RTV forum PL | NewsGroups PL

Niedziałająca cewka zapłonowa w Fiacie - różnice w rezystancji uzwojeń?

cewka zaplonowa

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Niedziałająca cewka zapłonowa w Fiacie - różnice w rezystancji uzwojeń?

marzenqa i mechaniq
Guest

Mon Sep 10, 2007 8:18 am   



witam

nie piszcie ze ntg bo na grupach samochodowych nie wiedza

jest cewka zaplonowa w fiacie podwojna opornosc uzwojen pierwotnych pare
omow wtornych 7.6 k.omow
i to jest ok z tym ze jedna cewka nie ma polaczenia miedzy uzwojeniami
pierwotnym a wtornym a druga ma dokladnie 12.5 k.oma
czy to oznacza uszkodzenie cewki czy akurat urzadzenie sterujace cewkami w
aucie wymaga na jednej cewce takiej rezystancji?
szukam uszkodzenia po jezdzie w duzym deszczu i akurat z tej cewki zle
dziala jeden cylinder (chyba)




pozdrawiam

Marek Lewandowski
Guest

Mon Sep 10, 2007 8:26 am   



On Sep 10, 9:18 am, "marzenqa i mechaniq" <pitpiterwytni...@o2.pl>
wrote:

Quote:
nie piszcie ze ntg bo na grupach samochodowych nie wiedza

jest cewka zaplonowa w fiacie podwojna opornosc uzwojen pierwotnych pare
omow wtornych 7.6 k.omow
i to jest ok z tym ze jedna cewka nie ma polaczenia miedzy uzwojeniami
pierwotnym a wtornym a druga ma dokladnie 12.5 k.oma
czy to oznacza uszkodzenie cewki czy akurat urzadzenie sterujace cewkami w
aucie wymaga na jednej cewce takiej rezystancji?
szukam uszkodzenia po jezdzie w duzym deszczu i akurat z tej cewki zle
dziala jeden cylinder (chyba)

dam CI w prezencie kilkanascie przecinkow, kropek i innych znakow
przestankowych, to moze sie da przeczytac, co piszesz.

IMO w cewce zaplonowej nie powinno byc przejscia miedzy pierwotnym a
wtornym innego, jak ewentualnie po masie (jesli pierwotne ma jeden
koniec uziemiony, bo wtorne ma), ale wtedy to to jest rowne zwarcie, a
nie 12k.
Nie wydaje mi sie rowniez, zeby cewki mogly byc rozne przy normalnym
silniku.

--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com

EM
Guest

Mon Sep 10, 2007 8:47 am   



Witam

Quote:
IMO w cewce zaplonowej nie powinno byc przejscia miedzy pierwotnym a
wtornym innego, jak ewentualnie po masie (jesli pierwotne ma jeden
koniec uziemiony, bo wtorne ma), ale wtedy to to jest rowne zwarcie, a
nie 12k.

To nieprawda, zwykle jest przewód wspólny i to jest przewód podłączany
do plusa.

Quote:
Nie wydaje mi sie rowniez, zeby cewki mogly byc rozne przy normalnym
silniku.

To jest rzeczywiście dziwne.

Ogólnie cewki należy testować przy wysokim napięciu, wszelkie inne
pomiary są nieadekwatne.
Jeśli na mokro problemy, to najpierw bym się spodziewał problemów z
przewodami zapłonowymi.
--
Pozdr
EM

J.F.
Guest

Mon Sep 10, 2007 8:54 am   



On Mon, 10 Sep 2007 09:47:28 +0200, EM wrote:
Quote:
Witam
IMO w cewce zaplonowej nie powinno byc przejscia miedzy pierwotnym a
wtornym innego, jak ewentualnie po masie (jesli pierwotne ma jeden
koniec uziemiony, bo wtorne ma), ale wtedy to to jest rowne zwarcie, a
nie 12k.

To nieprawda, zwykle jest przewód wspólny i to jest przewód podłączany
do plusa.

Wezcie pod uwage ze mowa o cewce podwojnej.
Czyli jesli dobrze rozumiem o takiej co zasila dwie swiece, kazda z
konca uzwojenia .. wiec ewentualne umasienie to odczepu w srodku
wtornego.
No chyba ze tam sa 4 cewki, tylko zgrupowawe po dwie.

