Guest
Sat Dec 30, 2006 1:19 pm
Witam,
nie wiem czy dobre forum wybralem ale jest to (tak mi sie wydaje)
problem z elektronika... Prosze mnie nakierowac na inna grupe jesli ta
jest nieprawidlowa...
Otoz problem jest nastepujacy... Jest sobie firmowe radio w Chryslerze
300 (M)... wszystko dziala ladnie pieknie jesli jezdzi sie po
miescie... natomiast jesli jedzie sie dluzsza trasa to po ok. godzince
jazdy radio zaczyna wariowac... albo sie wylacza, albo sie co chwila
restartuje, albo na moment sie wlacza, po cyzm sie wlacza jednak nie
reaguje na zadne operacje (przeijanie, podglaszanie, nawet nie mozna go
wylaczyc)...
przelozylem radio do Chryslera Neona i problem jest ten sam... pewien
elektryk stwierdzil ze moga to byc zimne luty, jednak on nie podjalby
sie naprawy tego problemu... inny stwierdzil ze radio jest wogole
kopniete i po nagrzaniu sie samochody i komory radia, radio wariuje i
nie da sie teog naprawic...
a jakie sa wasze zdania na ten temat? czy mieliscie kiedys podobny
problem? Czy znacie kogos kto moglby to naprawic?
Pozdrawiam
Guest
Sat Dec 30, 2006 2:40 pm
Quote:
Pewno dałoby się naprawić, tylko po co naprawiać radio, które (tak
przypuszczam, jeśli Chrysler z USA) odbiera w Polsce co 4-3 (teoretycznie co
drugą) stację ?
Warto, jeśli słuchasz płyt a odtwarzacz i wzmacniacz topowy.
Wmak
glownie zalezy mi na sluchaniu plyt ale radio dziala poprawnie...
przynajmniej RMF i Radio ZET lapie bezproblemowo, a glownie tych stacji
slucham...
Wmak
Guest
Sat Dec 30, 2006 2:41 pm
Pewno dałoby się naprawić, tylko po co naprawiać radio, które (tak
przypuszczam, jeśli Chrysler z USA) odbiera w Polsce co 4-3 (teoretycznie co
drugą) stację ?
Warto, jeśli słuchasz płyt a odtwarzacz i wzmacniacz topowy.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Guest
Sat Dec 30, 2006 4:08 pm
Quote:
Widocznie mało po Polsce jeździsz, bo wszędzie to można RM odebrać, czasem
ZET.
W Warszawie RMF, I PR, III PR, Wawa i większość stacji nadaje z parzystymi
końcówkami, więc w amerykańskim radiu nieodbieralne.
no faktycznie... odbiera tylko nieparzyste fale... :/ no to faktycznie
kiszka :/ no ale poki co nie mam pieniedzy na zakup nowego radia wiec
zalezaloby mi na naprawie tego ktore mam aktualnie...
pzodrawiam
Wmak
Guest
Sat Dec 30, 2006 4:41 pm
hyndle@gmail.com napisał(a):
Quote:
glownie zalezy mi na sluchaniu plyt ale radio dziala poprawnie...
przynajmniej RMF i Radio ZET lapie bezproblemowo, a glownie tych stacji
slucham...
Widocznie mało po Polsce jeździsz, bo wszędzie to można RM odebrać, czasem
ZET.
W Warszawie RMF, I PR, III PR, Wawa i większość stacji nadaje z parzystymi
końcówkami, więc w amerykańskim radiu nieodbieralne.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Waldemar
Guest
Sat Dec 30, 2006 7:31 pm
hyndle@gmail.com schrieb:
Quote:
Widocznie mało po Polsce jeździsz, bo wszędzie to można RM odebrać, czasem
ZET.
W Warszawie RMF, I PR, III PR, Wawa i większość stacji nadaje z parzystymi
końcówkami, więc w amerykańskim radiu nieodbieralne.
no faktycznie... odbiera tylko nieparzyste fale... :/ no to faktycznie
kiszka :/ no ale poki co nie mam pieniedzy na zakup nowego radia wiec
zalezaloby mi na naprawie tego ktore mam aktualnie...
spytaj ewentualnie w serwisie Mercedesa, w końcu to ta sama firma
Dojdziesz ewentualnie kto jest producentem tego radia. Coniekiedy da się
je przeprogramować ewentualnie można nabyć serwisówkę.
Waldek
Wmak
Guest
Sat Dec 30, 2006 9:41 pm
Waldemar <waldemar.krzok@infocity.de> napisał(a):
Quote:
spytaj ewentualnie w serwisie Mercedesa, w końcu to ta sama firma
Dojdziesz ewentualnie kto jest producentem tego radia. Coniekiedy da się
je przeprogramować ewentualnie można nabyć serwisówkę.
