RTV forum PL | NewsGroups PL

Działanie licznika energii

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Działanie licznika energii

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Mateusz Bogusz
Guest

Mon Feb 07, 2022 7:57 am   



On 06.02.2022 21:38, sword wrote:
Quote:

Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez problemu.

https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-elektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia
dokładności
pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje ma
żadnych
odchyłek.

Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Janusz
Guest

Mon Feb 07, 2022 10:09 am   



W dniu 2022-02-07 o 07:57, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
On 06.02.2022 21:38, sword wrote:

Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez
problemu.

https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-elektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html


Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia
dokładności
pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje
ma żadnych
odchyłek.

Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Ale co w tym dziwnego? liczniki elektroniczne są bardzo dokładne, i

muszą spełniać odpowiednie wymagania dokładności pomiarowej, więc jeśli
główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

--
Janusz

heby
Guest

Mon Feb 07, 2022 10:22 am   



On 07/02/2022 10:09, Janusz wrote:
Quote:
Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?
Ale co w tym dziwnego?

Akumulacja błedu. Zakładam, że autorowi chodziło nie o błąd sumaryczny,
na przestrzeni lat, tylko o zgodnośc miesięczną. Na przestrzeni lat jest
mało prawdopodobne, aby liczniki były synchroniczne "na poziomie watów".
Nikomu to z resztą potrzebne nie jest.

J.F
Guest

Mon Feb 07, 2022 6:41 pm   



On Mon, 7 Feb 2022 10:09:37 +0100, Janusz wrote:
Quote:
W dniu 2022-02-07 o 07:57, Mateusz Bogusz pisze:
On 06.02.2022 21:38, sword wrote:
Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez
problemu.
https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-elektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia
dokładności
pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje
ma żadnych odchyłek.

Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Ale co w tym dziwnego? liczniki elektroniczne są bardzo dokładne, i
muszą spełniać odpowiednie wymagania dokładności pomiarowej, więc jeśli
główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

Nie pokazuja, ale zliczaja.

Bardzo dokladne ... ale 0.1% od ilosci energii skumulowanej przez
lata, to juz nie jest zero.

No i dochodzi pobor energii samego licznika - "glowny" powinien to
zliczyc, ale moze ten elektroniczny ma akurat bardzo małą ..

J.

sword
Guest

Mon Feb 07, 2022 7:15 pm   



On 2022-02-07 07:57, Mateusz Bogusz wrote:
Quote:
Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Pomiary mam z 14 miesięcy do tyłu i spisuję bez przecinka czyli powiedzmy
błąd odczytu w porywach +/- 0.5kWh.

Wcześniej nie wpadłem na to, żeby sprawdzać :)


--
sword

Janusz
Guest

Mon Feb 07, 2022 9:26 pm   



W dniu 2022-02-07 o 18:41, J.F pisze:
Quote:
On Mon, 7 Feb 2022 10:09:37 +0100, Janusz wrote:
W dniu 2022-02-07 o 07:57, Mateusz Bogusz pisze:
On 06.02.2022 21:38, sword wrote:
Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez
problemu.
https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-elektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia
dokładności
pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje
ma żadnych odchyłek.

Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Ale co w tym dziwnego? liczniki elektroniczne są bardzo dokładne, i
muszą spełniać odpowiednie wymagania dokładności pomiarowej, więc jeśli
główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

Nie pokazuja, ale zliczaja.
Napisałem że nie zliczają?


Quote:

Bardzo dokladne ... ale 0.1% od ilosci energii skumulowanej przez
lata, to juz nie jest zero.
Ale nadal mniej niż 1kWh za ten okres.


Quote:

No i dochodzi pobor energii samego licznika - "glowny" powinien to
zliczyc, ale moze ten elektroniczny ma akurat bardzo małą ..
Czyli nie zliczy.


