Rot
Guest
Thu Apr 29, 2004 8:54 pm
Mam pytanie, czy ww. kit można zastosować przy odcinaniu prądu puszczanego
na rozrusznik?
Mam zamontowany w samochodzie przełącznik mechaniczny i zastanawiam się, czy
można go zastąpić zdalnym sterowaniem wł/wył na podczerwień.
Nie wiem niestety, jaki prąd płynie do rozrusznika, z tego co mówił mi
mechanik, raczej nieduży.
Krótki opis (nie wiem, czy można z niego coś wywnioskować czy nie):
http://www.jabel.com.pl/j_zest/j_028s.htm
Robert Wańkowski
Guest
Thu Apr 29, 2004 9:35 pm
Quote:
Mam pytanie, czy ww. kit można zastosować przy odcinaniu prądu puszczanego
na rozrusznik?
Mam zamontowany w samochodzie przełącznik mechaniczny i zastanawiam się,
czy
można go zastąpić zdalnym sterowaniem wł/wył na podczerwień.
Nie wiem niestety, jaki prąd płynie do rozrusznika, z tego co mówił mi
mechanik, raczej nieduży.
Krótki opis (nie wiem, czy można z niego coś wywnioskować czy nie):
http://www.jabel.com.pl/j_zest/j_028s.htm
Nieduży płynie prąd cewki elektromagnesu (w porównaniu do prądu płynącego
przez uzwojenie
rozrusznika). Obciążalność styków 3A chyba nie będzie przekroczona. A gdyby
nawet to są
one zamknięta zanim przekręcisz stacyjkę a to dobrze wpłynie na żywotność
styków a i pewnie prąd
może płynąć większy niż przy zamykaniu styków pod napięciem.
Robert
artur(m)
Guest
Fri Apr 30, 2004 7:34 am
Użytkownik Rot <rot-tomek@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c6rtj4$5mq$1@news.lublin.pl...
Quote:
Nie wiem niestety, jaki prąd płynie do rozrusznika, z tego co mówił mi
mechanik, raczej nieduży.
Do rozrusznika to raczej duży (może nawet 300A??)
Na kanwie tego pytania rodzi się inne czy właśnie włączenia
rozrusznika będzie można dokonać wyłącznie tranzystorami, ...paroma..
http://www.fairchildsemi.com/ds/FQ/FQH140N10.pdf 140A
czy też
http://www.fairchildsemi.com/ds/FQ/FQA160N08.pdf 160A
Swoją drogą ciekawi mnie jak takimi "nóżkami" może przechodzić,
stale, 160A w impulsie 560A???
(może pełnią one od razu funkcje zabezpieczenia nadprądowego)
Artur(m)
Rot
Guest
Fri Apr 30, 2004 7:46 am
Poprawka: to nie jest prąd puszczany na rozrusznik, tylko na (sory, jestem
lamer w tych sprawach) chyba bendiks i dopiero bendiks uruchamia rozrusznik
i dopiero tam płyną wysokie amperaże.
Czyli odcięty jest ten prąd, który puszcza stacyjka po przekręceniu
kluczyka.
Nie sądzę, żeby tam płynął duży prąd, bo wyłącznik zastosowany w samochodzie
to taki "zwykły"

metalowy z bolcem przesywanym w lewo i prawo i nie
sądzę, żeby przez jego cienkie blaszki konektorowe płynęło więcej niż 1-2 A.
J.F.
Guest
Fri Apr 30, 2004 10:20 am
On Fri, 30 Apr 2004 10:46:45 +0200, Rot wrote:
Quote:
Poprawka: to nie jest prąd puszczany na rozrusznik, tylko na (sory, jestem
lamer w tych sprawach) chyba bendiks i dopiero bendiks uruchamia rozrusznik
i dopiero tam płyną wysokie amperaże.
Czyli odcięty jest ten prąd, który puszcza stacyjka po przekręceniu
kluczyka.
Nie sądzę, żeby tam płynął duży prąd,
IMHO - ze 20A moze poplynac w chwili zalaczenia.
Ale .. jak sie rozrusznik nie wlaczy, to zlodzieje na pych zapala i
odjada.
J.
scx
Guest
Fri Apr 30, 2004 8:26 pm
Rot się wziął i wyklepał:
Quote:
Mam pytanie, czy ww. kit można zastosować przy odcinaniu prądu puszczanego
na rozrusznik?
Mam zamontowany w samochodzie przełącznik mechaniczny i zastanawiam się,
czy można go zastąpić zdalnym sterowaniem wł/wył na podczerwień.
Nie wiem niestety, jaki prąd płynie do rozrusznika, z tego co mówił mi
mechanik, raczej nieduży.
Krótki opis (nie wiem, czy można z niego coś wywnioskować czy nie):
http://www.jabel.com.pl/j_zest/j_028s.htm
Lepiej odcinać zasilanie pompy paliwa - a ten przekaźnik spokojnie
udźwignie.
Możesz odcinać i jedno i drugie :)
--
scx
Absolutnie nie wiem co tu napisac
Rot
Guest
Fri Apr 30, 2004 10:20 pm
Quote:
Ale .. jak sie rozrusznik nie wlaczy, to zlodzieje na pych zapala i
odjada.
Oke, ale najpierw muszą pokonać stalową blokadę sprzegła z płaskownika 5mm -
takie długie i wąskie "U", nakładane od góry na sprzęgło i zamykane od spodu
na kłódkę...