Waldek
Moim zdaniem znikome szanse.
Znajomi kilkakrotnie pytali mnie o możliwość zmiany rastra FM w fabrycznych
radiach amerykańskich modeli Chryslera i Mitsubishi, więc kilka dób
zmarnowałem przeglądając internet, wiele godzin z lupą w oku, woltomierzem i
oscyloskopem spędziłem nad rozmontowanymi odbiornikami.
W internecie żadnych informacji, poza ofertami sprzedaży takich odbiorników,
żadna wyszukiwarka scalaków nie jest w stanie znaleźć typu procesora, nie
znalazłem przy nóżkach procesorów jakiejkolwiek możliwości wyboru rastra.
U amerykańskich handlarzy schematów nic nie znalazłem.
Wszystko "ściśle tajne", z polskiej sieci Chryslera też nie udało się
wydobyć informacji.
Dobrzy fachowcy od samochodowych odbiorników (np. z forum Elektroda) też
metody na Chryslera nie znależli.
Obawiam się, że te radia są nieprzerabialne - ze względu na wielkość
amerykańskiego rynku producent może oszczędzić, po kilka centów na radiu, w
sumie niezłą sumę, rezygnując z uniwersalności.
Teoretycznie potrafię metodami "analogowymi" zmusić chyba każde radio z
rastrem 0.2MHz by nie omijało naszych stacji z parzystymi końcówkami (kiedyś
przestrajałem dużo odbiorników na zakres OIRT i odbiorniki z rastrem 0.2
odbierały mi w rastrze 0.01)- niestety przy dzisiejszej miniaturyzacji
montażu już "nie ten wzrok i paluszki czucie tracą".
Brat męczy mnie o radio z Sebringa, więc może kupię precyzyjniejszą
lutownicę, wygodniejszą lupę i poeksperymentuję...
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Waldemar
Guest
Sat Dec 30, 2006 9:57 pm
Wmak schrieb:
Quote:
Waldemar <waldemar.krzok@infocity.de> napisał(a):
spytaj ewentualnie w serwisie Mercedesa, w końcu to ta sama firma
Dojdziesz ewentualnie kto jest producentem tego radia. Coniekiedy da się
je przeprogramować ewentualnie można nabyć serwisówkę.
Waldek
Moim zdaniem znikome szanse.
Znajomi kilkakrotnie pytali mnie o możliwość zmiany rastra FM w fabrycznych
radiach amerykańskich modeli Chryslera i Mitsubishi, więc kilka dób
zmarnowałem przeglądając internet, wiele godzin z lupą w oku, woltomierzem i
oscyloskopem spędziłem nad rozmontowanymi odbiornikami.
W internecie żadnych informacji, poza ofertami sprzedaży takich odbiorników,
żadna wyszukiwarka scalaków nie jest w stanie znaleźć typu procesora, nie
znalazłem przy nóżkach procesorów jakiejkolwiek możliwości wyboru rastra.
U amerykańskich handlarzy schematów nic nie znalazłem.
Wszystko "ściśle tajne", z polskiej sieci Chryslera też nie udało się
wydobyć informacji.
Dobrzy fachowcy od samochodowych odbiorników (np. z forum Elektroda) też
metody na Chryslera nie znależli.
Obawiam się, że te radia są nieprzerabialne - ze względu na wielkość
amerykańskiego rynku producent może oszczędzić, po kilka centów na radiu, w
sumie niezłą sumę, rezygnując z uniwersalności.
Teoretycznie potrafię metodami "analogowymi" zmusić chyba każde radio z
rastrem 0.2MHz by nie omijało naszych stacji z parzystymi końcówkami (kiedyś
przestrajałem dużo odbiorników na zakres OIRT i odbiorniki z rastrem 0.2
odbierały mi w rastrze 0.01)- niestety przy dzisiejszej miniaturyzacji
montażu już "nie ten wzrok i paluszki czucie tracą".
Brat męczy mnie o radio z Sebringa, więc może kupię precyzyjniejszą
lutownicę, wygodniejszą lupę i poeksperymentuję...
no u mnie też nie te oczy, ale w pracy mam stary mikroskop operacyjny z
powiększeniem x25. Lutuje się aż miło. Dawniej kląłem na 0603, a teraz
dziwię się, że to takie duże bydlaki
Co do przestrajania, to coponiektóre "nowatorskie" radyjka są
programowane przez CAN (w końcu przez I2C), tam się ustawia raster,
zakres odbiornika (japonia ma ukf od 76MHz, o ile mnie skleroza nie
myli, ruscy mają dalej dodatkowo do 88-108 stary OIRT 65-74MHz). Ale
faktycznie, informacje w sieci są poniżej depresji holenderskiej.
