RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak działa czujnik ciśnienia oleju w samochodzie z zakresem 0.3-0.6 bar?

czujnik cisnienia oleju w aucie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa czujnik ciśnienia oleju w samochodzie z zakresem 0.3-0.6 bar?

Guest

Mon Jun 02, 2008 7:55 am   



Czesc,

jakiej natury jest czujnik cisnienia oleju w samochodzie? Czujnik ma
zakres 0.3-0.6 bar. Czy jak jest cisnienie w zakresie, to przepuszcza
przez siebie prad. Czy zmienia sie w takim czasie jego
rezystancja/pojemnosc? Czy jak bedzie poza zakresem to wtedy sie
rozwiera?

--
ThinkXtra

Guest

Mon Jun 02, 2008 8:39 am   



On Mon, 2 Jun 2008 09:15:05 +0200, "Bogdan Kot"
<bkot@_USUN_polsoft.pl> wrote:

Quote:

jakiej natury jest czujnik cisnienia oleju w samochodzie? Czujnik ma
zakres 0.3-0.6 bar. Czy jak jest cisnienie w zakresie, to przepuszcza
przez siebie prad. Czy zmienia sie w takim czasie jego
rezystancja/pojemnosc? Czy jak bedzie poza zakresem to wtedy sie
rozwiera?

Na logike rzecz biorac to wydaje sie ze zwiera jak cisnienie jest poza
zakresem
(nie wiem tylko czy z obydwu stron czy np/ tylko z dolu - jak cisnienie jest
za male),
bo wtedy wlasnie swieci kontrolka w samochodzie. W starych samochodach
na 100% tak bylo. W nowych to juz podpiete wszystko pod komputer
a tam juz mozna kombinowac z odwracaniem sygnalu, ale nie podejrzewam
zeby nagle ktos zmienial filozofie.


no bo tak, mam problem z sygnalizacja cisnienia oleju w samochodzie.
Czujnik zostal wymieniony, sprawdzone (innym mechanicznym czujnikiem)
cisnienie oleju. A nadal jest sygnalizacja. Wiec podejrzewam, ze moze
cos na kablach lub (niestety) w licznikach/zegarach cos szwankuje.
Wiec sobie mysle, czy jakby cos niestykalo, to czy bylaby wlasnie taka
reakcja? Poza tym sygnalizuje problem, jak auto ma wlaczona stacyjke,
ale nie jest odpalony silnik. Jak jedzie to tez czasami sie zapala.
Moim pomyslem byloby podlaczenie czegos rownolegle/szeregowo i
zobaczenie cos sie naprawde dzieje w instalacji jak sie zapala lampka.

Macie pomysla?

--
ThinkXtra

Desoft
Guest

Mon Jun 02, 2008 9:23 am   



Quote:
no bo tak, mam problem z sygnalizacja cisnienia oleju w samochodzie.
Czujnik zostal wymieniony, sprawdzone (innym mechanicznym czujnikiem)
cisnienie oleju. A nadal jest sygnalizacja. Wiec podejrzewam, ze moze
cos na kablach lub (niestety) w licznikach/zegarach cos szwankuje.

nie ma liczników zegarów

Quote:
Wiec sobie mysle, czy jakby cos niestykalo, to czy bylaby wlasnie taka
reakcja?

nie

Poza tym sygnalizuje problem, jak auto ma wlaczona stacyjke,
Quote:
ale nie jest odpalony silnik.

jaki problem? przecież kontrolka oleju zapala się przy włączonej stacyjce i
unieruchomionym silniku

Jak jedzie to tez czasami sie zapala.

Kiedy był zmieniany olej?
Takie zapalanie się "oleju" wskazuje na zanieczyszczenie oleju benzyną lub
płynem chłodniczym. Zakładając że stan oleju jest prawidłowy.

--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft



Quote:
Moim pomyslem byloby podlaczenie czegos rownolegle/szeregowo i
zobaczenie cos sie naprawde dzieje w instalacji jak sie zapala lampka.

Macie pomysla?

