Goto page Previous 1, 2
PAndy
Guest
Wed Aug 27, 2008 12:21 pm
"xymax" <xymax@op.pl> wrote in message
news:g93bis$brv$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
No to powiem że zastanawia mnie jak zostało rozwiązane przełączanie ?
Filtr pasmowy naprawdę musiał by być niezły. Mała odległość od nadajnika
4W nie wierzę w to żeby to idealnie działało.
http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/duplexer.htm
ici
Guest
Wed Aug 27, 2008 1:22 pm
Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g93d9n$lhd$1@news.onet.pl...
Quote:
"xymax" <xymax@op.pl> wrote in message
news:g93bis$brv$1@atlantis.news.neostrada.pl...
No to powiem że zastanawia mnie jak zostało rozwiązane przełączanie ?
Filtr pasmowy naprawdę musiał by być niezły. Mała odległość od nadajnika
4W nie wierzę w to żeby to idealnie działało.
http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/duplexer.htm
Jakoś to do mnie nie przemawia.
3-cia harmoniczną zaczepia o dolny UKF, a 2 Gammy miały by to odseparować???
Typowa czułość radia to 0,5uV, przy napięciu wyjściowym 20Vp !!!
Przecież to kosmos!!
Ponadto zarówno dla radia jak i CB dobroć filtrów musiała by być zmniejszona
dla zachowania szerokości pasma.
Jedna Gamma temu nie poradzi. Nawet pojedyńcze Pi nie da rady.
Poza tym należało by to stroić razem z końcówką mocy !!!
Czyli grzebać w gwarancyjnym CB ???
EEEEEE, zdecydowanie prościej wywiercic drugą dziurę w dachu.
Trudno Święta niezadługo to i choinka będzie na czasie.
Pzdr
ici
xymax
Guest
Wed Aug 27, 2008 2:04 pm
Użytkownik "PAndy" napisał w wiadomości
Quote:
No to powiem że zastanawia mnie jak zostało rozwiązane przełączanie ?
Filtr pasmowy naprawdę musiał by być niezły. Mała odległość od nadajnika
4W nie wierzę w to żeby to idealnie działało.
http://ok1ike.c-a-v.com/soubory/duplexer.htm
Należało by jeszcze zmniejszyć moc radia standardowo jest 4W, Zamknięte w
ekranowanej puszce ale połączenia pomiędzy filtrami końcówkami nie sa
ekranowane tak że nie ma opcji żeby CB nie zakłócało FM.
Miałem sytuację przy antenie 1/2 fali i przy 4W przy włączonym
radioodbiorniku słyszałem sam siebie. Sygnał wchodził w przedwzmacniacz,
który ekranowanym kablem szedł do wzmacniacza a odległość, jakieś 15 m.
Sąsiedzi też nażekali że mnie słyszą.
Tak że nie wierzę w to że to jest dobre rozwiązanie.
--
MS
PAndy
Guest
Wed Aug 27, 2008 2:20 pm
"xymax" <xymax@op.pl> wrote in message
news:g93ju6$6si$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Tak że nie wierzę w to że to jest dobre rozwiązanie.
mam CB w samochodzie i nie mam zadnych problemow z zatykaniem tunera fm przy
nadawaniu...
Tomasz Pyra
Guest
Wed Aug 27, 2008 8:51 pm
Konop pisze:
Quote:
"Czułki" anteny wyprowadzone w miejsce gdzie podsufitka styka się z
szybą (nie są więc aż tak bardzo zakryte dachem), wzmacniacz daje radę
i łapię więcej stacji niż łapałem na oryginalnej antenie dachowej
(która i tak była całkiem długa w moim samochodzie).
Ale rozumiem, że wtedy antena jest umieszczona pozioma, prawda?? A w
sumie zależy gdzie ktoś używa auta i czego słucha, ale przy polaryzacji
pionowej zapewne taki patent nie działa najlepiej, dobrze myślę??
Owszem, ale o ile wiem radio FM w Polsce nadaje w polaryzacji poziomej.
Nie wiem jakie prawo fizyki za to odpowiada (pewnie ktoś podpowie), ale
dipol asymetryczny (czyli taki zwykły bat anteny) najlepiej umieszczać
pionowo, a symetryczny (a taki jest w tej antenie) umieszcza się poziomo.
Kupiłem dokładnie taką antenę:
http://www.allegro.pl/item421258331_antena_samochodowa_wewnetrzna_ze_wzmacniaczem.html
Sunker-W1
Ani jej cena, ani wygląd nie zapowiadały niczego dobrego, ale po kilku
miesiącach używania jedyne co o tym mogę powiedzieć to to że działa
bardzo dobrze - tylko zaznaczam że przed zamontowaniem wymieniłem
przewody i przelutowałem płytkę, ale nie sądzę żeby to jakoś szczególnie
miało poprawić jej osiągi.
Wmak
Guest
Thu Aug 28, 2008 1:57 am
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Quote:
Owszem, ale o ile wiem radio FM w Polsce nadaje w polaryzacji poziomej.
