Goto page Previous 1, 2
EM
Guest
Thu Jul 31, 2008 9:46 pm
Quote:
Kiedyś widziałem producenta urządzeń pomiarowych do zużycia paliwa.
Instaluje się dwa
przepływomierze w dieslach. Inna kwestia to, czy sprytni użytkownicy
jakoś nie ominą
zabezpieczenia. Ale chyba da się w miarę z sensem zainstalować i
poplombować.
Swoją drogą to mam wrażenie na podstawie kilku znajomych, że wszyscy
kierowcy kradną paliwo.
--
Pozdr
EM
Konop
Guest
Thu Jul 31, 2008 10:43 pm
JareC pisze:
Quote:
witam.
chcial bym moc mierzyc ilosc paliwa w baku, jest troche sond
hydrostatycznych do pomiaru poziomu cieczy ale ja sobie pomyslelem, zeby
podlaczyc czujnik cisnienia na dole baku - 'wyjsciu' przewodu
paliwowego. problem polega na tym, ze nie wiem czy czujka cisnienia nie
bedzie reagowac z paliwem, no i w ogole nie znam sie na czujkach, nie
wiem czy to jest dobry pomysl..... jezeli mogli byscie mi jakos doradzic.
pozdrawiam J.
Popytaj o to

...
http://www.ente.dt.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=94-swz&catid=11&Itemid=27
Ja nie posiadam informacji na ten temat, czy ten system się nada, czy na
pewno może mierzyć poziom paliwa w koparce itp... i czy spełnia
wymagania finansowe

.. Ale informacja, że koparka stoi i zużywa 10
litrów benzyny na minutę, będzie raczej interesująca

...
Pozdrawiam
Konop
rrrrrrrrrrr
Guest
Thu Jul 31, 2008 11:37 pm
Panowie
pytam tylko z czystej ciekawości,
Załóżmy że znajdzie się jakiś czujnik który mierzy ilość paliwa
super-dokładnie do 3 miejsc po przecinku
.... i co dalej z problemem znikania paliwa ?
JareC
Guest
Fri Aug 01, 2008 6:40 am
Quote:
... i co dalej z problemem znikania paliwa ?
Analiza czas/ilosc paliwa dokladnie wyznaczy operatora maszyny lub stroza
nocnego ktory podkrada. Co dalej - nie wiem, to juz nie moj problem...
Analiza stanu paliwa przede wszystkim potrzebna jest do dokladniejszego
rozliczania budow. szybciej bedzie mozna sprawdzic ilosc zuzytego paliwa
wpisujac date od kiedy do kiedy pracowala na budowie niz siedziec w
papierach i analizowac kto ile gdzie....
J.F.
Guest
Fri Aug 01, 2008 7:22 am
On Fri, 01 Aug 2008 00:37:23 +0200, rrrrrrrrrrr wrote:
Quote:
pytam tylko z czystej ciekawości,
Załóżmy że znajdzie się jakiś czujnik który mierzy ilość paliwa
super-dokładnie do 3 miejsc po przecinku
... i co dalej z problemem znikania paliwa ?
Bez rejestratora ktory ci wydrukuje "panie Jozku, wczoraj o godzinie
17.15 do 17.20 splynelo z baku 20 litrow, a stal pan wtedy na Rumianej
10, u szwagra na podworku" to sam pomiar paliwa nie ma wiekszego
znaczenia.
A i tak cie zaczna nabierac, wyprowadzi sie rurke powrotna do
kanisterka, auto zacznie palic 10/100, i co mu zrobisz ?
J.
Adam Foton
Guest
Fri Aug 01, 2008 7:55 am
Quote:
pytam tylko z czystej ciekawości,
Załóżmy że znajdzie się jakiś czujnik który mierzy ilość paliwa
super-dokładnie do 3 miejsc po przecinku
... i co dalej z problemem znikania paliwa ?
Kazdemu operatorowi pastylke identyfikacyjna 1wire Maxim-Dallas do reki.
Dopiero po przylozeniu do czytnika (na chwile) zacznie pracowac pompa
paliwowa, rownoczesnie bedzie pracowal czujnik paliwa w baku.
Operator po zakonczeniu pracy sam bedzie "wylogowywal" sie z systemu,
aby nie bylo na niego...
Po wykresach paliwo/operator bedziesz wiedzial, co sie dzieje.
Rowniez otwieranie wlewu moze wymagac logowania pastylka - inaczej
wlaczy sie alarm.
Konstrukcja to jeden avr, czytnik, przekaznik, wyprowadzony rs232 do
komputera lub logi na LCD, ewentualnie do korka paliwa kontaktron.
Owszem, elektronike da sie obejsc, ale linie antysabotazowe tez mozna
zaprojektowac :)
Jest tez metoda socjotechniczna - powierzyc w "wielkiej tajemnicy"
informacje, ze szef mierzy poziom paliwa - informacja rozejdzie sie
szybko...
AF
Tomek
Guest
Fri Aug 01, 2008 11:39 am
Quote:
Użytkownik "WT" <safinwt@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g6t3nv$qr2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Pomierzyć można łatwo i w każdym pojeździe. Nalać pełen bak. Mamy wynik.
Przyjechał kierowca do kontroli. Nalać do pełna, odjąć i wyjdzie co trzeba
i to dość dokładnie.
"nie mam pańskiego paliwa i co mi pan zrobi ?" :)
e.
Odliczę panu z wypłaty. A jak sie powtórzy to będzie pan mógł sobie poszukać
innej pracy.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
entroper
Guest
Fri Aug 01, 2008 12:25 pm
Użytkownik "Tomek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości
news:77d6.00000114.4892e7f3@newsgate.onet.pl...
Quote:
Odliczę panu z wypłaty. A jak sie powtórzy to będzie pan mógł sobie
poszukać innej pracy.
nooo, tak zrób, jak to operator koparki to Ty będziesz miał problem, nie on
:)
e.
J.F.
Guest
Fri Aug 01, 2008 5:45 pm
On Fri, 01 Aug 2008 08:55:30 +0200, Adam Foton wrote:
Quote:
... i co dalej z problemem znikania paliwa ?
Kazdemu operatorowi pastylke identyfikacyjna 1wire Maxim-Dallas do reki.
Dopiero po przylozeniu do czytnika (na chwile) zacznie pracowac pompa
paliwowa, rownoczesnie bedzie pracowal czujnik paliwa w baku.
Operator po zakonczeniu pracy sam bedzie "wylogowywal" sie z systemu,
aby nie bylo na niego...
Po wykresach paliwo/operator bedziesz wiedzial, co sie dzieje.
Rowniez otwieranie wlewu moze wymagac logowania pastylka - inaczej
wlaczy sie alarm.
A potem sie zdziwisz ze paliwo znika poza godzinami pracy,
albo ze wtryskiwacze ci zardzewialy :-)
Quote:
Konstrukcja to jeden avr, czytnik, przekaznik, wyprowadzony rs232 do
komputera lub logi na LCD, ewentualnie do korka paliwa kontaktron.
Owszem, elektronike da sie obejsc, ale linie antysabotazowe tez mozna
zaprojektowac
A odporne na paralizator 50kV ? :-)
J.
nazgul
Guest
Sat Aug 02, 2008 4:53 pm
pomysł dobry
ale mozna go ulepszyć.
rurka pionowa otwarta na dole na samej górze czujnik
ale odległości (jak w asystencie parkowania)
Goto page Previous 1, 2