RTV forum PL | NewsGroups PL

Centralny zamek w samochodzie - bolce podnoszą się na 1 sekundy, przyczyny usterki?

centralny zamek

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Centralny zamek w samochodzie - bolce podnoszą się na 1 sekundy, przyczyny usterki?

Rafal
Guest

Fri May 21, 2004 3:12 pm   



Witam
Posiadam zamek centralny w swoim aucie.
czy ktos orientuje sie jaka moze byc przyczyna, ze po otawrciu drzwi z
pilota bolce w drzwiach podnosza sie na 1 sekunde po czym zaraz zamykaja sie
? Dolegliwosc taka wystepowała zima ale mijala jak zrobiło sie cieplo na
dworze. Gdzie szukac usterki ? Odłaczałem po kolei zasilanie w kazdych
drzwiach i nic nie zmienieło
pozdrawiam
Rafał

Michał Meszyński
Guest

Fri May 21, 2004 4:00 pm   



--

Użytkownik "Rafal" <niespamuj@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:c8la11$jnd$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Witam
Posiadam zamek centralny w swoim aucie.
czy ktos orientuje sie jaka moze byc przyczyna, ze po otawrciu drzwi z
pilota bolce w drzwiach podnosza sie na 1 sekunde po czym zaraz zamykaja
sie
? Dolegliwosc taka wystepowała zima ale mijala jak zrobiło sie cieplo na
dworze. Gdzie szukac usterki ? Odłaczałem po kolei zasilanie w kazdych
drzwiach i nic nie zmienieło
pozdrawiam
Rafał



Master (drzwi kierowcy) ma zwarty styk dolny albo jest za bardzo naciagniete
ciegno.

Rafal
Guest

Fri May 21, 2004 5:18 pm   



Quote:
Master (drzwi kierowcy) ma zwarty styk dolny albo jest za bardzo
naciagniete
ciegno.

czy styk dolny da sie samemu naprawic, gdzie on sie znajduje ?[ jestem

zielony w tym temacie Smile ]
a czy nie jest to przypadkiem sterownik ?

psb
Guest

Fri May 21, 2004 7:39 pm   



Quote:

czy styk dolny da sie samemu naprawic, gdzie on sie znajduje ?[ jestem
zielony w tym temacie Smile ]
a czy nie jest to przypadkiem sterownik ?


Jeżeli odpinałeś po kolei drzwi i nie ustąpiło, to na bank sterownik, lub
zwarcie w przewodach sterujących.

digi

Tomasz Wójtowicz
Guest

Fri May 21, 2004 8:26 pm   



Dnia 2004-05-21 18:12, Użytkownik Rafal napisał:
Quote:
Witam
Posiadam zamek centralny w swoim aucie.
czy ktos orientuje sie jaka moze byc przyczyna, ze po otawrciu drzwi z
pilota bolce w drzwiach podnosza sie na 1 sekunde po czym zaraz zamykaja sie
? Dolegliwosc taka wystepowała zima ale mijala jak zrobiło sie cieplo na
dworze. Gdzie szukac usterki ? Odłaczałem po kolei zasilanie w kazdych
drzwiach i nic nie zmienieło

Spotkałem się z taką usterką w jakimś Fordzie. Właściciel wytłumaczył
mi, że tak się robi, kiedy jest za niskie napięcie akumulatora.

To by pasowało do twojego przypadku - zimą w końcu akumulatory są
słabsze. Spóbuj zamknąć samochód z włączonym silnikiem, a następnie go
otworzyć - jeśli alternator jest sprawny to zjawisko powinno zniknąć.

KasiaVPL
Guest

Sat May 22, 2004 12:29 am   



On Fri, 21 May 2004 23:26:29 +0200, Tomasz Wójtowicz
<invalid@no.addr.com> wrote:


Quote:

To by pasowało do twojego przypadku - zimą w końcu akumulatory są
słabsze. Spóbuj zamknąć samochód z włączonym silnikiem, a następnie go
otworzyć - jeśli alternator jest sprawny to zjawisko powinno zniknąć.