Quote:
Nie wydaje mi sie rowniez, zeby cewki mogly byc rozne przy normalnym
silniku.
To jest rzeczywiście dziwne.
Ogólnie cewki należy testować przy wysokim napięciu, wszelkie inne
pomiary są nieadekwatne.

Tylko ze on moze miec urwane to wewnetrzne polaczenie.

Quote:
Jeśli na mokro problemy, to najpierw bym się spodziewał problemów z
przewodami zapłonowymi.

Albo awaria w cewce plus troche wilgoci = klopot.

J.

marzenqa i mechaniq
Guest

Mon Sep 10, 2007 10:04 am   



przewody +swiece wymienione
sa 2 cewki kazda ma 2 uzwojenia wtorne zasilajace 2 swiece
jedna cewka (ta co dobrze pracuje ma izolacje miedzy uzwojeniami pierwotnym
i wtornymi
druga ma 12,5 k.oma miedzy tymi uzwojeniami i to jest dziwne
zadna z tych cewek nie ma polaczenia sama w sobie z masa

foto cewki http://www.katowice.msk.pl/mechaniq/S5031437.JPG
wydaje mi sie ze to przebicie miedzy uzwojeniami
tylko czy wtedy nie ulegl uszkodzeniu komputer skoro wysokie napiecie
przedostawalo sie do uzwojenia pierwotnego...

J.F.
Guest

Mon Sep 10, 2007 11:20 am   



On Mon, 10 Sep 2007 11:04:43 +0200, marzenqa i mechaniq wrote:
Quote:
przewody +swiece wymienione
sa 2 cewki kazda ma 2 uzwojenia wtorne zasilajace 2 swiece
jedna cewka (ta co dobrze pracuje ma izolacje miedzy uzwojeniami pierwotnym
i wtornymi
druga ma 12,5 k.oma miedzy tymi uzwojeniami i to jest dziwne
zadna z tych cewek nie ma polaczenia sama w sobie z masa

Nie musi miec - tam jest obwod zamkniety
swieca-wtorne-swieca-korpus silnika.

Tak czy inaczej - wydaje mi sie ze i tak musisz kupic nowa cewke.
Potem sie porowna ktora z obecnych jest taka jak nowa.

J.

Witek
Guest

Mon Sep 10, 2007 12:41 pm   



Quote:
wydaje mi sie ze to przebicie miedzy uzwojeniami

I ja popieram ten wniosek.

Quote:
tylko czy wtedy nie ulegl uszkodzeniu komputer skoro wysokie napiecie
przedostawalo sie do uzwojenia pierwotnego...

Jest spora szansa ze tak się mogło stać, albo może stać w niedalekiej
przyszlości, więc lepiej wymień tą cewkę.
Zdjęcie wskazuje ze jest to typowa cewka stosowana we Fiatach.

pozdr Witek.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Sep 10, 2007 4:25 pm   



Hello J,

Monday, September 10, 2007, 9:54:21 AM, you wrote:

Quote:
IMO w cewce zaplonowej nie powinno byc przejscia miedzy pierwotnym a
wtornym innego, jak ewentualnie po masie (jesli pierwotne ma jeden
koniec uziemiony, bo wtorne ma), ale wtedy to to jest rowne zwarcie, a
nie 12k.
To nieprawda, zwykle jest przewód wspólny i to jest przewód podłączany
do plusa.
Wezcie pod uwage ze mowa o cewce podwojnej.
Czyli jesli dobrze rozumiem o takiej co zasila dwie swiece, kazda z
konca uzwojenia .. wiec ewentualne umasienie to odczepu w srodku
wtornego.

Nie spotykane. Powinna być izolacja.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Spam (rdzenie ferrytowe do przetwornic i nie tylko): http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7416823 Smile

marzenqa i mechaniq
Guest

Mon Sep 10, 2007 9:23 pm   



cewka wymieniona
auto jezdzi jak nowe
to bylo przebicie miedzy uzwojeniami
dziekuje wszystkim za pomoc

pozdrawiam
piotr

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Niedziałająca cewka zapłonowa w Fiacie - różnice w rezystancji uzwojeń?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map