RTV forum PL | NewsGroups PL

Co wpływa na wolne ładowanie 45Ah akumulatora w prostowniku Hallford?

Wolne ładowanie akumulatora

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co wpływa na wolne ładowanie 45Ah akumulatora w prostowniku Hallford?

Adam 'Adak' Kępiński
Guest

Mon Oct 06, 2008 3:33 pm   



Witam.

Mam 45Ah akumulator z samochodu, strasznie stary model, ma ze 20 lat. Ale zalany
pierwszy raz zostal u fachowca dopiero rok temu, wiec zasadniczo jest nowy.
Zreszta sprawuje sie bez zarzutu i daje zycie Poldkowi ;-)

Jednak zdarza sie, ze musze go wyciagnac z samochodu i podladowac/naladowac
(alternator polecial), a wtedy podlaczam go do automatycznego protownika firmy
Hallford. Domyslam sie, ze to jakies straszne cudo, przywieziony z UK.

Co mnie niepokoi? Otoz prad ladowania zmienia sie w czasie, np. teraz jest to
~1.5A (mierzowe multimetrem wpietym w szereg), kiedys widzialem 3A, co jest
beznadziejnie wolne. Akumulator byl mocno wyladowany i w ten sposob bede go
musial trzymac conajmniej 24h!
Spokojnie sobie bombelkuje (ale nie bulgoli), akumulator jest minimalnie cieply
(ale nie goracy), tylko ze ten czas mnie dobija. Prostownik nie ma zbyt wielu
opcji baterie normal/sealed oraz bike/other, a naladowanie sygnalizuje zmiana
diody z koloru pomaranczowego na zielony.
Kiedys ladowalem inny akumulator i zajelo to raptem pare godzin, a tu jakas
masakra...

Co jest tego przyczyna? Mam niekompatybilny akumulator? Wink
Alternator nie ma z nim problemu, za to ten prostownik traktuje go jakos
ulgowo...
Pomysly?

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Roman
Guest

Mon Oct 06, 2008 4:17 pm   



"Adam 'Adak' Kępiński" <adak61@gazeta.pl> wrote in message
news:gcd7js$iut$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Co mnie niepokoi? Otoz prad ladowania zmienia sie w czasie, np. teraz jest
to
~1.5A (mierzowe multimetrem wpietym w szereg), kiedys widzialem 3A, co
jest
beznadziejnie wolne.

A jakie wtedy jest napięcie na aku ? "Inteligentna" ładowarka zmniejsza
prąd, gdy napięcie wzrasta do stanu: 'naładowany'. Może ten aku ma taką
usterkę (powiększony opór wewnętrzny), że napięcie na nim szybciej idzie w
górę, mimo że nie jest tak naprawdę naładowany ?

Roman

Adam 'Adak' Kępiński
Guest

Mon Oct 06, 2008 5:05 pm   



Quote:
A jakie wtedy jest napięcie na aku ?

Obecnie 14.35 i zdaje mi sie ze jeszcze rosnie.

Quote:
"Inteligentna" ładowarka
zmniejsza prąd, gdy napięcie wzrasta do stanu: 'naładowany'. Może ten
aku ma taką usterkę (powiększony opór wewnętrzny), że napięcie na nim
szybciej idzie w górę, mimo że nie jest tak naprawdę naładowany ?

Przyznam ze o tym myslalem, ale... czemu ma miec powiekszony opor wewnetrzny?
Faktycznie uszkodzenie czy inna (stara) budowa?

Jak mowie - innych minusow aku nie ma i dziala dobrze.

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Roman
Guest

Tue Oct 07, 2008 8:29 am   



"Adam 'Adak' Kępiński" <adak61@gazeta.pl> wrote in message
news:gcdd0u$p01$1@inews.gazeta.pl...

Quote:
Przyznam ze o tym myslalem, ale... czemu ma miec powiekszony opor
wewnetrzny?
Faktycznie uszkodzenie czy inna (stara) budowa?

