Mateusz Bogusz
Guest
Fri Aug 18, 2017 5:16 pm
Mam spadek napięcia rzędu 0,5V między tym co wychodzi na alternatorze, a
klemami na akumulatorze. Będzie ok, jak dołożę dodatkowy przewód
miedziany sensownej grubości między plusy i dodatkowy miedzy minus
akumulatora i którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój
chłopski rozum problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Mateusz Viste
Guest
Fri Aug 18, 2017 5:31 pm
On Fri, 18 Aug 2017 19:16:24 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
Quote:
Mam spadek napięcia rzędu 0,5V między tym co wychodzi na alternatorze, a
klemami na akumulatorze. Będzie ok, jak dołożę dodatkowy przewód
miedziany sensownej grubości między plusy i dodatkowy miedzy minus
akumulatora i którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój
chłopski rozum problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.
Problemu zaiste nie będzie, ale czy to pomoże? Wątpliwe.
Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
"popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).
Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku. Niewykluczone
też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
wyświetlone napięcie.
Mateusz
PiteR
Guest
Fri Aug 18, 2017 6:05 pm
Mateusz Bogusz pisze tak:
Quote:
Mam spadek napięcia rzędu 0,5V między tym co wychodzi na
alternatorze, a klemami na akumulatorze. Będzie ok, jak dołożę
dodatkowy przewód miedziany sensownej grubości między plusy i
dodatkowy miedzy minus akumulatora i którąś śrubę na silniku?
Elektrykiem nie jestem, na mój chłopski rozum problemu nie widzę,
ale wolałem się spytać.
Problemu elektrycznego nie będzie ale musisz wziąć pod uwagę debilów z
klapkami na oczach, którzy mają utarte schematy tak ma być i koniec.
Jeśli naprawiasz wszystko sam to spoko a jeśli oddajesz do mechaników
to ostrożnie. W zimy woziłem drugi akumulator podłączony w kabinie
gdyby ktoś ukradł auto i tylko "zdjął klemy" pod maską i poszedł sobie
pogadać przez komórkę to pożar gotowy.
Na klemach ma być od 14.4v jak jest mróz do 13.8v jak jest silnik
zagrzany.
--
Piotrek
Let me see your war face.
Pszemol
Guest
Fri Aug 18, 2017 7:18 pm
Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> wrote:
Quote:
Mam spadek napięcia rzędu 0,5V między tym co wychodzi na alternatorze, a
klemami na akumulatorze. Będzie ok, jak dołożę dodatkowy przewód
miedziany sensownej grubości między plusy i dodatkowy miedzy minus
akumulatora i którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój
chłopski rozum problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.
Ale w jakim celu?
Może lepiej odkręć umasienie przy aluminiowym bloku silnika, wyczyść dobrze
styk i przykręć z powrotem.
tck
Guest
Fri Aug 18, 2017 7:54 pm
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości
news:on77db$hoh$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Mam spadek napięcia rzędu 0,5V między tym co wychodzi na alternatorze, a
klemami na akumulatorze. Będzie ok, jak dołożę dodatkowy przewód miedziany
sensownej grubości między plusy i dodatkowy miedzy minus akumulatora i
którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój chłopski rozum
problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.
zmierz napięcie na samych przewodach- czyli jeden kabel miernika do + na
alternatorze a drugi do + aku i podobnie z minusem- wtedy będziesz wiedział
na którym biegunie się 'gubi' napięcie- tam gdzie będzie napięcie tam szukac
problemu
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
Pcimol
Guest
Mon Aug 21, 2017 8:21 pm
Quote:
Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
"popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).
Tak.
Quote:
Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku.
Skoro mierzysz między masą pojazdu a klemą, to plusowy przewód ma do
tego nic. Jak chcesz wiedzieć ile się wytraca na plusie, mierz między
śrubą na alternatorze i klemą +.
Quote:
Niewykluczone
też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
wyświetlone napięcie.
Najcześciej przyczyną są połączenia. (Włącznie z miejscami zaciśniecia
przewodu w złączu śrubowym.)