RTV forum PL | NewsGroups PL

Co robić z buczeniem monitora Samsung LCD przy jasności poniżej 100%?

Monitor - buczenie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co robić z buczeniem monitora Samsung LCD przy jasności poniżej 100%?

Teo
Guest

Mon Apr 30, 2007 9:09 pm   



Witam

Zakupiłem niedawno monitor LCD. Ma jeden mankament. Przy jasności
poniżej 100% buczy (prawie jak świetlówka). Im natężenie jasności
mniejsze tym buczenie głośniejsze. Jest to bardzo głośne buczenie
(głośniejsze od wentylatorów mojego PCta). Żona boi się pracować przy
komputerze - obawia się, że to jakieś zwarcie prądu.

Monitor jest na gwarancji ale Samsung odmawia naprawy, twierdząc że jest
to normalne - w pracy mamy 4 takie monitory, żaden nie zachowuje się
podobnie.

Co może powodować ww. objaw? Mogę sam naprawić to (w sensie, zlecić
specjaliście - elektronikowi)?

Wieczorem nie da się siedzieć przy monitorze - albo buczenie, albo
jasność na 100% :/.

Pozdrawiam

Tomix
Guest

Tue May 01, 2007 6:22 am   



Quote:
Zakupiłem niedawno monitor LCD. Ma jeden mankament. Przy jasności poniżej
100% buczy (prawie jak świetlówka). Im natężenie jasności


Mam to samo w samsung 932B ale buczenie jest słabe i występuje w zakresach
18-40 i 48-74 jasnosci

przy jasnosci 0-15 i ~45 nie ma zadnego buczenia

mozna to zlikwidowac ale stracisz gwarancje, mnie to nie przeszkadza

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Tue May 01, 2007 6:54 am   



Użytkownik "Teo" <tee9o@interia.pl> napisał w wiadomości
news:f15lmg$g3o$2@news.interia.pl...
Witam

Zakupiłem niedawno monitor LCD. Ma jeden mankament. (ciap)
Wieczorem nie da się siedzieć przy monitorze - albo buczenie, albo
jasność na 100% :/.


IMO to jest niezgodnośc towaru z umową (czy jakoś tak), jak odmawiaja
naprawy to może spotkanie w sądzie pomoże
kupiłes monitor, a nie generator dźwieków,,,

zajrzyj na grupe pl.misc.konsumenci

Włodek

J.F.
Guest

Tue May 01, 2007 7:00 am   



On Tue, 1 May 2007 08:54:59 +0200, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
Quote:
IMO to jest niezgodnośc towaru z umową (czy jakoś tak), jak odmawiaja
naprawy to może spotkanie w sądzie pomoże
kupiłes monitor, a nie generator dźwieków,,,

zajrzyj na grupe pl.misc.konsumenci

Niezgodnosc to bedzie jak ta rzecz byla umawiana.

Sprzedawca zapewnial ze bezglosny ?
W instrukcji cos pisze o poziomie glosnosci ?
egzemplarz z wystawy jest cichy ?

J.

Krzysiek
Guest

Tue May 01, 2007 7:15 am   



Dnia Mon, 30 Apr 2007 23:09:50 +0200, Teo napisał(a):
Quote:
Zakupiłem niedawno monitor LCD. Ma jeden mankament. Przy jasności
poniżej 100% buczy (prawie jak świetlówka). Im natężenie jasności
mniejsze tym buczenie głośniejsze. Jest to bardzo głośne buczenie

(głośniejsze od wentylatorów mojego PCta).

!!!

Quote:
Żona boi się pracować przy
komputerze - obawia się, że to jakieś zwarcie prądu.
Zwarcie jako takie pewnie nie, ale jeśli buczy tak głośno to na pewno

działanie sprzętu jest nieprawidłowe.

Quote:
Monitor jest na gwarancji ale Samsung odmawia naprawy, twierdząc że jest
to normalne
A niech "se wsadzą" takie tłumaczenie... To _NIE_ jest normalne. Działanie

monitora jak i firmy.

Quote:
Co może powodować ww. objaw? Mogę sam naprawić to (w sensie, zlecić
specjaliście - elektronikowi)?
Jeśli jest na gwarancji to nie elektronikowi. Kupiłeś sprzęt i masz prawo

skorzystać z przysługujących ci uprawnień z tytułu niezgodności towaru z
umową lub gwarancji. Masz pisemną odmowę uznania reklamacji? Wal do
Federacji Konsumentów - http://www.federacja-konsumentow.org.pl - mają
prawników oblatanych w tych sprawach, którzy bezpłatnie pomagają w
załatwianiu takich "opornych" firm. Bez łaski - to są twoje prawa - nie
rezygnuj z nich bo właśnie przez to działania niektórym firmom się wydaje,
że mogą bezkarnie dymać klienta.

Krzysiek
Guest

Tue May 01, 2007 7:29 am   



Dnia Tue, 01 May 2007 09:00:51 +0200, J.F. napisał(a):

Przepraszam, że trochę NTG, ale...

