identyfikator: 20040501
Guest
Tue Jul 31, 2012 8:31 am
temat pewnie znany, zrobiłem sobie małe urządzenie z myślą, o zamontowaniu w
samochodzie... urządzenie na procku 8051, na zasilaniu nie ma nic oprócz
7805 do zasilania samochodu... no i testuję na sucho wszystko działa...
ale... dziś podłączyłem równolegle do zasilania zwykły silniczek
elektryczny... i co? cuda na kiju... procek lata sobie jak chce... od czego
w takim przypadku zacząć? czy to idzie po zasilaniu czy może indukcyjnie z
silnika? ma Ktoś tu pomysł?
bartek szurgot
Guest
Tue Jul 31, 2012 9:58 am
On 07/31/2012 10:31 AM, identyfikator: 20040501 wrote:
Quote:
temat pewnie znany, zrobiłem sobie małe urządzenie z myślą, o
zamontowaniu w samochodzie... urządzenie na procku 8051, na zasilaniu
nie ma nic oprócz 7805 do zasilania samochodu... no i testuję na sucho
wszystko działa... ale... dziś podłączyłem równolegle do zasilania
zwykły silniczek elektryczny... i co? cuda na kiju... procek lata sobie
jak chce... od czego w takim przypadku zacząć? czy to idzie po zasilaniu
czy może indukcyjnie z silnika? ma Ktoś tu pomysł?
prawdopodobnie odsprzęganie zasilania. daj schemat swojego układu, z
zaznaczeniem gdzie silniczek podłączasz.
--
pozdrawiam serdecznie / best regards,
bartek szurgot
/*
http://www.baszerr.eu */
identyfikator: 20040501
Guest
Tue Jul 31, 2012 1:09 pm
nie wiem czy to trzeba aż rysować, dwa przewody od zasilacza, silnik i
urządzenie na końcu... na wejściu układu 100uF na wyjściu 7805 kilka
100nF...
AlexY
Guest
Tue Jul 31, 2012 11:23 pm
Użytkownik identyfikator: 20040501 napisał:
Quote:
temat pewnie znany, zrobiłem sobie małe urządzenie z myślą, o
zamontowaniu w samochodzie... urządzenie na procku 8051, na zasilaniu
nie ma nic oprócz 7805 do zasilania samochodu... no i testuję na sucho
wszystko działa... ale... dziś podłączyłem równolegle do zasilania
zwykły silniczek elektryczny... i co? cuda na kiju... procek lata sobie
jak chce... od czego w takim przypadku zacząć? czy to idzie po zasilaniu
czy może indukcyjnie z silnika? ma Ktoś tu pomysł?
Wystrugałem parę rzeczy na AT89C2051 z czego 2 wpadają w Twój problem:
1. alarm na działkę świrował jak sąsiad włączał spawarkę, poprawiło się
jak pozakładałem kondensatory odsprzęgające na wszystkie linie, ale nie
do końca było dobrzemimo to potrafił zawyć w środku nocy, dziś wiem
gdzie jeszcze powinienem je dać ale już "po alarmie".
2. prędkościomierz z licznikiem drogi do samochodu (spsuł się
mechaniczny), tam od razu pozakładałem kilka kondziołków a wszelkie
kable były dość krótkie, nigdy żadnych niespodzianek nie miałem.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
identyfikator: 20040501
Guest
Mon Aug 06, 2012 5:47 pm
kupiłem inny silnik, ale i tak otwieram dyskusję:
jak powinien wyglądać filtr zasilania w urządzeniach montowanych w
samochodzie?