W dobrze zaprojektowanych, fabrycznie instalowanych zamkach
centralnych (Remote Entry) nie ma mozliwosci "zamkniecia" zamkow przy
wlaczonym silniku, (praktycznie: jest to nie mozliwe w sytuacji gdy
kluczyk jest w stacyjce) na wypadek pomylkowego zamkniecia kluczy w
samochodzie.
Problem opisany moze byc spowodwany nieprawidlowym dzialaniem
transmitera - np.: wysyla podwojny sygnal w sytuacji gdy do zamkniecia
i otwarcia zamkow uzywa sie tegosamego przycisku (zawieszanie sie
przycisku). Moze byc tez wadliwie fukcjonujacy sam kontroler.
Z pewnoscia poroblem nie tkwi w samych zamkach jak to sugeruje sam
autor, probujac odlaczac poszczegolne zamki.
W nowszych modelach pojazdow od 2000, nie stosuje sie juz
oddzielnego modulu jako kontrolera zamkow. wszystko jest zintegrowane
w jeden wielofunkcyjny centralny modul tzw. "Body Controller"
wspolpracujacy z kontrolerami silnika, skrzyni biegow i pozostalymi
kontrolerami jak poduszek bezpieczenstwa, HVAC, ABS, IPM, nawigacja,
pamieci ustawienia siedzen, lusterek, radio presets, itd.
Kasia z VPL...
(Visible Panty Lines)

ARM
Guest

Sat May 22, 2004 11:55 am   



KasiaVPL wrote:

Quote:
W dobrze zaprojektowanych, fabrycznie instalowanych zamkach
centralnych (Remote Entry) nie ma mozliwosci "zamkniecia" zamkow przy
wlaczonym silniku, (praktycznie: jest to nie mozliwe w sytuacji gdy
kluczyk jest w stacyjce) na wypadek pomylkowego zamkniecia kluczy w
[..]

Tak ? Moj kolega ma fabryczny centralny zamek w Peugocie 306 z 2004 roku
i bez problemu mozna zamknac i otworzyc zamki przy zapalonym silniku.
Co wiecej w srodku ma do tego celu dodatkowy specjalny przycisk
(widzialem taki rowniez w wielu innych markach).

Poza tym kolega z problemem nie opisal czy zamek ma fabryczny
czy domontowywany osobno.

--
Taddy (ARM)

Rafal
Guest

Sat May 22, 2004 12:15 pm   



Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <invalid@no.addr.com> napisał w wiadomości
news:c8lsb2$l5u$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Dnia 2004-05-21 18:12, Użytkownik Rafal napisał:
Witam
Posiadam zamek centralny w swoim aucie.
czy ktos orientuje sie jaka moze byc przyczyna, ze po otawrciu drzwi z
pilota bolce w drzwiach podnosza sie na 1 sekunde po czym zaraz zamykaja
sie
? Dolegliwosc taka wystepowała zima ale mijala jak zrobiło sie cieplo na
dworze. Gdzie szukac usterki ? Odłaczałem po kolei zasilanie w kazdych
drzwiach i nic nie zmienieło

Spotkałem się z taką usterką w jakimś Fordzie. Właściciel wytłumaczył
mi, że tak się robi, kiedy jest za niskie napięcie akumulatora.

To by pasowało do twojego przypadku - zimą w końcu akumulatory są
słabsze. Spóbuj zamknąć samochód z włączonym silnikiem, a następnie go
otworzyć - jeśli alternator jest sprawny to zjawisko powinno zniknąć.

niestety nic sie nie zmieniło z właczonym silnikiem jest to samo Sad
natomiast sterowanie zamkow z pilota było chyba zalozone fabrycznie (alarm
nazywa
sie rambo).

ARM
Guest

Sat May 22, 2004 1:43 pm   



Rafal wrote:
[.]
Quote:
niestety nic sie nie zmieniło z właczonym silnikiem jest to samo Sad
natomiast sterowanie zamkow z pilota było chyba zalozone fabrycznie
(alarm nazywa
sie rambo).

