Goto page 1, 2 Next
Marcin Osiniak
Guest
Wed May 19, 2004 8:24 pm
Witam
Dzis wpadl mi w rece stary, niesprawny w 100% UPS. Usterka polega na tym, ze
po odlaczeniu mu zasilania nie chce podtrzymywac tego co ma podlaczone
(testowane na zarowce 75W). Wskaznik "bat level" ciagle pokazuje maksimum.
Po 3h pracy UPSa na sieci wyjalem z niego jeden (z dwoch 12V akumulatorow) i
podlaczylem pod niego zarowke samochodowa 12V 21W, a ta nawet nie
zaswiecila. Jezeli odlaczyc akumulatory (np przez wyjecie bezpiecznika) i
zalaczyc zasilanie sieciowe, to wskaznik "bat level" (linijka ledow) nic nie
pokazuje. Dodatkowo podczas normalnej pracy slychac pisk przetwornicy
impulsowej, ktory milknie jak sie odlaczy akumulatory (wyjecie
bezpiecznika). Jak sadzicie co moze byc z tym nie tak i jak sie przekonac
czy to na pewno to co przypuszczacie? Moga to byc akumulatory, bo te pewnie
dosc dlugo (moze nawet kilka lat) lezaly rozladowane, a moze to cos innego.
--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak
bori
Guest
Wed May 19, 2004 8:32 pm
spróbój wymienić akumulatory /podlącz za nie zasilacz 12 V i spawdź czy to
ich wina (to musi być zasiacz przxynajmniej 1 A)
BARMAN
Guest
Wed May 19, 2004 8:43 pm
Użytkownik "Marcin Osiniak" <marc_kropka_o@wp.pl> napisał w wiadomości
news:c8gj93$6kk$1@news.onet.pl...
Quote:
Witam
Dzis wpadl mi w rece stary, niesprawny w 100% UPS. Usterka polega na tym,
ze
po odlaczeniu mu zasilania nie chce podtrzymywac tego co ma podlaczone
(testowane na zarowce 75W). Wskaznik "bat level" ciagle pokazuje maksimum.
Po 3h pracy UPSa na sieci wyjalem z niego jeden (z dwoch 12V akumulatorow)
i
podlaczylem pod niego zarowke samochodowa 12V 21W, a ta nawet nie
zaswiecila. Jezeli odlaczyc akumulatory (np przez wyjecie bezpiecznika) i
zalaczyc zasilanie sieciowe, to wskaznik "bat level" (linijka ledow) nic
nie
pokazuje. Dodatkowo podczas normalnej pracy slychac pisk przetwornicy
impulsowej, ktory milknie jak sie odlaczy akumulatory (wyjecie
bezpiecznika). Jak sadzicie co moze byc z tym nie tak i jak sie przekonac
czy to na pewno to co przypuszczacie? Moga to byc akumulatory, bo te
pewnie
dosc dlugo (moze nawet kilka lat) lezaly rozladowane, a moze to cos
innego.
jezeli to stary UPS (pow. 2 lat) na 90% padniete akumulatory, spotkalem sie
kiedys
z UPS'em co mial na płycie wlutowane bezpieczniki takie jak do samochodu -
byly
one w obwodzie akumulatora ale jezeli twierdzisz ze w momencie odłączenia
akumulatorow przetwornica cichnie to raczej bezpieczniki sa sprawne a
akumulatory poprostu do niczego
Marcin Osiniak
Guest
Wed May 19, 2004 8:44 pm
bori <marcinb@ambergrupa.pl> typed:
Quote:
spróbój wymienić akumulatory /podlącz za nie zasilacz 12 V i spawdź
czy to ich wina (to musi być zasiacz przxynajmniej 1 A)
Nie chce kupowac nowych akumulatorow w ciemno, bo co zrobie jak sie okaze,
ze to jest ich wina, ale rowniez jest to wina czegos innego. To sa dwa
akumulatory laczone w szereg, a ze srodka odchodzi jakis kabel pomiarowy,
wiec potrzebowalbym dwa niezalezne zasilacze 12V. Poza tym nie wiem, czy
moge tak laczyc te zasilacze, czy nic sie nie uszkodzi bardziej.
Osoboscie sie zastanawiam, czy jakos nie sprobowac podladowac akumulatorow
zewnetrznie i pozniej wlozyc je do UPSa i zobaczyc co bedzie.
--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak
Marcin Osiniak
Guest
Wed May 19, 2004 8:47 pm
BARMAN <marcysking.towytnij@wp.pl> typed:
Quote:
jezeli to stary UPS (pow. 2 lat) na 90% padniete akumulatory,
spotkalem sie kiedys
z UPS'em co mial na płycie wlutowane bezpieczniki takie jak do
samochodu - byly
one w obwodzie akumulatora ale jezeli twierdzisz ze w momencie
odłączenia akumulatorow przetwornica cichnie to raczej bezpieczniki
sa sprawne a akumulatory poprostu do niczego
UPS ma tylko dwa bezpieczniki, jeden na zasilaniu sieciowym, drugi w szereg
z akumulatorami od strony +, przy czym do stykow bezpiecznika ida dodatkowo
jakies przewody pomiarowe chyba, bo sa znacznie ciensze od pradowych.
Bezpiecznik jest na 20A z tego co wyczytalem i oczywiscie jest OK.
--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak
-=SHOC=-
Guest
Wed May 19, 2004 9:06 pm
Użytkownik "Marcin Osiniak" <marc_kropka_o@wp.pl> napisał w wiadomości
news:c8gklk$pqs$1@news.onet.pl...
Najszybciej sprawdzić - przedłużyć przewody podłączeniowe i podłączyć zwykłe
akumulatory "szamochodowe".
--
Pozdrawiam Szymon Jastrzębowski
e-mail: shoc@skasuj_to.softel.com.pl
GG: 2923132
Marcin Osiniak
Guest
Wed May 19, 2004 9:10 pm
-=SHOC=- <shoc@wytnij_to.softel.com.pl> typed:
Quote:
Użytkownik "Marcin Osiniak" <marc_kropka_o@wp.pl> napisał w wiadomości
news:c8gklk$pqs$1@news.onet.pl...
Najszybciej sprawdzić - przedłużyć przewody podłączeniowe i podłączyć
zwykłe akumulatory "szamochodowe".
skad ja wezme dwa akumulatory samochodowe??
--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak
Adam Dybkowski
Guest
Wed May 19, 2004 9:24 pm
Marcin Osiniak wrote:
Quote:
Najszybciej sprawdzić - przedłużyć przewody podłączeniowe i podłączyć
zwykłe akumulatory "szamochodowe".
skad ja wezme dwa akumulatory samochodowe??
Ze sklepu internetowego.

