Goto page 1, 2 Next
Bart
Guest
Mon Sep 10, 2007 5:34 pm
Chcialbym rozwiazac problem pomiaru poziomu paliwa w motolotni. Myslalem o
czujniku optoelektronicznym - rurka z szeregiem transoptorow odbiciowych ktore
mam nadzieje ze w paliwie dadza troche inny odczyt niz w powietrzu widzilaem
takie z darlingtonem po stronie RX - chyba czule ale odbicie od cieczy to dla
niech chyba nietypowe srodowisko pracy. Rozdzielczosc calkowicie wystarczajaca,
rozwiazanie o tyle eleganckie co w miare bezpieczne - latwosc unikniecia
przeskoku iskry czego nie mozna powiedziec o klasycznym plywaku i jakims
rezystorze. Inny pomysl to czujnik ultradzwiekowy ale niewiem czy da sie cos
dobrac na tak niewielkie odleglosci - no i to paliwo - probowalem z
eksperymentowac z miara ultradzwiekowa i to dalo kiepski rezultat a poza tym
trudniej to uszczelnic. Czy ktos w Was ma jakies doswiadzenia w tym zakresie ?
Dzieki za pomoc
Pozdrawiam. Bart
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Marek Lewandowski
Guest
Mon Sep 10, 2007 6:17 pm
On Sep 10, 6:34 pm, "Bart" <bpoz...@amu.edu.pl> wrote:
Quote:
Chcialbym rozwiazac problem pomiaru poziomu paliwa w motolotni.
ty przyklej na probe plastrem mikrofon do scianki baku i posluchaj w
czasie lotu, bo kumpel, co czasem lata, to po dlugich probach doszedl
do tego, ze zbiornik caly czas troche rezonuje (no, zalezy od ksztaltu
i wielkosci, w tym, co aeroklub ma, to jest akurat spory i plaski) i
jako, ze silnik go pobudza, to wystarczy posluchac, jak dudni - jak
zaczyna brzmiec glucho, to wiadomo, ze paliwo sie konczy i zaraz
koniec zabawy... Rozwiazanie proste jak drut i bez dziurawienia baku,
bez kombinacji dookola i niezawodne, tylko trzeba sie ze trzy razy
przeleciec na probe...
--
Marek Lewandowski
Tomek
Guest
Mon Sep 10, 2007 6:20 pm
Quote:
Chcialbym rozwiazac problem pomiaru poziomu paliwa w motolotni. Myslalem o
czujniku optoelektronicznym - rurka z szeregiem transoptorow odbiciowych ktore
mam nadzieje ze w paliwie dadza troche inny odczyt niz w powietrzu widzilaem
takie z darlingtonem po stronie RX - chyba czule ale odbicie od cieczy to dla
niech chyba nietypowe srodowisko pracy. Rozdzielczosc calkowicie wystarczajaca,
rozwiazanie o tyle eleganckie co w miare bezpieczne - latwosc unikniecia
przeskoku iskry czego nie mozna powiedziec o klasycznym plywaku i jakims
rezystorze. Inny pomysl to czujnik ultradzwiekowy ale niewiem czy da sie cos
dobrac na tak niewielkie odleglosci - no i to paliwo - probowalem z
eksperymentowac z miara ultradzwiekowa i to dalo kiepski rezultat a poza tym
trudniej to uszczelnic. Czy ktos w Was ma jakies doswiadzenia w tym zakresie ?
Dzieki za pomoc
Pozdrawiam. Bart
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Lepsze jest wrogiem dobrego. Słyszałeś żeby kiedykolwiek komuś zapaliła się
benzyna w baku od czujnika poziomu. Ja nie słyszałem. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
J.F.
Guest
Mon Sep 10, 2007 6:48 pm
On 10 Sep 2007 18:34:18 +0200, Bart wrote:
Quote:
Chcialbym rozwiazac problem pomiaru poziomu paliwa w motolotni. Myslalem o
czujniku optoelektronicznym - rurka z szeregiem transoptorow odbiciowych ktore
mam nadzieje ze w paliwie dadza troche inny odczyt niz w powietrzu
Sa takie gotowe to pomiaru, a w zasadzie sprawdzenia poziomu plynu.
Jest tez pare innych podobnych gotowych - plywakowe, wibracyjne,
termiczne itp.