--
Janusz

Janusz
Guest

Mon Feb 07, 2022 9:29 pm   



W dniu 2022-02-07 o 19:15, sword pisze:
Quote:
On 2022-02-07 07:57, Mateusz Bogusz wrote:
Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Pomiary mam z 14 miesięcy do tyłu i spisuję bez przecinka czyli powiedzmy
błąd odczytu w porywach +/- 0.5kWh.
Przecinek i tak Ci nic nie daje bo główny i tak liczy w całych kWh

(elektroniczny oczywiście).


--
Janusz

J.F
Guest

Mon Feb 07, 2022 10:23 pm   



On Mon, 7 Feb 2022 21:26:06 +0100, Janusz wrote:
Quote:
W dniu 2022-02-07 o 18:41, J.F pisze:
On Mon, 7 Feb 2022 10:09:37 +0100, Janusz wrote:
W dniu 2022-02-07 o 07:57, Mateusz Bogusz pisze:
On 06.02.2022 21:38, sword wrote:
Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez
problemu.
https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-elektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia
dokładności
pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje
ma żadnych odchyłek.

Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Ale co w tym dziwnego? liczniki elektroniczne są bardzo dokładne, i
muszą spełniać odpowiednie wymagania dokładności pomiarowej, więc jeśli
główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

Nie pokazuja, ale zliczaja.
Napisałem że nie zliczają?

Napisales, ze zliczone wartosci sie nie roznia.

Quote:
Bardzo dokladne ... ale 0.1% od ilosci energii skumulowanej przez
lata, to juz nie jest zero.
Ale nadal mniej niż 1kWh za ten okres.

tylko:
-w okresie tego roku pobrales mniej niz 1000kWh ?
-LE-01 wyswietla dwa miejsca po przecinku,
-i ma deklarowana klase dokladnosci B, czyli jak rozumiem 1% z grubsza
podsumowujac.

Quote:
No i dochodzi pobor energii samego licznika - "glowny" powinien to
zliczyc, ale moze ten elektroniczny ma akurat bardzo małą ..
Czyli nie zliczy.

Pobor wlasny LE-01 8VA 0.4W.

0.4W to przez rok 3.5kWh.

jest jeszcze kwestia rezystancji bocznika/spadku napiecia na liczniku.

J.

M M
Guest

Mon Feb 07, 2022 10:40 pm   



niedziela, 6 lutego 2022 o 19:15:23 UTC+1 4kogu...@gmail.com napisał(a):
Quote:
Co uważasz pod pojęciem że przestanie działać? Jedynie licznik przedplatowy ma w środku coś co rozłączy prąd.
Sprawdzić czy nie nowy dwukierunkowy i inteligentny ze zdalnym odczytem.

Rozliczam się normalnie (nie przedpłatowo), wymienili mi niedawno starszy kilkuletni na taki właśnie nowy przy okazji przyłączenia PV.
Jakiś czas później w chwili zmiany taryfy z G11 na G12 (robionej zdalnie - podjechało auto w barwach "Energa Operator" ale na 99% bez wysiadania i otwierania skrzynki) było krótkie "mignięcie" (ledwo zauważalne, ale UPS zapiszczał) - może jakiś restart licznika po zmianie ustawień. Może teraz już robią uniwersalne liczniki w których funkcję przedpłatowości aktywuje się programowo. W wolnej chwili zrobię zdjęcie z jakimiś oznaczeniami typu licznika. Trochę strach się bać że kiedyś ktoś to zdalnie zhackuje i wyłączy (albo zmieni taryfę na droższą). Póki co podjeżdża auto czyli zasięg jest ograniczony, ale kto wie czy następna wersja nie będzie przez sieć GSM...

Mateusz Bogusz
Guest

Tue Feb 08, 2022 8:32 am   



On 07.02.2022 21:29, Janusz wrote:
Quote:
Przecinek i tak Ci nic nie daje bo główny i tak liczy w całych kWh
(elektroniczny oczywiście).

