mariusz
Guest
Sat Jun 05, 2010 11:04 pm
Właśnie się doktoryzuję z 433 a za chwile pewnie migruję na 868MHz :)
Zauważyłem siadanie zasięgu pilota pod hipermarketem. Zaskoczyła mnie
skala zjawiska. Za chwilę, gdy już jestem u siebie na wsi zasięg
cudownie wraca do 15 metrów. Odbiornik superreakcyjny, w pilocie SAW.
auto-złodzieje jammingują czy wredni krótkofalowcy? ;)
--
mariusz
Dariusz K. Ładziak
Guest
Sat Jun 05, 2010 11:24 pm
Użytkownik mariusz napisał:
Quote:
Właśnie się doktoryzuję z 433 a za chwile pewnie migruję na 868MHz
To ja może swoją starą pracę magisterską zgłoszę ponownie jako
habilitację? Za dobrych czasów oceniana był na słaby doktorat...
Quote:
Zauważyłem siadanie zasięgu pilota pod hipermarketem. Zaskoczyła mnie
skala zjawiska. Za chwilę, gdy już jestem u siebie na wsi zasięg
cudownie wraca do 15 metrów. Odbiornik superreakcyjny, w pilocie SAW.
LeClerc przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie? Ile razy wejdę to muszę
potem kluczykiem samochód otwierać...
Quote:
auto-złodzieje jammingują czy wredni krótkofalowcy?
Raczej systemy lokalne sklepu interferują z kodami systemu.
--
Darek
Ciemny
Guest
Sun Jun 06, 2010 7:00 am
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:4c0adc93$0$2593$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Zauważyłem siadanie zasięgu pilota pod hipermarketem. Zaskoczyła mnie
skala zjawiska. Za chwilę, gdy już jestem u siebie na wsi zasięg
cudownie wraca do 15 metrów. Odbiornik superreakcyjny, w pilocie SAW.
: LeClerc przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie? Ile razy wejdę to muszę
: potem kluczykiem samochód otwierać...
Quote:
auto-złodzieje jammingują czy wredni krótkofalowcy?
: Raczej systemy lokalne sklepu interferują z kodami systemu.
Czasem działa silne pole od kabli przesyłowych WN nad/pod ziemią.
Tesco w Krakowie na Kapelance to jeden z przykładów.
W Łodzi są miejsca gdzie biegnie pod ziemią kabel przesyłowy
do trakcji tramwajowej na Piłsudskiego i tam też piloty milczą.
Nawiasem mówiąc, nieźle tam igły w kompasach tańczą takie prądy chodzą.
Pozdr. TC
Atlantis
Guest
Sun Jun 06, 2010 9:24 am
W dniu 2010-06-06 09:00, Ciemny pisze:
Quote:
Czasem działa silne pole od kabli przesyłowych WN nad/pod ziemią.
Tesco w Krakowie na Kapelance to jeden z przykładów.
Tak, tylko tam linia WN znajduje się tuż nad parkingiem. Od dawna mnie
to zastanawiało - jak właściwie wygląda to od strony prawnej? Można się
tak po prostu budować pod linią WN?
Quote:
Nawiasem mówiąc, nieźle tam igły w kompasach tańczą takie prądy chodzą.
Postaram się nie zapomnieć o kompasie, gdy następnym razem wybiorę się
na zakupy. ;)
BTW przedmówca wspominał o odbiorniku superreakcyjnym. Poważnie w tego
typu zastosowaniach stosuje się rozwiązania tego typu? Wiem, że niby tam
informacja nie jest jakaś specjalnie złożona a częstotliwość zestawia
się raz. Mi jednak odbiornik superreakcyjny kojarzy się z dwiema
rzeczami: walkie-talkie dla dzieci oraz prostymi, własnoręcznie
składanymi odbiornikami FM o kiepskich parametrach. W tego typu
zastosowaniach nie powinno tam siedzieć coś o nieco lepszych parametrach?
Mirek
Guest
Sun Jun 06, 2010 10:02 am
Atlantis wrote:
Quote:
Można się
tak po prostu budować pod linią WN?
Jak się zapłaci komu trzeba to można nawet w korycie rzeki.
Quote:
BTW przedmówca wspominał o odbiorniku superreakcyjnym. Poważnie w tego
typu zastosowaniach stosuje się rozwiązania tego typu?