Twoja wiedza jest nieco przestarzała - to w standardzie OIRT (65-74 MHz)
nadawano w poziomie.
Obecnie na zakresie 87.5 - 108 MHz nadaje się w obu polaryzacjach, - to jest
jakoś podzielone terytorialnie, w pewnych rejonach kraju przeważa
polaryzacja pionowa, w innych pozioma, chyba więcej stacji nadaje "w pionie".
W Warszawie i okolicach wszystkie stacje FM nadają "pionowo".
Zobacz tutaj:
http://nadaje.com/nadajniki.php
albo tutaj:
http://radiopolska.pl/wykaz/polska.php
Quote:
Nie wiem jakie prawo fizyki za to odpowiada (pewnie ktoś podpowie), ale
dipol asymetryczny (czyli taki zwykły bat anteny) najlepiej umieszczać
pionowo, a symetryczny (a taki jest w tej antenie) umieszcza się poziomo.
Symetryczne dipole ustawia się w dowolny sposób.
Taki dipol ma ósemkową charakterystykę kierunkową, więc umieszczony poziomo
nie będzie promieniować (i odbierać) w dwóch kierunkach (geograficznie).
Ustawiony pionowo promieniuje (i odbiera) we wszystkie strony świata.
Pojedynczy pionowy patyk, wraz z przeciwwagą (tworzy ją np. karoseria
samochodu) ma charakterystykę kołową - z tego względu najlepiej się nadaje
do łączności ruchomej.
Anteny radiowe na samochodach najlepiej ustawić pod kątem ok 45*, wtedy
nieźle odbiera stacje nadające i w pionie i w poziomie - dla polaryzacji
pionowej nadajnika zaniki sygnału w czasie jazdy są mniejsze niż dla
poziomej.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
xymax
Guest
Thu Aug 28, 2008 12:49 pm
Użytkownik "PAndy" napisał w wiadomości
Quote:
"xymax" wrote in message
Tak że nie wierzę w to że to jest dobre rozwiązanie.
mam CB w samochodzie i nie mam zadnych problemow z zatykaniem tunera fm
przy nadawaniu...
Zależy której stacji słuchasz. Dach samochodu robi za ekran, tak że sygnał
nie dostanie się do wzmacniacza mcz.
Ale podam Tobie przykład z radiem i GPS. Ostatnio kolega kupił radio no name
i używa GPS. Jak włączy CD to GPS gubi mu satelity. GPS zasilany z akku i
zapalniczki ten sam efekt. Tak że jak widać harmoniczne robią swoje. Tu
będziesz miał w okolicach 108Mhz.
--
MS
PAndy
Guest
Thu Aug 28, 2008 1:45 pm
"xymax" <xymax@op.pl> wrote in message
news:g963ui$fh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Zależy której stacji słuchasz. Dach samochodu robi za ekran, tak że
sygnał nie dostanie się do wzmacniacza mcz.
to nie ma znaczenia wiekszego, tak silny sygnal zatkalby stopien
wejsciowy...
Quote:
Ale podam Tobie przykład z radiem i GPS. Ostatnio kolega kupił radio no
name i używa GPS. Jak włączy CD to GPS gubi mu satelity. GPS zasilany z
akku i zapalniczki ten sam efekt. Tak że jak widać harmoniczne robią
swoje. Tu będziesz miał w okolicach 108Mhz.
podajesz przyklad urzadzen ktore nie spelniaja norm EMC - wlasnie po to jest
EMC by zapewnic interoperacyjnosc roznych urzadzen - powinny byc one odporne
na zaklcenia indukowane i przewodzone oraz same nie powinny zaklocac pracy
innych urzadzen
Tomasz Pyra
Guest
Thu Aug 28, 2008 10:32 pm
Wmak pisze:
Quote:
Symetryczne dipole ustawia się w dowolny sposób.
Taki dipol ma ósemkową charakterystykę kierunkową, więc umieszczony poziomo
nie będzie promieniować (i odbierać) w dwóch kierunkach (geograficznie).
Ustawiony pionowo promieniuje (i odbiera) we wszystkie strony świata.
Pojedynczy pionowy patyk, wraz z przeciwwagą (tworzy ją np. karoseria
samochodu) ma charakterystykę kołową - z tego względu najlepiej się nadaje
do łączności ruchomej.
Pewnie jest tak jak piszesz - książki w których czytałem te rzeczy miały
żółty papier ;)
Niemniej mój dipol za 10zł wciśnięty między dach a szybę mimo wszystko
daje radę.
Nie wykluczone że gdybym go zamontował w lepszym miejscu to by było
jeszcze lepiej, ale tak jak jest wystarczy - łapię stacje których nie
łapałem na fabrycznym zestawie (bat 60cm, antena pasywna).
A co by nie mówić, to na CB bardziej mi zależy niż na częstotliwościach
CCIR.
Z tego co szłyszałem/czytałem/widziałem, to rozmaite wynalazki typu
anteny triband, czy splittery dają i gorszy odbiór CB i CCIR.
Goto page Previous 1, 2