RTV forum PL | NewsGroups PL

Czy istnieje czujnik poziomu paliwa do wąskiego przewodu, który sygnalizuje zanurzenie?

... pytanie ...

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy istnieje czujnik poziomu paliwa do wąskiego przewodu, który sygnalizuje zanurzenie?

Goto page 1, 2  Next

Robert Warda
Guest

Sun Apr 25, 2004 8:22 pm   



Witam!
Mam pytanie: czy jest jakis elektroniczny element [uklad], ktory po
zanurzeniu w cieczy da mi informacje, ze zostal w niej zanurzony a jesli
zostanie z niej wyjety zasygnalizuje mi to w okreslony sposob? Bardziej
konkretnie chodzi mi o kontrole poziomu paliwa w dosc cienkim przewodzie,
chcialbym w ten przewod wetknac ewentualny element, tak aby pokazywal mi
kiedy poziom paliwa spada ponizej elementu. Czy cos takiego jest w ogole
mozliwe?
Prosze o ewentualne sugestie.

Pozdrawiam. Robert :-)


--


"Jezeli nic nie przywiera do teflonu, to w jaki sposob udaje sie przymocowac
teflon do patelni?"

Tomasz Gumny
Guest

Sun Apr 25, 2004 8:59 pm   



Quote:
Mam pytanie: czy jest jakis elektroniczny element [uklad], ktory po
zanurzeniu w cieczy da mi informacje, ze zostal w niej zanurzony

Jeśli ta ciesz płynie, to AD robił pożyteczną w takich przypadkach kostkę -
zawierała czujnik temperatury i grzałkę w jednej strukturze. Zresztą nawet
stojąca ciecz zwykle odbiera ciepło znacznie powietrze. Innymi słowy:
Grzałka grzeje,
ciecz ochładza,
termometr mierzy
a konstruktor się cieszy.
TG - poeta

J.F.
Guest

Sun Apr 25, 2004 10:43 pm   



On Sun, 25 Apr 2004 23:22:56 +0200, Robert Warda wrote:
Quote:
Mam pytanie: czy jest jakis elektroniczny element [uklad], ktory po
zanurzeniu w cieczy da mi informacje, ze zostal w niej zanurzony a jesli
zostanie z niej wyjety zasygnalizuje mi to w okreslony sposob? Bardziej
konkretnie chodzi mi o kontrole poziomu paliwa w dosc cienkim przewodzie,
chcialbym w ten przewod wetknac ewentualny element, tak aby pokazywal mi
kiedy poziom paliwa spada ponizej elementu. Czy cos takiego jest w ogole
mozliwe?
Prosze o ewentualne sugestie.

www.elfa.se.

Takich sensorow poziomu jest z 10 rodzajow - tzn tyle pomyslow na
realizacje.

Opornosci i plywaki odpadaja rozumiem. Pozostaje:
- pojemnosc elektryczna,
- optyczne [calkowite wewnetrzne odbicie]
- grzany termistor,
- tlumienie drgan mechanicznych

J.

Marcin Stanisz
Guest

Mon Apr 26, 2004 7:17 am   



W artykule <c6hcff$pvm$1@nemesis.news.tpi.pl> Tomasz Gumny napisal(a):
Quote:
TG - poeta

Szanowny poeto - bój się Boga Wink To ma być do _paliwa_. Grzałka bez
atestu to może być niezły pasztet, a nawet (cyt.) "wielkie kule ognia".

Marcin Stanisz
--

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Apr 26, 2004 7:35 am   



Hello Marcin,

Monday, April 26, 2004, 10:17:11 AM, you wrote:

Quote:
Szanowny poeto - bój się Boga Wink To ma być do _paliwa_. Grzałka bez
atestu to może być niezły pasztet, a nawet (cyt.) "wielkie kule ognia".

Dla Ciebie pojęcie 'grzałka' ogranicza się do grzałki mocy rzędu kW -
takich jak w bojlerze albo w pralce?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Marcin Stanisz
Guest

Mon Apr 26, 2004 7:43 am   



W artykule <291832379.20040426103543@pik-net.pl> RoMan Mandziejewicz napisal(a):
Quote:
Dla Ciebie pojęcie 'grzałka' ogranicza się do grzałki mocy rzędu kW -
takich jak w bojlerze albo w pralce?

Nie, ale wiem co nieco o grupach materiałów palnych i o minimalnych
energiach zapłonu. Wiem też, że 10 razy bym się zastanowił, zanim bym
do "paliwa" (zakładam, że chodzi o benzynę, a nie olej napędowy czy opałowy)
wcisnął urządzenie bez atestu.

A i tak bym nie wcisnął.

Marcin "Nigdy więcej Piper Alpha" Stanisz
--

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Apr 26, 2004 7:49 am   



Hello Marcin,

Monday, April 26, 2004, 10:43:19 AM, you wrote:

Quote:
Dla Ciebie pojęcie 'grzałka' ogranicza się do grzałki mocy rzędu kW -
takich jak w bojlerze albo w pralce?
Nie, ale wiem co nieco o grupach materiałów palnych i o minimalnych
energiach zapłonu. Wiem też, że 10 razy bym się zastanowił, zanim bym
do "paliwa" (zakładam, że chodzi o benzynę, a nie olej napędowy czy opałowy)
wcisnął urządzenie bez atestu.
A i tak bym nie wcisnął.

