Mateusz Bogusz
Guest
Sat Feb 01, 2020 5:05 pm
Czy jednak za duże wahania 9-14V jak dla pasków LEDowych?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Mirek
Guest
Sat Feb 01, 2020 6:32 pm
On 01.02.2020 17:05, Mateusz Bogusz wrote:
Quote:
Czy jednak za duże wahania 9-14V jak dla pasków LEDowych?
Jeśli mówisz o taśmach ledowych na 12V, to mam nimi oświetloną
przestrzeń ładunkową w samochodzie i działa już parę lat.
Przy włączonym silniku używa się tego sporadycznie, ale jak widać
wytrzymuje.
Taśma jest przyklejona do blachy, więc ma dobre chłodzenie.
--
Mirek.
Jacek Maciejewski
Guest
Sat Feb 01, 2020 6:42 pm
Dnia Sat, 1 Feb 2020 17:05:32 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
Quote:
Czy jednak za duże wahania 9-14V jak dla pasków LEDowych?
14 V trochę za duże ale taśmy tanie. Jak się przepali coś, kupisz nowe.
Zapewne, będą używane kiedy silnik albo nie działa albo jest na wolnych
obrotach więc narażenie diod jest mało prawdopodobne.
--
Jacek
I hate haters.
Piotr Wyderski
Guest
Sun Feb 02, 2020 10:52 am
Mateusz Bogusz wrote:
Quote:
Czy jednak za duże wahania 9-14V jak dla pasków LEDowych?
Spokojnie dadzą radę. Zawsze też zostaje opcja dodania SEPIC-a.
Pozdrawiam, Piotr
ToMasz
Guest
Sun Feb 02, 2020 11:06 am
W dniu 01.02.2020 o 17:05, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
Czy jednak za duże wahania 9-14V jak dla pasków LEDowych?
można, ale bierz takie które mają mniej mocy z metra i lepsze
chłodzenie. np 2835
ToMasz
jedrek
Guest
Sat Feb 08, 2020 3:28 pm
"Jacek Maciejewski"
Quote:
Zapewne, będą używane kiedy silnik albo nie działa albo jest na wolnych
obrotach więc narażenie diod jest mało prawdopodobne.
W dobrze zaprojektowanej instalacji auta ostatniej dekady lat, napięcie w
instalacji nie jest praktycznie zależne od obrotów silnika.
Trzyma równo 14,4V
Na obrotach jałowych co najwyżej zobaczymy delikatne wachnięcie o jakieś
0,1V (pełne obciążenie instalacji: ogrzewanie szyby, dmuchawa, światła
kontra główne odbiorniki prądu wyłączone). Zapewne bardziej spadek napięcia
na rezystancji przewodów niż brak oczekiwanej mocy alternatora na niskich
obrotach.
Pomijam w rozważaniu współczesne "inteligentne" auta, które potrafią trzymać
napięcie pokładowae namwet na poziomie 12,6V jak stwierdzą, że nie ma
potrzeby teraz ładowania akumulatora.
J.F.
Guest
Sat Feb 08, 2020 3:55 pm
Dnia Sat, 8 Feb 2020 15:28:13 +0100, jedrek napisał(a):
Quote:
"Jacek Maciejewski"
Zapewne, będą używane kiedy silnik albo nie działa albo jest na wolnych
obrotach więc narażenie diod jest mało prawdopodobne.
W dobrze zaprojektowanej instalacji auta ostatniej dekady lat, napięcie w
instalacji nie jest praktycznie zależne od obrotów silnika.
Trzyma równo 14,4V
Albo 13.9V.
Quote:
Pomijam w rozważaniu współczesne "inteligentne" auta, które potrafią trzymać
napięcie pokładowae namwet na poziomie 12,6V jak stwierdzą, że nie ma
potrzeby teraz ładowania akumulatora.
A nie trzeba pomijac, bo ich chyba coraz wiecej.
J.
LordBluzgÂŽ
Guest
Sun Feb 09, 2020 5:30 pm