Kazdy towar mozna zwrocic w ciagu 14 dni bez
podania przyczyny, o ile jest tak samo sprawny i nieuszkodzony, jaki byl
przed zakupem. Poczytaj regulamin konkretnego sklepu - tam powinno byc
to napisane.
--
Adam Dybkowski
adybkows@amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Marcin Osiniak
Guest
Wed May 19, 2004 9:33 pm
Adam Dybkowski <adybkows@amwaw.edu.pl> typed:
Quote:
Ze sklepu internetowego.

Kazdy towar mozna zwrocic w ciagu 14 dni
bez podania przyczyny, o ile jest tak samo sprawny i nieuszkodzony,
jaki byl przed zakupem. Poczytaj regulamin konkretnego sklepu - tam
powinno byc to napisane.
No nie no, bez takiego chamstwa

:)
--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak
Marcin Osiniak
Guest
Wed May 19, 2004 9:54 pm
-=SHOC=- <shoc@wytnij_to.softel.com.pl> typed:
Quote:
Najszybciej sprawdzić - przedłużyć przewody podłączeniowe i podłączyć
zwykłe akumulatory "szamochodowe".
Poza tym jak cos sie mi przypadkiem zewrze przy akumulutaroach
samochodowych, to moze byc niewesolo :)
--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak
Adam Dybkowski
Guest
Wed May 19, 2004 10:01 pm
Marcin Osiniak wrote:
Quote:
Ze sklepu internetowego.