Quote:
Rozdzielczosc calkowicie wystarczajaca,
rozwiazanie o tyle eleganckie co w miare bezpieczne - latwosc unikniecia
przeskoku iskry czego nie mozna powiedziec o klasycznym plywaku i jakims
rezystorze.
Ten plywaczek sie sprawdza. Chyba juz miliardy samochodow go maja ..
i najwyrazniej zaden sie nie zapalil.
wersja posrednia - pierscieniowy magnesik z plywakiem, nadzany na
rurke, a w rurce kontaktrony.
J.
Jerry1111
Guest
Mon Sep 10, 2007 7:15 pm
Tomek wrote:
Quote:
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Lepsze jest wrogiem dobrego. Słyszałeś żeby kiedykolwiek komuś zapaliła się
benzyna w baku od czujnika poziomu. Ja nie słyszałem. Tomek
W samochodzie zbiornik ze 2m od Ciebie. W motolotni to chyba jajka na
nim spoczywaja w czasie lotu ;-(
--
Jerry1111
Jerry1111
Guest
Mon Sep 10, 2007 7:16 pm
J.F. wrote:
Quote:
wersja posrednia - pierscieniowy magnesik z plywakiem, nadzany na
rurke, a w rurce kontaktrony.
To wersja do mierzenia w butli LPG. Powinna dzialac.
--
Jerry1111
SP6VWX
Guest
Mon Sep 10, 2007 7:44 pm
A może tak czujnik pojemnościowy ?
Ot rurka w rurce (albo pręt w rurce) i podpięty do 555 a dalej pomiar
częstotliwości.
Wsp. przenikalnosci elektrycznej 5.7 jest już na tyle duży ( w stosunku do
powietrza), że zmiany pojemnosci powinny byś mierzalne.
Zaleta - prostota mechaniczna i bezpieczeństwo.
Wada - potrzebna elektronika, no ale od tego jest pl.misc.elektronika :)
Robert
henry1
Guest
Mon Sep 10, 2007 8:11 pm
Użytkownik "SP6VWX" <sp6vwx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fc43gj$9l3$1@news.onet.pl...
Quote:
A może tak czujnik pojemnościowy ?
Ot rurka w rurce (albo pręt w rurce) i podpięty do 555 a dalej pomiar
częstotliwości.
Wsp. przenikalnosci elektrycznej 5.7 jest już na tyle duży ( w stosunku do
powietrza), że zmiany pojemnosci powinny byś mierzalne.
Zaleta - prostota mechaniczna i bezpieczeństwo.
Wada - potrzebna elektronika, no ale od tego jest pl.misc.elektronika :)
Robert
Tomasz Pyra
Guest
Mon Sep 10, 2007 8:11 pm
Bart pisze:
Quote:
Czy ktos w Was ma jakies doswiadzenia w tym zakresie ?
Po prostu drut oporowy od góry do dołu zbiornika, puszczasz w nim prąd i
mierzysz spadek napięcia na oporze. ;> Brzmi cokolwiek dziwnie, ale
AFAIK to tak się robi w samochodach.
Paliwo przewodzi prąd, więc opór elektryczny na drucie będzie rósł wraz
ze spadkiem poziomu paliwa.
Oczywiście prąd i spadek napięcia muszą być na tyle małe żeby nic się
nie zagotowało, ani nie zaiskrzyło w chwili mostkowania części drutu
oporowego, może jakieś gotowe rozwiązanie z samochodu? Powinno być już
tak wszystko wymyślone że nie ma ryzyka awarii.
henry1
Guest
Mon Sep 10, 2007 8:12 pm
Użytkownik "SP6VWX" <sp6vwx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fc43gj$9l3$1@news.onet.pl...
Quote:
A może tak czujnik pojemnościowy ?
Ot rurka w rurce (albo pręt w rurce) i podpięty do 555 a dalej pomiar
częstotliwości.
Wsp. przenikalnosci elektrycznej 5.7 jest już na tyle duży ( w stosunku do
powietrza), że zmiany pojemnosci powinny byś mierzalne.
Zaleta - prostota mechaniczna i bezpieczeństwo.
Wada - potrzebna elektronika, no ale od tego jest pl.misc.elektronika :)
Robert
A jak między rurkami zaiskrzy ?
