemniczy jeste¶. A może MOSFET i PWM?
Już proponowałem...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Magnus Elephantus
Guest
Mon Dec 08, 2014 12:58 am
"PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote in message
news:m5vgan$g4m$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Wła¶nie tego chcę unikn±ć. Potrzebuję zasilić ów silnik jak możliwie
najczystszym DC, żeby co¶ sprawdzić.
Moze rezystor wodny, przed mostkiem?
--
PeJot
Guest
Mon Dec 08, 2014 6:35 am
W dniu 2014-12-07 21:19, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Strasznie tajemniczy jeste¶.
Gdyby to był projekt prywatny :>
Quote:
A może MOSFET i PWM?
Aż tak pojemnej szuflady z czę¶ciami nie mam.
--
P.Jankisz
PeJot
Guest
Mon Dec 08, 2014 7:45 pm
W dniu 2014-12-08 o 00:58, Magnus Elephantus pisze:
Quote:
Moze rezystor wodny, przed mostkiem?
Fuj, wiesz jak to daje się łatwo zepsuć

?
Quote:
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Magnus Elephantus
Guest
Mon Dec 08, 2014 10:47 pm
"PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote in message
news:m64rjs$12s$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
W dniu 2014-12-08 o 00:58, Magnus Elephantus pisze:
Moze rezystor wodny, przed mostkiem?
Fuj, wiesz jak to daje się łatwo zepsuć

?
Cos za cos, jak w zyciu, latwo zepsuc, latwo naprawic...
A jesli zrobisz porzadnie, to posluzy lata.
http://mods-n-hacks.wonderhowto.com/how-to/make-scariac-a-poor-mans-variable-power-controller-0146806/
--
Goto page Previous 1, 2