Zenek
Guest
Mon Jun 23, 2008 2:42 pm
O szynie CAN w zasadzie napisano już dużo.
Jeśli chodzi o sprawy elektryczne i protokół
transmisji to jest to opisane bardzo czytelnie.
No i teraz pytanie
Czy ktoś z grupowiczów zajmował się szyną CAN
w ciężarówkach
Chodzi konkretnie dane dotyczące wtrysku paliwa oraz odczyt danych
z Tachografu cyfrowego.
Potrzebuję pozyskać te dane z szyny CAN.
Krzysztof Szmurło
Guest
Mon Jun 23, 2008 10:58 pm
Zenek pisze:
Quote:
O szynie CAN w zasadzie napisano już dużo.
Jeśli chodzi o sprawy elektryczne i protokół
transmisji to jest to opisane bardzo czytelnie.
No i teraz pytanie
Czy ktoś z grupowiczów zajmował się szyną CAN
w ciężarówkach
Chodzi konkretnie dane dotyczące wtrysku paliwa oraz odczyt danych
z Tachografu cyfrowego.
Potrzebuję pozyskać te dane z szyny CAN.
A jaka ciężarówka?
Masz jakieś narzędzie typu sniffer? np. pcan peak-system?
Może jakieś narzędzie diagnostyczne?
Krzysiek
Zenek
Guest
Tue Jun 24, 2008 6:36 am
Quote:
Chodzi konkretnie dane dotyczące wtrysku paliwa oraz odczyt danych
z Tachografu cyfrowego.
Potrzebuję pozyskać te dane z szyny CAN.
A jaka ciężarówka?
Masz jakieś narzędzie typu sniffer? np. pcan peak-system?
Może jakieś narzędzie diagnostyczne?
To jest początek pracy.
Czyli, mam procesor z wejściem CAN
W zasadzie to potrzebuję podsłuchiwać szynę CAN.
Tam latają ramki a w tych ramkach jest stosowna informacja, o
wszystkim co jest mi potrzebne.
Czyli to co potrzebuję:
Jaki nr ramki jest odpowiedzialny za jaką informację.
Co do ciężarówek to najwięcej jest SCANII przy czym
jak rozumiem info z tacho cyfrowego powinno być w każdym
pojeździe takie same. Niezależnie od tego czy jest to MAN
czy Scania.
Gdzieś pewnie są specyfikacje ramek (i tego szukam)
Ale jak zaznaczyłem to jest start i na razie wiem same ogólniki
Od strony elektrycznej tak jak napisałem wszystko wydaję się
banalne jak RS232.
Zenek
Guest
Tue Jun 24, 2008 10:06 am
Quote:
Gdzieś pewnie są specyfikacje ramek (i tego szukam)
Ale jak zaznaczyłem to jest start i na razie wiem same ogólniki
Od strony elektrycznej tak jak napisałem wszystko wydaję się
banalne jak RS232.
no nie do końca, bo CAN nie ma osobnego przewodu do nadawania i odbioru ...
wiec tak naprawde nie wiesz kto fizycznie w danym momencie nadaje, tylko przez
analizę zawartości ramki można to wywnioskować
Tak napisalem. Zakladam ze od strony interface szyna CAN
jest to banal. Leca sobie ramki w których jest wszystko
Uzyskanie tych ramek jest w zasiegu sprzetu.
I to jest bardzo dokladnie opisane.
Natomiast zeby zalozyc filtr i zassac te ramki których
potrzebuje musze miec specyfikacje w/wymienionych
I tego wlasnie szukam