Pzdr
Guest
Mon Sep 10, 2007 8:19 pm
Quote:
Bart pisze:
Czy ktos w Was ma jakies doswiadzenia w tym zakresie ?
Po prostu drut oporowy od góry do dołu zbiornika, puszczasz w nim prąd i
mierzysz spadek napięcia na oporze. ;> Brzmi cokolwiek dziwnie, ale
AFAIK to tak się robi w samochodach.
Paliwo przewodzi prąd, więc opór elektryczny na drucie będzie rósł wraz
ze spadkiem poziomu paliwa.
Oczywiście prąd i spadek napięcia muszą być na tyle małe żeby nic się
nie zagotowało, ani nie zaiskrzyło w chwili mostkowania części drutu
oporowego, może jakieś gotowe rozwiązanie z samochodu? Powinno być już
tak wszystko wymyślone że nie ma ryzyka awarii.
Tylko ze zbiornikjest z PCV a rozumiem ze paliwo w tej konstrukcji jest oporem
rownoleglym do masy zbiornika ? im wiecej paliwa tym opor calkowity ukladu
mniejszy. BTW nie wiedzialem ze benzyna przewodzi.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Sep 10, 2007 8:22 pm
Hello Tomasz,
Monday, September 10, 2007, 9:11:57 PM, you wrote:
Quote:
Czy ktos w Was ma jakies doswiadzenia w tym zakresie ?
Po prostu drut oporowy od góry do dołu zbiornika, puszczasz w nim prąd i
mierzysz spadek napięcia na oporze. ;> Brzmi cokolwiek dziwnie, ale
AFAIK to tak się robi w samochodach.
Paliwo przewodzi prąd,
Jakie paliwo?
Ręce mi opadły.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam (rdzenie ferrytowe do przetwornic i nie tylko):
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7416823
J.F.
Guest
Mon Sep 10, 2007 8:32 pm
On Mon, 10 Sep 2007 21:12:01 +0200, henry1 wrote:
Quote:
Użytkownik "SP6VWX" <sp6vwx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Ot rurka w rurce (albo pręt w rurce) i podpięty do 555 a dalej pomiar
częstotliwości.
Wsp. przenikalnosci elektrycznej 5.7 jest już na tyle duży ( w stosunku do
powietrza), że zmiany pojemnosci powinny byś mierzalne.
A jak między rurkami zaiskrzy ?
Nie zaiskrzy bo za male napiecie.
Niestety - budowa tylko w teorii tak prosto wyglada.
J.
Bart
Guest
Mon Sep 10, 2007 8:36 pm
Quote:
Hello Tomasz,
Monday, September 10, 2007, 9:11:57 PM, you wrote:
Czy ktos w Was ma jakies doswiadzenia w tym zakresie ?
Po prostu drut oporowy od góry do dołu zbiornika, puszczasz w nim prąd i
mierzysz spadek napięcia na oporze. ;> Brzmi cokolwiek dziwnie, ale
AFAIK to tak się robi w samochodach.
Paliwo przewodzi prąd,
Jakie paliwo?
Ręce mi opadły.
Etylina 95 z domieszka oleju do dwutaktów
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Tue Sep 11, 2007 9:17 am
Quote:
Po prostu drut oporowy od góry do dołu zbiornika, puszczasz w nim prąd i
mierzysz spadek napięcia na oporze. ;> Brzmi cokolwiek dziwnie, ale
AFAIK to tak się robi w samochodach.
jesli juz to puszcza sie staly prad i mierzy napiecie.
Im wiecej paliwa, tym drucik jest lepiej chlodzony.
Obok trzeba miec podobny, nie zanurzony by kompensowac wplyw temperatury
Quote:
Paliwo przewodzi prąd, więc opór elektryczny na drucie będzie rósł wraz
ze spadkiem poziomu paliwa.
to grube GOhm takie paliwo ma
Quote:
Oczywiście prąd i spadek napięcia muszą być na tyle małe żeby nic się
nie zagotowało, ani nie zaiskrzyło w chwili mostkowania części drutu
oporowego, może jakieś gotowe rozwiązanie z samochodu? Powinno być już
tak wszystko wymyślone że nie ma ryzyka awarii.
AFAIK takie cos to sie w autach uzywa do pomiaru przeplywu powietrza.
Goto page 1, 2 Next