Sebastian BiaĹy
Guest
Fri Nov 13, 2009 11:27 pm
Witam.
Chcę tablicę charów umiescić na stale w pamięci flash.
Czy aktualnie poprawna metodą jest:
__attribute__ ((section (".text"))) char t[1000];
i wpis w skrypcie linkera wysylający to do sekcji flash ?
Oglądając wynikowy listing w asm wydaje mi się ze robi co powinno, ale
może to zła metoda. Może ktoś podpowiedzieć?
Konop
Guest
Fri Nov 13, 2009 11:51 pm
Quote:
Chcę tablicę charów umiescić na stale w pamięci flash.
Czy aktualnie poprawna metodą jest:
__attribute__ ((section (".text"))) char t[1000];
i wpis w skrypcie linkera wysylający to do sekcji flash ?
Oglądając wynikowy listing w asm wydaje mi się ze robi co powinno, ale
może to zła metoda. Może ktoś podpowiedzieć?
Jeśli jest OK, to o co chodzi? Ja to robiłem w prostszy sposób:
const char t[1000] = ... ;
W moim przypadku GCC wrzucał to do Flasha

... ale czy to zachowanie
domyślne, czy wynika z jakiś ustawień GCC, to nie wiem (makefile wziąłem
z FreeRTOS'a

). Generalnie w prockach ARM7 nie ma z tym problemu, bo
dostęp jest taki sam jeśli idzie o sposób dostępu (do RAM i do Flash
jest taki sam). Jedyna różnica to szybkość w działaniu.
Generalnie warto by było żyć określenia const. Bez tego możesz
przypadkowo skompilować kod typu t[0]++ albo coś. Kompilator to puści,
linker nie będzie się wgryzać w szczegóły, a procek się zawiesi (wejdzie
w Abort), bo będziesz próbował zapisać nie tam gdzie trzeba...
Pozdrawiam
Konop
Sebastian BiaĹy
Guest
Sat Nov 14, 2009 12:23 am
Konop wrote:
Quote:
Jeśli jest OK, to o co chodzi?

. To niestety niewystarczający powód żeby zamknąć temat. moze być OK
tylko u mnie, na jakiejś wersji kompilatora, bądzi istnieje inny,
oficjalny sposób.
Quote:
Ja to robiłem w prostszy sposób:
const char t[1000] = ... ;
Nie wiem czy napewno wyląduje to tam gdzie chcę.
Quote:
Generalnie w prockach ARM7 nie ma z tym problemu, bo
dostęp jest taki sam jeśli idzie o sposób dostępu (do RAM i do Flash
jest taki sam).
Jest problem, bo dane mogę zostac niepotrzebnie przeniesione z Flash do
RAM na inicie programu i chce tego uniknąć możliwie w pewny sposób.
Quote:
Generalnie warto by było żyć określenia const.
Na codzień robie developing czegoś bardzo dużego, gdzie consty sa
powszechne. Więc mam to we krwi i stosuje gdzie się da. Ale czy z const
wynika od razu ladowanie się do flash, to pewny nie jestem, dlatego
pytam jaka jest poprawna metoda.
PaweĹ
Guest
Sat Nov 14, 2009 7:54 am
Quote:
Na codzień robie developing czegoś bardzo dużego, gdzie consty sa
powszechne. Więc mam to we krwi i stosuje gdzie się da. Ale czy z const
wynika od razu ladowanie się do flash, to pewny nie jestem, dlatego
pytam jaka jest poprawna metoda.
Ja robiłem to zawsze przez const i dane były umieszczane w pamięci Flash.
Paweł