Do zbiorników paliwa od dzisiątek lat wciska się iskrzące styki i
potencjometry. Od trochę krótszego czasu - silniki komutatorowe prądu
stałego. Nie są nawet hermentyczne - mają bezpośredni kontakt z
paliwem.
Do zapłonu, poza minimalną energią, potrzebny jest również tlen.

Co do energii - jak myślisz - jakiej energii potrzeba do zintegrowanej
w układzie scalonym grzałki, żeby wykrywać zanurzenie w cieczy?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Robert Warda
Guest

Mon Apr 26, 2004 7:54 am   



Quote:

Nie, ale wiem co nieco o grupach materiałów palnych i o minimalnych
energiach zapłonu. Wiem też, że 10 razy bym się zastanowił, zanim bym
do "paliwa" (zakładam, że chodzi o benzynę, a nie olej napędowy czy
opałowy)
wcisnął urządzenie bez atestu.

A i tak bym nie wcisnął.

Marcin "Nigdy więcej Piper Alpha" Stanisz
--

...tak, chodzi o benzyne. Zdaje sobie sprawe z latwopalnosci paliwa i
nie zanurzylbym w nim czegos 'iskrzacego'. Chodzi mi tylko o wskazanie
poziomu paliwa w dosc cienkiej rurce i zupelnie nie wiem jak to zrobic. Moze
sa inne sposoby niz mechaniczne: plywaki itp. ... dlatego tutaj napisalem.
Dodatkowo powinno byc to raczej proste i dosc tanie urzadzenie. Moze
macie jakies pomysly?

Zdrowka!


--


"Jezeli nic nie przywiera do teflonu, to w jaki sposob udaje sie przymocowac
teflon do patelni?"

Marcin Stanisz
Guest

Mon Apr 26, 2004 8:39 am   



W artykule <262584969.20040426104933@pik-net.pl> RoMan Mandziejewicz napisal(a):
Quote:
Do zbiorników paliwa od dzisiątek lat wciska się iskrzące styki i
potencjometry. Od trochę krótszego czasu - silniki komutatorowe prądu
stałego. Nie są nawet hermentyczne - mają bezpośredni kontakt z
paliwem.
Do zapłonu, poza minimalną energią, potrzebny jest również tlen.

No właaaaśnie, Sherlocku - przy pomiarze poziomu _musimy_ założyć, że tlen
będzie. Tak więc - przemyśl jeszcze raz to, co napisałeś. Nawet jeśli chodzi
o przepływ, to - przy domniemanym zastosowaniu w samochodzie, więc pobór
benzyny ze zbiornika otwartego - bąble powietrza są nieuniknione.

Quote:
Co do energii - jak myślisz - jakiej energii potrzeba do zintegrowanej
w układzie scalonym grzałki, żeby wykrywać zanurzenie w cieczy?

Tak się poziomu nie wykryje. Mowa była o przepływomierzu termicznym.
A odpowiadając na twoje pytanie - nie wiem, jakie są energie wydzielane przez
przepływomierze termiczne. Przydatność do zastosowania sprawdza np. KD
Barbara.

Marcin Stanisz
--

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Apr 26, 2004 9:05 am   



Hello Marcin,

Monday, April 26, 2004, 11:39:47 AM, you wrote:

Quote:
Do zbiorników paliwa od dzisiątek lat wciska się iskrzące styki i
potencjometry. Od trochę krótszego czasu - silniki komutatorowe prądu
stałego. Nie są nawet hermentyczne - mają bezpośredni kontakt z
paliwem.
Do zapłonu, poza minimalną energią, potrzebny jest również tlen.
No właaaaśnie, Sherlocku - przy pomiarze poziomu _musimy_ założyć, że tlen
będzie. Tak więc - przemyśl jeszcze raz to, co napisałeś. Nawet jeśli chodzi
o przepływ, to - przy domniemanym zastosowaniu w samochodzie, więc pobór
benzyny ze zbiornika otwartego - bąble powietrza są nieuniknione.

W samochodzie otwarty zbiornik z benzyną? Przeczytałeś uważnie cytat,
na który odpowiadasz?

Quote:
Co do energii - jak myślisz - jakiej energii potrzeba do zintegrowanej
w układzie scalonym grzałki, żeby wykrywać zanurzenie w cieczy?
Tak się poziomu nie wykryje.