Jak liczy w całych jeżeli na wyświetlaczu pokazuje do jednego miejsca po
przecinku?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Janusz
Guest

Tue Feb 08, 2022 3:04 pm   



W dniu 2022-02-07 o 22:23, J.F pisze:
Quote:
On Mon, 7 Feb 2022 21:26:06 +0100, Janusz wrote:
W dniu 2022-02-07 o 18:41, J.F pisze:
On Mon, 7 Feb 2022 10:09:37 +0100, Janusz wrote:
W dniu 2022-02-07 o 07:57, Mateusz Bogusz pisze:
On 06.02.2022 21:38, sword wrote:
Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez
problemu.
https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-elektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia
dokładności
pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje
ma żadnych odchyłek.

Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Ale co w tym dziwnego? liczniki elektroniczne są bardzo dokładne, i
muszą spełniać odpowiednie wymagania dokładności pomiarowej, więc jeśli
główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

Nie pokazuja, ale zliczaja.
Napisałem że nie zliczają?

Napisales, ze zliczone wartosci sie nie roznia.
A mają się różnić? Jakby tak było to autor by to napisał.


Quote:

Bardzo dokladne ... ale 0.1% od ilosci energii skumulowanej przez
lata, to juz nie jest zero.
Ale nadal mniej niż 1kWh za ten okres.

tylko:
-w okresie tego roku pobrales mniej niz 1000kWh ?
-LE-01 wyswietla dwa miejsca po przecinku,
-i ma deklarowana klase dokladnosci B, czyli jak rozumiem 1% z grubsza
podsumowujac.

No i co z tego, klasa dokładności w właściwy uchyb dwóch liczników jak
widać to nie to samo.

Quote:

No i dochodzi pobor energii samego licznika - "glowny" powinien to
zliczyc, ale moze ten elektroniczny ma akurat bardzo małą ..
Czyli nie zliczy.

Pobor wlasny LE-01 8VA 0.4W.

0.4W to przez rok 3.5kWh.
Czyli jaki procent przy dziennym zużyciu np 10kWh? Smile

Jak widać rzecz pomijalna.

Quote:

jest jeszcze kwestia rezystancji bocznika/spadku napiecia na liczniku.
W ten sposób kable i wszystkie styki za licznikiem też trzeba dodać i

będzie tego kilkakrotnie więcej niż oporność bocznika miernika, paranoję
się leczy, więc nie idź już dalej tą drogą.


--
Janusz

J.F
Guest

Tue Feb 08, 2022 3:35 pm   



On Tue, 8 Feb 2022 15:04:26 +0100, Janusz wrote:
Quote:
W dniu 2022-02-07 o 22:23, J.F pisze:
On Mon, 7 Feb 2022 21:26:06 +0100, Janusz wrote:
W dniu 2022-02-07 o 18:41, J.F pisze:
On Mon, 7 Feb 2022 10:09:37 +0100, Janusz wrote:
W dniu 2022-02-07 o 07:57, Mateusz Bogusz pisze:
On 06.02.2022 21:38, sword wrote:
Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez
problemu.
https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-elektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia
dokładności
pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje
ma żadnych odchyłek.

Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

Ale co w tym dziwnego? liczniki elektroniczne są bardzo dokładne, i
muszą spełniać odpowiednie wymagania dokładności pomiarowej, więc jeśli
główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

Nie pokazuja, ale zliczaja.
Napisałem że nie zliczają?

Napisales, ze zliczone wartosci sie nie roznia.
A mają się różnić? Jakby tak było to autor by to napisał.

No wlasnie - zeby tak dokladnie trafic w drugi miernik ... moze jednak
powinn sie roznic ...

Quote:
Bardzo dokladne ... ale 0.1% od ilosci energii skumulowanej przez
lata, to juz nie jest zero.
Ale nadal mniej niż 1kWh za ten okres.

tylko:
-w okresie tego roku pobrales mniej niz 1000kWh ?
-LE-01 wyswietla dwa miejsca po przecinku,
-i ma deklarowana klase dokladnosci B, czyli jak rozumiem 1% z grubsza
podsumowujac.