I nawet lepiej działa niż heterodyna. Bawiłem się odbiornikiem na 433 i
o ile na odludziu jest cisza - czasem coś bzyknie, o tyle w dużym
mieście to jest jeden jazgot. Lepiej "głuchy" odbiornik i blisko
nadajnik w tym przypadku niż wyczynowe zasięgi.
Mirek.
J.F.
Guest
Sun Jun 06, 2010 10:06 am
On Sun, 06 Jun 2010 11:24:15 +0200, Atlantis wrote:
Quote:
W dniu 2010-06-06 09:00, Ciemny pisze:
Czasem działa silne pole od kabli przesyłowych WN nad/pod ziemią.
Tesco w Krakowie na Kapelance to jeden z przykładów.
Tak, tylko tam linia WN znajduje się tuż nad parkingiem. Od dawna mnie
to zastanawiało - jak właściwie wygląda to od strony prawnej? Można się
tak po prostu budować pod linią WN?
Parking nie budowa ?
Nawiasem mowiac to doskonale wykorzystanie terenu, ktory inaczej bylby
bezuzyteczny.
Znam tez wyciag narciarski pod linia WN, ale ten ma stalowa
konstrukcje nad lina, chroniaca przez opadnieciem drutu.
Quote:
BTW przedmówca wspominał o odbiorniku superreakcyjnym. Poważnie w tego
typu zastosowaniach stosuje się rozwiązania tego typu?
Zdaje sie ze tak - odbiornik trzy razy prostszy i tanszy.
Quote:
Mi jednak odbiornik superreakcyjny kojarzy się z dwiema
rzeczami: walkie-talkie dla dzieci
Ma 20 metrow zasiegu ? To na pilota wystarczy :-)
J.
Siekacz
Guest
Sun Jun 06, 2010 11:24 am
W dniu 2010-06-06 11:24, Atlantis pisze:
Quote:
Tak, tylko tam linia WN znajduje się tuż nad parkingiem. Od dawna mnie
to zastanawiało - jak właściwie wygląda to od strony prawnej? Można się
tak po prostu budować pod linią WN?
Skoro można wybudować drogę i chodnik (około 300 metrów długości) pod
linią WN, a na około słupa WN zrobić malutkie rondo to chyba można też
parking :)
Położenie ronda/słupa: 50.197318N 18.98380835E
Atlantis
Guest
Sun Jun 06, 2010 6:10 pm
W dniu 2010-06-06 12:06, J.F. pisze:
Quote:
Parking nie budowa ?
Nawiasem mowiac to doskonale wykorzystanie terenu, ktory inaczej bylby
bezuzyteczny.
To może inaczej: Prawo nic nie mówi o linii WN nad miejscem, w którym
będą gromadziły się spore grupy ludzi?
Quote:
Ma 20 metrow zasiegu ? To na pilota wystarczy
No tak, czasem wada jest zaletą. Tyle tylko, że w superheterodynie na
jakimś scalaku też można zamontować tłumik antenowy, zredukować
wzmocnienie p.cz. itp. Chodziło mi raczej o kwestię stabilności
odbiornika superreakcyjnego.
Niemniej przyznaję - dzięki radiu tego rodzaju można się wielu rzeczy
dowiedzieć. Ja składając prosty układ na BF194 i UL1496 odkryłem, że
niekwestionowanym liderem w mojej okolicy (jeśli idzie o siłę sygnału)
jest Radio Maryja.
Maciek
Guest
Sun Jun 06, 2010 6:18 pm
Użytkownik Atlantis napisał:
Quote:
Ja składając prosty układ na BF194 i UL1496 odkryłem, że
niekwestionowanym liderem w mojej okolicy (jeśli idzie o siłę sygnału)
jest Radio Maryja.
Nie tylko w Twojej, to chyba ogólopolska właściwość.
Maciek
William Bonawentura
Guest
Mon Jun 07, 2010 11:03 am
Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4c0be491$0$2607$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2010-06-06 12:06, J.F. pisze:
Parking nie budowa ?
Nawiasem mowiac to doskonale wykorzystanie terenu, ktory inaczej bylby
bezuzyteczny.
To może inaczej: Prawo nic nie mówi o linii WN nad miejscem, w którym
będą gromadziły się spore grupy ludzi?
A możesz bliżej podać na czym miałby polegać problem ? Kury się mają
przestać od tego nosić ? Słup jest na tyle wysoki, by było bezpiecznie i
koniec tematu. Obostrzenia związane z prawem budowlanym dotyczą
przejezdności na czas konserwacji lub naprawy linii. Parking warunek ten
spełnia.