--
ThinkXtra


Guest

Mon Jun 02, 2008 5:11 pm   



Quote:
Mysle, ze o wiele uproscisz sobie (i innym) zycie, gdy podasz o jaki
samochod chodzi.

auto to Seat Cordoba r. 2002 (starsza poprzednia wersja). Olej
wymieniany w 10.2007 i duzo nie przejechalo ca 3-4-5 tys. km.

wg mnie nie powinno byc sygnalizacji (zalaczenie lamki i sygn.
dzwiekowa) gdy auto ma tylko zalaczona stacyjke. No bo skoro silnik
nie pracuje, to jak "mamy" badac cisnienie. Wg mnie albo cos w
elektronice (liczniki/zegary potocznie zwal mechanik), albo jakies
zwarcie/rozwarcie na kablach.


--
ThinkXtra

BartekK
Guest

Mon Jun 02, 2008 6:01 pm   



adresss@poczta.onet.pl pisze:
Quote:
auto to Seat Cordoba r. 2002 (starsza poprzednia wersja). Olej
wymieniany w 10.2007 i duzo nie przejechalo ca 3-4-5 tys. km.
Nie znam twojego auta. Ale większość nowszych konstrukcji, choćby Ople z

lat >92 mają cały zestaw czujników oleju.
- czujnik on/off "braku ciśnienia oleju" - zwiera gdy ciśnienie jest
poniżej gdzieś 0.5bar, steruje przeważnie tylko kontrolką
- czujnik "analogowy" który daje sygnał o ciśnieniu bieżącym (jeśli jest
wskaźnik ciśnienia oleju, a czasem jak nie ma wskaźnika to dla
informacji komputera)
- czujnik lepkości oleju (gęstości?) - mierzy jakość oleju, to kiedy był
wymieniany to jedno, a to czy zawiera wodę/paliwo to drugie, jeśli
czujnik lepkości daje sygnal to komputer się awanturuje i równocześnie
też przeważnie sterowana jest kontrolka silnika/oleju (by zwrócić uwagę
kierowcy). No i generuje to sygnał "inspekcji"

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

entroper
Guest

Mon Jun 02, 2008 6:44 pm   



Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
news:g219k7$dfv$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Quote:
Ale większość nowszych konstrukcji, choćby Ople z
lat >92 mają cały zestaw czujników oleju.

Nawet Polonezy tak mają :)

e.

Guest

Tue Jun 03, 2008 7:59 am   



rozmawialem z gosciem z ASO i powiedzial, ze jest tylko jeden czujnik
- cisnienia. Wiec poradzcie mi, co i jak moglbym podlaczyc do tego
czujnika, aby wychwycic czy czujnik rzeczywiscie sie zalacza, czy to
jest falszywy alarm od kablelkow czy tez elektroniki (zegarow,
elektroniki tablicy rozdzielczej).


--
ThinkXtra

Krzysztof L
Guest

Tue Jun 03, 2008 11:12 am   



Szeregowo bateryjke, zarówke przez czujnik do masy.
Miernika uniwersalnego z brzeczykiem chyba nie masz?

Pozdrawiam

bratPit[pr]
Guest

Tue Jun 03, 2008 12:05 pm   



Quote:
Nie znam twojego auta. Ale większość nowszych konstrukcji, choćby Ople z
lat >92 mają cały zestaw czujników oleju.
- czujnik on/off "braku ciśnienia oleju" - zwiera gdy ciśnienie jest
poniżej gdzieś 0.5bar, steruje przeważnie tylko kontrolką
- czujnik "analogowy" który daje sygnał o ciśnieniu bieżącym (jeśli jest
wskaźnik ciśnienia oleju, a czasem jak nie ma wskaźnika to dla informacji
komputera)
- czujnik lepkości oleju (gęstości?) - mierzy jakość oleju, to kiedy był
wymieniany to jedno, a to czy zawiera wodę/paliwo to drugie, jeśli czujnik
lepkości daje sygnal to komputer się awanturuje i równocześnie też
przeważnie sterowana jest kontrolka silnika/oleju (by zwrócić uwagę
kierowcy). No i generuje to sygnał "inspekcji"

a skąd masz te informacje?
brat

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak działa czujnik ciśnienia oleju w samochodzie z zakresem 0.3-0.6 bar?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map