No i co z tego, klasa dokładności w właściwy uchyb dwóch liczników jak
widać to nie to samo.

Tym niemniej jak ma miec 1% ... czy ktos sie stara, aby byl duzo
lepiej?

Quote:
No i dochodzi pobor energii samego licznika - "glowny" powinien to
zliczyc, ale moze ten elektroniczny ma akurat bardzo małą ..
Czyli nie zliczy.

Pobor wlasny LE-01 8VA 0.4W.

0.4W to przez rok 3.5kWh.
Czyli jaki procent przy dziennym zużyciu np 10kWh? Smile
Jak widać rzecz pomijalna.

Ale kolega juz rok spisuje.
No chyba, ze sobie odejmuje co miesiac, i na roznice 1kWh nie zwraca
uwagi.

Quote:
jest jeszcze kwestia rezystancji bocznika/spadku napiecia na liczniku.
W ten sposób kable i wszystkie styki za licznikiem też trzeba dodać i
będzie tego kilkakrotnie więcej niż oporność bocznika miernika, paranoję
się leczy, więc nie idź już dalej tą drogą.

Nie chodzi o paranoje, tylko spadek napiecia jakis jest,
z sieci dochodzi powiedzmy 230V, z licznika glownego wychodzi 229V,
a z dodatkowego 228V. Jak licznik liczy moc na wyjsciu, to jest jednak
0.5% roznicy.
No chyba, ze przesadzilem z tym 1V przy pelnym prądzie ... ale wtedy
sa mV przy malych pradach ... i co - tani licznik precyzyjnie to
mierzy/zlicza ?

J.

Janusz
Guest

Tue Feb 08, 2022 6:26 pm   



W dniu 2022-02-08 o 15:35, J.F pisze:

Quote:
No chyba, ze przesadzilem z tym 1V przy pelnym prądzie ... ale wtedy
sa mV przy malych pradach ... i co - tani licznik precyzyjnie to
mierzy/zlicza ?
Nie masz pojęcia jak precyzyjne są to mierniki, np ADE7758

Błąd pomiaru jest
"Less than 0.1% active energy error over a dynamic range of
1000 to 1 at 25°C "

--
Janusz

Janusz
Guest

Tue Feb 08, 2022 6:30 pm   



W dniu 2022-02-08 o 08:32, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
On 07.02.2022 21:29, Janusz wrote:
Przecinek i tak Ci nic nie daje bo główny i tak liczy w całych kWh
(elektroniczny oczywiście).

Jak liczy w całych jeżeli na wyświetlaczu pokazuje do jednego miejsca po
przecinku?

Główny domowy? bo o takim pisałem, ja mam tylko pełne jednostki na swoim.


--
Janusz

J.F
Guest

Tue Feb 08, 2022 11:49 pm   



On Tue, 8 Feb 2022 18:26:08 +0100, Janusz wrote:
Quote:
W dniu 2022-02-08 o 15:35, J.F pisze:
No chyba, ze przesadzilem z tym 1V przy pelnym prądzie ... ale wtedy
sa mV przy malych pradach ... i co - tani licznik precyzyjnie to
mierzy/zlicza ?
Nie masz pojęcia jak precyzyjne są to mierniki, np ADE7758
Błąd pomiaru jest
"Less than 0.1% active energy error over a dynamic range of
1000 to 1 at 25°C "

Jesli rozumiec o to tak, ze maja 0.1% przy 4kW i 4W, to rzeczywiscie
zaj** dokladne.

Ale do tego dochodzi dokladnosc bocznika, napiecia odniesienia
.... tak swietnie stabilne i mozna skalibrowac, czy praktyczna
dokladnosc jednak gorsza ?

J.

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Działanie licznika energii

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map