A jak odlaczels kolejne dzrwi to co tak wlasciwie odlaczales?
Tylko silownik czy wszystko ? Chodzi szczegolnie o drzwi kierowcy.
Bo jezeli tylko silowniki to odlacz przewody sterujace od drzwi kierowcy.
Moze to jednak zwarcie w obwodzie sterujacym w drzwiach. No chyba ze ci
sie woda dostala do paczki sterujacej i jakies zwarcie jest tam w srodku.

--
Taddy (ARM)

Rafal
Guest

Sat May 22, 2004 2:20 pm   



Użytkownik "ARM" <gozdek@thb.de> napisał w wiadomości
news:c8np7d$7hn$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Rafal wrote:
[.]
niestety nic sie nie zmieniło z właczonym silnikiem jest to samo Sad
natomiast sterowanie zamkow z pilota było chyba zalozone fabrycznie
(alarm nazywa
sie rambo).

A jak odlaczels kolejne dzrwi to co tak wlasciwie odlaczales?
Tylko silownik czy wszystko ? Chodzi szczegolnie o drzwi kierowcy.
Bo jezeli tylko silowniki to odlacz przewody sterujace od drzwi kierowcy.
Moze to jednak zwarcie w obwodzie sterujacym w drzwiach. No chyba ze ci
sie woda dostala do paczki sterujacej i jakies zwarcie jest tam w srodku.

--
Taddy (ARM)
odłaczyłem kostke znajdujaca sie pod tapicerka w okolicach zamka (podłuzna z

chyba 4 przewodami i przestawał działac centralny na te drzwi.) Przypomniało
mi sie tez, ze zaczeło wczesniej szwankowac cos od strony kierowcy tzn.
jesli bolce miałem wszystkie opuszczone i podnosiłem je z wewn.auta to
podnosił sie tylko ten od strony kierowcy a powinieny otwierac sie wszystkie
drzwi.
pozdr
Rafał

KasiaVPL
Guest

Sat May 22, 2004 10:00 pm   



On Sat, 22 May 2004 14:55:25 +0200, ARM <gozdek@thb.de> wrote:

Quote:
KasiaVPL wrote:

W dobrze zaprojektowanych, fabrycznie instalowanych zamkach
centralnych (Remote Entry) nie ma mozliwosci "zamkniecia" zamkow przy
wlaczonym silniku, (praktycznie: jest to nie mozliwe w sytuacji gdy
kluczyk jest w stacyjce) na wypadek pomylkowego zamkniecia kluczy w
[..]
Tak ? Moj kolega ma fabryczny centralny zamek w Peugocie 306 z 2004 roku
i bez problemu mozna zamknac i otworzyc zamki przy zapalonym silniku.
Co wiecej w srodku ma do tego celu dodatkowy specjalny przycisk
(widzialem taki rowniez w wielu innych markach).

Poza tym kolega z problemem nie opisal czy zamek ma fabryczny
czy domontowywany osobno.

Pisalam, - "dobrze zaprojektowanych" ...
nie czytasz calosci a tylko wyrywki za srodka zdania...
powolujac je na kogos..... ze ma cos tam......
i moze mowic co zechce.
Kasia VPL...
(Visible Panty Lines)

wowa
Guest

Sun May 23, 2004 2:36 pm   



Użytkownik "Rafal" <niespamuj@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:c8la11$jnd$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Witam
Posiadam zamek centralny w swoim aucie.
czy ktos orientuje sie jaka moze byc przyczyna, ze po otawrciu drzwi z
pilota bolce w drzwiach podnosza sie na 1 sekunde po czym zaraz zamykaja sie
? Dolegliwosc taka wystepowała zima ale mijala jak zrobiło sie cieplo na
dworze. Gdzie szukac usterki ? Odłaczałem po kolei zasilanie w kazdych
drzwiach i nic nie zmienieło
pozdrawiam
Rafał

Witam

Jest to dokładny opis zamarznięcia mechaniki - siłowniki, cięgna itp. Niestety konieczne jest rozebranie wszystkich drzwi i sprawdzenie gdzie dostaje się woda. Wyczyścić, nasmarować, uszczelnić drzwi lub jakoś zabezpieczyć mechanikę. U mnie pomogło.
Wojtek