To moj biedny Lanos przestanie wskazywać rezerwę po Twoim poście. Bo
tak się głupio składa, że poziom paliwa jest testowany... termistorem
- grzałką i czujnikiem w jednym.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Tomasz FANGRAT
Guest

Mon Apr 26, 2004 9:07 am   



Quote:
...tak, chodzi o benzyne. Zdaje sobie sprawe z latwopalnosci paliwa i
nie zanurzylbym w nim czegos 'iskrzacego'. Chodzi mi tylko o wskazanie
poziomu paliwa w dosc cienkiej rurce i zupelnie nie wiem jak to zrobic.
Moze
sa inne sposoby niz mechaniczne: plywaki itp. ... dlatego tutaj napisalem.
Dodatkowo powinno byc to raczej proste i dosc tanie urzadzenie. Moze
macie jakies pomysly?

Zdrowka!
A co byś powiedział na pływajacy w rurce magnesik i rządek kontaktronów ,

albo optycznie - pomiar "menisku" na rurce ...

Tomasz Gumny
Guest

Mon Apr 26, 2004 9:13 am   



Quote:
To ma być do _paliwa_. Grzałka bez
atestu to może być niezły pasztet, a nawet

Baaaardzo dawno temu wymieniałem czujnik paliwa
w maluchu. Widziałeś jak on wygląda? Potencjometr
to pół biedy ale tam są "otwarte" styki lampki rezerwy!
Ta "grzałka" znajduje się w strukturze TMP12 /AD/.
Przypuszczam, że wystarczy podnieść temperaturę
kostki o kilka stopni, żeby wykryć schładzanie.
Można też mierzyć moc jaka jest konieczna do
utrzymania struktury kilka stopni powyżej temperatury
otoczenia.
Jeśli nie ma przepływu, to wypadałoby dodać czujnik
referencyjny (zawsze zanurzony albo wynurzony),
grzać jednakową mocą i porównywać wyniki pomiarów.
Coś mi się kojarzy, że podobny układ był opisany w starej
książce "Elektronika w moim samochodzie" - sprawdzę.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że lepiej byłoby zrobić
pomiar metodą bezinwazyjną. Optyczna w samochodzie
chyba odpada, więc może pojemnościowa?

Quote:
(cyt.) "wielkie kule ognia".

Posłuchaj uważnie reklamy Orlenu.
Nie "kule..." a "Rydwany...".
I na koniec:
Nie przyjmuję do wiadomości
krytyk mej poetyckiej twórczości
TG

Tomasz Gumny
Guest

Mon Apr 26, 2004 9:25 am   



Quote:
Coś mi się kojarzy, że podobny układ był opisany w starej
książce "Elektronika w moim samochodzie" - sprawdzę.

P.Słodowy "Elektronika w moim samochodzie" WKiŁ 1980.
Bardzo pomysłowy układ do sprawdzania poziomu oleju.
Przez dwie diody jest przepuszczany prąd podgrzewający,
równocześnie wzmacniacz różnicowy porównuje napięcie
na obu diodach. Całość to "kultowy" UL1111 plus kilka
oporników, wynik wyświetlany na 2 LED-ach.
TG

Marcin Stanisz
Guest

Mon Apr 26, 2004 10:06 am   



W artykule <1841681088.20040426120506@pik-net.pl> RoMan Mandziejewicz
napisal(a):
Quote:
W samochodzie otwarty zbiornik z benzyną? Przeczytałeś uważnie cytat,

A co - nie jest odpowietrzany?

Quote:
na który odpowiadasz?

?

Quote:
To moj biedny Lanos przestanie wskazywać rezerwę po Twoim poście. Bo
tak się głupio składa, że poziom paliwa jest testowany... termistorem
- grzałką i czujnikiem w jednym.

No oki - można. Ale co do dopuszczeń, to motoryzacja jest ciekawym przykładem
- żadne elementy nie mają chyba atestów. M.in. dlatego wolę jeździć
dieslem ;-)

Marcin "Od 5 lat robię w ropie i gazie Wink" Stanisz
--

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Apr 26, 2004 10:20 am   



Hello Marcin,

Monday, April 26, 2004, 1:06:52 PM, you wrote:

Quote:
W samochodzie otwarty zbiornik z benzyną? Przeczytałeś uważnie cytat,
A co - nie jest odpowietrzany?

Skoro 'od 5 lat robisz w ropie i gazie' to powinieneś co nieco
wiedzieć o warunkach wybuchowości oparów benzyny. Hint: stężenia.

Quote:
na który odpowiadasz?
?

Nie rozumiesz, biedaku? Chodzi o to, że w zbiornikach paliwa w
samochodach od kilkudziesięciu lat stosuje się wprost iskrzące styki
lampki rezerwy. I jakoś nie wybucha. I te styki nie są hermentyczne.

Quote:
To moj biedny Lanos przestanie wskazywać rezerwę po Twoim poście. Bo
tak się głupio składa, że poziom paliwa jest testowany... termistorem
- grzałką i czujnikiem w jednym.
No oki - można. Ale co do dopuszczeń, to motoryzacja jest ciekawym przykładem
- żadne elementy nie mają chyba atestów. M.in. dlatego wolę jeździć
dieslem Wink

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Czy istnieje czujnik poziomu paliwa do wąskiego przewodu, który sygnalizuje zanurzenie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map