Podobnoż w Blaupunktach oplowskich trzeba wymienić softa kontrolera, ale
podobno jest programowalny. Tylko skąd wytrzasnąć wersję europejską?
Waldek
Guest
Sat Dec 30, 2006 10:06 pm
-CIACH-
Czyli wlasciwie niemozliwe jest przestrojenie radyjka na polskie
standardy bez wiekszego wysilku... no nic... jakos przezyje odbierajac
co druga stacje... ale nadal meczy mnie problem z awariami tego radia
po dluzszej jezdzie... czy cos wam przychodzi na mysl w tej sprawie?
pozdrawiam
Jd.
Guest
Sun Dec 31, 2006 11:06 am
Użytkownik <hyndle@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1167512770.080817.89020@73g2000cwn.googlegroups.com...
Quote:
ale nadal meczy mnie problem z awariami tego radia
po dluzszej jezdzie... czy cos wam przychodzi na mysl w tej sprawie?
Sprawdź czy nie masz zwarcia w przewodach głośnikowych - wyłączać może
zabezpieczenie termiczne końcówek mocy.
--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============
Pawel Kraszewski
Guest
Sun Dec 31, 2006 11:46 am
hyndle@gmail.com wrote:
Quote:
Czyli wlasciwie niemozliwe jest przestrojenie radyjka na polskie
standardy bez wiekszego wysilku... no nic... jakos przezyje odbierajac
co druga stacje... ale nadal meczy mnie problem z awariami tego radia
po dluzszej jezdzie... czy cos wam przychodzi na mysl w tej sprawie?
Nie moja liga, ale może AF (w każdym razie to coś do automatycznego
strojenia na inny nadajnik tej samej stacji) próbuje ustawić w czasie jazdy
właśnie "antyamerykańską" częstotliwość i radio głupieje?
Nie napisałeś, co się dzieje po godzince jazdy w mieście... :D
Z noworocznym pozdrowieniem,
--
Pawel Kraszewski
www.kraszewscy.net
Wmak
Guest
Sun Dec 31, 2006 12:40 pm
Pawel Kraszewski <Pawel@Kraszewscy.net> napisał(a):
Quote:
Nie moja liga, ale może AF (w każdym razie to coś do automatycznego
strojenia na inny nadajnik tej samej stacji) próbuje ustawić w czasie jazdy
właśnie "antyamerykańską" częstotliwość i radio głupieje?
Nie napisałeś, co się dzieje po godzince jazdy w mieście... :D
Z noworocznym pozdrowieniem,
Amerykańskie radia nie mają RDS (były próby trochę innego niż w Europie
standardu ale cos sie nie przyjęły) więc i AF nie ma prawa być.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Waldemar
Guest
Sun Dec 31, 2006 4:07 pm
Wmak schrieb:
Quote:
Pawel Kraszewski <Pawel@Kraszewscy.net> napisał(a):
Nie moja liga, ale może AF (w każdym razie to coś do automatycznego
strojenia na inny nadajnik tej samej stacji) próbuje ustawić w czasie jazdy
właśnie "antyamerykańską" częstotliwość i radio głupieje?
Nie napisałeś, co się dzieje po godzince jazdy w mieście... :D
Z noworocznym pozdrowieniem,
Amerykańskie radia nie mają RDS (były próby trochę innego niż w Europie
standardu ale cos sie nie przyjęły) więc i AF nie ma prawa być.
Wmak
nie wiem jaki jest standard i co się nie przyjęło, ale akurat jeżdżę
samochodem wyświetlającym nazwę stacji i informację o tytule co jest
grane. Czyli pewnie się jednak przyjęło.
Waldek, chwilowo w Houston, TX
Guest
Sun Dec 31, 2006 4:07 pm
Quote:
Sprawdź czy nie masz zwarcia w przewodach głośnikowych - wyłączać może
zabezpieczenie termiczne końcówek mocy.
To juz bylby pech gdyby w dwoch Chryslerach byly zwarcia na przewodach
:] mysle ze problem lezy w samym radiu...
Pojawila sie opinia ze moze to urzadzenie odpowiedzialne za dostrajanie
radia... tutaj tez uwazam ze to nie jest powod... bo radio nie glupieje
samo z siebie tylko dopiero kiedy ktos cos probuje zmienic (podglosic,
przelaczyc z radia na kaseciaka - jakakolwiek akcja wykonana na
radioostwarzaczu)... jeszcze nikt nie ustosunkowal sie do opinii
jednego fachmana, ktory stwierdzil ze sa to zimne luty... co myslicie o
tej koncepcji?
pozdrawiam