KasiaVPL
Guest

Mon May 24, 2004 12:21 am   



Quote:
Jest to dokładny opis zamarznięcia mechaniki - siłowniki, cięgna itp. Niestety konieczne jest rozebranie wszystkich drzwi i sprawdzenie gdzie dostaje się woda. Wyczyścić, nasmarować, uszczelnić drzwi lub jakoś zabezpieczyć mechanikę. U mnie pomogło.
Wojtek

Zdaje sie ze on nie pochodzi z Alaski.
A i tam na pewno zima sie skonczyla.....
Wdziecznie pozdrawiam.....

P.s. U nas deszczowo ale temp. dochodzi do 30 st. (oczywiscie C).,
Wszstko odtajalo, nawet niektore mozgi !
Kasia VPL...
(Visible Panty Lines)

ARM
Guest

Mon May 24, 2004 9:43 am   



KasiaVPL wrote:

Quote:
Pisalam, - "dobrze zaprojektowanych" ...

Uwazasz ze wiekszosc zamkow tego typu w autach jest zle zaprojektowana ?
Co wiecej sporo aut ma system automatycznej blokady centalnego zamka
przy przekroczeniu okolic 50km/h (czyli drzwi sie zamykaja z zapalonym
silnikiem i do tego same...)

Quote:
nie czytasz calosci a tylko wyrywki za srodka zdania...
powolujac je na kogos..... ze ma cos tam......
i moze mowic co zechce.
Czytam calosc... i wcale nie uwazam zeby zamki w Peugocie, VW itp

zamykajace sie przy wlaczonym silniku lub kluczyku w stacyjce byly
zle zaprojektowane :)

--
Taddy (ARM)

KasiaVPL
Guest

Mon May 24, 2004 11:18 pm   



On Mon, 24 May 2004 12:43:07 +0200, ARM <gozdek@thb.de> wrote:

Quote:
KasiaVPL wrote:

Pisalam, - "dobrze zaprojektowanych" ...

Uwazasz ze wiekszosc zamkow tego typu w autach jest zle zaprojektowana ?
Co wiecej sporo aut ma system automatycznej blokady centalnego zamka
przy przekroczeniu okolic 50km/h (czyli drzwi sie zamykaja z zapalonym
silnikiem i do tego same...)

Jeszcze jedna poprawka:
nie pisalam ze "WIEKSZOSC!" - gdzie ty to wyczytales?
Odnosnie tej szybkosci i "auto blokady" to jest raczej na odwrot;
mowa o automatycznej aktywacji zamkow przy predkoci ok 5 (piec) mil/h
co mniej wiecej dawaloby okolo 8 km/h. (por. 50(?))
Mam zawsze ta opcje w moich samochodach jak tylko zostala ona
wprowadzona do produkcji, kilkanascie lat temu. Obecnie to juz nie
jest opcja ale standard, instalowany w kazdym pojezdzie seryjnym
niemal kazdego producenta. Przynajmniej tych, ktorzy sie licza na ryku
swiatowym.
Quote:
nie czytasz calosci a tylko wyrywki za srodka zdania...
powolujac je na kogos..... ze ma cos tam......
i moze mowic co zechce.
Czytam calosc... i wcale nie uwazam zeby zamki w Peugocie, VW itp
zamykajace sie przy wlaczonym silniku lub kluczyku w stacyjce byly
zle zaprojektowane Smile
No wlasnie, moj ubiegloroczny Audi (zdaje sie ze to tez VW) nie

pozwala operowac zamkami (Remote Entry) z transmitera przy wlaczonym
silniku. Funkcja zamykania zamkow podczas jazdy (przy przekroczeniu
okreslonej predkosci kontrolowana jest (jak juz wspomnialam wczesniej)
przez centralny wielofunkcjny kontroler - roznie tez nazywany przez
roznych producentow aut.

Kasia VPL...

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Centralny zamek w samochodzie - bolce podnoszą się na 1 sekundy, przyczyny usterki?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Informacja o ciasteczkach