Może jednak długi okres hibernacji jakoś tam kiepsko wpłynął na obecny jego
stan?.


Quote:

Jak mowie - innych minusow aku nie ma i dziala dobrze.


Sprawdź w autku napięcie aku: podczas pracy rozrusznika nie powinno spadać
poniżej 9V . Potem podczas pracy silnika przy zmiennych obrotach napięcie
na aku nie powinno się wahać o więcej niż ok. 1 - 1,5 V , tzn jeśli aku
jest np. wyładowany do < 11 V to napięcie na nim nie powinno wzrastać nagle
do np. 13V po "dodaniu gazu".

Roman

szod
Guest

Tue Oct 07, 2008 11:18 am   



Adam 'Adak' Kępiński napisał:

Quote:
Jednak zdarza sie, ze musze go wyciagnac z samochodu i
podladowac/naladowac (alternator polecial), a wtedy podlaczam go do
automatycznego protownika firmy Hallford. Domyslam sie, ze to jakies
straszne cudo, przywieziony z UK.

Zwróć uwagę co to za prostownik. Masz ustawienie prądu ładowania albo
pojemności akumulatora? Jak nie to jak ten prostownik ustala prąd
ładowania? Pewnie leci na ustalonych na stałe parametrach. Skąd ma niby
wiedzieć jakiej pojemności akumulator podłączyłeś?

--
szod

ici
Guest

Tue Oct 07, 2008 11:58 am   



Dużo piszesz o prądzie a nic o napieciu?
Przy jakim napięciu ma te 1,5A?
Jeśli blisko 14,5V to akumulator jest pełny
i wiele więcej już mu nie wrzucisz.

Wmak
Guest

Tue Oct 07, 2008 7:02 pm   



Roman <romantek@poczta.onet.pl> napisał(a):

Quote:
Sprawdź w autku napięcie aku: podczas pracy rozrusznika nie powinno spadać
poniżej 9V . Potem podczas pracy silnika przy zmiennych obrotach napięcie
na aku nie powinno się wahać o więcej niż ok. 1 - 1,5 V , tzn jeśli aku
jest np. wyładowany do < 11 V to napięcie na nim nie powinno wzrastać
nagle
do np. 13V po "dodaniu gazu".


Tak to było w Maluchu ze słabiutką prądnicą.

W "dorosłych" autach alternator o wydajności rzędu 100A w ciągu sekundy
wymusi na akumulatorze pełne, no może o drobny ułamek volta mniejsze
napięcie, niewiele zależne od obrotów.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Roman
Guest

Tue Oct 07, 2008 10:23 pm   



Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:gcg16e$24$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
W "dorosłych" autach

Adam ma zdaje się Poldka ....

Roman

Adam 'Adak' Kępiński
Guest

Tue Oct 07, 2008 10:26 pm   



Quote:
Zwróć uwagę co to za prostownik. Masz ustawienie prądu ładowania albo
pojemności akumulatora? Jak nie to jak ten prostownik ustala prąd
ładowania? Pewnie leci na ustalonych na stałe parametrach. Skąd ma
niby wiedzieć jakiej pojemności akumulator podłączyłeś?

To ejst ustawienie bike/other.
Bike - mala pojemnosc
other - (samochod) duza.

Jednak w przypadku teog akumulatora zmiana pozycji rpzelacznika nie wplywa na
zmiane pradu, pewnie mniejszym ladowac juz nie potrafi :>

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Adam 'Adak' Kępiński
Guest

Tue Oct 07, 2008 10:28 pm   



Quote:
Dużo piszesz o prądzie a nic o napieciu?
Przy jakim napięciu ma te 1,5A?
Jeśli blisko 14,5V to akumulator jest pełny
i wiele więcej już mu nie wrzucisz.

Pytanie czemu w innym akumulatorze po naladowaniu diodka zmieniala kolor i
wylaczala ladowanie, a tutaj dociera do ~14.45V i "laduje" (1.5A) dalej...

--
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co wpływa na wolne ładowanie 45Ah akumulatora w prostowniku Hallford?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map