Quote:
Niezgodnosc to bedzie jak ta rzecz byla umawiana.
Niekoniecznie - uzgadnianie właściwości towaru określa art.4.2. (patrz

niżej). Tutaj raczej nie była uzgadniana głośność monitora (bo kupujący
miał prawo oczekiwać, że monitor nie będzie buczał), więc na podstawie
art.4.3.: towar jest zgodny z umową "gdy jego właściwości odpowiadają
właściwościom cechującym towar tego rodzaju" - towar rodzaju "monitor LCD"
zazwyczaj cechuje się brakiem głośnego buczenia - ergo: niezgodność.

Quote:
Sprzedawca zapewnial ze bezglosny ?
W instrukcji cos pisze o poziomie glosnosci ?
egzemplarz z wystawy jest cichy ?
Jeśli zachodzi jedno z powyższych, to na pewno można mówić o niezgodności,

ale jeśli nie, to można skorzystać z domniemania.

USTAWA dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny
w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
się, że istniała ona w chwili wydania.
2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego
domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez
sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a
także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu
umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia
towaru.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają
właściwościom cechującym towar tego rodzaju.

Padre_peper
Guest

Tue May 01, 2007 11:20 am   



Quote:
Monitor jest na gwarancji ale Samsung odmawia naprawy, twierdząc że jest
to normalne

Kto konkretnie odmawia jestem ciekaw, bo jak mój dysk twardy Samsunga
zaczął głośniej pracować w sklepie popukano sie w głowę, zatelefonowałem
do serwisu centralnego, kazano go wysłać i w kilka dni miałem nowy.
Piszę głośniej ale to i tak było ciszej niż wiele innych twardych dysków
szumiało normalnie, po prostu szum dysku zaraz po kupieniu niesłyszalny
był podczas pracy a potem zaczął przebijać przez szum innych
komponentów. Sympatyczna pani powiedziała, że dyski Samsunga są wysokiej
klasy i ich cicha praca jest gwarantowana przez producenta. Na twoim
miejscu nieco niezgodnie z prawdą utrzymywał bym, że brzęczenie nagle
znacznie się zwiększyło.

Maciek
Guest

Tue May 01, 2007 4:28 pm   



Padre_peper wrote:
Quote:
Na twoim
miejscu nieco niezgodnie z prawdą utrzymywał bym, że brzęczenie nagle
znacznie się zwiększyło.

Cześć!
Zdecydowanie nie zmyślaj, bo nie wiesz tak naprawdę co buczy. Być może
to jest wada, która nie może się powiększać, tylko jest albo jej nie ma.
Po prostu nie ma prawa buczeć i tyle. Podając zmyślone fakty, bez pełnej
znajomości przyczyn, po prostu możesz się postawić w sytuacji człowieka
usiłującego coś kręcić. Jeżeli sprawa trafi do sądu, to oszukiwanie jest
bardzo źle widziane.
Sprawę trzeba opisać bez emocji, precyzyjnie, dołaczyć odpowiedź sklepu,
żadnej beletrystyki w stylu "myślałem, że Samsung to poważna firma
itd...", tylko fakty. Nie odgrażaj się, jak to pójdziesz do sądu. Sklep
olał sprawę? Pisz maila do dystrybutora na Polskę z opisem dokładnie
jaki sklep olał, potem ewentualnie szukaj przedstawiciela na Europę. Jak
wyczerpiesz normalne środki reklamowania towaru, to idziesz do sądu.
Maciek


--
Odpowiadajac, zmien polobox na polbox

Padre_peper
Guest

Tue May 01, 2007 5:36 pm   



Podając zmyślone fakty, bez pełnej
Quote:
znajomości przyczyn, po prostu możesz się postawić w sytuacji człowieka
usiłującego coś kręcić. Jeżeli sprawa trafi do sądu, to oszukiwanie jest
bardzo źle widziane.

Nie zrozumiałeś mojej intencji, zdarza się że właściciele sklepów z
niewiadomej przyczyny bronią sie przed przyjęciem towaru i przekazaniem
do serwisu i takie naciągnięcie sprawy może tylko w tym pomóc. Jak
monitor trafi do serwisu to tam juz nikt nie będzie sie zastanawiał nad
historią buczenia tylko nad tym czy ma czy nie ma prawa buczeć tak jak
to sami słyszą.Serwisanci zdaja sobie sprawę z nieścisłości opisów
spowodowanej niekompetencja użytkowników i trudnością w komunikacji
sprzedawca-klient. A co do buczenia to chyba sobie zdajesz sprawę, że
wystarczy postawić taki monitor w innym miejscu albo bardziej tłumiącym
dźwięki albo o wyższym szumie tła żeby takie buczenie pozornie wydało
sie dużo cichsze/głośniejsze. Byłbym ostatnim który radziłby np.
uszkodzić monitor w jeden ze znanych sposobów żeby dali nowy bo
generalnie brzydzę sie oszustwem ale dalej będę uważał że są
praktyczniejsze sposoby załatwienia sprawy zamiast drogi sądowej.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Co robić z buczeniem monitora Samsung LCD przy jasności poniżej 100%?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map