Agrypa Wielki
Guest
Mon Nov 22, 2004 9:52 am
Witam,
Jak w temacie: czy można prostownika samochodowego używać do tych samych
celów co zasilacza na prąd stały?
Na przykład jest prostownik 13,34V 6Amp. Czy ten voltaż jest tam
stabilizowany i zapewni stałe napięcie, gdy podepne go do urządzenia?
Dzięki
Agrypa
Waldeusz
Guest
Mon Nov 22, 2004 10:07 am
W artykule news:cnscsa$s83$3@news.onet.pl,
niejaki(a): Agrypa Wielki z adresu <agrypa1@_poczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
Witam,
Jak w temacie: czy można prostownika samochodowego używać do tych
samych celów co zasilacza na prąd stały?
Na przykład jest prostownik 13,34V 6Amp. Czy ten voltaż jest tam
stabilizowany i zapewni stałe napięcie, gdy podepne go do urządzenia?
Staly tak, ale niestabilizowany a nawet niefiltrowany
wieksze parszywce to miewaly nawet prostowanie jednopolowkowe
Pozdrawiam
Waldeusz
Tomasz Piasecki
Guest
Mon Nov 22, 2004 10:36 am
Waldeusz wrote:
Quote:
Staly tak, ale niestabilizowany a nawet niefiltrowany
Pozostaje jeszcze problem taki, że niektóre prostowniki coś wypuszczały
na wyjście dopiero po podłączeniu akumulatora. Przyjmowały że aku nie
jest zjechany do zera i jego napięcie przełączało przekaźnik
załączający wyjścia.
TP.
--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ @poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |
Waldemar Krzok
Guest
Mon Nov 22, 2004 12:06 pm
Tomasz Piasecki wrote:
Quote:
Waldeusz wrote:
Staly tak, ale niestabilizowany a nawet niefiltrowany
Pozostaje jeszcze problem taki, że niektóre prostowniki coś wypuszczały
na wyjście dopiero po podłączeniu akumulatora. Przyjmowały że aku nie
jest zjechany do zera i jego napięcie przełączało przekaźnik załączający
wyjścia.
zgadza się, sam mam taki. Rozpoznaje też, czy trafo ma 6V, 12V czy 24V
nominalnie. Oprócz tego porządne ładowarki do akumulatorów ołowiowych
stabilizują prąd i sprawdzają napięcie.
Waldek
Wmak
Guest
Mon Nov 22, 2004 4:28 pm
Oprócz tego porządne ładowarki do akumulatorów ołowiowych
Quote:
stabilizują prąd i sprawdzają napięcie.
A prymitywne prostowniki mają taką oporność wewnętrzną i nadmiar napięcia, że
po dołączeniu do kondensatorów elektrolitycznych (np. przy próbie zasilania
radia samochodowego) napięcie potrafi dla "12-voltowego" prostownika
przekroczyć 25 Voltów, zabijając radio.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/