Goto page 1, 2 Next
identifikator: 20040501
Guest
Thu Mar 10, 2011 3:32 pm
jak Panowie sądzą, widziałem kiedyś takie rozwiązanie, że na kabel WN w
samochodzie nawijało się kilka zwojów drutu i na wyjściu tego drutu
pojawiały się impulsy które można było wykorzystać w jakimś układzie -
konkretnie obrotomierzu...
czy dało by się tak zrobić z wentylatorem chłodnicy w samochodzie? debile
(nie mam wprost słów) kretyni budujący Fiaty nie dali w liczniku czujnika
temperatury silnika...
chodzi mi o to, czy jeśli nawinę na kabel od wiatraka drut to czy po
włączeniu pojawi się na nim jakieś napięcie? to prąd stały więc pewnie nie,
ale może Ktoś się bawił i wie, że jednak tak?
Waldemar Krzok
Guest
Thu Mar 10, 2011 3:36 pm
Am 10.03.2011 15:32, schrieb identifikator: 20040501:
Quote:
jak Panowie sądzą, widziałem kiedyś takie rozwiązanie, że na kabel WN w
samochodzie nawijało się kilka zwojów drutu i na wyjściu tego drutu
pojawiały się impulsy które można było wykorzystać w jakimś układzie -
konkretnie obrotomierzu...
czy dało by się tak zrobić z wentylatorem chłodnicy w samochodzie?
debile (nie mam wprost słów) kretyni budujący Fiaty nie dali w liczniku
czujnika temperatury silnika...
chodzi mi o to, czy jeśli nawinę na kabel od wiatraka drut to czy po
włączeniu pojawi się na nim jakieś napięcie? to prąd stały więc pewnie
nie, ale może Ktoś się bawił i wie, że jednak tak?
Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
dziwadłami, ale najprościej wpiąć się po prostu równolegle do
wentylatora. Tylko z temperaturą nie ma to dużo do czynienia. Lepiej dać
termistor na blok silnika.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
identifikator: 20040501
Guest
Thu Mar 10, 2011 4:22 pm
Quote:
Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
fakt, nie pomyślałem,
myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika - do tego nie wiem
jak zrobić połączenie z tym czujnikiem, przecież silnik cały czas się
trzęsie moment przewody odpadną...
widział Ktoś odpowiedni czujnik temperatury?
Waldemar Krzok
Guest
Thu Mar 10, 2011 4:41 pm
Am 10.03.2011 16:22, schrieb identifikator: 20040501:
Quote:
Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
fakt, nie pomyślałem,
myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika - do tego nie
wiem jak zrobić połączenie z tym czujnikiem, przecież silnik cały czas
się trzęsie moment przewody odpadną...
widział Ktoś odpowiedni czujnik temperatury?
Pewnie. Bierzesz czujnik temperatury z jakiegoś samochodu, który ci
podpasuje. Albo robisz obejmę ze sprężystej blachy i wciskasz do niej
termistor. Mój ojciec dorobił kiedyś termistor do Dacii. W bloku silnika
było parę nagwintowanych otworów i do jednego pasował termistor od chyba
Fiata 125p. Obejrz swój silnik, zobacz, gdzie się możesz przyczepić a
potem szukaj odpowiedniego termistora. A co do trzęsącego się silnika to
zauważ, że jest tam kilka innych przewodów, które też się trzęsą.
A jak zrobisz pomiar tak, że odpadnięcie przewodu pokaże maksimum, to
masz jeszcze detekcję błędu

.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
bratPit
Guest
Thu Mar 10, 2011 6:35 pm
Quote:
Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
fakt, nie pomyślałem,
myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika
widział Ktoś odpowiedni czujnik temperatury?
Pewnie. Bierzesz czujnik temperatury z jakiegoś samochodu, który ci
podpasuje. Albo robisz obejmę ze sprężystej blachy i wciskasz do niej
termistor. Mój ojciec dorobił kiedyś termistor do Dacii.
ale też nie ma po co tak kombinować,
przecież ten samochód na pewno ma jakiś czujnik temperatury cieczy do modułu
silnika, można wykorzystać ten czujnik - w sieci na pewno są parametry
owego, jedyny problem jest taki aby dołożony układ pomiarowy był dopasowany
do istniejącego układu - nie wpływał na odczyt temp przez moduł silnika,
brat
J.F.
Guest
Thu Mar 10, 2011 7:54 pm
On Thu, 10 Mar 2011 16:22:08 +0100, identifikator: 20040501 wrote:
Quote:
myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika - do tego nie wiem
jak zrobić połączenie z tym czujnikiem, przecież silnik cały czas się
trzęsie moment przewody odpadną...
A ogladales silnik, czytales ksiazke "sam naprawiam", instrukcje
obslugi ?
Bo mnie sie wydaje ze odpowiedni czujnik tak jest, komputer go
obsluguje i pewnie nawet lampke zapala jak jest zla temperatura.
J.
PeJot
Guest
Thu Mar 10, 2011 9:33 pm
W dniu 2011-03-10 19:54, J.F. pisze:
Quote:
Bo mnie sie wydaje ze odpowiedni czujnik tak jest, komputer go
obsluguje i pewnie nawet lampke zapala jak jest zla temperatura.
Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
identifikator: 20040501
Guest
Thu Mar 10, 2011 9:56 pm
pytanie, jak taki przetwornik zachowa się w temperaturze -20 stopni C?
http://allegro.pl/adc0831-dip8-8-bit-ad-konwerter-nsc-i1492244630.html
entroper
Guest
Thu Mar 10, 2011 10:02 pm
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ilbcim$nan$1@news.onet.pl...
Quote:
Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
wnioski z obserwacji mam takie, że w dobrym, sprawnym samochodzie
termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.
Wystarczyłaby kontrolka nagrzania silnika i przekroczenia temperatury (w
jakimś samochodzie nie ma kontrolki przegrzania?). To już lepiej mieć
kontrolkę temperatury oleju.
e.
wojtek
Guest
Thu Mar 10, 2011 10:16 pm
Quote:
jakimś samochodzie nie ma kontrolki przegrzania?). To już lepiej mieć
kontrolkę temperatury oleju.
e.
A ja mam i tep. oleju i wody no i napięcie akumulatora, a auto nie takie
stare... z roku 2003. I fajnie wygląda tyle wskazówek na desce

.
--
wojtek
bbk
Guest
Fri Mar 11, 2011 4:31 am
On 2011-03-10 22:02, entroper wrote:
Quote:
Użytkownik "PeJot"<PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ilbcim$nan$1@news.onet.pl...
Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
wnioski z obserwacji mam takie, że w dobrym, sprawnym samochodzie
termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.
Wystarczyłaby kontrolka nagrzania silnika i przekroczenia temperatury (w
jakimś samochodzie nie ma kontrolki przegrzania?). To już lepiej mieć
kontrolkę temperatury oleju.
e.
Ojca Toyota ma kontrolkę temperatury, która świecąc na niebiesko
świadczy o niedogrzanym silniku, potem gaśnie, a jak silnik zacznie się
przegrzewać powinna zaświecić się na czerwono.
--
DS5
gg 3623116
PeJot
Guest
Fri Mar 11, 2011 7:31 am
W dniu 2011-03-10 22:02, entroper pisze:
Quote:
Użytkownik "PeJot"<PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ilbcim$nan$1@news.onet.pl...
Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
wnioski z obserwacji mam takie, że w dobrym, sprawnym samochodzie
termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.
W samochodach które miałem ( silniki <1.4 l ) w tęgie zimy ( <-15 ) były
problemy z ogrzewaniem. Mimo sprawnego termostatu zbyt wiele ciepła
uciekało z samego bloku silnika i pasażerowie narzekali na zimno.
Wystarczyło *częściowo* przymykać wloty powietrza aby ciecz osiągała
typowe 95 stopni i w samochodzie było ciepło. Tyle że do tego potrzeba
termometru a nie kontrolki.
OIDP Skoda Felicja przed chłodnicą miała fabrycznie prowadnice do
przymykania wlotu.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Marcin Wasilewski
Guest
Fri Mar 11, 2011 1:03 pm
Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w
wiadomości news:ilbeck$p9l$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Będzie miał mniejsze szumy?
klaudiusz
Guest
Fri Mar 11, 2011 1:10 pm
Dnia 10-03-2011 o 18:35:32 bratPit <krakus28no_spam@op.pl> napisał(a):
Quote:
ale też nie ma po co tak kombinować,
przecież ten samochód na pewno ma jakiś czujnik temperatury cieczy do
modułu silnika, można wykorzystać ten czujnik - w sieci na pewno są
parametry owego, jedyny problem jest taki aby dołożony układ pomiarowy
był dopasowany do istniejącego układu - nie wpływał na odczyt temp przez
moduł silnika,
Zależy, który fiat. Jeśli chodzi Punto I to:
Jak ma tylko lampkę, to w bloku silnika jest bimetal mający 2 pozycje.
Jeśli chciałby wskazówkę, musi wymienić czujnik od wersji w której jest
wskazówka na desce.
qlphon
Guest
Fri Mar 11, 2011 1:56 pm
Quote:
W samochodach które miałem ( silniki <1.4 l ) w tęgie zimy ( <-15 ) były
problemy z ogrzewaniem. Mimo sprawnego termostatu zbyt wiele ciepła
uciekało z samego bloku silnika i pasażerowie narzekali na zimno.
Wystarczyło *częściowo* przymykać wloty powietrza aby ciecz osiągała
typowe 95 stopni i w samochodzie było ciepło. Tyle że do tego potrzeba
termometru a nie kontrolki.
jeśli przymykanie wlotu chłodnicy rozwiązuje problem
oznacza to bardzo powszechną drobną usterkę - termostat otwarty zbyt mocno
wymiana termostatu na sprawny poprawia ogrzewanie kabiny, pracę silnika
i obniża zużycie paliwa
[sprawdzone, na prawie wszystkich moich autach!]
btw: kiedyś była nawet taka moda, żeby w ogóle usuwać termostat - żeby
silnik na pewno sie nie przegrzał
imho głupota totalna...
Goto page 1, 2 Next