Kazdy towar mozna zwrocic w ciagu 14 dni
bez podania przyczyny, o ile jest tak samo sprawny i nieuszkodzony,
jaki byl przed zakupem. Poczytaj regulamin konkretnego sklepu - tam
powinno byc to napisane.
No nie no, bez takiego chamstwa

Jakiego chamstwa? Kupiles akumulatory "zdalnie" i nie mogles ich obmacac
przed zakupem. A jak paczka doszla to okazalo sie, ze kolor obudowy ci
nie odpowiada - masz 2 tygodnie na to, aby je odeslac do sklepu. Takie
jest prawo i zaden sklep internetowy nie moze ci wmawiac, ze tak nie
mozesz zrobic:
Tu masz najwazniejsze punkty ustawy:
http://www.merlin.com.pl/sklep/sklep/strona.strona?nazwa=pomoc_ustawa
a tu lezy calosc:
http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd412563d20069fee3/fb4a682201d63e62c12568b8004a79ab/$FILE/D20000271Lj.pdf
--
Adam Dybkowski
adybkows@amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Marcin Osiniak
Guest
Wed May 19, 2004 10:02 pm
Adam Dybkowski <adybkows@amwaw.edu.pl> typed:
Quote:
No nie no, to polskie prawo. Jednak moze to dac jakis efekt. Kupic od razu
pasujace akumulatory, jak zadziala i bedize ladnie chodzic to je zostawic,
jak nie to odeslac i po problemie. Tzn po problemie jak po problemie -
trzeba kombinowac inaczej.
--
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak
Adam Dybkowski
Guest
Wed May 19, 2004 10:05 pm
Marcin Osiniak wrote:
Quote:
Najszybciej sprawdzić - przedłużyć przewody podłączeniowe i podłączyć
zwykłe akumulatory "szamochodowe".
Poza tym jak cos sie mi przypadkiem zewrze przy akumulutaroach
samochodowych, to moze byc niewesolo
Dodaj szeregowo bezpiecznik mniejszy niz ten w UPSie - conajwyzej
upalisz ten dodatkowy a nie wbudowany.
--
Adam Dybkowski
adybkows@amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
J.F.
Guest
Wed May 19, 2004 11:26 pm
On Thu, 20 May 2004 00:24:38 +0200, Adam Dybkowski wrote:
Quote:
Marcin Osiniak wrote:
Najszybciej sprawdzić - przedłużyć przewody podłączeniowe i podłączyć
zwykłe akumulatory "szamochodowe".
skad ja wezme dwa akumulatory samochodowe??
Ze sklepu internetowego.

Kazdy towar mozna zwrocic w ciagu 14 dni bez
Kto placi za odsylke ? AKumulator ... ciezka rzecz :-)
J.
J.F.
Guest
Wed May 19, 2004 11:26 pm
On Wed, 19 May 2004 23:44:12 +0200, Marcin Osiniak wrote:
Quote:
Osoboscie sie zastanawiam, czy jakos nie sprobowac podladowac akumulatorow
zewnetrznie i pozniej wlozyc je do UPSa i zobaczyc co bedzie.
Wyciagnij, podladuj .. i sprawdz najpierw zarowka [samochodowa,
najlepiej taka 100W] czy dzialaja.
Reanimowalem juz kilka przez wymiane aku - one chyba wysychaly,
mozna sprobowac zerwac pokrywke, sciagnac korki i dolac troche wody.
Odczekac ze dwie doby az zel nasiaknie i powtorzyc.
A jak ups ruszy .. to potrenuj go pare minut i sprawdz potem czy aku
laduje - bo to czasem bywa przyczyna ..
J.
Goto page 1, 2 Next